Poradniki franczyzowe - strona 2

Postanowienia końcowe w umowie franczyzy

W większości umów franczyzy z jakimi można spotkać się w obrocie gospodarczym na końcu zawarte są klauzule standardowe tzw. boilerplate […]

Franczyza czy własny biznes?

Uwaga - w tytule zawarta jest pewna pułapka logiczna. Franczyza to na ogół jest własny biznes, prowadzony jednak na specyficznych […]

Czym sieci kuszą franczyzobiorców?

Firmy, które chcą rozwijać się poprzez franczyzę, często stosują różnego rodzaju systemy zachęt, by wzbudzić większe zainteresowanie wśród potencjalnych inwestorów. […]

Jak to zrobić, by szeptali o Twojej firmie w salonie fryzjerskim?

Obecnie konsumenci poświęcają tylko 1,5 sekundy swojej uwagi na reklamę. Banery reklamowe w internecie często drażnią odbiorcę, te umieszczone w […]

Co powinien zawierać podręcznik operacyjny?

Podręcznik operacyjny to jeden z ważniejszych materiałów tak dla franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy. Pozwala ocenić siłę know-how danego systemu franczyzowego. […]

Inflacja - skąd się bierze i jak ją mierzyć

O tym, że inflacja to wzrost przeciętnego poziomu cen dóbr i usług konsumpcyjnych w gospodarce, wie większość osób, które choć […]

Jak sięgnąć po pieniądze dla firmy?

Zewnętrzne źródła finansowania, m.in. w postaci kredytów, często są niezbędne, aby nie tylko zadbać o rozwój firmy, ale też, jak […]

Zasady karania menedżerów przez Prezesa UOKIK

Nie tylko firmom grożą sankcje za stosowanie praktyk ograniczających konkurencję - przepisy dopuszczają nakładanie kar finansowych do wysokości 2 mln […]

Ile warte jest know-how, czyli jak wycenić wartości niematerialne i prawne firmy

Wartości niematerialne i prawne, takie jak znak towarowy czy know-how, stanowią znaczący potencjał firmy i zapewniają integralność systemu franczyzowego. Ich […]

Personalizacja – czy Twoja firma już „to” robi?

W biznesie należy nieustannie zabiegać o uwagę konsumentów, a zyskanie ich faktycznego zainteresowania to nie lada wyzwanie. Podczas gdy wiele […]

Główny Inspektor Farmaceutyczny nie neguje franczyzy na rynku aptecznym

W związku z kontrowersjami dotyczącymi stosowania niektórych przepisów Prawa farmaceutycznego w odniesieniu do sieci franczyzowych działających na rynku aptecznym Główny […]

Jak bronić się przed wyzyskiem we franczyzie

Pod koniec czerwca do sejmu wpłynął projekt ustawy o zmianie Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu postępowania cywilnego, który zawiera nowelizację art. […]

Jak zarządzać firmą w kryzysie?

Pandemia koronawirusa oddziałuje na każdą branżę, powodując wielomilionowe straty oraz chaos w funkcjonowaniu firm. W Polsce wprowadzony został stan zagrożenia epidemicznego, […]

Czy będzie ustawa o franczyzie?

Na finiszu poprzedniego roku, Instytut Badania Sprawiedliwości zrealizował na zamówienie Ministerstwa Praworządności studium pt. „Rzeczywista dysproporcja stron umowy franczyzy w […]

Umowa franczyzowa w pigułce

Umowa franczyzowa to dokument prawny, w którym w sposób kompleksowy ujęta jest transakcja zawierana pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Jej kompleksowość […]

Marketing 360º dla biznesu franczyzowego

Silna i rozpoznawalna marka, specjalistyczne know-how, pomoc we wdrożeniu – systemy franczyzowe kuszą potencjalnych franczyzobiorców gotowymi rozwiązaniami na prowadzenie intratnego […]

Jak chronić markę we franczyzie

Rozpoznawalna marka i sprawdzone know-how to najważniejsze elementy składowe unikalnego konceptu biznesowego sieci franczyzowej. Najlepszą metodą na zapewnienie ochrony każdej […]

Ceny sztywne lub minimalne są zakazane

Praktyka narzucania przez franczyzodawców czy dostawców cen sztywnych lub minimalnych w umowach zawieranych z franczyzobiorcami czy dystrybutorami nadal jest, niestety, […]

Jak ocenić franczyzodawcę?

Dokonanie oceny franczyzodawcy jest bardzo istotnym etapem procesu podejmowania decyzji o zaangażowaniu się we franczyzę, a co za tym idzie, […]

Jak reklamują się małe firmy?

Mówi się, że reklama jest dźwignią  handlu. Co jednak, jeśli na tę reklamę brakuje pieniędzy? Według „Raportu o stanie sektora […]

Rady dla początkującego restauratora

W ciągu ostatnich 2 – 3 lat bardzo wzrosło zainteresowanie biznesem gastronomicznym. Zachęceni przez telewizyjne widowiska, zainspirowani kulinarnymi blogami i […]

Błędy, których należy unikać rekrutując franczyzobiorców

Celem udzielenia licencji biznesowej jest poszerzenie zasięgu działalności firmy, wzmocnienie marki, a także zwiększenie zysków przedsiębiorstwa z tytułu opłat wynikających […]

Jak sprzedać franczyzę za granicę

Jeżeli firma, która zbudowała sieć franczyzową dobrze radzi sobie na rodzimym rynku, a ambicje jej właścicieli sięgają dalej niż granice […]

Opłaty licencyjne w kosztach uzyskania przychodu

WSA w Krakowie potwierdził możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu opłat licencyjnych poniesionych przez podatnika. W wyroku […]

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design