40 wybranych franczyz na które stać każdego

Data dodania: 5 stycznia 2023
Kategoria:

Czy dobry pomysł na biznes musi być drogi? Wszystko oczywiście jest kwestią perspektywy ile chcemy zarobić. We franczyzie własny biznes można uruchomić już za kilka tysięcy złotych.

Pojawia się od razu pytanie – czy inwestując niedużą kwotę można na tym dobrze zarobić? Okazuje się, że można zarobić lepiej niż pracując na etacie. Znaczenie ma nie tylko franczyza, z którą się zwiążemy, ale przede wszystkim nasz wkład i praca własna. Bo prowadząc własną firmę trzeba przestawić się z myślenia o pracy „od do”, szczególnie w początkowej fazie rozwoju. Satysfakcja z tego gwarantowana.

Na polskim rynku franczyzy jest wiele konceptów, które przysłowiowo nie zrujnują naszej kieszeni i pozwolą poczuć smak wolności i bycia na swoim. Do naszego raportu wybraliśmy 40 z nich o kwocie inwestycji do 80 tys. zł, które naszym zdaniem są warte uwagi tych, którzy aktualnie myślą o tym by przejść na swoje. Nie jest to jednak żaden ranking, a kolejność zamieszczenia w raporcie jest losowa.

PPHU Wojtex

Firma zbudowana przez Wojciecha Goduńskiego nie ma sobie równych, jeśli chodzi o ilość konceptów właśnie na każdą kieszeń. Pierwsza była sieć pizzerii Biesiadowo, która od 2008 roku rozwija się w modelu franczyzowym. Minimalna kwota potrzebna na start to 54 tys. zł, bez opłaty wstępnej. Do grona marek franczyzowych ze stajni Wojtexu należą jeszcze takie koncepty jak Coffeeloffee - najmniejsza w Polsce kawiarnia typu take away, którą można otworzyć na 6m² już od 28 tys. zł, Amori Pomodori – sieć prawdziwie włoskich pizzerii, która powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie na włoską kuchnię, otwarcie lokalu z pełnym menu i wyposażeniem to koszt od 57 tys. zł, Western Chicken – kurczak w panierce wg własnej receptury, gdzie uruchomienie placówki to koszt 54 tys. zł, Western Tortilla – serwująca mega tortille z nadzieniem, gdzie kwota inwestycji zależy od wybranego formatu i zaczyna się od 29 tys. zł. TOY Planet to dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów oraz wysp handlowych Toy Planet dla dzieci, specjalizująca się w sprzedaży markowych zabawek. Celem sieci jest tworzenie przyjaznych miejsc dla Małych i Dużych Klientów, gdzie każdy może poczuć się wyjątkowo – uruchomienie formatu wyspy handlowej to koszt 34 tys. zł.
Sieć Speedy Romano wystartowała na przełomie 2019 i 2020 roku, a więc tuż przed pandemią koronawirusa. Jest to sieć pizzerii w stylu amerykańskim, która w swojej ofercie posiada uproszczone menu dostosowane do każdego klienta, proste receptury oraz jawne zasady przystąpienia do sieci, które zostały stworzone z myślą o potencjalnych franczyzobiorcach bez doświadczenia w branży, a chcących prowadzić własną restaurację. Franczyzobiorca, który zdecyduje się na prowadzenie własnej pizzerii otrzymuje „recepturę” na gotowy biznes, koszt inwestycji wynosi od 60 tys. zł przy minimum lokalowym 70m². W tym roku firma dodała kolejne dwie marki do swojego portfolio – Pączki Mamy - sieć pączkarni inspirowana tradycyjną recepturą ciasta, koszt inwestycji od 46 tys. zł, co powoduje błyskawiczny zwrot z inwestycji środków. Druga to Aurati Hemp - sklep z oryginalnymi produktami na bazie konopi, charakteryzujących się bogatym działaniem zdrowotnym oraz pielęgnacyjnym – w ofercie dostępne olejki, produkty dla zwierząt, kosmetyki, waporyzatory oraz produkty spożywcze. DO wyboru są 3 pakiety zakupowe – od 3 tys. do powyżej 10 tys. zł.

Alpha Gym

To zespół pasjonatów sportu i rozwoju, których celem jest przekazanie nabytych przez lata umiejętności i zaszczepienie pasji do sportu. W ramach sieci prowadzone są zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży. Receptą na sukces placówki ALPHA GYM na rynku jest skuteczne zarządzanie, atrakcyjna oferta zajęć, efektywna kontrola kosztów oraz umiejętne zarządzanie relacjami z dziećmi i ich rodzicami. Wiedza o prowadzeniu placówki została przetworzona na zestaw czytelnych procedur operacyjnych, pozwalając w ten sposób bezpiecznie powielać model biznesowy, nawet w sytuacji, gdy potencjalny kandydat na franczyzobiorcę nie miał do tej pory do czynienia z branżą zajęć sportowych dla dzieci.
Kwota inwestycji to 12 tys. zł. (w tym opłata wstępna, sprzęt oraz pakiet marketingowy).

Salonty

Salonty to pierwsza na świecie sieć bezobsługowych przestrzeni klasy premium przeznaczonych do organizacji wydarzeń towarzyskich oraz firmowych. Placówki adaptowane są na wzór mieszkań w lokalach usługowych o powierzchni od 50 do 150 m². W zależności od metrażu powierzchnie są wynajmowane dla grup składających się od 10 do 60 osób w celach takich jak: urodziny, jubileusze oraz spotkania firmowe. Od początku 2020 roku w Poznaniu powstało 10 placówek własnych sieci. To pierwsza oferta franczyzowa w branży eventowej na polskim rynku. Placówki franczyzowe Salonty mogą powstać nie tylko w największy miastach, ale praktycznie w każdej miejscowości od 10 tys. mieszkańców. Poziom inwestycji jest zależny od skali remontu, ale oscyluje w granicach 25 tys. zł. plus opłata wstępna w wysokości 5 tys. zł.

Stava

To największa w Polsce sieć oddziałów gastro-kurierskich i pierwsza franczyza w tym segmencie w Europie. Sieć działa od 2014 roku. Poszczególne oddziały oferują restauracjom i sklepom usługę dowozu posiłków oraz zakupów do klientów, dzięki czemu przedsiębiorcy nie muszą zatrudniać własnych kierowców, mają niższe koszty oraz szybsze czasy dostawy, co daje korzyści finansowe i przewagę nad konkurencją. Sieć oferuje możliwość finansowania zakupu sprzętu niezbędnego do otwarcia oddziału ze środków Stava, co obniża wysokość kapitału potrzebnego do wejścia do sieci do 10 tys. zł. Zrezygnowała również z opłaty wstępnej. System franczyzowy zoptymalizowany jest pod jednoosobowe zarządzanie całą firmą. Franczyzobiorca nie musi zatrudniać nikogo poza kierowcami.

Fit Cake Niecukiernia.pl

Sieć kawiarni oferujących zdrowe desery Fit Cake przedefiniowała swój system franczyzowy. Jest on teraz bardziej elastyczny i daje większy wybór franczyzobiorcy np. w kwestii kosztów inwestycji czy menu. Nazywa się Fit Cake Flex. Do tej pory marka proponowała partnerom gradacyjny system modułowy. Polegał on na tym, że franczyzobiorca startował z najniższego pułapu, tj. uruchamiał pracownię produkcyjną wraz z ladą wydawczą. Potem, w miarę rozwoju firmy mógł ją rozbudować o salę konsumpcyjną (moduł Standard) i dokupić dodatkowe, specjalne opcje menu (wariant Premium). W Fit Cake Flex najniższy poziom inwestycji pozostaje na pułapie 19 tys. zł. Ale teraz franczyzobiorca nie musi już piąć się stopniami w górę, tylko z dużego koszyka opcji, za dodatkową opłatą, wybiera to co mu się podoba. W ten sposób buduje biznes dokładnie skrojony pod jego potrzeby. Może rozwijać się w swoim tempie i dokupywać kolejne opcje w dogodnym dla siebie czasie, inwestując zarobione wcześniej pieniądze.

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

To ogólnopolska multiagencja sieciowa, posiadająca swoje placówki na terenie całego kraju. Od 15 lat jest liderem rozwiązań biznesowych dla branży ubezpieczeniowej. Doświadczenie w połączeniu z technologią oraz nowoczesnym modelem zarządzania pozwala na dostarczenie know-how gwarantującego wysoką rentowność prowadzonego biznesu. Sieć działa na rzecz ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych. W ofercie znajduje się cała gama ubezpieczeń. Swoim Agentom Spectrum zapewnia wysokie standardy oraz elastyczny i innowacyjny model współpracy w relacji win-win. Potencjalnych partnerów kusi atrakcyjny system prowizyjny, niski próg wejścia na poziomie kilku do kilkunastu tys. zł - zależnie od ilości stanowisk w lokalu i powierzchni reklamowej do oklejenia, oraz bezpłatne szkolenia.

Socatots oraz Brazilian Soccer Schools

Socatots to sieć szkółek piłkarskich działająca na polskim rynku od 2009 roku. Zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy i dedykowane są najmłodszym dzieciom od 6. miesiąca do 5. roku życia. Zajęcia sportowe dla starszych prowadzone są natomiast pod marką Brazylijskich Szkółek Piłkarskich (BSS – Brazilian Soccer Schools). W ramach tych konceptów działa w Polsce 26 franczyz obejmujących ponad 40 obszarów geograficznych (miasta lub dzielnice miast). Koszt otwarcia oddziału Socatos lub BSS zależny jest od wielkości miejscowości. Dla obszaru zamieszkałego przez 20 tys. osób jest to niewiele ponad 10 tys. zł netto, z czego 4 tys. zł to wstępna opłata licencyjna, zaś pozostałe wydatki obejmują m.in. zakup sprzętu, ubezpieczenie czy koszty lokalnych działań promocyjnych.

Sklepy Medyczne Samo Zdrowie

Sieć ta oferuje sprzedaż produktów medycznych refundowanych przez NFZ oraz sprzedaż detaliczną. Korzyści ze współpracy dla franczyzobiorcy to przede wszystkim przygotowanie umowy do NFZ, rozliczenie z NFZ co miesiąc, szkolenie z towarów, szkolenie z obsługi klienta, wskazanie dostawców. Inwestycja w sklep medyczny Samo Zdrowie wynosi ok. 60 tys. zł. W kwocie tej zawarta jest jednorazowa opłata franczyzowa. W związku z tym, że nasze społeczeństwo się starzeje perspektywy dla branży sklepów medycznych wciąż pozostają bardzo dobre. Stąd zapewne też coraz większe zainteresowanie poprowadzeniem takiego biznesu.

Majster Plus

Majster Plus to sieć sklepów z artykułami budowlanymi, remontowymi i wybranymi produktami wyposażenia wnętrz. Biznesowy model tej sieci opiera się na partnerstwie wynikającym z franczyzy. Sieć dynamicznie się rozwija i liczy blisko 110 sklepów w całej Polsce. Sukces jest wynikiem dobrze przemyślanego modelu biznesowego i wsparcia jakie dostają Partnerzy. Będąc w grupie VOX, sieć ma większą siłę na rynku i zapewnia dobre ceny produktów. Pomaga Partnerom uzyskać lepsze oferty ubezpieczeniowe, leasingowe, telekomunikacyjne czy prawne. Siła sieci to niższe koszty prowadzenia biznesu. Koszt inwestycji to 40 tys. zł.

epaka.pl

epaka.pl oferuje kompleksowe usługi kurierskie na terenie Polski oraz za granicą. Punkt umożliwia nadanie przesyłek różnymi firmami kurierskimi w jednym miejscu. Zarabia się na obsłudze klientów w zakresie wysyłki listów, paczek oraz palet, ale nie tylko. Franczyzobiorca zyskuje darmową reklamę i klienta, którego może zainteresować również innymi elementami swojej oferty, takimi jak sprzedaż materiałów do pakowania czy awizacje przesyłek takich jak: InPost, Allegro, FedEx czy UPS. Żeby rozpocząć działalność w ramach franczyzowej sieci epaka.pl należy dysponować lokalem znajdującym się na parterze. Powierzchnia lokalu nie może być mniejsza niż 30 m². Należy też mieć miejsca parkingowe. W przypadku tego konceptu biznesowego, początkowy koszt inwestycji wynosi 5 tys. zł, do tego opłata wstępna w wysokości 16 tys. zł. Z kolei epaka.pl mini to nowy projekt uruchomiony w odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców z mniejszych miejscowości, którzy już prowadzą swój biznes. Stwarza możliwości na rozszerzenie zakresu obecnej działalności, przyciągnięcie nowych klientów, a w efekcie dodatkowy zysk dla właściciela. Kwota inwestycji to 499 zł.

Project Zero Waste

Firma Project Zero Waste Sp. z o.o. powstała z przekształcenia działającej od 1996 roku firmy M&M Consulting. Od 2003 roku działania ukierunkowane zostały na zagadnienia dotyczące doradztwa w zakresie ochrony środowiska. Oferuje szeroką gamę usług: przygotowanie sprawozdań odpadowych, opakowaniowych, za korzystanie ze środowiska, raporty do KOBiZE i F-GAZY. Sieć oferuje zarządzanie kontem w systemie BDO, prowadzi liczne szkolenia, zarówno stacjonarne, online, jak i wyjazdowe związane z doradztwem środowiskowym. Tworzy największą w Polsce franczyzę firm doradczych w ochronie środowiska.

Monetia

To największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Na polskim rynku działa od 2006 roku, a od 2014 roku posiada licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka jest właścicielem sieci franczyzowej, w ramach której działa blisko 900 punktów, w tym ponad 200 własnych. Przedmiotem działalności jest obsługa masowych płatności gotówkowych, outsourcing kasowy prowadzony w sektorze finansowym i publicznym, a także trans graniczne transfery pieniężne. Koszt przystąpienia do sieci to 0 zł.

GoDan Balony i Dekoracje

Historia GoDan sięga 1991 roku. Od początku działalności oferta była skupiona wokół tematu „Party”. Firma jest liderem na rynku polskim w produkcji, sprzedaży i dystrybucji szerokiej gamy produktów na imprezy, święta i uroczystości. Sprzedaje produkty na każdą okazję w kilku kategoriach produktowych m.in.: balony, stroje karnawałowe i akcesoria do przebrań, artykuły do dekoracji sali, artykuły do dekoracji stołu, artykuły imprezowe i prezenty. Korzyści dla franczyzobiorcy to m.in. wyłączność terytorialna, brak opłaty licencyjnej oraz wsparcie w procesie poszukiwania, negocjacji i adaptacji lokalu. Koszt przystąpienia do sieci to 30 tys. zł netto (w zależności od formatu, lokalizacji, powierzchni lokalu oraz jego stanu technicznego).

Early Stage

Posiada 28 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoły językowej. Od 15 lat rozwija się na zasadzie franczyzy, jest największą siecią franczyzową na rynku zajęć pozalekcyjnych. Marce zaufało ponad 136 franczyzobiorców. Oferta doskonale sprawdza się zarówno w dużych miastach jak i niewielkich miejscowościach. Model współpracy opiera się na przekazaniu know-how dotyczącego wszystkich aspektów prowadzenia własnej szkoły oraz bieżącym wsparciu franczyzobiorców w rozwijaniu szkół. Sieć nie pobiera opłaty wstępnej, rozliczenie jest miesięczne na zasadzie procentu od przychodu, zaczynając od 12% i obniżany jest wraz ze wzrostem filii franczyzowej (do 8%). Kwota inwestycji to 2 tys. - 5 tys. zł (są to koszty związane z lokalną promocją szkoły).

Metrohouse

To największa w Polsce sieciowa agencja nieruchomości. Działa na rynku nieruchomości od 2006 r. Posiada 99 oddziałów na terenie całego kraju, ponad 850 agentów oraz 700 ekspertów kredytowych w całej Polsce. Spółka rozwija sieć sprzedaży w oparciu o placówki własne i franczyzowe. Oferta Metrohouse obejmuje m.in. pośrednictwo w sprzedaży, kupnie oraz wynajmie nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych oraz pośrednictwo w uzyskaniu kredytu na zakup nieruchomości dzięki własnej sieci ekspertów kredytowych działających pod marką Gold Finance. W 2016 r. Metrohouse stało się częścią holdingu Duna House, największej w Europie środkowo-wschodniej korporacji działającej na rynku pośrednictwa nieruchomości. Na Węgrzech Duna House posiada ponad 150 placówek. Firma rozwija się również w Czechach. Kwota inwestycji jest zależna od lokalizacji, opłata wstępna to 7,5 tys. zł.

5.10.15

Sieć sklepów franczyzowych 5.10.15. to jeden z największych i najszybciej rozwijających się na rynku krajowym systemów franczyzowych w branży odzieżowej. Produkty sprzedawane w 5.10.15. projektowane są z myślą o dzieciach w wieku od 0 do 12 roku życia. Ubranka dla niemowląt, przedszkolaków czy uczniów szkół podstawowych można kupić w ponad 250 sklepach na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym 51015kids.eu. Sklepy z Partnerami handlowymi otwierane są w formacie agencyjnym. Sieć oferuje pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji oraz brak konieczności inwestowania w towar - zapewniany jest nieodpłatnie, a koszty przecen i wyprzedaży kolekcji ponosi firma. Koszt inwestycji zaczyna się od 39 990 zł (oferta dotyczy sklepów o pow. do 70 m² z jedną standardową witryną).

Quark Kantory Bitcoin

Bitcoin i inne kryptowaluty są dziś w fazie rozkwitu i należy spodziewać się ich dalszej popularyzacji. Dotarcie do klienta z poszukiwaną przez niego ofertą oraz zapewnienie mu profesjonalnej obsługi bezpiecznych, anonimowych i błyskawicznych transakcji gwarantuje realny dochód. Tak działa franczyza w Quark. Kantor stacjonarny jest wygodną alternatywą dla tych klientów, którzy chcą skorzystać z profesjonalnej obsługi i mieć gwarancję, że transakcja przebiegła pomyślnie, a ich środki są bezpieczne, pracownik kantoru profesjonalnie przeprowadzi klienta przez transakcję, wszystko wyjaśni, doradzi i dobierze odpowiedni portfel. Odpowiedni lokal powinien mieścić się w centrum miasta i mieć ok. 15 m² powierzchni. Inwestycja w otwarcie kantoru kryptowalut obejmuje adaptację i wyposażenie lokalu – ok. 15 tys. zł oraz wstępną opłatę franczyzową – 35 tys. zł, w ramach której przeprowadzane są szkolenia i przekazane całe know-how prowadzenia tego biznesu. Dodatkowo, franczyzobiorca powinien mieć ok. 50 tys. zł gotówki środków obrotowych.

Żabka

Największa sieć niewielkich sklepów spożywczych działających w Polsce na zasadzie franczyzy, utworzona w 1998 roku. Ponad 8000 sklepów prowadzonych jest przez przeszło 5800 franczyzobiorców. Wszyscy kandydaci na franczyzobiorców muszą przejść pomyślnie etap rekrutacji i szkoleń oraz wnieść wkład własny wynoszący ok. 5 tys. zł, który wydatkowany jest na zakup kasy fiskalnej czy koncesji (ta refundowana jest po 3 miesiącach). Nowi przedsiębiorcy przystępujący do sieci zyskują tak jak do tej pory, poza bonusem w wysokości 10 tys. zł, przychód gwarantowany w wysokości 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Otrzymują również nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep w starannie dobieranej lokalizacji. Sieć przekazuje im także swój know-how, zaplecze marketingowe i logistyczne oraz możliwość działania pod znaną marką, która przyciąga klientów.

Twój Prawnik 24

Specjalizuje się w oddłużaniu zarówno osób prywatnych, jak i firm. Posiada fizyczne oddziały, najlepszych specjalistów z różnych zakresów prawa, unikatowe know-how oraz skuteczne rozwiązania produktowe. To wszystko, w połączeniu z indywidualnym, empatycznym podejściem do klienta, ludzkim językiem oraz kompleksowymi rozwiązaniami sprawia, że jest liderem rynku prawnego w zakresie oddłużania i strategii wychodzenia z długów dla firm i osób prywatnych. Do usług biura należy m.in. restrukturyzacja, upadłość konsumencka i gospodarcza, antywindykacja, ochrona zadłużonej nieruchomości, układ konsumencki i inne. Kwota inwestycji to 80 tys. zł (z czego większa część przewidziana jest na dostosowanie i wyposażenie lokalu do standardów sieci).

Greenpoint

To dynamicznie rozwijająca się polska marka odzieżowa dla kobiet, istniejąca na rynku od 1992 roku. Obecnie w całej Polsce działa ponad 170 sklepów, a także prężnie rozwijający się sklep internetowy greenpoint.pl. Spółka od lat rozwija również swoją sieć franczyzową i otwiera nowe lokalizacje we współpracy z franczyzobiorcami. Aktualnie liczba placówek franczyzowych wynosi ponad 75 lokalizacji. Najważniejsza zaletą jest system depozytowy – towar jest własnością Greenpoint, franczyzobiorca nie ponosi kosztów związanych z wcześniejszym zakupem towaru. Koszt wejścia do sieci to ustalenia indywidulane w zależności od lokalizacji.

4 eco

Franczyza z 4 ECO przeznaczona jest dla przedsiębiorców, którzy chcą w pełni poświęcić się rozwinięciu biznesu w branży OZE, nawiązać długofalową współpracę i traktować ją jako główne źródło dochodu. Firma zapewnia dostęp do nowoczesnej, innowacyjnej technologii popartej długoterminową gwarancją techniczną oraz na produkcję energii. 4 ECO to najszybciej rozwijająca się spółka fotowoltaiczna w Polsce i jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku. Przewidywana kwota inwestycji od 9 do 45 tys. zł w zależności od wybranego modelu.

Upadłości Expert

Firma specjalizuje się w oddłużaniu osób fizycznych i firm. Posiada zarówno własne kancelarie, jak i placówki partnerskie. Oferuje niskie nakłady inwestycyjne - od 2 tys. zł do 5 tys. zł w zależności od powierzchni i stanu lokalu, opłata wstępna to 35 tys. zł, brak konieczności zakupu drogiego sprzętu, maszyn, surowców czy towarów, brak potrzeby zatrudniania zespołu ludzi, a zwłaszcza kosztownych specjalistów. Niskie miesięczne koszty stałe - o wartości usługi decyduje głównie ilość czasu poświęconego klientom, najpierw na rozmowy, a następnie na uzupełnianie wzorów pism i wniosków. Niewielkie potrzeby lokalowe - wystarczy małe biuro 12 - 16 m², a docelowo drugie (przejściowe) pomieszczenie dla pracownika administracyjnego, np. sekretarki.

Za4kola.pl

za4koła.pl jest nowością na rynku polskich miejsc zajmujących się sprzedażą tanich samochodów. Firma skupuje, sprzedaje i zamienia auta o wartości ok. 4 tys. zł. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów w tych trudnych dla wszystkich czasach, a przez to ruch jaki generują własne skupy aut jest bardzo duży. Każdego dnia firma skupuje i sprzedaje po kilkadziesiąt samochodów. Mimo krótkiego stażu na rynku generuje duży wzrost rozpoznawalności marki za4kola.pl. Kwota potrzebna na inwestycję w ten biznes to 50 tys. zł.

Credit Agricole

Współpraca polega na prowadzeniu partnerskiej placówki banku uniwersalnego pod marką Credit Agricole. Przez cały okres współpracy partnerzy mogą liczyć na pomoc i wsparcie banku, w tym: podział kosztów związanych z przygotowaniem placówki, zapewnienie bazy kontaktów do klientów, organizowanie regularnych spotkań partnerów. Wszyscy partnerzy otrzymują stałe i profesjonalne wsparcie merytoryczne i operacyjne. Sieć zapewnia profesjonalny proces onboardingowy, wsparcie informacyjne i marketingowe oraz udział w działaniach CRM. Partnerzy mogą uczestniczyć w szkoleniach, webinariach oraz konkursach i animacjach sprzedażowych. Bank dzieli się kosztami inwestycji i oferuje wsparcie finansowe na start. Inwestycja oscyluje w granicach 20 tys. zł do 50 tys. zł.

Modo Urban Fashion Mode

Moodo Urban Fashion Mode jest prężnie rozwijającą się firmą i marką z ponad 160 sklepami w Polsce oraz ponad 100 partnerami handlowymi w kraju, a także m.in. w Czechach i na Słowacji. Marka konsekwentnie od 2006 roku wychodzi naprzeciw potrzebom kobiet, które cenią możliwość wyboru swojego stylu między komfortowym casual’em a nieco bardziej awangardowym „fashion” szukając jakości w dobrej cenie. Strategia marketingowa marki oraz kolekcji została skonsolidowana wokół hasła „everyday fashion & classic” odzwierciedlającego charakter Moodo i jego misję - by ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Inwestycja zależy od stanu lokalu oraz wyposażenia i wynosi ok. 800 zł/m².

Mistrzowie Tattoo

To pierwsza i jedyna w Polsce oferta franczyzy w branży Tattoo, która oferując swoje 8 letnie doświadczenie, sprawdzone know-how, pomoc na każdym etapie otwierania placówki franczyzowej oraz szkolenia niezbędne do efektywnej pracy. To koncept przystępny dla każdego. Nie jest wymagane doświadczenie w branży. Oferta skierowana jest zarówno dla nowych inwestorów nie mających wiedzy o tatuażu jak i osób prowadzących już studia lub chcących je otworzyć. Warto podkreślić, że usługi związane z wykonywaniem (bądź usuwaniem) tatuaży okazały się stosunkowo stabilnym biznesem w obliczu zawirowań związanych z pandemią koronawirusa. Pomimo wzrostu cen w salonach, które w obliczu rosnących kosztów były koniecznością, klienci nadal chętnie korzystają z tych usług.
Studio Tattoo to nakłady w kwocie 75 tys. zł netto. Dodatkowe usługi (makijaż, piercing, laser) to nakłady w kwocie 65 tys. zł netto.

Soleo Heat

Soleo Heat to polska marka innowacyjnych systemów ogrzewania pomieszczeń wykorzystująca walory podczerwieni w postaci Grafenowych folii i Modułów GMS na podczerwień, zasilanych energią elektryczną. Oferowane produkty skierowane są do klientów hurtowych i detalicznych na terenie całej Unii Europejskiej. Minimalna kwota inwestycji 70 tys. zł netto zawiera kontener sprzedażowy wraz z wyposażeniem (2 stanowiska pracy: biurka, krzesła, bez komputerów i oprogramowania) z zatowarowaniem na kwotę 10 tys. zł netto.

Lauren Peso

Lauren Peso to firma oferująca system franczyzowy obejmujący szeroki zakres usług szkoleniowych, doradczych oraz eventów integracyjnych. Obecnie posiada oddziały franczyzowe we Wrocławiu oraz Siedlcach. Z powodzeniem funkcjonuje również oddział własny w Krakowie. Firma jest otwarta na współpracę z kolejnymi franczyzobiorcami. Rynek usług szkoleniowych w dalszym ciągu będzie się prężnie rozwijał. Dla firm i ich pracowników niezbędne jest nabywanie zarówno uniwersalnych kompetencji miękkich, specyficznych umiejętności zawodowych, jak i nadążanie za zmieniającymi się przepisami prawa. Do uruchomienia oddziału franczyzowego Lauren Peso wystarczy 5 tys. zł netto, telefon oraz komputer z dostępem do internetu.

Multiagencja Ubezpieczeniowa Insur Invest

Jest jedną z pierwszych firm doradztwa finansowo-ubezpieczeniowego w Polsce – działa nieprzerwanie na rynku od 1989 r. Pośrednictwo ubezpieczeniowe może być stabilnym i dochodowym biznesem na lata. Jednak, aby nowy agent na rynku zaczął zarabiać, potrzeba często od 6 do 18 miesięcy – wynika z doświadczeń Insur Invest, które ma już ok. 300 placówek partnerskich. Sieć nie pobiera żadnych opłat wstępnych, więc start w biznesie w całości uzależniony jest od stanu lokalu pod działalność, kosztów wybranych przez partnera materiałów wykończeniowych, sprzętu czy reklamy. Na początek wystarczy komputer, drukarka, skaner i telefon. Biuro nie zawsze jest niezbędne, choć zwykle zwiększa sprzedaż. Decydując się na wynajęcie biura, trzeba mieć jednak zabezpieczone środki na pokrycie kosztów jego funkcjonowania (czynsz, media) przynajmniej przez kilka miesięcy.

Multi Ice

To firma, która w swoim portfolio ma dwie marki franczyzowe. Franczyza opiera się na koncepcie mobilnej lodziarni na kołach. Kwota wejścia zarówno we franczyzę LodyBonano, jak i Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy” wynosi 25 tys. zł netto. Takimi środkami powinien dysponować franczyzobiorca, pozostałą część inwestycji można sfinansować np. leasingiem. Franczyzodawca konceptów zapewnia kompleksową pomoc w pozyskaniu finansowania w postaci leasingów, dotacji czy kredytów. Na zwrot z inwestycji i pierwsze zyski można liczyć już po kilku miesiącach działalności. Obecnie pod szyldem LodyBonano działa ponad 200 lodziarni w całej Polsce. Wytwórnia Lodów Polskich “u Lodziarzy” może pochwalić się wynikiem ponad 100 lokali. Franczyzobiorcy obu sieci mogą liczyć na pełne wsparcie w uruchomieniu i prowadzeniu biznesu, m.in. podręcznik operacyjny, dostęp do zaopatrzenia, szkolenia oraz kompleksową pomoc dedykowanego opiekuna.

Powyższe marki franczyzowe to tylko wybrane przykłady, które mają zobrazować w jakich branżach możemy najczęściej znaleźć tzw. tanie franczyzy. Warto zwrócić uwagę, że nawet w gastronomii, w której dominują raczej wysokie kwoty nakładów inwestycyjnych, można znaleźć tańsze i sprawdzone pomysły na biznes. Najwięcej tanich franczyz znajdziemy w takich sektorach rynku jak edukacja, usługi finansowo-ubezpieczeniowe, usługi dla biznesu czy handel detaliczny. Można się pokusić o wniosek, że są to pomysły ukierunkowane szczególnie na młodych przedsiębiorców, którzy chcieliby posmakować bycia na swoim i mają ograniczony budżet. I tak praktycznie w każdej branży potencjalny zainteresowany może znaleźć biznes właśnie dla siebie.

Zobacz także: Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków

Ale należy pamiętać o jednej podstawowej kwestii, która została już podkreślona. Po pierwsze - nieważne ile wydamy na uruchomienie swojego biznesu na licencji. Najważniejsze jest nasze zaangażowanie, bo jak wiemy „franczyza jest wędką, ale rybkę musisz złowić sam”. Po drugie – biznes, który chcemy poprowadzić musi być zgodny z naszymi upodobaniami, byśmy mieli serce i zapał do pracy. Dodatkowo ważną kwestią jest odpowiednio dobrany personel, który ma istotny wpływ na obrót, jaki uzyskujemy ze sprzedaży usług czy towarów. W dobie nasycenia rynku niezwykle ważna jest dbałość o Klienta i zwracanie uwagi na jego potrzeby, słuchanie tego co mówi, bo ostatecznie to od niego zależy powodzenie naszego biznesu.

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design