Franczyza - katalog franczyz

Szukasz systematycznie aktualizowanej bazy sieci franczyzowych w Polsce? W oparciu o informacje pochodzące od franczyzodawców, zamieszczamy informacje na temat ich ofert. Franczyza to sprawdzony pomysł na biznes, który zwiększa szanse na odniesienie sukcesu.

Katalog franczyz pozwala na szczegółowe zapoznanie się z dostępnymi na rynku ofertami dla franczyzobiorców. Porównanie zawartych w naszej bazie sieci franczyzowych z branży gastronomii, dystrybucji, handlu czy usług pozwoli na wybór takiej propozycji, która będzie najkorzystniejsza dla osoby przystępującej do systemu. W katalogu umieściliśmy informacje dotyczące opłat i inwestycji dotyczących poszczególnych systemów sieciowych. Osoby zainteresowane przystąpieniem do którejkolwiek franczyzy mogą porównać między innymi kwotę minimalnej inwestycji, opłaty wstępne, bieżące czy marketingowe.

Rozbudowany katalog regularnie powiększa się o nowe oferty od franczyzodawców. Aktualizujemy dane dotyczące wszystkich branż. Przygotowana lista przeznaczona jest dla osób zastanawiających się nad przystąpieniem do franczyzy – zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i doświadczonych już biznesmenów. Zapoznanie się z bazą jest także inspiracją dla młodych osób, które poszukują pomysłu na biznes.

Finanse

  • Minimalna kwota: inwestycja od 57 000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: 4% od obrotu/miesiąc
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Sieć prawdziwie włoskich pizzerii, która powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie na włoską kuchnię.

Finanse

  • Minimalna kwota: od 150 000 zł (w zależności od metrażu i stanu lokalu).
  • Opłata wstępna: od 5 000 zł
  • Opłata bieżąca: od 1400 zł
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Benek Pizza i Gruby Benek to polska siec franczyzowa, skupiająca w swojej ofercie 3 najpopularniejsze koncepty gastronomiczne- pizzę, chrupiące kurczaki i burgery. Filarem naszego sukcesu są najwyższej jakości składniki oraz szybka dostawa. Nasi Franczyzobiorcy mogą...

Finanse

  • Minimalna kwota: od 25 000 zł - wprowadzenie oferty kawiarni do działającej już restauracji; od 28 000 zł - okienko podawcze; od 29 000 zł - wyspa w galerii handlowej
  • Opłata wstępna: 0 zł
  • Opłata bieżąca: od 500 zł
  • Opłata marketingowa: 0 zł

Opis systemu

Jesteśmy doświadczonym Franczyzodawcą, prężnie rozwijającym się na rynku od 1994 roku. W swej ofercie posiadamy pięć znanych i lubianych marek: Sieć Pizzerii Biesiadowo, Crazy Piramid Pizza, sieć Restauracji Western Chicken, Rybkodajnia i Coffeeloffee (dawniej Take...

Finanse

  • Minimalna kwota: 120 000 zł
  • Opłata wstępna: 10 000 zł
  • Opłata bieżąca: 7,4% od obrotu netto
  • Opłata marketingowa: 1,9% od obrotu netto

Opis systemu

Polska należy do grupy rynków, na których wciąż brakuje silnych, o dobrze rozwiniętej sieci franczyzowej studio treningów EMS. Przeważającą część stanowią lokalnie działające studio umiejscowione z reguły na terenach osiedlowych. Mimo braku na rynku polskim...

Finanse

  • Minimalna kwota: 55 000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: 1000 zł miesięcznie
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Pierwsze kroki w biznesie stawialiśmy we własnej pizzerii wyposażonej w 200 miejsc siedzących. Pizzeria ta w błyskawicznym tempie zyskała na popularności. Nierzadko dochodziło do sytuacji, w których klienci czekali na wolny stolik. Nasz lokal zwrócił...

Finanse

  • Minimalna kwota: od 40 000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: opłata franczyzowa: 4 % od obrotu/miesiąc
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Speedy Romano, to sieć pizzerii z dowozami, która w swojej ofercie posiada uproszczone menu dostosowane do każdego klienta proste receptury oraz jawne zasady przystąpienia do sieci, które zostały stworzone z myślą o potencjalnych franczyzobiorcach bez...

Finanse

  • Minimalna kwota: 120 000 zł sklep, 34 000 zł wyspa handlowa
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: 3% od obrotu netto
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

TOY Planet to dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów oraz wysp handlowych Toy Planet dla dzieci, specjalizująca się w sprzedaży markowych zabawek. Celem sieci jest tworzenie przyjaznych miejsc dla Małych i Dużych Klientów, gdzie każdy może...

Finanse

  • Minimalna kwota: od 54 000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: opłata franczyzowa 800 zł/miesiąc
  • Opłata marketingowa:

Opis systemu

Nasza firma specjalizuje się w przygotowaniu kurczaka w panierce wg własnego przepisu. Kurczaki przez nas podawane charakteryzują się smakiem, który konkurować może z największymi firmami tej branży. Nasz metoda marynowania mięsa pozwala na uzyskanie niesamowitej...

Finanse

  • Minimalna kwota: od 29 000 zł - okienko podawcze; od 44 000 zł - lokal od 30 m2; 2500 zł/miesiąc + 500 zł opłaty franczyzowej/miesiąc - wynajem w pełni wyposażonej oraz ologowanej przyczepy gastronomicznej
  • Opłata wstępna: 0 zł
  • Opłata bieżąca: 500 zł miesięcznie, niezależnie od obrotów
  • Opłata marketingowa: 0 zł

Opis systemu

Sieć Western Tortilla serwuje różne rodzaje mega tortilii (450 gramów) z nadzieniem z kurczakiem w panierce w roli głównej. Naszym franczyzobiorcom proponujemy różne możliwości podjęcia z nami współpracy pod szyldem Western Tortlilla.

Finanse

  • Minimalna kwota: 25 000 zł netto ( przy finansowaniu przez leasing)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: od 400 zł netto miesięcznie
  • Opłata marketingowa: 100 zł netto

Opis systemu

Sieć franczyzowa, która rozpowszechniła w Polsce modę na naturalne, rzemieślnicze lody. Prosty skład, najlepsze regionalne produkty, nietypowe smaki – to znaki rozpoznawcze naszych zimnych deserów. Obecnie pod szyldem sieci działa blisko 100 punktów w całym...

Finanse

  • Minimalna kwota: 150 000 zł
  • Opłata wstępna: 49 000 zł
  • Opłata bieżąca: 2 000 zł
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Marzysz o tym, aby prowadzić miejsce, w którym ludzie mają możliwość dbać o swoje zdrowie i kondycję na najwyższym poziomie? Chcesz tworzyć przestrzeń, w której panuje świetna i przyjazna atmosfera? Skorzystaj ze stabilnej i mocno...

Finanse

  • Minimalna kwota: od 39 990 zł (oferta dotyczy sklepów o pow. do 70 m2 z jedną standardową witryną)
  • Opłata wstępna: 15 000 zł - opłata licencyjna płatna w ratach lub jednorazowo
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Sieć sklepów franczyzowych 5.10.15. to jeden z największych i najszybciej rozwijających się systemów na rynku krajowym. Produkty sprzedawane w 5.10.15. projektowane są z myślą o dzieciach w wieku od 0 do 12 roku życia. Ubranka...

Finanse

  • Minimalna kwota: 150 000 zł na wyposażenie i pierwsze zatowarowanie (kwota uzależniona od wielkości sklepu i stanu lokalu)
  • Opłata wstępna: 27 000 zł netto (w tym m.in.: znalezienie lokalizacji, pomoc w negocjacji i podpisaniu umowy, organizacja wyposażenia oraz zatowarowania sklepu, rekrutacja personelu, pakiet startowy: wizualizacja zewnętrzna, projekt wnętrza, oprogramowanie, odzież firmow
  • Opłata bieżąca: 2% od zakupów netto (możliwość zwrotu całej opłaty)
  • Opłata marketingowa: 1% od sprzedaży netto

Opis systemu

Sieć specjalistycznych sklepów z alkoholem Al.Capone wyznacza zupełnie inny, wyższy poziom usług w zakresie sprzedaży alkoholu. W naszych sklepach klienci znajdą największy wybór trunków na każdą kieszeń z całego świata. Nasi sprzedawcy o alkoholach wiedzą...

Finanse

  • Minimalna kwota: 70 000 zł (Koszt przystosowania lokalu zależny jest od jego stanu pierwotnego oraz wykorzystanych materiałów; Nie partycypujemy w zyskach gabinetów)
  • Opłata wstępna: 15 000 zł
  • Opłata bieżąca: 0 zł
  • Opłata marketingowa: 1 000 zł

Opis systemu

Body Evolution to coś więcej niż fitness czy kosmetyka. To kompleksowe działanie, które dzięki zastosowaniu specjalistycznego sprzętu, odpowiednio dobranych kosmetyków i zbilansowanej diety skutecznie wyszczupla i modeluje sylwetki naszych klientów, a także zmienia ich nawyki...

Finanse

  • Minimalna kwota: 4500 zł netto
  • Opłata wstępna: od 4500 zł, w zależności od ilości mieszkańców na obszarze wyłączności
  • Opłata bieżąca: 15% od przychodów z tytułu prowadzenia zajęć
  • Opłata marketingowa: ustalane indywidualnie

Opis systemu

Brazilian Soccer Schools (BSS), czyli Brazylijskie Szkółki Piłkarskie, to jedna z największych na świecie sieci szkół, która dzięki specjalnie opracowanemu systemowi treningów kształci młodych zawodników, rozwijających się w stylu brazylijskiego futbolu. Radość z gry, pielęgnowanie...

Finanse

  • Minimalna kwota: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: za koncesję znaku firmowego – składka liczona od obrotu
  • Opłata marketingowa: zakup gazetek, akcje promocyjne np. reklama w TV – według budżetu ustalonego na dany rok

Opis systemu

Grupa Muszkieterów to największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce pod względem obrotów. Grupa zrzesza prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą blisko 370 sklepów. Muszkieterowie wypracowują regularny...

Finanse

  • Minimalna kwota: (inwestycja uzależniona od lokalizacji)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: opłata uzależniona od obrotu sklepu
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Carrefour jest jednym z liderów branży detalicznej na świecie, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od ponad 30 lat firma skutecznie rozwija także sklepy franczyzowe – w Polsce jest ich...

Finanse

  • Minimalna kwota: ustalenia indywidualne
  • Opłata wstępna: 0 zł
  • Opłata bieżąca: 0 zł
  • Opłata marketingowa: 0 zł

Opis systemu

Caterina istnieje od 1991 roku i jest liderem na polskim rynku mody damskiej. Marka skierowana jest do kobiet, które cenią sobie elegancję i wyrafinowanie. Nienaganne kroje oraz piękne tkaniny to jej wyróżnik.

Finanse

  • Minimalna kwota: 0 zł (ustalana indywidualnie, na podstawie inwentaryzacji i oceny stanu technicznego wyposażenia i lokalu)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: 100 - 600 zł (uzależniona od modelu współpracy)
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Chata Polska to sieć sklepów ogólnospożywczych zbudowana w oparciu o polski kapitał, rozwijająca się od 1997 roku i obecna dziś na terenie pięciu województw. Modele współpracy opierają się na ponad 20 latach doświadczenia we współpracy...

Finanse

  • Minimalna kwota: 20 000 - 50 000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Credit Agricole - wiarygodny i zaufany partner franczyzobiorców – poszukuje nowych osób do współpracy polegającej na prowadzeniu placówki banku uniwersalnego i sprzedaży produktów bankowych.

Finanse

  • Minimalna kwota: od 150 000 zł (kwota inwestycji zależy od powierzchni i stanu technicznego lokalu)
  • Opłata wstępna: 12 000 zł
  • Opłata bieżąca: 1464,10 zł (w zależności od wybranych pakietów menu)
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Istnieje od ponad 20 lat i w jej ramach z powodzeniem funkcjonuje obecnie 186 lokali w 135 miastach Pierwsza pizzeria Da Grasso powstała w 1996 r....

Finanse

  • Minimalna kwota: 80 -100 000 zł - środki finansowe lub zdolność kredytowa potrzebna na otwarcia gabinetu
  • Opłata wstępna: 50 000 zł
  • Opłata bieżąca: 1 000 zł
  • Opłata marketingowa: 1 000 zł

Opis systemu

Gładki biznes! DepilConcept to największa sieć salonów trwałej depilacji w Polsce - 56 specjalistycznych gabinetów.  Oferowane usługi: trwała depilacja, fototerapia twarzy i ciała oraz fotoodmładzanie w wyjątkowych cenach: 80 zł za każdą strefę ciała.

Finanse

  • Minimalna kwota: od kilku do kilkunastu tysięcy – zależnie od ilości stanowisk w lokalu i powierzchni reklamowej do oklejenia
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to ogólnopolska multiagencja sieciowa, posiadająca swoje placówki na terenie całego kraju. Od 15 lat jest liderem rozwiązań biznesowych dla branży ubezpieczeniowej.

Finanse

  • Minimalna kwota: 800 000 zł (kwota inwestycji uzależniona jest m.in. od posiadania własnego lokalu oraz przewidywanych kosztów adaptacji wynajmowanego lokalu)
  • Opłata wstępna: 24 000 zł
  • Opłata bieżąca: 3,5% sprzedaży netto (opłata międzynarodowa), 1,5-2% sprzedaży netto (opłata lokalna)
  • Opłata marketingowa: 3,86% sprzedaży netto

Opis systemu

Domino’s Pizza, założona w 1960 r. jest światowym liderem w dostawie pizzy, dostarczając dziennie ponad 1 000 000 sztuk pizzy na całym świecie. Sieć odniosła sukces na 90 rynkach i ma na koncie ponad 15...

Co to jest franczyza?

Działalność można rozpocząć nawet wówczas, gdy nie mamy doświadczenia w danej branży. W praktyce jednak, biorąc pod uwagę konieczność znacznej inwestycji, powinniśmy się solidnie przygotować do prowadzenia biznesu - w przeciwnym wypadku możemy szybko zamknąć biznes. Jeśli zatem chcemy maksymalizować szanse na sukces, doświadczenie i wiedza są bezcenne.

Krokiem do prowadzenia z powodzeniem działalności gospodarczej jest franczyza. Co to jest? Na czym polega franczyza? Różnie można ją definiować. Na pewno franczyza jest to gotowy koncept biznesowy, sprawdzony już model, który danej marce przyniósł dobre wyniki. Według Europejskiego Kodeksu Etycznego Franczyzy to pewien system sprzedaży usług, towarów czy technologii, który oparty jest na ścisłej współpracy pomiędzy przedsiębiorcami - chodzi tutaj o franczyzodawcę i franczyzobiorcę.

Umowa franczyzy - z czym wiąże się jej zawarcie?

Wspomniana współpraca pomiędzy niezależnymi przedsiębiorcami wymaga zawarcia umowy, w której definiowane są prawa i obowiązki poszczególnych stron. Franczyzobiorca wiele zyskuje, stawiając na taki model. Dlaczego? Otóż najczęściej w ramach współpracy znana marka, która odniosła już sukces rynkowy, umożliwia innym prowadzenie biznesu pod taką samą nazwą, a jednocześnie przekazuje wiedzę i rozwiązania, które są niezbędne do tego, aby przedsiębiorca mógł zainicjować taką działalność.

Korzystając z pakietu franczyzowego, który udostępnia dana firma, przedsiębiorca może:

  • korzystać z nazwy franczyzodawcy,
  • używać jego znaku towarowego,
  • pozyskać pomoc handlową i techniczną,
  • otrzymać bezcenne "know how" na temat sposobu prowadzenia działalności i postępowania w różnych przypadkach, które mają miejsce w tym biznesie.

Skorzystanie z takiego rozwiązania wiąże się z obopólnymi korzyściami. Pakiet franczyzowy udostępniany jest danemu podmiotowi nie za darmo, lecz za określonym wynagrodzeniem. Opłaty franczyzowe, które pojawiają się przy takiej działalności, to już wspomniane - opłata bieżąca, wstępna, ewentualnie marketingowa. Może to być stała kwota ustalona w ramach umowy franczyzowej niezależnie od tego, jakie wyniki będzie osiągać przedsiębiorca, a może to być również określony procent od obrotu.

Ponadto właściciel biznesu, który umożliwia prowadzenie działalności pod swoją marką, powiększa zasięg. Bez wkładu własnego dociera on do jeszcze większej liczby klientów, jego firma staje się bardziej znana.

Oczywiście umowa franczyzowa to również pewne zobowiązania tego, kto zamierza prowadzić na takiej zasadzie własny biznes. Poza koniecznością przelewania na konto danej firmy ustalonych opłat, konieczne jest również stosowanie się do zasad obowiązujących w danej sieci.

Pojawia się obowiązek prowadzenia działalności zgodnie z zasadami, które nakłada dana marka. Wypracowała ona pewne standardy, dzięki którym jest znana i ceniona wśród klientów. W ramach współpracy franczyzobiorca musi się liczyć z poufnością informacji i prowadzić biznes zgodnie z regułami, które wynikają z umowy.

Rodzaje franczyzy

Franczyza może być różnego rodzaju. Można ją podzielić, biorąc pod uwagę różne kwestie. Jeśli weźmiemy pod uwagę rodzaj działalności, to wówczas możemy wyodrębnić:

  1. Franczyzę handlową - nazywana jest również dystrybucyjną. W tym przypadku przedsiębiorca, który decyduje się na dany pakiet franczyzowy, sprzedaje produkty kupione od franczyzodawcy.
  2. Franczyzę usługową - w ramach takiej umowy franczyzy przedsiębiorca, który korzysta z danego pakietu, może wykonywać usługi pod znaną marką, otrzymuje dostęp do jej receptur i ogólnie danych dotyczącego tego, jak powinna być owa usługa realizowana.

W ramach kolejnego podziału bierzemy pod uwagę organizację systemu i w tym przypadku możemy wyróżnić:

  1. Franczyzę bezpośrednią - umowa franczyzy zawierana jest bezpośrednio pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Franczyzodawca sam zajmuje się m.in. kontrolowaniem wykonania umowy przez drugą stronę.
  2. Franczyzę wielokrotną - franczyzobiorca ma prawo prowadzić więcej niż jeden punkt franczyzowy. Najczęściej w modelu tym, korzystający z doświadczeń danej marki deklaruje, że w określonym czasie założy daną liczbę punktów, z reguły na konkretnym terenie. Franczyza wielokrotna daje możliwość franczyzodawcy zawarcia umowy franczyzowej z mniejszą liczbą przedsiębiorców przy jednoczesnym rozbudowywaniu zasięgu i zyskiwaniu kolejnych punktów dla danej firmy.

Kolejnym kryterium jest rodzaj "know how" przekazywanego przedsiębiorcy, który decyduje się na prowadzenie danej działalności gospodarczej. W tym przypadku wyróżniamy:

  • Franczyzę dystrybucji produktów - franczyzodawca dostarcza artykuły, które są sprzedawane przez franczyzobiorcę w danym punkcie. Oczywiście otrzymuje on prawo do korzystania z danej marki, ale nie dostaje planów marketingowych czy rozbudowanego wsparcia.
  • Franczyzę koncepcji działalności - ta forma jest szersza, gdyż przedsiębiorca ma zagwarantowany dostęp do pełnego "know how". Uzyskuje on wsparcie w innych aspektach związanych z prowadzeniem działalności - chodzi tutaj także o szkolenia z prowadzenia biznesu czy też plany marketingowe.

Dlaczego franczyza to dobry wybór?

Franczyza koncepcji działalności to krok w kierunku stosunkowo łatwego rozpoczęcia biznesu. Wybór takich zasad ma wiele plusów. Przede wszystkim dzięki temu otrzymujemy do dyspozycji gotowy model biznesowy. Tzn. nie trzeba stawiać wszystkich kroków samodzielnie, a próg wejścia w dany rynek staje się osiągalny.

Dobrym przykładem jest choćby franczyza oferowana w branży bankowej. Rozpoczęcie takiej działalności na własną rękę, pod własną marką, i osiągnięcie sukcesu, wiąże się z ogromną inwestycją i tak samo dużym ryzykiem niepowodzenia, biorąc pod uwagę, jak duża jest konkurencja. Natomiast w ramach punktu franczyzowego możemy rozpocząć oferowanie produktów marki pod jej szyldem. Co za tym idzie, łatwiej możemy dotrzeć do klientów indywidualnych i innych.

Kolejną zaletą tego rozwiązania jest to, że system franczyzowy ogranicza ryzyko niepowodzenia działalności. Nie musimy od zera budować marki - prowadzimy biznes od samego początku jako punkt danej firmy, stajemy się jej częścią. Od razu możemy liczyć na zainteresowanie klientów marką, którą przecież znają.

Kolejnym plusem takiej działalności jest korzystanie ze wsparcia ze strony franczyzodawcy. Może on organizować szkolenia, pomóc przy wyborze punktu do prowadzenia danej działalności, zajmować się działaniami marketingowymi i ogólnie zapewniać na co dzień wsparcie w prowadzeniu biznesu, przy czym cały czas franczyzobiorca pozostaje finansowo odrębnym podmiotem.

Zaletą franczyzy jest również to, że franczyzobiorca może przeznaczyć mniejsze środki na reklamę, dzięki temu, że franczyzodawca już wypromował markę. Często sama dobra lokalizacja jest krokiem wystarczającym do osiągania bardzo dobrych wyników.

Franczyzobiorcy zyskują dzięki takiej współpracy czas. Zdobywają cenną wiedzę, bez konieczności popełniania wielu kosztownych błędów, które przytrafiają się w przypadku prowadzenia danej działalności bez doświadczenia. Oczywiście taki przedsiębiorca działa na rzecz franczyzodawcy - wpływ na jego wizerunek, zasięg marki i nie tylko.

Jaki wybrać system franczyzowy?

Franczyza jest oferowana przez wiele marek z różnych branż - pytanie, z którą współpracować, aby odnieść sukces i zminimalizować ryzyko niepowodzenia? Należy brać pod uwagę wiele czynników, które przesądzają o tym, czy dany wybór będzie trafiony. Znaczenie ma:

  • Wizerunek danej marki w okolicy - być może ktoś już prowadził np. restaurację pod danym szyldem i spotkał się z negatywną opinią lokalnej społeczności. Taka franczyza może być z góry skazana na porażkę, gdyż zamiast zyskać na wyborze danej marki, będziemy musieli pracować na poprawieniem jej wizerunku.
  • Minimalna kwota inwestycji - stawka niezbędna do rozpoczęcia danego biznesu. Są takie działalności, w przypadku których nie jest ona duża, ale np., jeśli chodzi o biznesy, w których konieczny jest kosztowny sprzęt, to wówczas mogą być potrzebne bardzo duże środki.
  • Opłata wstępna - kwota, którą musimy zapłacić franczyzodawcy już na starcie prowadzonej działalności.
  • Opłata marketingowa - przeznaczana jest ona na tzw. marketing centralny, czyli ogólnie na działania promujące markę.
  • Opłata bieżąca - suma, której oczekuje franczyzodawca za korzystanie ze znaku towarowego, "know how" i nie tylko. Najczęściej wynosi ona pewien procent od przychodu, ale są i takie systemy franczyzowe, w których nie jest ona naliczana.
  • Wiarygodność franczyzodawcy - warto znaleźć istniejące punkty franczyzowe danej marki i porozmawiać z ich właścicielami na temat tego, jak układa się współpraca.

Chęć korzystania z systemu danej marki nie oznacza, że franczyzodawca nam na to pozwoli. On również ocenia, czy aby na pewno franczyza jest dla nas odpowiednia, czy mamy wystarczającą wiedzę do prowadzenia biznesu i sprawdzimy się jako franczyzobiorca. Jeśli tak, to wówczas zawarcie umowy franczyzy będzie jak najbardziej realne.

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram