Poradniki franczyzowe - strona 2

Kredyt – co trzeba o nim wiedzieć?

Czy kredyt na zakup mieszkania to zawsze kredyt hipoteczny? Czy zakup mebli czy sprzętu kuchennego na raty to kredyt czy […]

Przedsiębiorstwo - jego istota i najważniejsze pojęcia

Ze względu na epidemię COVID-19 i jej skutki dla gospodarki słowo „przedsiębiorstwo” odmieniane jest przez wszystkie przypadki. W tym kontekście […]

Przedsiębiorstwo - wybrane wskaźniki analizy finansowej

Ochrona przedsiębiorstw przed skutkami epidemii jest obecnie jednym z najważniejszych zadań polityki gospodarczej w wielu krajach, gdzie pojawił się wirus […]

Czym franczyza nie jest

Łatwy interes kusi wielu niedoświadczonych biznesmenów. Dlatego, mimo ostrzeżeń i nagłaśnianych przez media przypadków nieuczciwych praktyk, wiele osób wciąż angażuje […]

Jak wybrać franczyzę dla siebie?

Decyzja o związaniu się siecią franczyzową to zobowiązanie na lata. Zanim podpiszemy umowę franczyzy z wybranym franczyzodawcą warto odpowiedzieć sobie […]

Czy franczyza to prosty sposób na biznes?

Czym jest franczyza i jak rozwija się w Polsce? Jakie są jej plusy i minusy? Kto może zostać franczyzodawcą, a […]

Geneza i rozwój franczyzy

Słowo "franchising" (franczyza) nie jest dziś neologizmem powstałym dla potrzeb nowoczesnego biznesu. Termin ten wywodzi się z języka francuskiego ("la […]

Postanowienia końcowe w umowie franczyzy

W większości umów franczyzy z jakimi można spotkać się w obrocie gospodarczym na końcu zawarte są klauzule standardowe tzw. boilerplate […]

Franczyza czy własny biznes?

Uwaga - w tytule zawarta jest pewna pułapka logiczna. Franczyza to na ogół jest własny biznes, prowadzony jednak na specyficznych […]

Czym sieci kuszą franczyzobiorców?

Firmy, które chcą rozwijać się poprzez franczyzę, często stosują różnego rodzaju systemy zachęt, by wzbudzić większe zainteresowanie wśród potencjalnych inwestorów. […]

Jak to zrobić, by szeptali o Twojej firmie w salonie fryzjerskim?

Obecnie konsumenci poświęcają tylko 1,5 sekundy swojej uwagi na reklamę. Banery reklamowe w internecie często drażnią odbiorcę, te umieszczone w […]

Podręcznik operacyjny we franczyzie – czym jest oraz co powinien zawierać?

W ramach franczyzy franczyzobiorca korzysta ze sprawdzonego pomysłu na biznes i działa pod szyldem znanej marki. W umowie franczyzy franczyzodawca […]

Zasady karania menedżerów przez Prezesa UOKIK

Nie tylko firmom grożą sankcje za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję - przepisy dopuszczają nakładanie kar finansowych do wysokości 2 mln […]

Ile warte jest know-how, czyli jak wycenić wartości niematerialne i prawne firmy

Wartości niematerialne i prawne, takie jak znak towarowy czy know-how, stanowią znaczący potencjał firmy i zapewniają integralność systemu franczyzowego. Ich […]

Personalizacja – czy Twoja firma już „to” robi?

W biznesie należy nieustannie zabiegać o uwagę konsumentów, a zyskanie ich faktycznego zainteresowania to nie lada wyzwanie. Podczas gdy wiele […]

Główny Inspektor Farmaceutyczny nie neguje franczyzy na rynku aptecznym

W związku z kontrowersjami dotyczącymi stosowania niektórych przepisów Prawa farmaceutycznego w odniesieniu do sieci franczyzowych działających na rynku aptecznym Główny […]

Jak bronić się przed wyzyskiem we franczyzie

Pod koniec czerwca do sejmu wpłynął projekt ustawy o zmianie Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu postępowania cywilnego, który zawiera nowelizację art. […]

Jak zarządzać firmą w kryzysie?

Pandemia koronawirusa oddziałuje na każdą branżę, powodując wielomilionowe straty oraz chaos w funkcjonowaniu firm. W Polsce wprowadzony został stan zagrożenia epidemicznego, […]

Czy będzie ustawa o franczyzie?

Na finiszu poprzedniego roku, Instytut Badania Sprawiedliwości zrealizował na zamówienie Ministerstwa Praworządności studium pt. „Rzeczywista dysproporcja stron umowy franczyzy w […]

Umowa franczyzowa w pigułce

Umowa franczyzowa to dokument prawny, w którym w sposób kompleksowy ujęta jest transakcja zawierana pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Jej kompleksowość […]

Marketing 360º dla biznesu franczyzowego

Silna i rozpoznawalna marka, specjalistyczne know-how, pomoc we wdrożeniu – systemy franczyzowe kuszą potencjalnych franczyzobiorców gotowymi rozwiązaniami na prowadzenie intratnego […]

Jak chronić markę we franczyzie

Rozpoznawalna marka i sprawdzone know-how to najważniejsze elementy składowe unikalnego konceptu biznesowego sieci franczyzowej. Najlepszą metodą na zapewnienie ochrony każdej […]

Ceny sztywne lub minimalne są zakazane

Praktyka narzucania przez franczyzodawców czy dostawców cen sztywnych lub minimalnych w umowach zawieranych z franczyzobiorcami czy dystrybutorami nadal jest, niestety, […]

Jak ocenić franczyzodawcę?

Dokonanie oceny franczyzodawcy jest bardzo istotnym etapem procesu podejmowania decyzji o zaangażowaniu się we franczyzę, a co za tym idzie, […]

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design