40 wybranych franczyz na które stać każdego

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 listopada 2021
Kategoria:
Foto: 40 franczyz, na które stać każdego

Czy dobry pomysł na biznes musi być drogi? Wszystko oczywiście jest kwestią perspektywy ile chcemy zarobić. We franczyzie własny biznes można uruchomić już za kilka tysięcy złotych.

Pojawia się od razu pytanie – czy inwestując niedużą kwotę można na tym dobrze zarobić? Okazuje się, że można zarobić lepiej niż będąc na etacie. Znaczenie ma nie tylko franczyza, z którą się zwiążemy, ale przede wszystkim nasz wkład i praca własna. Bo prowadząc własną firmę trzeba przestawić się z myślenia o pracy „od do”, szczególnie w początkowej fazie rozwoju. Satysfakcja z tego gwarantowana.

Na polskim rynku franczyzy jest wiele konceptów, które przysłowiowo nie zrujnują naszej kieszeni i pozwolą poczuć smak wolności i bycia na swoim. Do naszego raportu wybraliśmy 40 z nich o kwocie inwestycji do 60 tys. zł, które naszym zdaniem są warte uwagi tych, którzy aktualnie myślą o tym, by przejść na swoje. Nie jest to jednak żaden ranking, a kolejność jest losowa.

#PPHU Wojtex

Firma zbudowana przez Wojciecha Goduńskiego nie ma sobie równych, jeśli chodzi o ilość konceptów właśnie na każdą kieszeń. Pierwszą franczyzową marką Wojtexu była sieć pizzerii Biesiadowo, zajmuje miejsce na podium wśród największych sieci pizzerii w Polsce. Minimalna kwota potrzebna na start to 55 tys. zł. W swoim portfolio Wojtex może poszczycić się markami takimi jak Coffeeloffee - sieć kawiarni w formie take away, którą można otworzyć na 6m² już od 29 tys. zł, Western Chicken – restauracje w formie food truck oferująca chrupiące kurczaki w panierce. Koszt inwestycji rozpoczyna się od 45 tys. zł, Western Tortilla - sieć restauracji w sprzedaży oferująca tortille na bazie fileta z kurczaka - kwota inwestycji zależy od wybranego formatu i zaczyna się od 29 tys. zł. Kolejną marką Wojtexu jest sieć pizzerii Speedy Romano w stylu amerykańskim. Inwestycja rozpoczyna się od 40 tys. zł. Najnowszą marką franczyzodawcy jest sieć pizzerii Amori Pomodori - w ofercie prawdziwie włoska pizza oraz dania inspirowane smakami Słonecznej Italii. Inwestycja rozpoczyna się od 57 tys. zł. Franczyzobiorcy dołączając do marek Wojtex, są zwolnieni z opłat wstępnych, licencyjnych, a także marketingowych.

#Stava

To największa w Polsce sieć oddziałów gastro-kurierskich i pierwsza franczyza w tym segmencie w Europie. Sieć działa od 2014 roku. Poszczególne oddziały oferują restauracjom i sklepom usługę dowozu posiłków oraz zakupów do klientów, dzięki czemu przedsiębiorcy nie muszą zatrudniać własnych kierowców, mają niższe koszty oraz szybsze czasy dostawy, co daje korzyści finansowe i przewagę nad konkurencją. Minimalna kwota inwestycji to 10 tys. zł. System franczyzowy zoptymalizowany jest pod jednoosobowe zarządzanie całą firmą. Franczyzobiorca nie musi zatrudniać nikogo poza kierowcami. Zmienione zostały zasady. Sieć oferuje wyposażenie oddziału oraz zlikwidowana została opłata wstępna.

#Fit Cake Niecukiernia.pl

To jedyna taka „niecukiernia” w Polsce z ofertą ciast i tortów bez cukru, glutenu i laktozy, a także z wieloma wegańskimi propozycjami. Cukiernictwo zmieniło kierunek, ludzie zdrowi i świadomi wybierają produkty robione w małych manufakturach lub zakładach produkcyjnych. Pierwsza „niecukiernia” została otwarta w 2016 roku w Białymstoku. W ubiegłym roku sieć powiększyła swoje portfolio o lody wegańskie. Koszt przystąpienia zaczyna się od 5 tys. zł (remont, adaptacja oraz wyposażenie sali konsumpcyjnej) plus ok. 20 tys. zł (sprzęt kuchenny i akcesoria). Finalna kwota inwestycji może być nieco wyższa i zależy głównie od stanu technicznego lokalu.

#Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

To ogólnopolska multiagencja sieciowa, posiadająca swoje placówki na terenie całego kraju. Od 15 lat jest liderem rozwiązań biznesowych dla branży ubezpieczeniowej. Doświadczenie w połączeniu z technologią oraz nowoczesnym modelem zarządzania pozwala na dostarczenie know-how gwarantującego wysoką rentowność prowadzonego biznesu. Sieć działa na rzecz ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych. W ofercie znajduje się cała gama ubezpieczeń. Swoim Agentom Spectrum zapewnia wysokie standardy oraz elastyczny i innowacyjny model współpracy w relacji win-win. Potencjalnych partnerów kusi atrakcyjny system prowizyjny, niski próg wejścia na poziomie 9 tys. zł, oraz bezpłatne szkolenia.

#Socatots oraz Brazilian Soccer Schools

SOCATOTS to największa w Polsce sieć szkółek, prowadząca zajęcia ogólnorozwojowe dla dziewczynek i chłopców, w wieku od 6 miesięcy do 5 lat. To dostosowane do wieku dziecka, metodyczne ćwiczenia ruchowe, z czynnym udziałem rodzica. W Polsce działa od 2009 roku. Kontynuacją nauki dziecka może być uczęszczanie na zajęcia do drugiej szkółki – BSS (od 5 do 7 lat). Brazilian Soccer Schools (BSS), czyli Brazylijskie Szkółki Piłkarskie, to jedna z największych na świecie sieci szkół, która dzięki specjalnie opracowanemu systemowi treningów kształci młodych zawodników, rozwijających się w stylu brazylijskiego futbolu. Kwota inwestycji w każdy koncept to 4500 zł.

#Depilconcept

Koncepcja biznesowa Depilconcept oparta jest na trzech prostych zasadach: precyzji i szybkości, jakości w niskiej cenie, rentowności biznesu. Świadczenie profesjonalnych usług tylko i wyłącznie w zakresie depilacji i fototerapii, oraz zastosowanie najnowszych technologii pozwoliło na skrócenie czasu wykonywania zabiegów i osiągnięcie najwyższej efektywności. Wysoka jakość w parze z niską ceną gwarantuje zdobycie wielu klientów oraz osiągnięcie zysku już po pierwszym miesiącu prowadzenia działalności. Sieć rozwija się w Polsce od 2011 roku. Franczyzodawca zapewnia m.in. kompleksowe szkolenia w zakresie nowoczesnych zabiegów depilacji, obsługi klienta, czy sprzedaży, pomoc w wyborze lokalu, rekrutacji pracowników, planowaniu działań, analizie biznesu, dostęp do specjalistów z dziedziny kosmetologii, sprzedaży i zarządzania, a także własny serwis urządzeń i urządzenie zastępcze na czas napraw. Minimalna kwota inwestycji: 59 700 zł.

#Sklepy medyczne Samo Zdrowie

Sieć ta oferuje sprzedaż produktów medycznych refundowanych przez NFZ oraz sprzedaż detaliczną. Korzyści ze współpracy dla franczyzobiorcy to przede wszystkim przygotowanie umowy do NFZ, rozliczenie z NFZ co miesiąc, szkolenie z towarów, szkolenie z obsługi klienta, wskazanie dostawców. Inwestycja w sklep medyczny Samo Zdrowie wynosi ok. 60 tys. zł. W kwocie tej zawarta jest jednorazowa opłata franczyzowa (15 tys. zł netto), pierwsze zatowarowanie, oznaczenie sklepu, ubezpieczenie, zakup mebli, wykonanie podstawowego remontu, zakup komputera, kasy fiskalnej i oprogramowania.

#Majster Plus

Majster Plus to sieć sklepów z artykułami budowlanymi, remontowymi i wybranymi produktami wyposażenia wnętrz. Biznesowy model tej sieci opiera się na partnerstwie wynikającym z franczyzy. Sieć dynamicznie się rozwija i liczy blisko 100 sklepów w całej Polsce. Sukces jest wynikiem dobrze przemyślanego modelu biznesowego i wsparcia jakie dostają Partnerzy. Będąc w grupie VOX, sieć ma większą siłę na rynku i zapewnia dobre ceny produktów. Pomaga Partnerom uzyskać lepsze oferty ubezpieczeniowe, leasingowe, telekomunikacyjne czy prawne. Siła sieci to niższe koszty prowadzenia biznesu. Koszt inwestycji to 40 tys. zł.

#Epaka.pl

Sieć działa jako broker kurierski oferując klientom indywidualnym oraz małym i średnim firmom dostęp do pełnego wachlarza usług pocztowych i kurierskich, krajowych i zagranicznych. Działalność powstających oddziałów obejmuje sprzedaż usług kurierskich i pocztowych, sprzedaż materiałów do pakowania oraz udostępnianie dopasowanych rozwiązań w zakresie wysyłki i logistyki małym oraz średnim firmom. Żeby rozpocząć działalność w ramach franczyzowej sieci epaka.pl należy dysponować lokalem (własnym lub wynajmowanych) znajdującym się na parterze. Powierzchnia lokalu nie może być mniejsza niż 30 m². Należy też mieć miejsca parkingowe. W przypadku tego konceptu biznesowego, początkowy koszt inwestycji wynosi 3900 zł.

#Project Zero Waste

Firma Project Zero Waste Sp. z o.o. powstała z przekształcenia działającej od 1996 roku firmy M&M Consulting. Od 2003 roku działania ukierunkowane zostały na zagadnienia dotyczące doradztwa w zakresie ochrony środowiska. Oferuje szeroką gamę usług: przygotowanie sprawozdań odpadowych, opakowaniowych, za korzystanie ze środowiska, raporty do KOBiZE i F-GAZY. Sieć oferuje zarządzanie kontem w systemie BDO, prowadzi liczne szkolenia, zarówno stacjonarne, online, jak i wyjazdowe związane z doradztwem środowiskowym. Tworzy największą w Polsce franczyzę firm doradczych w ochronie środowiska.

#Mini Melts

Mini Melts należy do pionierów tworzenia lodów metodą kriogeniczną i pozostaje liderem w ich produkcji na świecie. Lody wytwarzane są na bazie naturalnych składników: świeżego mleka i naturalnych aromatów. Nie zawierają sztucznych konserwantów i barwników oraz produktów genetycznie modyfikowanych. Sprzedaż produktu odbywa się dzięki odpowiednio przystosowanym urządzeniom, przy użyciu atestowanych akcesoriów. Sieć dysponuje różnymi modelami gotowych stoisk: Compact, Mini Glass, Kiosk oraz bezobsługową maszyną vendingową do sprzedaży zamkniętych porcji z łyżeczką. Dodatkowo istnieje możliwość przygotowania stoiska dedykowanego według indywidualnego zapotrzebowania miejsca sprzedaży. Koszt inwestycji już od 0 zł w modelu partnerskim, 10 - 15 tys. zł w modelu franczyzowym (w tym zatowarowanie, roczna dzierżawa, kaucja).

#Monetia

To największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Na polskim rynku działa od 2006 roku, a od 2014 roku posiada licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka jest właścicielem sieci franczyzowej, w ramach której działa blisko 900 punktów, w tym ponad 200 własnych. Przedmiotem działalności jest obsługa masowych płatności gotówkowych, outsourcing kasowy prowadzony w sektorze finansowym i publicznym, a także trans graniczne transfery pieniężne. Koszt przystąpienia do sieci to 0 zł.

#Mydlarnia u Franciszka

Mydlarnia u Franciszka to sieć sklepów kierujących się dewizą „Co natura daje dla ciała i dla ducha”. Posiada 20 lat doświadczenia oraz ugruntowaną pozycję w branży. Oferuje gotowy, łatwy i błyskawiczny do implementacji model biznesowy obejmujący pełne know-how. Różnorodność lokalizacji: sklepy stacjonarne w aglomeracjach, mniejszych miastach, salony w galeriach, wyspy handlowe powodują dotarcie do szerszego grona klientów. Największa zaleta, autorska, wielokrotnie nagradzana marka własna Lorient, której produkty nie są dostępne poza siecią, to gwarancja stałego zainteresowania konsumentów. Minimalna kwota inwestycji to 25 tys. zł netto (w wersji kredytu kupieckiego); całość inwestycji wynosi 50 000 zł netto.

#Godan

Historia GoDan sięga 1991 roku. Od początku działalności oferta była skupiona wokół tematu „Party”. Firma jest liderem na rynku polskim w produkcji, sprzedaży i dystrybucji szerokiej gamy produktów na imprezy, święta i uroczystości. Sprzedaje produkty na każdą okazję w kilku kategoriach produktowych m.in.: balony, stroje karnawałowe i akcesoria do przebrań, artykuły do dekoracji sali, artykuły do dekoracji stołu, artykuły imprezowe i prezenty. Korzyści dla franczyzobiorcy to m.in. wyłączność terytorialna, brak opłaty licencyjnej oraz wsparcie w procesie poszukiwania, negocjacji i adaptacji lokalu. Koszt przystąpienia do sieci to 35 tys. zł netto (w zależności od formatu, lokalizacji, powierzchni lokalu oraz jego stanu technicznego).

#Multi Ice

To firma, która w swoim portfolio ma dwie marki franczyzowe. Franczyza opiera się na koncepcie mobilnej lodziarni na kołach. Kwota wejścia zarówno we franczyzę LodyBonano, jak i Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy” wynosi 25 tys. zł netto. Takimi środkami powinien dysponować franczyzobiorca, pozostałą część inwestycji można sfinansować np. leasingiem. Franczyzodawca konceptów zapewnia kompleksową pomoc w pozyskaniu finansowania w postaci leasingów, dotacji czy kredytów. Na zwrot z inwestycji i pierwsze zyski można liczyć już po kilku miesiącach działalności. Obecnie pod szyldem LodyBonano działa ponad 200 lodziarni w całej Polsce. Wytwórnia Lodów Polskich “u Lodziarzy” może pochwalić się wynikiem ponad 100 lokali. Franczyzobiorcy obu sieci mogą liczyć na pełne wsparcie w uruchomieniu i prowadzeniu biznesu, m.in. podręcznik operacyjny, dostęp do zaopatrzenia, szkolenia oraz kompleksową pomoc dedykowanego opiekuna.

#Early Stage

Posiada 27 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoły językowej. Od 13 lat rozwija się na zasadzie franczyzy, jest największą siecią franczyzową na rynku zajęć pozalekcyjnych. Marce zaufało ponad 100 franczyzobiorców. Oferta doskonale sprawdza się zarówno w dużych miastach jak i niewielkich miejscowościach. Model współpracy opiera się na przekazaniu know-how dotyczącego wszystkich aspektów prowadzenia własnej szkoły oraz bieżącym wsparciu franczyzobiorców w rozwijaniu szkół. Sieć nie pobiera opłaty wstępnej, rozliczenie jest miesięczne na zasadzie procentu od przychodu, zaczynając od 12% i obniżany jest wraz ze wzrostem filii franczyzowej. Kwota inwestycji to 5 tys. - 6 tys. zł (są to koszty związane z lokalną promocją szkoły).

#Metrohouse

To największa w Polsce sieciowa agencja nieruchomości. Działa na rynku nieruchomości od 2006 r. Posiada prawie 90 oddziałów na terenie całego kraju, ponad 750 agentów oraz 700 ekspertów kredytowych w całej Polsce. Spółka rozwija sieć sprzedaży w oparciu o placówki własne i franczyzowe. Oferta Metrohouse obejmuje m.in. pośrednictwo w sprzedaży, kupnie oraz wynajmie nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych oraz pośrednictwo w uzyskaniu kredytu na zakup nieruchomości dzięki własnej sieci ekspertów kredytowych działających pod marką Gold Finance. W 2016 r. Metrohouse stało się częścią holdingu Duna House, największej w Europie środkowo-wschodniej korporacji działającej na rynku pośrednictwa nieruchomości. Na Węgrzech Duna House posiada ponad 150 placówek. Firma rozwija się również w Czechach. Kwota inwestycji jest zależna od lokalizacji, opłata wstępna to minimum 15 tys. zł.

#5.10.15

Sieć sklepów franczyzowych 5.10.15. to jeden z największych i najszybciej rozwijających się systemów na rynku krajowym. Produkty sprzedawane w 5.10.15. projektowane są z myślą o dzieciach w wieku od 0 do 12 roku życia. Ubranka dla niemowląt, przedszkolaków czy uczniów szkół podstawowych można kupić w ponad 240 sklepach 5.10.15. na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym 51015kids.eu. Sklepy z Partnerami handlowymi otwierane są w formacie agencyjnym. Sieć oferuje pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji oraz brak konieczności inwestowania w towar - zapewniany jest nieodpłatnie, a koszty przecen i wyprzedaży kolekcji ponosi firma. Koszt inwestycji zaczyna się od 29 990 zł (oferta dotyczy sklepów o pow. do 70 m² z jedną standardową witryną).

#Multiagencja Ubezpieczeniowa Insur Invest

Jest jedną z pierwszych firm doradztwa finansowo-ubezpieczeniowego w Polsce – działa nieprzerwanie na rynku od 1989 r. Pośrednictwo ubezpieczeniowe może być stabilnym i dochodowym biznesem na lata. Jednak, aby nowy agent na rynku zaczął zarabiać, potrzeba często od 6 do 18 miesięcy – wynika z doświadczeń Insur Invest, które ma już ok. 300 placówek partnerskich. Sieć nie pobiera żadnych opłat wstępnych, więc start w biznesie w całości uzależniony jest od stanu lokalu pod działalność, kosztów wybranych przez partnera materiałów wykończeniowych, sprzętu czy reklamy. Na początek wystarczy komputer, drukarka, skaner i telefon. Biuro nie zawsze jest niezbędne, choć zwykle zwiększa sprzedaż. Decydując się na wynajęcie biura, trzeba mieć jednak zabezpieczone środki na pokrycie kosztów jego funkcjonowania (czynsz, media) przynajmniej przez kilka miesięcy.

#Agencja Reklamowa Xeromatic

To agencja reklamowa działająca w ramach sieci oddziałów o ogólnopolskim zasięgu, oparta o nowoczesny model współpracy i ponad 13 letnie doświadczenie w branży. Podstawowe założenia współpracy to brak prowizji i 100% udziału w zysku ze sprzedanych produktów i usług dla Partnera, wsparcie i doradztwo konsultingowe 24h – 7 dni w tygodniu, wyłączność terytorialna i możliwość posiadania większej ilości oddziałów w ramach jednej licencji. Partner sam ustala marże sprzedanych produktów. Koszt inwestycji to 15 tys. zł netto (miasto + powiat) przyłączenie do sieci, licencja /pakiet startowy, 300 zł netto (program graficzny CorelDRAW).

#Fonny Funny

Firma jest sprzedawcą pokrowców i nakładek na telefony. Oferuje bardzo szeroki wybór różnorodnych produktów - dodatki modowe, szkła i folie ochronne na szybkę telefonu oraz różnego rodzaju etui. Wyspa Fonny Funny zaprojektowana została w duchu optymalnej funkcjonalności i ergonomii. Nowością jest fakt, że kupujący w formie samoobsługowej może sięgać po produkty, przymierzać je, porównywać i dokonywać szybszej decyzji związanej z zakupem. Koszt inwestycji to ok. 20 tys. zł (inwestycja to głównie zakup towaru, kasy fiskalnej i komputera na stoisko).

#Golden Rose

Pierwszy punkt Golden Rose w Polsce powstał w 2003 roku w Warszawie. Firma jest wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Erkul Cosmetics, czyli jednego z największych producentów lakierów do paznokci na świecie. Franczyzobiorcą systemu Golden Rose może zostać każdy, kto posiada kapitał inwestycyjny na pokrycie opłaty wstępnej, zatowarowanie stoiska i zakup sprzętu komputerowego, dysponuje wynajętą powierzchnią w centrum handlowym odpowiednią pod stoisko Golden Rose, jest gotowy odbyć program szkoleń w zakresie prowadzenia i zarządzania stoiskiem Golden Rose, prowadzi działalność gospodarczą. Nie jest wymagane doświadczenie w branży kosmetyków kolorowych. Koszt inwestycji już od 50 tys. zł netto.

#Agencja Medialna Free TV Filmy Reklamowe

To marka zajmująca się produkcją filmów reklamowych oraz organizacją ich promocji w sieci. Prowadzi działalność w ramach sieci oddziałów o ogólnopolskim zasięgu i nowoczesnym modelu współpracy. W pakiecie startowym sieć oferuje dron full HD 1080p, kamerę sferyczną 360 + gimbal, wszelkie niezbędne szkolenia, dedykowany adres e-mail i kontakt do Partnera na stronie www oraz przykładowe wzory umów z Klientami. Koszt inwestycji to 15 tys. zł.

#Quark Kantory Bitcoin

Bitcoin i inne kryptowaluty są dziś w fazie rozkwitu i należy spodziewać się ich dalszej popularyzacji. Dotarcie do klienta z poszukiwaną przez niego ofertą oraz zapewnienie mu profesjonalnej obsługi bezpiecznych, anonimowych i błyskawicznych transakcji gwarantuje realny dochód. Tak działa franczyza w Quark. Kantor stacjonarny jest wygodną alternatywą dla tych klientów, którzy chcą skorzystać z profesjonalnej obsługi i mieć gwarancję, że transakcja przebiegła pomyślnie, a ich środki są bezpieczne, pracownik kantoru profesjonalnie przeprowadzi klienta przez transakcję, wszystko wyjaśni, doradzi i dobierze odpowiedni portfel. Koszt inwestycji waha się miedzy
10 - 30 tys. zł.

#Concept Energy

Concept Energy to zespół skutecznych ekspertów z różnych dziedzin działających na rynku energii i OZE od wielu lat. Specjalizują się oni w dostarczaniu kompleksowych i nowoczesnych rozwiązań z zakresu fotowoltaiki dla przedsiębiorców z wielu gałęzi przemysłu oraz rolnictwa. Zajmują się także działaniami związanymi z budową farm fotowoltaicznych - od pozyskiwania gruntów, przez proces przygotowawczy, projektowy, aż po wykonanie. Oferuje usługi projektowania i montażu mikroinstalacji fotowoltaicznych dla przedsiębiorstw produkcyjnych, gospodarstw rolnych, administracji oraz gospodarstw domowych. Przystąpienie do sieci jest praktycznie bezkosztowe.

#Go4Robot

Firma zajmuje się prowadzeniem zajęć dodatkowych dla dzieci z robotyki i programowania na zestawach edukacyjnych LEGO. Posiada sześć poziomów edukacyjnych, podzielonych na 30 zajęć każdy, co pozwala na sześć kolejnych lat edukacji jednego dziecka. Naukę mogą rozpocząć dzieci już od 4 roku życia. Oprócz zajęć w trakcie roku szkolnego, franczyzobiorca może dodatkowo zarobić prowadząc warsztaty jednorazowe, eventy, półkolonie czy organizować urodziny. Koszt inwestycji to 25 tys. zł. Zwrot z inwestycji można osiągnąć w czasie od 6 do 12 miesięcy.

#Ad Awards Partner Google

Składa się z zespołu doświadczonych specjalistów, którzy od lat pracują na sukces klientów z całego świata. Jako agencja interaktywna oferuje profesjonalne usługi marketingowe z naciskiem na Digital. Franczyzobiorca skupia się na pozyskiwaniu nowych klientów. Dostępne są dwa formaty – agencja stacjonarna oraz agencja mobilna. Koszt inwestycji to 15 tys. zł netto licencja agencyjna (nie musisz posiadać biura) + 400 zł netto miesięczna opłata licencyjna (dostęp do Sales Box, materiały szkoleniowe oraz marketing dla Partnera).

#Mentor Ubezpieczenia

Multiagencja, która jest obecna na rynku ubezpieczeń od 2004 r. Od 2013 r. posiada status coverholder at Lloyd’s. Daje to możliwość dostępu do największego na świecie i popartego tradycją rynku ubezpieczeń Lloyd’s, a co za tym idzie - wglądu do koszyka różnorodnych produktów i wybór tylko tych najlepszych. Placówka franczyzowa to kompleksowa współpraca polegająca na otwarciu oddziału Mentor Ubezpieczenia. W przypadku placówki partnerskiej oferta skierowana jest do osób prowadzących działalność gospodarczą i posiadających własny lokal. Minimalna kwota inwestycji to 7 tys. zł.

#Zapiex

To lokal serwujący kultowe tradycyjnie wyrabiane zapiekanki oraz panini. Wszystkie bagietki są wypiekane w piecu, serwowane z mozzarellą na wierzchu oraz jednym z kilkunastu świeżych składników. 11 rodzajów zapiekanek i panini oraz kilkanaście sosów gwarantuje niezłą ucztę dla podniebienia. Koszt otwarcia lokalu jest ściśle związany z jego metrażem oraz lokalizacją:foodtruck – od 15 tys. zł; lokal – od 20 tys. zł; galeria handlowa – od 40 tys. zł.

#PZU

Największy polski ubezpieczyciel. Franczyzobiorcy mają do wyboru trzy modele współpracy: Agent 1.0 – koncept o niższych wymogach lokalowych, dedykowany mniejszym miejscowościom, Agent 2.0 – najczęściej wybierana formuła współpracy i Agent 3.0 – lokalizacje biznesowe o najwyższym standardzie, najczęściej w dużych miastach. Franczyza PZU dedykowana jest agentom ubezpieczeniowym widniejącym w Rejestrze Agentów Ubezpieczeniowych (RAU) prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Adaptacja lokalu to jedyny koszt, jaki na starcie musi ponieść agent. Zwrot z tej inwestycji osiągany jest zwykle po 2-3 miesiącach współpracy.

#CUK

CUK Ubezpieczenia już od 18 lat zajmuje się doradztwem w zakresie produktów ubezpieczeniowych, ułatwiając w ten sposób wybór właściwego ubezpieczenia swoim klientom. W swojej ofercie ma produkty ponad 30 wiodących towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce. Multiagencja CUK dostarcza swoim partnerom biznesowym najnowsze rozwiązana technologiczne, które są ze sobą w pełni zintegrowane, co pomaga w kompleksowej obsłudze klienta, a także w dużym stopniu automatyzuje pracę agenta. Koszt inwestycji to 10-15 tys. zł.

#Żabka

Największa sieć niewielkich sklepów spożywczych działających w Polsce na zasadzie franczyzy, utworzona w 1998 roku. Ponad 7200 sklepów prowadzonych jest przez przeszło 5800 franczyzobiorców. Przez 23 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Kwota inwestycji to 5 tys. zł.

#Greenpoint

To dynamicznie rozwijająca się polska marka odzieżowa dla kobiet, istniejąca na rynku od 1992 roku. Obecnie w całej Polsce działa ponad 170 sklepów, a także prężnie rozwijający się sklep internetowy greenpoint.pl. Spółka od lat rozwija również swoją sieć franczyzową i otwiera nowe lokalizacje we współpracy z franczyzobiorcami. Aktualnie liczba placówek franczyzowych wynosi ponad 75 lokalizacji. Najważniejsza zaletą jest system depozytowy – towar jest własnością Greenpoint, franczyzobiorca nie ponosi kosztów związanych z wcześniejszym zakupem towaru. Koszt wejścia do sieci to ustalenia indywidualne w zależności od lokalizacji.

Powyższe marki franczyzowe to tylko wybrane przykłady, które mają zobrazować w jakich branżach możemy najczęściej znaleźć tzw. tanie franczyzy. Warto zwrócić uwagę, że nawet w gastronomii, w której dominują raczej wysokie kwoty nakładów inwestycyjnych, można znaleźć tańsze i sprawdzone pomysły na biznes. Najwięcej tanich franczyz znajdziemy w takich sektorach rynku jak edukacja, usługi finansowo-ubezpieczeniowe, usługi dla biznesu czy handel detaliczny. Można się pokusić o wniosek, że są to pomysły ukierunkowane szczególnie na młodych przedsiębiorców, którzy chcieliby posmakować bycia na swoim i mają do tego ograniczony budżet. I tak praktycznie w każdej branży potencjalny zainteresowany może znaleźć biznes właśnie dla siebie. Ale należy pamiętać o jednej podstawowej kwestii, która została już podkreślona. Po pierwsze - nieważne ile wydamy na uruchomienie swojego biznesu na licencji. Najważniejsze jest nasze zaangażowanie, bo jak wiemy „franczyza jest wędką, ale rybkę musisz złowić sam”. Po drugie – biznes, który chcemy poprowadzić musi być zgodny z naszymi upodobaniami, byśmy mieli serce i zapał do pracy. Dodatkowo ważną kwestią jest odpowiednio dobrany personel, który ma istotny wpływ na obrót, jaki uzyskujemy ze sprzedaży usług czy towarów. W dobie nasycenia rynku niezwykle ważna jest dbałość o Klienta i zwracanie uwagi na jego potrzeby, słuchanie tego, co mówi, bo ostatecznie to od niego zależy powodzenie naszego biznesu.

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Raporty

Data dodania: 9 listopada 2021
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 24 sierpnia 2021
Nadeszły dobre czasy dla franczyzy
Data dodania: 9 sierpnia 2021
Sposoby gastronomii na przetrwanie kryzysu
Data dodania: 28 maja 2021
Franczyza - do usług
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram