Poradniki franczyzowe

Jak to zrobić, by szeptali o Twojej firmie w salonie fryzjerskim?

Obecnie konsumenci poświęcają tylko 1,5 sekundy swojej uwagi na reklamę. Banery reklamowe w internecie często drażnią odbiorcę, te umieszczone w […]

Co powinien zawierać podręcznik operacyjny?

Podręcznik operacyjny to jeden z ważniejszych materiałów tak dla franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy. Pozwala ocenić siłę know-how danego systemu franczyzowego. […]

Inflacja - skąd się bierze i jak ją mierzyć

O tym, że inflacja to wzrost przeciętnego poziomu cen dóbr i usług konsumpcyjnych w gospodarce, wie większość osób, które choć […]

Jak sięgnąć po pieniądze dla firmy?

Zewnętrzne źródła finansowania, m.in. w postaci kredytów, często są niezbędne, aby nie tylko zadbać o rozwój firmy, ale też, jak […]

Zasady karania menedżerów przez Prezesa UOKIK

Nie tylko firmom grożą sankcje za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję - przepisy dopuszczają nakładanie kar finansowych do wysokości 2 mln […]

Ile warte jest know-how, czyli jak wycenić wartości niematerialne i prawne firmy

Wartości niematerialne i prawne, takie jak znak towarowy czy know-how, stanowią znaczący potencjał firmy i zapewniają integralność systemu franczyzowego. Ich […]

Personalizacja – czy Twoja firma już „to” robi?

W biznesie należy nieustannie zabiegać o uwagę konsumentów, a zyskanie ich faktycznego zainteresowania to nie lada wyzwanie. Podczas gdy wiele […]

Główny Inspektor Farmaceutyczny nie neguje franczyzy na rynku aptecznym

W związku z kontrowersjami dotyczącymi stosowania niektórych przepisów Prawa farmaceutycznego w odniesieniu do sieci franczyzowych działających na rynku aptecznym Główny […]

Jak zarządzać firmą w kryzysie?

Pandemia koronawirusa oddziałuje na każdą branżę, powodując wielomilionowe straty oraz chaos w funkcjonowaniu firm. W Polsce wprowadzony został stan zagrożenia epidemicznego, […]

Co powinna zawierać umowa franczyzy

Umowa franczyzy to dokument prawny, w którym w sposób kompleksowy ujęta jest transakcja zawierana pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą.

360º marketing dla biznesu franczyzowego

Silna i rozpoznawalna marka, specjalistyczne know-how, pomoc we wdrożeniu – systemy franczyzowe kuszą potencjalnych franczyzobiorców gotowymi rozwiązaniami na prowadzenie intratnego […]

Jak chronić markę we franczyzie

Rozpoznawalna marka i sprawdzone know-how to najważniejsze elementy składowe unikalnego konceptu biznesowego sieci franczyzowej. Najlepszą metodą na zapewnienie ochrony każdej […]

Ceny sztywne lub minimalne są zakazane

Praktyka narzucania przez franczyzodawców czy dostawców cen sztywnych lub minimalnych w umowach zawieranych z franczyzobiorcami czy dystrybutorami nadal jest, niestety, […]

Jak ocenić franczyzodawcę?

Dokonanie oceny franczyzodawcy jest bardzo istotnym etapem procesu podejmowania decyzji o zaangażowaniu się we franczyzę, a co za tym idzie, […]

Rady dla początkującego restauratora

W ciągu ostatnich 2 – 3 lat bardzo wzrosło zainteresowanie biznesem gastronomicznym. Zachęceni przez telewizyjne widowiska, zainspirowani kulinarnymi blogami i […]

Błędy, których należy unikać rekrutując franczyzobiorców

Na początku odpowiemy na pytanie dlaczego tak ważne jest, by nie sprzedawać franczyzy za wszelką cenę. Celem udzielenia licencji biznesowej […]

Jak sprzedać licencję za granicę

Jeżeli firma, która zbudowała sieć franczyzową dobrze radzi sobie na rodzimym rynku, a ambicje jej właścicieli sięgają dalej niż granice […]

Opłaty licencyjne w kosztach uzyskania przychodu

WSA w Krakowie potwierdził możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu opłat licencyjnych poniesionych przez podatnika.

Zalety i wady własnego biznesu

Decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej nie wolno podejmować szybko i bez dogłębnego przemyślenia. Jest to niezwykle ważny krok, często mający […]

10 powodów, dla których warto budować system franczyzowy

„Cierpliwość, wytrwałość i pot tworzą niepokonaną kombinację sukcesu” – powiedział Napoleon Bonaparte. To powiedzenie wydaje się być ponadczasowe, szczególnie w […]

Umowa franczyzy, agencyjna czy partnerska?

Polskie firmy sieciowe praktykują kilka typów współpracy z przedsiębiorcami prowadzącymi ich jednostki. Sprawdź, czym się one różnią oraz jakie prawa […]

Pięć błędów świeżaka

Franczyza rozwija się bardzo intensywnie na całym świecie. W Stanach działa ponad 3 000 konceptów franczyzowych a liczba franczyzobiorców zbliża […]

5 kroków do sprzedania franczyzy

Jak znaleźć dobrego franczyzobiorcę? Przeczytaj poniższe rady i zastosuj się do nich, pamiętając wszakże, iż są to rady, a nie […]

Symbole sieci franczyzowych

Współczesny biznes opiera się nie tylko na walce ceną, jakością i dostępnością produktu czy usługi. Marketingowcy pragną zaangażować do tego […]

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram