40 wybranych franczyz na które stać każdego

Data dodania: 24 czerwca 2024
Kategoria:

Czy dobry pomysł na biznes musi być drogi? Wszystko oczywiście jest kwestią perspektywy ile chcemy zarobić. We franczyzie własny biznes można uruchomić już za kilka tysięcy złotych.

Tanie franczyzy – atrakcyjny pomysł na biznes

Pojawia się od razu pytanie – czy inwestując niedużą kwotę można na tym dobrze zarobić? Okazuje się, że można zarobić lepiej niż pracując na etacie. Znaczenie ma nie tylko franczyza, z którą się zwiążemy, ale przede wszystkim nasz wkład i praca własna. Bo prowadząc własną firmę trzeba przestawić się z myślenia o pracy „od do”, szczególnie w początkowej fazie rozwoju. Satysfakcja z tego gwarantowana.

Na polskim rynku jest wiele konceptów na tanie franczyzy, które przysłowiowo nie zrujnują naszej kieszeni i pozwolą poczuć smak wolności i bycia na swoim. Do naszego raportu wybraliśmy franczyzy o kwocie inwestycji do 80 tys. zł, które naszym zdaniem są warte uwagi tych, którzy aktualnie myślą o tym by przejść na swoje. Nie jest to jednak żaden ranking, a kolejność zamieszczenia w raporcie jest losowa. Poznaj również nasze 70 pomysłów na biznes, a także odwiedź katalog franczyz.

PPHU Wojtex

Firma zbudowana przez Wojciecha Goduńskiego nie ma sobie równych, jeśli chodzi o ilość konceptów właśnie na każdą kieszeń. Pierwsza była sieć pizzerii Biesiadowo, która od 2008 roku rozwija się w modelu franczyzowym. Minimalna kwota potrzebna na start to 54 tys. zł, bez opłaty wstępnej. Do grona marek franczyzowych ze stajni Wojtexu należą jeszcze takie koncepty jak Coffeeloffee - najmniejsza w Polsce kawiarnia typu take away, którą można otworzyć na 6m² już od 28 tys. zł, Amori Pomodori – sieć prawdziwie włoskich pizzerii, która powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie na włoską kuchnię, otwarcie lokalu z pełnym menu i wyposażeniem to koszt od 57 tys. zł, Western Tortilla – serwująca mega tortille z nadzieniem, gdzie kwota inwestycji zależy od wybranego formatu i zaczyna się od 29 tys. zł.

Sieć Speedy Romano wystartowała na przełomie 2019 i 2020 roku, a więc tuż przed pandemią koronawirusa. Jest to sieć pizzerii w stylu amerykańskim, która w swojej ofercie posiada uproszczone menu dostosowane do każdego klienta, proste receptury oraz jawne zasady przystąpienia do sieci, które zostały stworzone z myślą o potencjalnych franczyzobiorcach bez doświadczenia w branży, a chcących prowadzić własną restaurację. Franczyzobiorca, który zdecyduje się na prowadzenie własnej pizzerii otrzymuje „recepturę” na gotowy biznes, koszt inwestycji wynosi od 60 tys. zł przy minimum lokalowym 70m².

Do grona marek firmy Wojciecha Goduńskiego dołączył również Kebab Yum Yum. Ideą przyświecającą jego powstaniu było serwowanie kebabów w oparciu o oryginalne receptury, a także najwyższej jakości składniki. Lokale Yum Yum Kebab wyróżniają się jednolitym wystrojem inspirowanym stylem orientalnym. Koszt inwestycji wynosi od 41 tys. zł, co sprawia, że jest to stosunkowo tania franczyza w porównaniu do innych podmiotów działających w branży. Franczyzodawca nie wymaga od zainteresowanego inwestycją doświadczenia w gastronomii – wszelkie informacje i umiejętności niezbędne do prowadzenia lokalu zostaną przekazane przez dział szkoleniowy. Dostęp do wspomnianego wyselekcjonowanego, wysokiej jakości towaru nie wiąże się z żadnymi trudnościami z jego pozyskaniem dla franczyzobiorcy, ponieważ sieć zaopatruje punkty z własnej hurtowni.

Alpha Gym

To zespół pasjonatów sportu i rozwoju, których celem jest przekazanie nabytych przez lata umiejętności i zaszczepienie pasji do sportu. W ramach sieci prowadzone są zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży. Receptą na sukces placówki ALPHA GYM na rynku jest skuteczne zarządzanie, atrakcyjna oferta zajęć, efektywna kontrola kosztów oraz umiejętne zarządzanie relacjami z dziećmi i ich rodzicami. Wiedza o prowadzeniu placówki została przetworzona na zestaw czytelnych procedur operacyjnych, pozwalając w ten sposób bezpiecznie powielać model biznesowy, nawet w sytuacji, gdy potencjalny kandydat na franczyzobiorcę nie miał do tej pory do czynienia z branżą zajęć sportowych dla dzieci.

Kwota inwestycji to 12 tys. zł. (w tym opłata wstępna, sprzęt oraz pakiet marketingowy).

Stava

To największa w Polsce sieć oddziałów gastro-kurierskich i pierwsza franczyza w tym segmencie w Europie. Sieć działa od 2014 roku. Poszczególne oddziały oferują restauracjom i sklepom usługę dowozu posiłków oraz zakupów do klientów, dzięki czemu przedsiębiorcy nie muszą zatrudniać własnych kierowców, mają niższe koszty oraz szybsze czasy dostawy, co daje korzyści finansowe i przewagę nad konkurencją. Sieć oferuje możliwość finansowania zakupu sprzętu niezbędnego do otwarcia oddziału ze środków Stava, co obniża wysokość kapitału potrzebnego do wejścia do sieci do 10 tys. zł. Zrezygnowała również z opłaty wstępnej. System franczyzowy zoptymalizowany jest pod jednoosobowe zarządzanie całą firmą. Franczyzobiorca nie musi zatrudniać nikogo poza kierowcami.

Fit Cake Niecukiernia.pl

Sieć kawiarni oferujących zdrowe desery Fit Cake przedefiniowała swój system franczyzowy. Jest on teraz bardziej elastyczny i daje większy wybór franczyzobiorcy np. w kwestii kosztów inwestycji czy menu. Nazywa się Fit Cake Flex. Do tej pory marka proponowała partnerom gradacyjny system modułowy. Polegał on na tym, że franczyzobiorca startował z najniższego pułapu, tj. uruchamiał pracownię produkcyjną wraz z ladą wydawczą. Potem, w miarę rozwoju firmy mógł ją rozbudować o salę konsumpcyjną (moduł Standard) i dokupić dodatkowe, specjalne opcje menu (wariant Premium). W Fit Cake Flex najniższy poziom inwestycji pozostaje na pułapie 19 tys. zł. Ale teraz franczyzobiorca nie musi już piąć się stopniami w górę, tylko z dużego koszyka opcji, za dodatkową opłatą, wybiera to co mu się podoba. W ten sposób buduje biznes dokładnie skrojony pod jego potrzeby. Może rozwijać się w swoim tempie i dokupywać kolejne opcje w dogodnym dla siebie czasie, inwestując zarobione wcześniej pieniądze.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

To ogólnopolska multiagencja sieciowa, posiadająca swoje placówki na terenie całego kraju. Od 15 lat jest liderem rozwiązań biznesowych dla branży ubezpieczeniowej. Doświadczenie w połączeniu z technologią oraz nowoczesnym modelem zarządzania pozwala na dostarczenie know-how gwarantującego wysoką rentowność prowadzonego biznesu. Sieć działa na rzecz ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych. W ofercie znajduje się cała gama ubezpieczeń. Swoim Agentom Spectrum zapewnia wysokie standardy oraz elastyczny i innowacyjny model współpracy w relacji win-win. Potencjalnych partnerów kusi atrakcyjny system prowizyjny, niski próg wejścia na poziomie kilku do kilkunastu tys. zł - zależnie od ilości stanowisk w lokalu i powierzchni reklamowej do oklejenia, oraz bezpłatne szkolenia. To zatem atrakcyjna franczyza do 30 tys. zł odpowiednia również dla osób bez doświadczenia w pracy w branży.

Socatots oraz Brazilian Soccer Schools

Socatots to sieć szkółek piłkarskich działająca na polskim rynku od 2009 roku. Zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy i dedykowane są najmłodszym dzieciom od 6. miesiąca do 5. roku życia. Zajęcia sportowe dla starszych prowadzone są natomiast pod marką Brazylijskich Szkółek Piłkarskich (BSS – Brazilian Soccer Schools). W ramach tych konceptów działa w Polsce 26 franczyz obejmujących ponad 40 obszarów geograficznych (miasta lub dzielnice miast). Koszt otwarcia oddziału Socatos lub BSS zależny jest od wielkości miejscowości. Dla obszaru zamieszkałego przez 20 tys. osób jest to niewiele ponad 10 tys. zł netto, z czego 4 tys. zł to wstępna opłata licencyjna, zaś pozostałe wydatki obejmują m.in. zakup sprzętu, ubezpieczenie czy koszty lokalnych działań promocyjnych.

Sklepy Medyczne Samo Zdrowie

Sieć ta oferuje sprzedaż produktów medycznych refundowanych przez NFZ oraz sprzedaż detaliczną. Korzyści ze współpracy dla franczyzobiorcy to przede wszystkim przygotowanie umowy do NFZ, rozliczenie z NFZ co miesiąc, szkolenie z towarów, szkolenie z obsługi klienta, wskazanie dostawców. Inwestycja w sklep medyczny Samo Zdrowie wynosi ok. 60 tys. zł. W kwocie tej zawarta jest jednorazowa opłata franczyzowa. W związku z tym, że nasze społeczeństwo się starzeje perspektywy dla branży sklepów medycznych wciąż pozostają bardzo dobre. Stąd zapewne też coraz większe zainteresowanie poprowadzeniem takiego biznesu.

epaka.pl

epaka.pl oferuje kompleksowe usługi kurierskie na terenie Polski oraz za granicą. Punkt umożliwia nadanie przesyłek różnymi firmami kurierskimi w jednym miejscu. Zarabia się na obsłudze klientów w zakresie wysyłki listów, paczek oraz palet, ale nie tylko. Franczyzobiorca zyskuje darmową reklamę i klienta, którego może zainteresować również innymi elementami swojej oferty, takimi jak sprzedaż materiałów do pakowania czy awizacje przesyłek takich jak: InPost, Allegro, FedEx czy UPS. Żeby rozpocząć działalność w ramach franczyzowej sieci epaka.pl należy dysponować lokalem znajdującym się na parterze. Powierzchnia lokalu nie może być mniejsza niż 30 m². Należy też mieć miejsca parkingowe. W przypadku tego konceptu biznesowego, początkowy koszt inwestycji wynosi 5 tys. zł, do tego opłata wstępna w wysokości 16 tys. zł. Z kolei epaka.pl mini to nowy projekt uruchomiony w odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców z mniejszych miejscowości, którzy już prowadzą swój biznes. Stwarza możliwości na rozszerzenie zakresu obecnej działalności, przyciągnięcie nowych klientów, a w efekcie dodatkowy zysk dla właściciela. Kwota inwestycji to 499 zł.

Monetia

To największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Monetia na polskim rynku działa od 2006 roku, a od 2014 roku posiada licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka jest właścicielem sieci franczyzowej, w ramach której działa blisko 900 punktów, w tym ponad 200 własnych. Przedmiotem działalności jest obsługa masowych płatności gotówkowych, outsourcing kasowy prowadzony w sektorze finansowym i publicznym, a także transgraniczne transfery pieniężne. Koszt przystąpienia do sieci to 0 zł, więc jest to atrakcyjna franczyza bez wkładu własnego.

GoDan Balony i Dekoracje

Historia GoDan sięga 1991 roku. Od początku działalności oferta była skupiona wokół tematu „Party”. Firma jest liderem na rynku polskim w produkcji, sprzedaży i dystrybucji szerokiej gamy produktów na imprezy, święta i uroczystości. Sprzedaje produkty na każdą okazję w kilku kategoriach produktowych m.in.: balony, stroje karnawałowe i akcesoria do przebrań, artykuły do dekoracji sali, artykuły do dekoracji stołu, artykuły imprezowe i prezenty. Korzyści dla franczyzobiorcy to m.in. wyłączność terytorialna, brak opłaty licencyjnej oraz wsparcie w procesie poszukiwania, negocjacji i adaptacji lokalu. Koszt przystąpienia do sieci to 30 tys. zł netto (w zależności od formatu, lokalizacji, powierzchni lokalu oraz jego stanu technicznego).

Mała franczyza – ciekawe pomysły z różnych branż

Najtańsze franczyzy to nie tylko propozycje z kilku dziedzin działalności gospodarczej, jak gastronomia czy sprzedaż detaliczna. Odpowiedni biznes dla siebie mogą znaleźć również osoby szukające ciekawego pomysłu, którym będą mogły wyróżnić się na rynku i znaleźć swoją niszę.

Early Stage

Posiada 28 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoły językowej. Od 15 lat rozwija się na zasadzie franczyzy, jest największą siecią franczyzową na rynku zajęć pozalekcyjnych. Marce Early Stage zaufało ponad 136 franczyzobiorców. Oferta doskonale sprawdza się zarówno w dużych miastach jak i niewielkich miejscowościach. Model współpracy opiera się na przekazaniu know-how dotyczącego wszystkich aspektów prowadzenia własnej szkoły oraz bieżącym wsparciu franczyzobiorców w rozwijaniu szkół. Sieć nie pobiera opłaty wstępnej, rozliczenie jest miesięczne na zasadzie procentu od przychodu, zaczynając od 12% i obniżany jest wraz ze wzrostem filii franczyzowej (do 8%). Kwota inwestycji to 2 tys. - 5 tys. zł (są to koszty związane z lokalną promocją szkoły).

Metrohouse

To największa w Polsce sieciowa agencja nieruchomości. Działa na rynku nieruchomości od 2006 r. Posiada 99 oddziałów na terenie całego kraju, ponad 850 agentów oraz 700 ekspertów kredytowych w całej Polsce. Spółka rozwija sieć sprzedaży w oparciu o placówki własne i franczyzowe. Oferta Metrohouse obejmuje m.in. pośrednictwo w sprzedaży, kupnie oraz wynajmie nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych oraz pośrednictwo w uzyskaniu kredytu na zakup nieruchomości dzięki własnej sieci ekspertów kredytowych działających pod marką Gold Finance. W 2016 r. Metrohouse stało się częścią holdingu Duna House, największej w Europie środkowo-wschodniej korporacji działającej na rynku pośrednictwa nieruchomości. Na Węgrzech Duna House posiada ponad 150 placówek. Firma rozwija się również w Czechach. Kwota inwestycji, jaką generuje ta mała franczyza, jest zależna od lokalizacji, opłata wstępna to 7,5 tys. zł.

Quark Kantory Bitcoin

Bitcoin i inne kryptowaluty są dziś w fazie rozkwitu i należy spodziewać się ich dalszej popularyzacji. Dotarcie do klienta z poszukiwaną przez niego ofertą oraz zapewnienie mu profesjonalnej obsługi bezpiecznych, anonimowych i błyskawicznych transakcji gwarantuje realny dochód. Tak działa franczyza w Quark. Kantor stacjonarny jest wygodną alternatywą dla tych klientów, którzy chcą skorzystać z profesjonalnej obsługi i mieć gwarancję, że transakcja przebiegła pomyślnie, a ich środki są bezpieczne, pracownik kantoru profesjonalnie przeprowadzi klienta przez transakcję, wszystko wyjaśni, doradzi i dobierze odpowiedni portfel. Odpowiedni lokal powinien mieścić się w centrum miasta i mieć ok. 15 m² powierzchni. Inwestycja w otwarcie kantoru kryptowalut obejmuje adaptację i wyposażenie lokalu – ok. 15 tys. zł oraz wstępną opłatę franczyzową – 35 tys. zł, w ramach której przeprowadzane są szkolenia i przekazane całe know-how prowadzenia tego biznesu. Dodatkowo, franczyzobiorca powinien mieć ok. 50 tys. zł gotówki środków obrotowych.

Żabka

Największa sieć niewielkich sklepów spożywczych działających w Polsce na zasadzie franczyzy, utworzona w 1998 roku. Ponad 10 500 sklepów Żabka prowadzonych jest przez przeszło 9000 franczyzobiorców. Wszyscy kandydaci na franczyzobiorców muszą przejść pomyślnie etap rekrutacji i szkoleń oraz wnieść wkład własny wynoszący ok. 5 tys. zł, który wydatkowany jest na zakup kasy fiskalnej czy koncesji (ta refundowana jest po 3 miesiącach). Nowi przedsiębiorcy przystępujący do sieci zyskują tak jak do tej pory, poza bonusem w wysokości 10 tys. zł, przychód gwarantowany w wysokości 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Otrzymują również nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep w starannie dobranej lokalizacji. Sieć przekazuje im także swój know-how, zaplecze marketingowe i logistyczne oraz możliwość działania pod znaną marką, która przyciąga klientów.

Twój Prawnik 24

Specjalizuje się w oddłużaniu zarówno osób prywatnych, jak i firm. Posiada fizyczne oddziały, najlepszych specjalistów z różnych zakresów prawa, unikatowe know-how oraz skuteczne rozwiązania produktowe. To wszystko, w połączeniu z indywidualnym, empatycznym podejściem do klienta, ludzkim językiem oraz kompleksowymi rozwiązaniami sprawia, że jest liderem rynku prawnego w zakresie oddłużania i strategii wychodzenia z długów dla firm i osób prywatnych. Do usług biura należy m.in. restrukturyzacja, upadłość konsumencka i gospodarcza, antywindykacja, ochrona zadłużonej nieruchomości, układ konsumencki i inne. Kwota inwestycji w Twój Prawnik 24 to 80 tys. zł (z czego większa część przewidziana jest na dostosowanie i wyposażenie lokalu do standardów sieci).

Greenpoint

To dynamicznie rozwijająca się polska marka odzieżowa dla kobiet, istniejąca na rynku od 1992 roku. Obecnie w całej Polsce działa ponad 170 sklepów, a także prężnie rozwijający się sklep internetowy greenpoint.pl. Spółka od lat rozwija również swoją sieć franczyzową i otwiera nowe lokalizacje we współpracy z franczyzobiorcami. Aktualnie liczba placówek franczyzowych wynosi ponad 75 lokalizacji. Najważniejsza zaletą jest system depozytowy – towar jest własnością Greenpoint, franczyzobiorca nie ponosi kosztów związanych z wcześniejszym zakupem towaru. Koszt wejścia do sieci to ustalenia indywidualne w zależności od lokalizacji.

Moodo Urban Fashion Mode

Moodo Urban Fashion Mode jest prężnie rozwijającą się firmą i marką z ponad 160 sklepami w Polsce oraz ponad 100 partnerami handlowymi w kraju, a także m.in. w Czechach i na Słowacji. Marka konsekwentnie od 2006 roku wychodzi naprzeciw potrzebom kobiet, które cenią możliwość wyboru swojego stylu między komfortowym casual’em a nieco bardziej awangardowym „fashion” szukając jakości w dobrej cenie. Strategia marketingowa marki oraz kolekcji została skonsolidowana wokół hasła „everyday fashion & classic” odzwierciedlającego charakter Moodo i jego misję - by ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Inwestycja zależy od stanu lokalu oraz wyposażenia i wynosi ok. 800 zł/m².

Lauren Peso

Lauren Peso to firma oferująca system franczyzowy obejmujący szeroki zakres usług szkoleniowych, doradczych oraz eventów integracyjnych. Obecnie posiada oddziały franczyzowe we Wrocławiu oraz Siedlcach. Z powodzeniem funkcjonuje również oddział własny w Krakowie. Firma jest otwarta na współpracę z kolejnymi franczyzobiorcami. Rynek usług szkoleniowych w dalszym ciągu będzie się prężnie rozwijał. Dla firm i ich pracowników niezbędne jest nabywanie zarówno uniwersalnych kompetencji miękkich, specyficznych umiejętności zawodowych, jak i nadążanie za zmieniającymi się przepisami prawa. Do uruchomienia oddziału franczyzowego Lauren Peso wystarczy 5 tys. zł netto, telefon oraz komputer z dostępem do internetu.

Oferty franczyzy bez wkładu własnego lub z niskim wkładem

Oferty franczyzy bez wkładu własnego, a także z niskim wkładem dają możliwość działalności pod znanymi markami, funkcjonującymi na rynku niekiedy już od kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat. Franczyzobiorca nie musi w związku z tym przeznaczać dużych środków finansowych na promocję i budowę marki od podstaw, lecz korzysta z wypracowanych rozwiązań marketingowych i know-how w innych dziedzinach działalności.

Alior Bank

Polski bank działający na rynku od 2008 roku systematycznie rozwijający się, wzmacniający swoją pozycję, a także rozbudowujący sieć franczyzową. Charakteryzuje się dużą innowacyjnością – wykorzystuje kanały mobilnej obsługi i zdalne procesy wewnątrz firmy, co jest niezbędne do skutecznego działania w dynamicznie rozwijającej się dzięki rozwoju technologii branży. To stosunkowo tania franczyza ze względu na podział kosztów między franczyzodawcę i franczyzobiorcę. Jeśli chcesz rozpocząć działalność, musisz liczyć się z wydatkiem ok. 40 tys. zł, na które składa się remont lokalu, zakup mebli, sejfu oraz systemu alarmowego. Istnieje możliwość otwarcia placówki na koszt banku i uzyskanie 40 tys. zł dofinansowania, jeżeli potencjalny franczyzobiorca wykaże się ciekawym pomysłem na prowadzenie oddziału partnerskiego. Wydatki po stronie Alior Bank to natomiast zakup elementów wizualizacji, sprzętów IT, materiałów reklamowych, a także systemu monitoringu.

Abakus Europe

Sieć franczyzowa Abakus Europe to międzynarodowa szkoła arytmetyki mentalnej. Jako jedna z pierwszych firm w naszym kraju zaczęła wykorzystywać tę przełomową metodę nauczania, mającą nie tylko uczyć dzieci matematyki, ale też rozwijać ich koncentrację, pamięć, umiejętności nauki języków obcych oraz zdolności ogólnorozwojowe. Nauka odbywa się również w formie atrakcyjnych dla dzieci gier, wykorzystując metody brainfitness oparte o grywalizację. To franczyza z małym wkładem własnym, wynoszącym 2490 zł w trybie Easy Start do 20 uczniów. Po przystąpieniu do programu franczyzobiorca wypracowuje zyski, organizując kursy w swoim centrum edukacyjnym lub też w szkołach, organizacjach i innych pozaszkolnych miejscach. Dodatkowo osiąga przychód z platformy internetowej oraz ze sprzedaży materiałów edukacyjnych. Wymagania sieci związane z ewentualnymi wydatkami franczyzobiorcy dotyczą jedynie dostępu do sali z ławkami i powierzchnią do zabaw, a także tablicy multimedialnej lub ekranu z możliwością podłączenia laptopa.

KOKU Sushi

Największa sieć sushi barów w Polsce, działająca już od 2004 roku. Obecnie posiada 49 restauracji w 40 miastach na terenie całego kraju. Istotnym plusem dla potencjalnych inwestujących jest różnorodna oferta franczyzy, dopasowana do różnych możliwości budżetowych. KOKU Sushi to bowiem trzy rodzaje lokali, a minimalna kwota potrzebna na otwarcie najmniejszego z nich to ok. 40 tys. zł plus koszt remontu. Najtańsza franczyza sieci to KOKU Sushi Point – restauracja bez sali konsumpcyjnej, realizująca zamówienia na wynos i z dostawą. Dzięki temu nie musisz inwestować w duży lokal, nie musi on również znajdować się w centrach handlowych. Odpowiednim miejscem na Sushi Point może być np. duże osiedle mieszkaniowe. Franczyzobiorca nie musi mieć też doświadczenia w branży gastronomicznej. Oprócz tego, że jest to tania, mała franczyza, warto podkreślić również duże wsparcie sieci, polegające m.in. na czterotygodniowym szkoleniu początkowym oraz regularnej kontroli w celu doskonalenia i dostosowywania się do standardów marki.

La Mancha

Oferta odpowiednia dla osób posługujących się językiem hiszpańskim, mających minimum licencjat z iberystyki lub certyfikat DELE B2. To szkoła języka hiszpańskiego, która od 10 lat jest jednym z bardziej znanych w tej kategorii podmiotów na rynku trójmiejskim. Obecnie jej działalność wyszła poza ten obszar dzięki placówkom franczyzowym w Będzinie czy Poznaniu. To atrakcyjny wybór dla osoby, którą interesuje franczyza do 10 tys. zł, ponieważ licencyjna opłata wstępna wynosi 8 tys. zł. Przez pierwszy rok działalności opłata bieżąca to 20% przychodu miesięcznego brutto, przez kolejne – 15%. W zamian franczyzobiorca może korzystać z wypracowanego know-how firmy, wiedzy, szkoleń, czy komunikacji marketingowej. Otrzymuje również dostęp do platformy edukacyjnej, a także stronę www i profile w mediach społecznościowych.

Teletorium

Pierwsza sieć franczyzowa w kategorii sprzedaży akcesoriów do telefonów komórkowych, będąca jednocześnie jednym z liderów na polskim rynku. O rozpoznawalności marki najwięcej mówi fakt, że obsługuje ona ponad 2 miliony klientów rocznie. Punkty sieci znajdują się w centrach handlowych na terenie całej Polski. Oprócz akcesoriów takich, jak etui czy szkła ochronne, dostępne są w nich usługi montażu zakupionego wyposażenia, a także serwis urządzeń mobilnych. To franczyza z niskim wkładem własnym, wynoszącym ok. 30 tys. zł. Kwota ta zostanie przeznaczona na zakup towaru, czy kasy fiskalnej. Od franczyzobiorcy nie jest wymagane doświadczenie w branży. Teletorium zapewnia praktyczny system wdrożeniowy i wsparcie zarówno merytoryczne, jak też marketingowe, czy związane z wyposażeniem oraz pozyskaniem przestrzeni handlowej. Dla osób potencjalnie zainteresowanych uruchomieniem własnego biznesu jest to atrakcyjna oferta również ze względu na wysokie marże na produktach, sięgające nawet 75%, co ułatwia osiągnięcie zysków i zwrot z inwestycji.

Carrefour Express

Carrefour Express to doskonałe potwierdzenie tego, że oferty franczyzy bez wkładu własnego lub z niskim kapitałem mogą dotyczyć również uznawanej za drogą branży sklepów spożywczych. To jeden z liderów sprzedaży detalicznej, posiadający swoje placówki na całym świecie. Dostępne są modele współpracy Carrefour Express convenience, minimarket, a także Globi, dostosowane do możliwości lokalowych, a także wielkości miast, w których działają franczyzobiorcy. To franczyza z niskim wkładem, ponieważ wydatek dotyczy jedynie lokalu – sieć nie pobiera opłat wstępnych czy marketingowych na początku współpracy. Osoba, która decyduje się na współpracę, zyskuje natomiast możliwość działania pod sprawdzonym szyldem i w ramach skutecznego konceptu handlowego, dostęp do szerokiego asortymentu, w tym marek własnych, a także korzysta z ogólnopolskich działań marketingowych. Dodatkowym wsparciem początkowym jest pakiet otwarciowy i dostęp do ekipy otwarciowej.

Caterina

Caterina to marka istniejąca od 1991 roku. Swoją ofertę kieruje do kobiet, które cenią sobie elegancję. Jej wyróżnikiem jest wysoka jakość tkanin, których większość kupowana jest w uznanych włoskich fabrykach. Całość asortymentu szyta jest na terenie Unii Europejskiej. Ważną zaletą oferty franczyzowej jest brak konieczności wykładania środków na zatowarowanie, ponieważ asortyment jest własnością sieci. Firma pokrywa również koszty zakupu sprzętu potrzebnego w sklepie. Od franczyzobiorcy wymagany jest lokal o powierzchni 70-90 m2 w atrakcyjnej lokalizacji – centrum handlowym lub na jednej z głównych ulic handlowych w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców.

Mail Boxes

Mail Boxes Etc. jest działającą na całym świecie franczyzą posiadającą już ponad 3000 punktów w 52 krajach. Firma świadczy usługi outsourcingowe związane z przesyłkami kurierskimi oraz obsługą e-commerce. Centra pomagają klientom poszukującym optymalnych rozwiązań w zakresie wysyłki produktów, ich pakowania, a nawet projektów graficznych czy marketingu. Wstąpienie do franczyzy wiąże się z uiszczeniem opłaty wstępnej, a także dostosowaniem do standardów sieci lokalu o powierzchni 50-70 m2. Sieć może zapewnić wsparcie brokera leasingowego, który pomoże w pokryciu początkowych kosztów inwestycji. Obecni franczyzobiorcy chwalą we współpracy z MBE stabilność branży oraz dostęp do preferencyjnych warunków u globalnych kontrahentów.

RE/MAX

Jedną ze stabilniejszych branż, w której możesz zainwestować we franczyzę są nieruchomości. RE/MAX to międzynarodowe biuro, działające na całym świecie od 1973 roku, mające obecnie ponad 9000 punktów. Rolą franczyzobiorcy jest rekrutacja oraz zbudowanie skutecznego zespołu agentów nieruchomości, a także zapewnienie im odpowiednich warunków pracy w biurze. Firma wspiera m.in. w nawiązaniu współpracy z lokalnymi ekspertami kredytowymi, prawnikami, notariuszami, a nawet projektantami wnętrz i fotografami. Koszty inwestycji zależne są m.in. od stanu technicznego lokalu. Franczyzobiorca musi dysponować własnym lub wynajętym biurem, a także być przygotowany finansowo na zakup jego wyposażenia oraz obrandowanie.

Franczyza z niskim wkładem – idealny start dla młodego przedsiębiorcy

Powyższe marki franczyzowe to tylko wybrane przykłady, które mają zobrazować w jakich branżach możemy najczęściej znaleźć tzw. tanie franczyzy. Warto zwrócić uwagę, że nawet w gastronomii, w której dominują raczej wysokie kwoty nakładów inwestycyjnych, można znaleźć tańsze i sprawdzone pomysły na biznes. Najwięcej tanich franczyz znajdziemy w takich sektorach rynku jak edukacja, usługi finansowo-ubezpieczeniowe, usługi dla biznesu czy handel detaliczny. Można się pokusić o wniosek, że są to pomysły ukierunkowane szczególnie na młodych przedsiębiorców, którzy chcieliby posmakować bycia na swoim i mają ograniczony budżet. I tak praktycznie w każdej branży potencjalny zainteresowany może znaleźć biznes właśnie dla siebie.

Zobacz także: Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków

Ale należy pamiętać o jednej podstawowej kwestii, która została już podkreślona. Po pierwsze - nieważne ile wydamy na uruchomienie swojego biznesu na licencji. Najważniejsze jest nasze zaangażowanie, bo jak wiemy „franczyza jest wędką, ale rybkę musisz złowić sam”. Po drugie – biznes, który chcemy poprowadzić musi być zgodny z naszymi upodobaniami, byśmy mieli serce i zapał do pracy. Dodatkowo ważną kwestią jest odpowiednio dobrany personel, który ma istotny wpływ na obrót, jaki uzyskujemy ze sprzedaży usług czy towarów. W dobie nasycenia rynku niezwykle ważna jest dbałość o Klienta i zwracanie uwagi na jego potrzeby, słuchanie tego co mówi, bo ostatecznie to od niego zależy powodzenie naszego biznesu.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design