Obecnie konsumenci poświęcają tylko 1,5 sekundy swojej uwagi na reklamę. Banery reklamowe w internecie często drażnią odbiorcę, te umieszczone w […]
Obecnie konsumenci poświęcają tylko 1,5 sekundy swojej uwagi na reklamę. Banery reklamowe w internecie często drażnią odbiorcę, te umieszczone w […]
Podręcznik operacyjny to jeden z ważniejszych materiałów tak dla franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy. Pozwala ocenić siłę know-how danego systemu franczyzowego. […]
O tym, że inflacja to wzrost przeciętnego poziomu cen dóbr i usług konsumpcyjnych w gospodarce, wie większość osób, które choć […]
Zewnętrzne źródła finansowania, m.in. w postaci kredytów, często są niezbędne, aby nie tylko zadbać o rozwój firmy, ale też, jak […]
Nie tylko firmom grożą sankcje za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję - przepisy dopuszczają nakładanie kar finansowych do wysokości 2 mln […]
Wartości niematerialne i prawne, takie jak znak towarowy czy know-how, stanowią znaczący potencjał firmy i zapewniają integralność systemu franczyzowego. Ich […]
W biznesie należy nieustannie zabiegać o uwagę konsumentów, a zyskanie ich faktycznego zainteresowania to nie lada wyzwanie. Podczas gdy wiele […]
W związku z kontrowersjami dotyczącymi stosowania niektórych przepisów Prawa farmaceutycznego w odniesieniu do sieci franczyzowych działających na rynku aptecznym Główny […]
Pandemia koronawirusa oddziałuje na każdą branżę, powodując wielomilionowe straty oraz chaos w funkcjonowaniu firm. W Polsce wprowadzony został stan zagrożenia epidemicznego, […]
Umowa franczyzy to dokument prawny, w którym w sposób kompleksowy ujęta jest transakcja zawierana pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą.
Silna i rozpoznawalna marka, specjalistyczne know-how, pomoc we wdrożeniu – systemy franczyzowe kuszą potencjalnych franczyzobiorców gotowymi rozwiązaniami na prowadzenie intratnego […]
Rozpoznawalna marka i sprawdzone know-how to najważniejsze elementy składowe unikalnego konceptu biznesowego sieci franczyzowej. Najlepszą metodą na zapewnienie ochrony każdej […]
Praktyka narzucania przez franczyzodawców czy dostawców cen sztywnych lub minimalnych w umowach zawieranych z franczyzobiorcami czy dystrybutorami nadal jest, niestety, […]
Dokonanie oceny franczyzodawcy jest bardzo istotnym etapem procesu podejmowania decyzji o zaangażowaniu się we franczyzę, a co za tym idzie, […]
W ciągu ostatnich 2 – 3 lat bardzo wzrosło zainteresowanie biznesem gastronomicznym. Zachęceni przez telewizyjne widowiska, zainspirowani kulinarnymi blogami i […]
Na początku odpowiemy na pytanie dlaczego tak ważne jest, by nie sprzedawać franczyzy za wszelką cenę. Celem udzielenia licencji biznesowej […]
Jeżeli firma, która zbudowała sieć franczyzową dobrze radzi sobie na rodzimym rynku, a ambicje jej właścicieli sięgają dalej niż granice […]
WSA w Krakowie potwierdził możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu opłat licencyjnych poniesionych przez podatnika.
Decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej nie wolno podejmować szybko i bez dogłębnego przemyślenia. Jest to niezwykle ważny krok, często mający […]
„Cierpliwość, wytrwałość i pot tworzą niepokonaną kombinację sukcesu” – powiedział Napoleon Bonaparte. To powiedzenie wydaje się być ponadczasowe, szczególnie w […]
Polskie firmy sieciowe praktykują kilka typów współpracy z przedsiębiorcami prowadzącymi ich jednostki. Sprawdź, czym się one różnią oraz jakie prawa […]
Franczyza rozwija się bardzo intensywnie na całym świecie. W Stanach działa ponad 3 000 konceptów franczyzowych a liczba franczyzobiorców zbliża […]
Jak znaleźć dobrego franczyzobiorcę? Przeczytaj poniższe rady i zastosuj się do nich, pamiętając wszakże, iż są to rady, a nie […]
Współczesny biznes opiera się nie tylko na walce ceną, jakością i dostępnością produktu czy usługi. Marketingowcy pragną zaangażować do tego […]