W ramach franczyzy franczyzobiorca korzysta ze sprawdzonego pomysłu na biznes i działa pod szyldem znanej marki. W umowie franczyzy franczyzodawca […]
W ramach franczyzy franczyzobiorca korzysta ze sprawdzonego pomysłu na biznes i działa pod szyldem znanej marki. W umowie franczyzy franczyzodawca […]
Nie tylko firmom grożą sankcje za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję - przepisy dopuszczają nakładanie kar finansowych do wysokości 2 mln […]
Wartości niematerialne i prawne, takie jak znak towarowy czy know-how, stanowią znaczący potencjał firmy i zapewniają integralność systemu franczyzowego. Ich […]
W biznesie należy nieustannie zabiegać o uwagę konsumentów, a zyskanie ich faktycznego zainteresowania to nie lada wyzwanie. Podczas gdy wiele […]
W związku z kontrowersjami dotyczącymi stosowania niektórych przepisów Prawa farmaceutycznego w odniesieniu do sieci franczyzowych działających na rynku aptecznym Główny […]
Pod koniec czerwca do sejmu wpłynął projekt ustawy o zmianie Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu postępowania cywilnego, który zawiera nowelizację art. […]
Pandemia koronawirusa oddziałuje na każdą branżę, powodując wielomilionowe straty oraz chaos w funkcjonowaniu firm. W Polsce wprowadzony został stan zagrożenia epidemicznego, […]
Na finiszu poprzedniego roku, Instytut Badania Sprawiedliwości zrealizował na zamówienie Ministerstwa Praworządności studium pt. „Rzeczywista dysproporcja stron umowy franczyzy w […]
Umowa franczyzowa to dokument prawny, w którym w sposób kompleksowy ujęta jest transakcja zawierana pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Jej kompleksowość […]
Silna i rozpoznawalna marka, specjalistyczne know-how, pomoc we wdrożeniu – systemy franczyzowe kuszą potencjalnych franczyzobiorców gotowymi rozwiązaniami na prowadzenie intratnego […]
Rozpoznawalna marka i sprawdzone know-how to najważniejsze elementy składowe unikalnego konceptu biznesowego sieci franczyzowej. Najlepszą metodą na zapewnienie ochrony każdej […]
Praktyka narzucania przez franczyzodawców czy dostawców cen sztywnych lub minimalnych w umowach zawieranych z franczyzobiorcami czy dystrybutorami nadal jest, niestety, […]
Dokonanie oceny franczyzodawcy jest bardzo istotnym etapem procesu podejmowania decyzji o zaangażowaniu się we franczyzę, a co za tym idzie, […]
Celem udzielenia licencji biznesowej jest poszerzenie zasięgu działalności firmy, wzmocnienie marki, a także zwiększenie zysków przedsiębiorstwa z tytułu opłat wynikających […]
Jeżeli firma, która zbudowała sieć franczyzową dobrze radzi sobie na rodzimym rynku, a ambicje jej właścicieli sięgają dalej niż granice […]
WSA w Krakowie potwierdził możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu opłat licencyjnych poniesionych przez podatnika. W wyroku […]
Decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej nie wolno podejmować szybko i bez dogłębnego przemyślenia. Jest to niezwykle ważny krok, często mający […]
„Cierpliwość, wytrwałość i pot tworzą niepokonaną kombinację sukcesu” – powiedział Napoleon Bonaparte. To powiedzenie wydaje się być ponadczasowe, szczególnie w […]
Polskie firmy sieciowe praktykują kilka typów współpracy z przedsiębiorcami prowadzącymi ich jednostki. Sprawdź, czym się one różnią oraz jakie prawa […]
Franczyza rozwija się bardzo intensywnie na całym świecie. W Stanach działa ponad 3 000 konceptów franczyzowych a liczba franczyzobiorców zbliża […]
Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można jednak coś zrobić, by świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania […]
Takich rozmów nikt nie lubi. Zdarza się jednak, że pracownik nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, popełnia rażące błędy lub […]
Współczesny biznes opiera się nie tylko na walce ceną, jakością i dostępnością produktu czy usługi. Marketingowcy pragną zaangażować do tego […]
Tak, bo podpisując umowę franczyzy trzeba wiedzieć jakie konsekwencje wynikają z niewywiązania się z jej warunków – twierdzi 67,5% użytkowników […]
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji