Franczyza - sklepy spożywcze

Franczyza sklepów spożywczych jest skierowana do osób, które dysponują różnej wysokości kapitałem, niezależnie od doświadczenia zawodowego, wykształcenia czy pochodzenia. Poszczególne sieci oferują franczyzobiorcom szereg rozwiązań, które ułatwiają prowadzenie biznesu – dbają o odpowiednie zatowarowanie i niezbędne wyposażenie, a także ubezpieczenie, szkolenia, wsparcie techniczne czy serwis. Zacznij prowadzić biznes w branży spożywczej – wejdź na rynek z odpowiednią strategią! Sprawdź nasz katalog franczyz!

Finanse

  • Minimalna kwota: 200 000 zł na wyposażenie i remont
  • Opłata wstępna: 30 000 zł netto
  • Opłata bieżąca: 2% od zakupów netto (możliwość zwrotu całej opłaty)
  • Opłata marketingowa: 1% od sprzedaży netto

Opis systemu

Sieć specjalistycznych sklepów z alkoholem Al.Capone wyznacza zupełnie inny, wyższy poziom usług w zakresie sprzedaży alkoholu. W naszych sklepach klienci znajdą największy wybór trunków na każdą kieszeń z całego świata. Nasi sprzedawcy o alkoholach wiedzą...

Finanse

  • Minimalna kwota: (inwestycja uzależniona od lokalizacji)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: opłata uzależniona od obrotu sklepu
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Carrefour jest jednym z liderów branży detalicznej na świecie, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od ponad 30 lat firma skutecznie rozwija także sklepy franczyzowe – w Polsce jest ich...

Finanse

  • Minimalna kwota: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: za koncesję znaku firmowego – składka liczona od obrotu
  • Opłata marketingowa: zakup gazetek, akcje promocyjne np. reklama w TV – według budżetu ustalonego na dany rok

Opis systemu

Grupa Muszkieterów to największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce pod względem obrotów. Grupa zrzesza prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą blisko 370 sklepów sieci Intermarché i...

Finanse

  • Minimalna kwota: ok. 5000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: brak

Opis systemu

Żabka Polska jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów typu convenience w Polsce, działającą na rynku od ponad 25 lat. Obecnie liczy ponad 10 000 nowoczesnych sklepów, stanowiących minicentra handlowo-usługowe z ofertą produktową, gastronomiczną i usługową.

Franczyza sklepów spożywczych

Sklepy spożywcze – franczyza to gotowy przepis na biznes. Taki system sprzedażowy, zgodnie z przepisami, pozwala nawiązać ścisłą współpracę z podmiotami, które są niezależne finansowo i mają wypracowaną pozycję na rynku. Franczyzobiorca nie musi budować sam swojej marki od podstaw, co wymagałoby nie tylko większych nakładów finansowych, ale także odpowiedniej koncepcji, wypracowania pozycji na rynku i pozyskiwania klientów. Franczyza umożliwia prowadzenie własnej działalności pod szyldem marki, która ma odpowiednią renomę i zdobyła zaufanie wśród konsumentów, dzięki czemu początkującemu przedsiębiorcy znacznie łatwiej wejść w biznes. Poszczególne sieci wspierają swoich franczyzobiorców w zakresie rozwoju zawodowego.

Franczyza - sklepy spożywcze i sieci, które zdecydowały się nawiązać z nami współpracę, mogą pochwalić się dobrymi zyskami i rentownością. Wielu przedsiębiorców postawiło na Carrefour Express, Intermarché czy Żabkę.

Carrefour Express – propozycja współpracy na poziomie ogólnokrajowym. To jeden z liderów wśród branży detalicznej. Firma oferuje swoim potencjalnym franczyzobiorcom trzy formaty handlowe:

  • Carrefour Express Convenience – dedykowany dla sklepów o powierzchni do 250m² i topowych lokalizacji, na przykład w centrum miasta czy jako forma współpracy w ramach stacji paliw.
  • Carrefour Express minimarket – to oferta dla tych, którzy chcą zarówno spróbować prowadzenia mniejszego sklepu od 100 m², jak i dużego (do nawet 500 m²). Takie rozwiązanie najlepiej sprawdzi się w miastach oraz na obszarach wiejskich.
  • Z kolei opcja Globi powstała z myślą o przedsiębiorcach, którzy chcą rozpocząć działalność w małej miejscowości.

Intermarché oferuje model współpracy jako partner lub franczyzobiorca.

  • By działać jako partner, trzeba prowadzić sklep o powierzchni minimum 500 m² z artykułami spożywczymi w dowolnym mieście w Polsce,
  • Franczyza opiera się na prowadzeniu własnej działalności i jednocześnie aktywnym uczestnictwie w organach kierowniczych Grupy Muszkieterów.

Franczyzobiorcy i partnerzy działają w ramach systemu pod rozpoznawalnym szyldem, a jednocześnie mają możliwość rozwoju i otwierania kolejnych sklepów. Dodatkowo otrzymują wsparcie specjalistów, nowoczesne narzędzia marketingowe, a także możliwość podjęcia współpracy z lokalnymi dostawcami. Marka dba o każdy aspekt – przedsiębiorca przed rozpoczęciem współpracy musi przejść zarówno szkolenia teoretyczne, jak i praktyczne, które pozwalają poznać proces funkcjonowania sklepu. Po odbytym szkoleniu trzeba przejść egzamin i dopiero później następuje podpisanie umowy. To ambitny projekt, który wymaga pełnego zaangażowania, wiedzy, a także dużego wkładu własnego.

Jednym z najpopularniejszych franczyzodawców jest sieć sklepów Żabka. Ze względu na stosunkowo niski wymagany kapitał na start wielu przedsiębiorców zdecydowało się na podjęcie współpracy. Franczyzobiorca zgodnie z umową otrzymuje w pełni wyposażony, umeblowany i zatowarowany sklep, odpowiednie narzędzia technologiczne, które ułatwiają prowadzenie sklepu, a także bierze udział w szkoleniach. Może również liczyć na opiekę lokalnego partnera do spraw sprzedaży, a także otrzymuje benefity w postaci prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego, karty sportowej czy może dołączyć do programu Mikroflota Orlen.

Al.Capone Specjaliści Od Alkoholu to sieć sklepów, która oferuje swoim klientom alkohole z różnych stron świata. Franczyzodawca oferuje stałe wsparcie oraz szereg szkoleń branżowych, które ułatwia zarządzanie sklepem. Firma ma rozbudowaną politykę handlową, a rozpoznawalność marki sprawia, że wejście na rynek jest łatwiejsze.

Sklepy spożywcze - franczyza pomysłem na biznes

Warto pamiętać, że każda sieć oczekuje od franczyzobiorcy przedsiębiorczego myślenia, ciągłego rozwoju i umiejętności zarządzania. Współpraca zwykle rozpoczyna się od wypełniania formularza zamieszczonego na stronie każdego z franczyzodawców. Następnie przedstawiciel sieci kontaktuje się z propozycją współpracy, przedstawia ogólne zasady oferty. Dopiero później następuje proces weryfikacji kandydata. Jeżeli obie strony wyrażają chęć nawiązania współpracy, to rozpoczyna się dopełnianie formalności i etap szkoleniowy. W międzyczasie rozpoczyna się przygotowanie sklepu, umeblowanie i zatowarowanie. Franczyza - sklepy spożywcze to dla wielu przedsiębiorców szansa na założenie własnej działalności i rozwój swoich kompetencji.

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design