Gastronomia jest jednym z bardziej dochodowych biznesów – wielu przedsiębiorców twierdzi, że prowadzenie lokalu jest trudne, ale satysfakcjonujące. To jedna z tych branż, w której popularność franczyzy jest bardzo duża, dlatego zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak i ci bardziej doświadczeni chętnie korzystają z takiej opcji współpracy. Oferty obejmują zarówno kawiarnie i lodziarnie, jak też kebaby, pizzerie, popularne sieciówki z fast foodem czy sushi. Franczyzy gastronomiczne to opcja biznesu, na który zawsze będzie popyt. Jeżeli chcesz spróbować swoich sił, jako właściciel lokalu, sprawdź ofertę ciekawych współprac!
Finanse
Opis systemu
Benek Pizza i Gruby Benek to polska siec franczyzowa, skupiająca w swojej ofercie 3 najpopularniejsze koncepty gastronomiczne- pizzę, chrupiące kurczaki i burgery. Filarem naszego sukcesu są najwyższej jakości składniki oraz szybka dostawa. Nasi Franczyzobiorcy mogą...
Finanse
Opis systemu
Jesteśmy firmą z 26-letnim doświadczeniem w branży gastronomicznej. Od lat tworzymy miejsca, w których tradycja spotyka się z nowoczesnością, a smak staje się prawdziwą podróżą kulinarną. Berlin Döner Kebap to coś więcej niż zwykła restauracja...
Finanse
Opis systemu
Cofix to sieć kawiarni, która zdobyła rynki w sześciu krajach, w tym Izraelu, Hiszpanii i Armenii, wprowadza na polski rynek unikalny model biznesowy oparty na jakości, przystępnej cenie i prostocie.
Finanse
Opis systemu
Koncept COVRIG powstał w Poznaniu w 2015 roku inspirowany jedną z najpopularniejszych bałkańskich przekąsek – świeżo wypiekanym preclem, który w Rumunii nosi nazwę Covrig. Produkty marki COVRIG są typową przekąską typu „to go”. Charakteryzuje ją...
Finanse
Opis systemu
Domino’s Pizza, założona w 1960 r. jest światowym liderem w dostawie pizzy, dostarczając dziennie ponad 1 000 000 sztuk pizzy na całym świecie. Sieć odniosła sukces na 90 rynkach i ma na koncie ponad 15...
Finanse
Opis systemu
Fit Cake to innowacyjna franczyza, która specjalizuje się w produkcji i sprzedaży zdrowych i smacznych słodyczy, nie zawierających ani grama cukru. Franczyza Fit Cake jest absolutnie unikalną koncepcją biznesową i doskonałą propozycją skierowaną do przedsiębiorczych...
Finanse
Opis systemu
McDonald’s to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie, a nasza oferta franczyzy oparta jest na sprawdzonym modelu biznesowym, który od wielu lat gwarantuje sukcesy. Jako nasz franczyzobiorca otrzymasz wszechstronne szkolenie, doradztwo na każdym...
Finanse
Opis systemu
The White Bear Coffee to franczyza oparta na sprawdzonym modelu biznesowym, stworzona z myślą o miastach już od 30 tys. mieszkańców. Nasze kawiarnie to połączenie pięknych, designerskich wnętrz z doskonałą kawą z segmentu specialty.
Franczyza w gastronomii to jedna ze stabilniejszych branż. Jak pokazują badania, Polacy rocznie przeznaczają na jedzenie na tzw. mieście ponad 30 mld zł. Szybki, stosunkowo niedrogi i smaczny fast food dla wielu osób jest korzystniejszym rozwiązaniem niż samodzielne gotowanie. Rozpoczęcie własnej działalności może opierać się na różnych modelach biznesowych. Wiele zależy od specyfiki danej marki, oferty, skali prowadzonej działalności, a także ogólnych warunków współpracy. Pozwala to na wyeliminowanie błędów nowicjusza oraz wejście na rynek już z wyrobioną renomą i zaufaniem klienta.
Franczyzy gastronomiczne oferuje ponad 220 marek, w tym tak popularne sieciówki jak McDonald’s, Biesiadowo, Domino’s Pizza, czy Gruby Benek. Poszczególne oferty różnią się od siebie kapitałem, który trzeba mieć na start, opłatami, a także stopniem dojrzałości. Duża rozpiętość w tym zakresie pozwala na dopasowanie odpowiedniego modelu biznesowego do swoich możliwości. Franczyza restauracji takiej, jak McDonald’s wymaga znacznie wyższych nakładów finansowych niż otwarcie punktu serwującego kawę na wynos. Nawiązanie współpracy jest łatwiejsze niż samodzielne otwieranie lokalu – w przypadku franczyzy klient otrzymuje gotowy zestaw narzędzi i pozycję na rynku. Jego zdaniem jest poprowadzenie działalności tak, by przyniosła obustronne korzyści. Franczyza - oferty które znajdziesz w tej sekcji, są kierowane zarówno do osób, które dysponują dużym kapitałem, jak i początkujących przedsiębiorców.
Restauracje franczyzowe powstają zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Wiele zależy od samej specyfikacji biznesu i wymagań danego franczyzodawcy. Jeżeli jesteś zainteresowany daną współpracą, wypełnij odpowiedni formularz na stronie, a następnie weź udział w rozmowie z przedstawicielem danej sieci. Zanim dojdzie do podpisania umowy, trzeba wziąć pod uwagę także określoną kwotę wkładu własnego, szczegółowe wytyczne danego franczyzodawcy, a także koszty związane z dodatkowymi opłatami (marketingowymi, franczyzowymi, prowizjami itd.). Warto pamiętać, że gastronomia franczyza wymaga dużych nakładów pracy, niezależnie od wielkości prowadzonego lokalu.
Każdy franczyzodawca oferuje odpowiedni pakiet franczyzowy, czyli koncepcję prowadzenia biznesu, na którą składa się prawo do nazwy i znaku towarowego, wiedza dotycząca prowadzenia biznesu, wytyczne i zasady niezbędne do kierowania firmą oraz odpowiednie wsparcie merytoryczne, co zmniejsza ryzyko niepowodzenia. Dla wielu klientów franczyza restauracji jest jedną z form spełnienia marzenia o własnym biznesie. Warto znaleźć niszę w swoim mieście!
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji