Szukasz systematycznie aktualizowanej bazy sieci franczyzowych w Polsce? W oparciu o informacje pochodzące od franczyzodawców, zamieszczamy informacje na temat ich ofert. Franczyza to sprawdzony pomysł na biznes, który zwiększa szanse na odniesienie sukcesu.
Katalog franczyz pozwala na szczegółowe zapoznanie się z dostępnymi na rynku ofertami dla franczyzobiorców. Porównanie zawartych w naszej bazie sieci franczyzowych z branży gastronomii, dystrybucji, handlu czy usług pozwoli na wybór takiej propozycji, która będzie najkorzystniejsza dla osoby przystępującej do systemu. W katalogu umieściliśmy informacje dotyczące opłat i inwestycji dotyczących poszczególnych systemów sieciowych. Osoby zainteresowane przystąpieniem do którejkolwiek franczyzy mogą porównać między innymi kwotę minimalnej inwestycji, opłaty wstępne, bieżące czy marketingowe.
Rozbudowany katalog regularnie powiększa się o nowe oferty od franczyzodawców. Aktualizujemy dane dotyczące wszystkich branż. Przygotowana lista przeznaczona jest dla osób zastanawiających się nad przystąpieniem do franczyzy – zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i doświadczonych już biznesmenów. Zapoznanie się z bazą jest także inspiracją dla młodych osób, które poszukują pomysłu na biznes.
Sieć prawdziwie włoskich pizzerii, która powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie na włoską kuchnię.
Jesteśmy doświadczonym Franczyzodawcą, prężnie rozwijającym się na rynku od 1994 roku. W swej ofercie posiadamy pięć znanych i lubianych marek: Sieć Pizzerii Biesiadowo, Crazy Piramid Pizza, sieć Restauracji Western Chicken, Rybkodajnia i Coffeeloffee (dawniej Take...
Sieć pączkarni inspirowana tradycyjną recepturą ciasta, klasyczny okrągły kształt, jasna obwódka, chrupiąca skórka. W naszych pączkarniach Klienci odkryją znany smak pączków, które wszyscy pamiętają z kuchni mam. Dzięki ręcznej produkcji, składnikom bez konserwantów i ulepszaczy,...
Pierwsze kroki w biznesie stawialiśmy we własnej pizzerii wyposażonej w 200 miejsc siedzących. Pizzeria ta w błyskawicznym tempie zyskała na popularności. Nierzadko dochodziło do sytuacji, w których klienci czekali na wolny stolik. Nasz lokal zwrócił...
Speedy Romano, to sieć pizzerii z dowozami, która w swojej ofercie posiada uproszczone menu dostosowane do każdego klienta proste receptury oraz jawne zasady przystąpienia do sieci, które zostały stworzone z myślą o potencjalnych franczyzobiorcach bez...
TOY Planet to dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów oraz wysp handlowych Toy Planet dla dzieci, specjalizująca się w sprzedaży markowych zabawek. Celem sieci jest tworzenie przyjaznych miejsc dla Małych i Dużych Klientów, gdzie każdy może...
Nasza firma specjalizuje się w przygotowaniu kurczaka w panierce wg własnego przepisu. Kurczaki przez nas podawane charakteryzują się smakiem, który konkurować może z największymi firmami tej branży. Nasz metoda marynowania mięsa pozwala na uzyskanie niesamowitej...
Sieć Western Tortilla serwuje różne rodzaje mega tortilii (450 gramów) z nadzieniem z kurczakiem w panierce w roli głównej. Naszym franczyzobiorcom proponujemy różne możliwości podjęcia z nami współpracy pod szyldem Western Tortlilla.
Sieć franczyzowa, która rozpowszechniła w Polsce modę na naturalne, rzemieślnicze lody. Prosty skład, najlepsze regionalne produkty, nietypowe smaki – to znaki rozpoznawcze naszych zimnych deserów. Obecnie pod szyldem sieci działa blisko 100 punktów w całym...
Marzysz o tym, aby prowadzić miejsce, w którym ludzie mają możliwość dbać o swoje zdrowie i kondycję na najwyższym poziomie? Chcesz tworzyć przestrzeń, w której panuje świetna i przyjazna atmosfera? Skorzystaj ze stabilnej i mocno...
Sieć sklepów franczyzowych 5.10.15. to jeden z największych i najszybciej rozwijających się systemów na rynku krajowym. Produkty sprzedawane w 5.10.15. projektowane są z myślą o dzieciach w wieku od 0 do 12 roku życia. Ubranka...
Sieć specjalistycznych sklepów z alkoholem Al.Capone wyznacza zupełnie inny, wyższy poziom usług w zakresie sprzedaży alkoholu. W naszych sklepach klienci znajdą największy wybór trunków na każdą kieszeń z całego świata. Nasi sprzedawcy o alkoholach wiedzą...
Benek Pizza i Gruby Benek to polska siec franczyzowa, skupiająca w swojej ofercie 3 najpopularniejsze koncepty gastronomiczne- pizzę, chrupiące kurczaki i burgery. Filarem naszego sukcesu są najwyższej jakości składniki oraz szybka dostawa. Nasi Franczyzobiorcy mogą...
Brazilian Soccer Schools (BSS), czyli Brazylijskie Szkółki Piłkarskie, to jedna z największych na świecie sieci szkół, która dzięki specjalnie opracowanemu systemowi treningów kształci młodych zawodników, rozwijających się w stylu brazylijskiego futbolu. Radość z gry, pielęgnowanie...
Grupa Muszkieterów to największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce pod względem obrotów. Grupa zrzesza prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą blisko 370 sklepów. Muszkieterowie wypracowują regularny...
Carrefour jest jednym z liderów branży detalicznej na świecie, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od ponad 30 lat firma skutecznie rozwija także sklepy franczyzowe – w Polsce jest ich...
Caterina istnieje od 1991 roku i jest liderem na polskim rynku mody damskiej. Marka skierowana jest do kobiet, które cenią sobie elegancję i wyrafinowanie. Nienaganne kroje oraz piękne tkaniny to jej wyróżnik.
Chata Polska to sieć sklepów ogólnospożywczych zbudowana w oparciu o polski kapitał, rozwijająca się od 1997 roku i obecna dziś na terenie pięciu województw. Modele współpracy opierają się na ponad 20 latach doświadczenia we współpracy...
Credit Agricole - wiarygodny i zaufany partner franczyzobiorców – poszukuje nowych osób do współpracy polegającej na prowadzeniu placówki banku uniwersalnego i sprzedaży produktów bankowych.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Istnieje od ponad 20 lat i w jej ramach z powodzeniem funkcjonuje obecnie 186 lokali w 135 miastach Pierwsza pizzeria Da Grasso powstała w 1996 r....
Gładki biznes! DepilConcept to największa sieć salonów trwałej depilacji w Polsce - 56 specjalistycznych gabinetów. Oferowane usługi: trwała depilacja, fototerapia twarzy i ciała oraz fotoodmładzanie w wyjątkowych cenach: 80 zł za każdą strefę ciała.
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to ogólnopolska multiagencja sieciowa, posiadająca swoje placówki na terenie całego kraju. Od 15 lat jest liderem rozwiązań biznesowych dla branży ubezpieczeniowej.
Domino’s Pizza, założona w 1960 r. jest światowym liderem w dostawie pizzy, dostarczając dziennie ponad 1 000 000 sztuk pizzy na całym świecie. Sieć odniosła sukces na 90 rynkach i ma na koncie ponad 15...
Otwórz Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris i zaoferuj swoim klientom sprawdzone zabiegi oparte na profesjonalnych produktach Dr Irena Eris. Tworzymy prestiżową sieć gabinetów kosmetycznych z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, rozwijaną od początku działalności w modelu franczyzowym....
Działalność można rozpocząć nawet wówczas, gdy nie mamy doświadczenia w danej branży. W praktyce jednak, biorąc pod uwagę konieczność znacznej inwestycji, powinniśmy się solidnie przygotować do prowadzenia biznesu - w przeciwnym wypadku możemy szybko zamknąć biznes. Jeśli zatem chcemy maksymalizować szanse na sukces, doświadczenie i wiedza są bezcenne.
Krokiem do prowadzenia z powodzeniem działalności gospodarczej jest franczyza. Co to jest? Na czym polega franczyza? Różnie można ją definiować. Na pewno franczyza jest to gotowy koncept biznesowy, sprawdzony już model, który danej marce przyniósł dobre wyniki. Według Europejskiego Kodeksu Etycznego Franczyzy to pewien system sprzedaży usług, towarów czy technologii, który oparty jest na ścisłej współpracy pomiędzy przedsiębiorcami - chodzi tutaj o franczyzodawcę i franczyzobiorcę.
Wspomniana współpraca pomiędzy niezależnymi przedsiębiorcami wymaga zawarcia umowy, w której definiowane są prawa i obowiązki poszczególnych stron. Franczyzobiorca wiele zyskuje, stawiając na taki model. Dlaczego? Otóż najczęściej w ramach współpracy znana marka, która odniosła już sukces rynkowy, umożliwia innym prowadzenie biznesu pod taką samą nazwą, a jednocześnie przekazuje wiedzę i rozwiązania, które są niezbędne do tego, aby przedsiębiorca mógł zainicjować taką działalność.
Korzystając z pakietu franczyzowego, który udostępnia dana firma, przedsiębiorca może:
Skorzystanie z takiego rozwiązania wiąże się z obopólnymi korzyściami. Pakiet franczyzowy udostępniany jest danemu podmiotowi nie za darmo, lecz za określonym wynagrodzeniem. Opłaty franczyzowe, które pojawiają się przy takiej działalności, to już wspomniane - opłata bieżąca, wstępna, ewentualnie marketingowa. Może to być stała kwota ustalona w ramach umowy franczyzowej niezależnie od tego, jakie wyniki będzie osiągać przedsiębiorca, a może to być również określony procent od obrotu.
Ponadto właściciel biznesu, który umożliwia prowadzenie działalności pod swoją marką, powiększa zasięg. Bez wkładu własnego dociera on do jeszcze większej liczby klientów, jego firma staje się bardziej znana.
Oczywiście umowa franczyzowa to również pewne zobowiązania tego, kto zamierza prowadzić na takiej zasadzie własny biznes. Poza koniecznością przelewania na konto danej firmy ustalonych opłat, konieczne jest również stosowanie się do zasad obowiązujących w danej sieci.
Pojawia się obowiązek prowadzenia działalności zgodnie z zasadami, które nakłada dana marka. Wypracowała ona pewne standardy, dzięki którym jest znana i ceniona wśród klientów. W ramach współpracy franczyzobiorca musi się liczyć z poufnością informacji i prowadzić biznes zgodnie z regułami, które wynikają z umowy.
Franczyza może być różnego rodzaju. Można ją podzielić, biorąc pod uwagę różne kwestie. Jeśli weźmiemy pod uwagę rodzaj działalności, to wówczas możemy wyodrębnić:
W ramach kolejnego podziału bierzemy pod uwagę organizację systemu i w tym przypadku możemy wyróżnić:
Kolejnym kryterium jest rodzaj "know how" przekazywanego przedsiębiorcy, który decyduje się na prowadzenie danej działalności gospodarczej. W tym przypadku wyróżniamy:
Franczyza koncepcji działalności to krok w kierunku stosunkowo łatwego rozpoczęcia biznesu. Wybór takich zasad ma wiele plusów. Przede wszystkim dzięki temu otrzymujemy do dyspozycji gotowy model biznesowy. Tzn. nie trzeba stawiać wszystkich kroków samodzielnie, a próg wejścia w dany rynek staje się osiągalny.
Dobrym przykładem jest choćby franczyza oferowana w branży bankowej. Rozpoczęcie takiej działalności na własną rękę, pod własną marką, i osiągnięcie sukcesu, wiąże się z ogromną inwestycją i tak samo dużym ryzykiem niepowodzenia, biorąc pod uwagę, jak duża jest konkurencja. Natomiast w ramach punktu franczyzowego możemy rozpocząć oferowanie produktów marki pod jej szyldem. Co za tym idzie, łatwiej możemy dotrzeć do klientów indywidualnych i innych.
Kolejną zaletą tego rozwiązania jest to, że system franczyzowy ogranicza ryzyko niepowodzenia działalności. Nie musimy od zera budować marki - prowadzimy biznes od samego początku jako punkt danej firmy, stajemy się jej częścią. Od razu możemy liczyć na zainteresowanie klientów marką, którą przecież znają.
Kolejnym plusem takiej działalności jest korzystanie ze wsparcia ze strony franczyzodawcy. Może on organizować szkolenia, pomóc przy wyborze punktu do prowadzenia danej działalności, zajmować się działaniami marketingowymi i ogólnie zapewniać na co dzień wsparcie w prowadzeniu biznesu, przy czym cały czas franczyzobiorca pozostaje finansowo odrębnym podmiotem.
Zaletą franczyzy jest również to, że franczyzobiorca może przeznaczyć mniejsze środki na reklamę, dzięki temu, że franczyzodawca już wypromował markę. Często sama dobra lokalizacja jest krokiem wystarczającym do osiągania bardzo dobrych wyników.
Franczyzobiorcy zyskują dzięki takiej współpracy czas. Zdobywają cenną wiedzę, bez konieczności popełniania wielu kosztownych błędów, które przytrafiają się w przypadku prowadzenia danej działalności bez doświadczenia. Oczywiście taki przedsiębiorca działa na rzecz franczyzodawcy - wpływ na jego wizerunek, zasięg marki i nie tylko.
Franczyza jest oferowana przez wiele marek z różnych branż - pytanie, z którą współpracować, aby odnieść sukces i zminimalizować ryzyko niepowodzenia? Należy brać pod uwagę wiele czynników, które przesądzają o tym, czy dany wybór będzie trafiony. Znaczenie ma:
Chęć korzystania z systemu danej marki nie oznacza, że franczyzodawca nam na to pozwoli. On również ocenia, czy aby na pewno franczyza jest dla nas odpowiednia, czy mamy wystarczającą wiedzę do prowadzenia biznesu i sprawdzimy się jako franczyzobiorca. Jeśli tak, to wówczas zawarcie umowy franczyzy będzie jak najbardziej realne.