Poradniki franczyzowe - strona 4

Podręcznik operacyjny we franczyzie – czym jest oraz co powinien zawierać?

W ramach franczyzy franczyzobiorca korzysta ze sprawdzonego pomysłu na biznes i działa pod szyldem znanej marki. W umowie franczyzy franczyzodawca […]

Zasady karania menedżerów przez Prezesa UOKIK

Nie tylko firmom grożą sankcje za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję - przepisy dopuszczają nakładanie kar finansowych do wysokości 2 mln […]

Ile warte jest know-how, czyli jak wycenić wartości niematerialne i prawne firmy

Wartości niematerialne i prawne, takie jak znak towarowy czy know-how, stanowią znaczący potencjał firmy i zapewniają integralność systemu franczyzowego. Ich […]

Personalizacja – czy Twoja firma już „to” robi?

W biznesie należy nieustannie zabiegać o uwagę konsumentów, a zyskanie ich faktycznego zainteresowania to nie lada wyzwanie. Podczas gdy wiele […]

Główny Inspektor Farmaceutyczny nie neguje franczyzy na rynku aptecznym

W związku z kontrowersjami dotyczącymi stosowania niektórych przepisów Prawa farmaceutycznego w odniesieniu do sieci franczyzowych działających na rynku aptecznym Główny […]

Jak bronić się przed wyzyskiem we franczyzie

Pod koniec czerwca do sejmu wpłynął projekt ustawy o zmianie Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu postępowania cywilnego, który zawiera nowelizację art. […]

Jak zarządzać firmą w kryzysie?

Pandemia koronawirusa oddziałuje na każdą branżę, powodując wielomilionowe straty oraz chaos w funkcjonowaniu firm. W Polsce wprowadzony został stan zagrożenia epidemicznego, […]

Czy będzie ustawa o franczyzie?

Na finiszu poprzedniego roku, Instytut Badania Sprawiedliwości zrealizował na zamówienie Ministerstwa Praworządności studium pt. „Rzeczywista dysproporcja stron umowy franczyzy w […]

Umowa franczyzowa w pigułce

Umowa franczyzowa to dokument prawny, w którym w sposób kompleksowy ujęta jest transakcja zawierana pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Jej kompleksowość […]

Marketing 360º dla biznesu franczyzowego

Silna i rozpoznawalna marka, specjalistyczne know-how, pomoc we wdrożeniu – systemy franczyzowe kuszą potencjalnych franczyzobiorców gotowymi rozwiązaniami na prowadzenie intratnego […]

Jak chronić markę we franczyzie

Rozpoznawalna marka i sprawdzone know-how to najważniejsze elementy składowe unikalnego konceptu biznesowego sieci franczyzowej. Najlepszą metodą na zapewnienie ochrony każdej […]

Ceny sztywne lub minimalne są zakazane

Praktyka narzucania przez franczyzodawców czy dostawców cen sztywnych lub minimalnych w umowach zawieranych z franczyzobiorcami czy dystrybutorami nadal jest, niestety, […]

Jak ocenić franczyzodawcę?

Dokonanie oceny franczyzodawcy jest bardzo istotnym etapem procesu podejmowania decyzji o zaangażowaniu się we franczyzę, a co za tym idzie, […]

Błędy, których należy unikać rekrutując franczyzobiorców

Celem udzielenia licencji biznesowej jest poszerzenie zasięgu działalności firmy, wzmocnienie marki, a także zwiększenie zysków przedsiębiorstwa z tytułu opłat wynikających […]

Jak sprzedać franczyzę za granicę

Jeżeli firma, która zbudowała sieć franczyzową dobrze radzi sobie na rodzimym rynku, a ambicje jej właścicieli sięgają dalej niż granice […]

Opłaty licencyjne w kosztach uzyskania przychodu

WSA w Krakowie potwierdził możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu opłat licencyjnych poniesionych przez podatnika. W wyroku […]

Zalety i wady własnego biznesu

Decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej nie wolno podejmować szybko i bez dogłębnego przemyślenia. Jest to niezwykle ważny krok, często mający […]

10 powodów, dla których warto budować system franczyzowy

„Cierpliwość, wytrwałość i pot tworzą niepokonaną kombinację sukcesu” – powiedział Napoleon Bonaparte. To powiedzenie wydaje się być ponadczasowe, szczególnie w […]

Umowa franczyzy, umowa agencyjna czy umowa partnerska?

Polskie firmy sieciowe praktykują kilka typów współpracy z przedsiębiorcami prowadzącymi ich jednostki. Sprawdź, czym się one różnią oraz jakie prawa […]

Pięć błędów świeżaka

Franczyza rozwija się bardzo intensywnie na całym świecie. W Stanach działa ponad 3 000 konceptów franczyzowych a liczba franczyzobiorców zbliża […]

Jak stać się zmotywowanym liderem

Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można jednak coś zrobić, by świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania […]

Na dywaniku u szefa, czyli jak dyscyplinować pracowników?

Takich rozmów nikt nie lubi. Zdarza się jednak, że pracownik nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, popełnia rażące błędy lub […]

Symbole sieci franczyzowych

Współczesny biznes opiera się nie tylko na walce ceną, jakością i dostępnością produktu czy usługi. Marketingowcy pragną zaangażować do tego […]

Skonsultujesz umowę z prawnikiem?

Tak, bo podpisując umowę franczyzy trzeba wiedzieć jakie konsekwencje wynikają z niewywiązania się z jej warunków – twierdzi 67,5% użytkowników […]

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design