Poradniki franczyzowe

Ponad połowa Polaków nie czyta umów

Z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie portalu Zafinansowani.pl wynika, że tylko 16% Polaków dokładnie czyta umowę przed jej podpisaniem. […]

12 metod kuszenia franczyzobiorcy

Franczyzodawcy, próbując uatrakcyjnić swoje oferty dla większej liczby osób, stawiają przede wszystkim na różnego rodzaju promocje zmniejszające wydatki franczyzobiorców w […]

Słownik pojęć

Rekrutacja franczyzobiorców

Rekrutacja franczyzobiorców to niełatwa sztuka. Jednym z najbardziej powszechnych błędów popełnianych przez nowych franczyzodawców jest zbytnia gotowość do pozyskania pierwszych […]

Co powinna zawierać umowa franczyzy

Umowa franczyzy jest dokumentem prawnym, który w kompleksowy sposób opisuje transakcję zawieraną między franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Musi ona być sprawiedliwa, […]

Opracowanie i sprzedaż oferty franczyzy

Powodzenie placówki pilotażowej ma zasadnicze znaczenie przy tworzeniu oferty franczyzy. Doświadczenie zdobyte w czasie jej zakładania i w toku jej […]

Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?

Każda osoba rozważająca zakup licencji franczyzowej powinna wcześniej dokładnie sprawdzić, czy rzeczywiście pakiet franczyzowy zawiera wszystkie elementy, które są niezbędne […]

Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego

Finansowy aspekt działalności franczyzodawcy ma dwa wymiary. Franczyzodawca ponosi koszty założenia i rozwoju swojego systemu franczyzowego oraz czerpie z niego […]

Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy

Dokonanie oceny franczyzodawcy jest bardzo istotnym etapem procesu podejmowania decyzji o zaangażowaniu się we franczyzę, a co za tym idzie, […]

Etapy rozwoju systemu franczyzowego

Etap rozwoju, na którym znajduje się system franczyzowy jest w głównej mierze uzależniony od ilości działających w sieci placówek franczyzowych. […]

Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca

Każdy, kto decyduje się prowadzić własną firmę powinien poddać szczegółowej ocenie swoje możliwości, a także swoje długoterminowe cele. Trzeba pamiętać, […]

Jak zbudować jednostki pilotażowe?

System franczyzowy można tworzyć na dwa główne sposoby. Pierwszy i najczęściej spotykany w praktyce to rozwinięcie lub przekształcenie istniejącej firmy […]

Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?

Mówi się że "sfranczyzować" można wszystko. I jest to prawda. Pytań jednak, czy należy to zrobić jest dużo, a od […]

Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?

Zakładając, że Twój biznes nadaje się do rozwoju poprzez franczyzę  po pierwsze zadaj sobie pytania zawarte w schemacie poniższego artykułu. Jeśli nie […]

Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?

Podstawą rozważań i analiz firm rozważających rozwój poprzez franczyzę jest odpowiedź na fundamentalny pytanie: "Czy mój biznes NADAJE SIĘ do […]

Jak zarejestrować własną firmę

Założenie jednoosobowej działalności gospodarczej nie jest trudne ani czasochłonne. Można to zrobić przez Internet lub osobiście w urzędzie gminy. Według […]

Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?

Stworzenie własnego biznesu jest dużym wyzwaniem, a jego stały rozwój wymaga kolejnych nakładów finansowych. Problemy piętrzą się, podczas gdy rozwiązanie […]

Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej

Decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej nie wolno podejmować szybko i bez dogłębnego przemyślenia. Jest to niezwykle ważny krok, często mający […]

Jak napisać biznes plan

Biznes plan jest podręcznikiem – instrukcją obsługi Twojego przedsięwzięcia. Podręcznik ten ma wielorakie zastosowania – ułatwia organizowanie przedsięwzięcia, jego monitorowanie, […]

Czym franczyza nie jest

Łatwy interes kusi wielu niedoświadczonych biznesmenów. Dlatego, mimo ostrzeżeń i nagłaśnianych przez media przypadków nieuczciwych praktyk, wiele osób wciąż angażuje […]

We franczyzie jak w małżeństwie. Bez dialogu i rzeczowego kompromisu może być trudno o dobrą współpracę.

We franczyzie jak w małżeństwie. Bez dialogu i rzeczowego kompromisu może być trudno o dobrą współpracę. Od lat śledzę fora […]

Ceny sztywne lub minimalne są zakazane

No i stało się. W połowie kwietnia rynek lotem błyskawicy obiegła wiadomość, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął […]

Franczyza jest wędką, ale rybę musisz złowić sam!

Czy produkt lub usługa są atrakcyjniejsze tylko dlatego, że mają logo znanej marki? To pytanie zadaje sobie każdy potencjalny franczyzobiorca, […]

Rekrutacja franczyzobiorców - niełatwa sztuka

Jednym z najbardziej powszechnych błędów nowych franczyzodawców jest zbyt duża chęć pozyskania pierwszych franczyzobiorców. Selekcja kandydatów powinna być staranna, gdyż […]

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram