Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków

Data dodania: 8 lutego 2023
Kategoria:

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Przedstawiamy raport na temat popularności systemów franczyzowych, które są obecne w bazie ofert franczyzowych na portalu franczyzawpolsce.pl.

Ostatnie dwa lata dosłownie „zatrząsnęły ” biznesem i nie tylko, ale na nim się skupimy. Nie było łatwo działać w tak nieprzewidywalnych warunkach. I gdy wszyscy myśleli, że najgorsze już za nami, dopadła nas inflacja, drożyzna i konflikt na Wschodzie. W obliczu tylu nieszczęść, niejeden by stracił siły i zapał do działania. Mimo wszystko świat się nie zatrzymał, staramy się funkcjonować na tyle, na ile pozwala nam sytuacja. Stąd też dobra wiadomość dla franczyzy, bo w niepewnych czasach warto współpracować z pewnym partnerem, a właśnie takie rozwiązanie oferują firmy rozwijające się przez franczyzę. Ich wsparcie bywa nieocenione, szczególnie, gdy ktoś dopiero zaczyna przygodę z biznesem. Zainteresowanie ofertami franczyzy jest widoczne w statystykach naszego portalu franczyzawpolsce.pl.

Wyniki naszej analizy przedstawiamy w najnowszym rankingu, który sporządziliśmy w oparciu o statystyki oglądalności w okresie ostatnich dwunastu miesięcy ofert franczyzowych, znajdujących się w naszej bazie systemów franczyzowych. Oto zwięzła charakterystyka pierwszej trzydziestki wyłonionej spośród całej bazy.

Al. Capone Specjaliści od alkoholu

Al.Capone oferuje alkohole z różnych zakątków świata. Sieć tworzy obecnie 99 sklepów, w tym 44 własne i 56 franczyzowych. Z siecią współpracuje 38 franczyzobiorców – niektórzy mają już po kilka placówek, rekordzista prowadzi ich osiem, a wkrótce otwiera dziewiątą.

Rok obecny jest inny niż lata wcześniejsze. Galopująca inflacja, wzrost kosztów, w tym znaczny energii, powodują, że wiele branż ma problemy. Jednak dla nas, prowadzących specjalistyczne sklepy z alkoholem Al. Capone, rok 2022 jest całkiem dobry. Na dziś nie widzimy spadków sprzedaży, a wręcz wzrost na bazie tych samych sklepów rok do roku. Zapewne wynika to z wielu czynników, m.in. ze stabilnej, wysokiej konsumpcji per capita, szerokiej oferty alkoholi, jaką mamy na sklepach, a także tego, że jesteśmy postrzegani jako specjaliści w branży i klienci do nas chętnie przychodzą – mówi Marcin Górski, dyrektor ekspansji i członek zarządu spółki Al. Capone.
Minimalna kwota inwestycji: od 130 000 zł do 200 000 zł netto wraz z wyposażeniem.

Fit Cake

Na początku tego roku sieć kawiarni oferujących zdrowe desery Fit Cake przedefiniowała swój system franczyzowy. Jest on teraz bardziej elastyczny i daje większy wybór franczyzobiorcy, np. w kwestii kosztów inwestycji czy menu. Nazywa się Fit Cake Flex, w którym najniższy poziom inwestycji pozostaje na pułapie 19 tys. zł. - Ale teraz franczyzobiorca nie musi już piąć się stopniami w górę, tylko z dużego koszyka opcji, za dodatkową opłatą, wybiera to co mu się podoba. W ten sposób buduje biznes dokładnie skrojony pod jego potrzeby. Może rozwijać się w swoim tempie i dokupywać kolejne opcje w dogodnym dla siebie czasie, inwestując zarobione wcześniej pieniądze – wyjaśnia zasady nowej franczyzy jej właściciel Rafał Kościuk. Obecnie działa 56 placówek franczyzowych, a 12 jest na etapie przygotowania do otwarcia.
Minimalna kwota inwestycji: 22 000 zł netto + koszt remontu i wyposażania kawiarni w zależności od stanu lokalu.

Carrefour

Sieć dostosowuje format i ofertę sklepu do jego wielkości i lokalizacji. Do najchętniej wybieranych przez franczyzobiorców konceptów należą: Carrefour Express, Carrefour Express Minimarket i Supermarket Carrefour. Branża sklepów spożywczych nieustannie podlega bardzo dynamicznym zmianom. Sieci na potęgę wdrażają innowacje, a także poszukują coraz lepszych rozwiązań dla różnego typu lokalizacji i różnych potrzeb klientów.

– W nadchodzącym roku będziemy obserwować dalszą konsolidację branży pod skrzydłami dużych organizatorów sieci jako solidnych partnerów, służących zróżnicowanym wsparciem: handlowym, marketingowym, promocyjnym, co okazuje się nieodzowne w obecnej sytuacji rynkowej – mówi Krzysztof Łagowski, dyrektor ds. sklepów convenience w Carrefour Polska. W ramach Carrefour Polska działa obecnie ponad 400 sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców.
Minimalna kwota inwestycji: wysokość uzależniona od lokalizacji sklepu.

Sklepy medyczne Samo Zdrowie

Zainteresowanie otwarciem franczyzowego sklepu medycznego jest w tym roku wyjątkowo duże. W ciągu zaledwie pierwszych trzech miesięcy 2022 roku sieć Samo Zdrowie powiększyła się o tyle placówek, ile zamierzała otworzyć w rok. - Na koniec roku 2022 planowaliśmy mieć 25 sklepów w sieci Samo Zdrowie, ale plan został już wykonany, więc podnosimy sobie poprzeczkę do 30 sklepów – mówi Edyta Braszkowska, właścicielka sieci, podkreślając, że sieć koncentruje się nie tylko na nowych otwarciach, ale również na jakości obsługi w sklepach, która ma bezpośredni wpływ na sukces tych placówek. W związku z tym, że nasze społeczeństwo się starzeje perspektywy dla branży sklepów medycznych wciąż pozostają bardzo dobre. Stąd zapewne też coraz większe zainteresowanie poprowadzeniem takiego biznesu.
Minimalna kwota inwestycji: 60 000 zł (z opłatą wstępną).

Żabka

W pierwszym półroczu 2022 roku sieć otworzyła 577 placówek, w istotny sposób przyczyniając się do rozwoju mikro- i małej przedsiębiorczości. Sieć stara się upraszczać ich pracę, rozwijając narzędzia cyfrowe oraz optymalizując procesy związane z prowadzeniem sklepu. - Kontynuujemy nasz rozwój – nie tylko otwieramy kolejne placówki, ale też inwestujemy w nowe formaty sklepów, doskonalimy ofertę franczyzową oraz innowacyjne rozwiązania. Nasza sieć liczy już ponad 8500 sklepów, a nowe placówki uruchamiamy w miejscach, które pozwalają nam być jak najbliżej klientów. W portfolio mamy różne typy sklepów: w biurowcach, punktach tranzytowych, lokalizacjach trafficowych czy na stacjach benzynowych. Jednocześnie realizujemy szereg projektów, wpisujących się w naszą Strategię Odpowiedzialności, której jednym z głównych obszarów jest podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z nami – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.
Minimalna kwota inwestycji: 5 000 zł.

epaka.pl

Firma działa na rynku od 12 lat i ma już 320 placówek franczyzowych w całej Polsce. Nadal ma jednak ambitne plany rozwoju. Chce otwierać kolejne punkty nie tylko w miastach, ale też na wsiach. - W roku 2022 wprowadziliśmy możliwość współpracy z nami w lokalizacjach wiejskich oraz w małych miastach do 10 tys. mieszkańców jako dodatek do działającego biznesu pod nazwą epaka.pl mini. Ponadto naszym priorytetem będzie rozwijanie obecnych punktów epaka.pl pod kontem kompleksowości oraz jakości świadczonych usług. Oznacza to szereg udogodnień oraz procesów, które będą wsparciem dla naszych Partnerów oraz wzbogacą ofertę dla Klientów – mówi Katarzyna Santos, manager ds. rozwoju sieci franczyzowej w epaka.pl. Usługi logistyczno-wysyłkowe to jedna z nielicznych branż, które urosły w czasie koronakryzysu.
Minimalna kwota inwestycji: od 499zł netto do 16 000 zł netto.

Biesiadowo

Biesiadowo to trzecia, pod względem liczby lokali, sieć pizzerii w Polsce. Tworzą ją wyłącznie lokale franczyzowe. Obecnie pod tym szyldem działają 103 restauracje. Zainteresowanie przedsiębiorców otwarciem pizzerii pod szyldem Biesiadowo jest duże. – Sadząc po ilości odebranych zgłoszeń w sprawie podjęcia współpracy, przewidujemy, że w kolejnych latach będziemy wchodzić do nowych miejscowości i wzmacniać pozycję na dotychczasowych rynkach. Cały czas wdrażamy działania marketingowe mające na celu umocnienie marki na tle innych konkurencyjnych konceptów franczyzowych – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex.
Minimalna kwota inwestycji: 92 000 zł

Depilconcept

Sieć salonów DepilConcept, specjalizujących się w trwałej depilacji, może zaliczyć ten rok do wyjątkowo udanych. W ramach franczyzy DepilConcept przedsiębiorca może stać się właścicielem salonu, który angażuje się w prowadzenie biznesu bądź też inwestorem – w tym przypadku salon prowadzony jest przez managerkę przy wsparciu centrali marki. Każdy franczyzobiorca sieci może też liczyć na szerokie wsparcie w otwarciu i prowadzeniu biznesu, obejmujące m.in. pomoc w znalezieniu lokalu, w przygotowaniu projektu salonu, a także w rekrutacji i szkoleniu pracowników. Właściciele oraz managerowie otrzymują też wsparcie w pozyskaniu nowych klientów i prowadzeniu kompleksowych działań marketingowych.
Minimalna kwota inwestycji: od od 140 do 210 000 zł – w zależności od wybranej opcji inwestycji.

Da Grasso

Da Grasso to największa polska sieć pizzerii, która powstała ponad 25 lat temu. Obecnie obejmuje ona 190 lokali franczyzowych, prowadzonych przez ponad 150 przedsiębiorców, w 15 województwach w Polsce. We wrześniu sieć pozyskała nowego, branżowego inwestora podpisując umowę warunkową z Orkla. Da Grasso, po finalizacji transakcji, będzie kontynuować działalność pod obecną nazwą i brandem. - To kolejny duży krok w rozwoju sieci Da Grasso. Naszym partnerem zostaje firma z dużym doświadczeniem w sektorze out-of-home. Jest to bardzo istotne z perspektywy kontynuowania obecnych warunków współpracy franczyzowej, jak i wytyczania kolejnych obszarów wzrostu, korzystnego dla wszystkich – mówi Magdalena Piróg, prezes zarządu spółki.
Minimalna kwota inwestycji: od 150 000 zł.

McDonald’s

Pod złotymi łukami działa w Polsce to ponad 500 restauracji, z których 90% jest prowadzonych w formie franczyzy. Restauracje w formie licencyjnej prowadzi ponad 80 franczyzobiorców. McDonald’s tak dobiera kandydatów, aby franczyza była dla nich awansem zarówno społecznym, jak i zawodowym. Umowa franczyzy podpisywana jest z reguły na 20 lat i wymaga inwestycji około 5 mln złotych, z czego minimum 25% wartości wyposażenia pochodzi ze środków własnych, reszta może być sfinansowana z kredytu. Wkładem własnym kandydat na franczyzobiorcę musi wykazać się jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia. W przypadku pierwszej franczyzy, McDonald’s wymaga zamieszkania nie dalej niż 50 km od lokalizacji restauracji. Oczekuje również od kandydata, że od momentu wejścia do systemu będzie on aktywnie zaangażowany w codzienną pracę restauracji.
Minimalna kwota inwestycji: od 2 000 000 zł.

Coffeloffee

Sieć minikawiarni Coffeloffee oferująca kawę, soki i desery. Specjalizuje się przede wszystkim w sprzedaży kawy na wynos. Obecnie działa 13 placówek franczyzowych. - W 2023 roku planujemy poszerzenie sieci o 10 nowych punktów. W osiągnięciu tego celu pomoże nam nasza strategia działania – mówi Wojciech Goduński, właściciel marki. W jego ocenie wzmocnieniem wizerunku marki minikawarni okazało się otwieranie multibrandów, czyli lokali łączących dwa koncepty.
Minimalna kwota inwestycji: lokal- od 42 000 zł; wyspa w galerii handlowej od 38 000 zł; okienko podawcze od 38 000 zł.

„U Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich

Sieć WLP “u Lodziarzy” powstała w 2016 roku, szerząc trend na lody rzemieślnicze, które są produkowane z mleka, cukru i owoców. Oparte na tradycyjnej recepturze, miały być alternatywą dla amerykańskich świderków czy lodów włoskich. Franczyza szybko zyskała popularność w całym kraju – dziś liczy około 100 punktów w Polsce. – Od początku istnienia naszej marki oferujemy zimne desery o prostym składzie, bez zbędnych, sztucznych dodatków. Jednak w ostatnim czasie głębiej weszliśmy w temat zdrowego odżywiania i specjalistycznych diet. Zauważyliśmy, że istnieje nisza na rynku, a klienci coraz częściej pytają o “lody bez”: glutenu, mleka, cukru czy laktozy – tłumaczy Radosław Charubin, CEO Multi Ice Group, do której należy WLP “u Lodziarzy”.
Minimalna kwota inwestycji: 25 000 zł netto (przy finansowaniu przez leasing).

Intermarché

Intermarché, wiodąca sieć supermarketów w Polsce, stanowi jeden z dwóch filarów obecności Grupy Muszkieterów w naszym kraju. Sieć zrzesza blisko 190 niezależnych polskich przedsiębiorców. Model współpracy opiera się na zasadzie współzależności – franczyzobiorcy ponoszą odpowiedzialność za swoje przedsiębiorstwa i jednocześnie, działając w organach kierowniczych Grupy, wyznaczają kierunki jej rozwoju, a przy tym zawsze mogą liczyć na jej wsparcie. W ambitnych planach sieci Intermarché jest między innymi zwiększenie obrotów do 10 mld zł i zajęcie 5. miejsca na liście największych sieci FMCG w Polsce. W realizacji tych założeń do 2026 r. ma pomóc ekspansja w nowym formacie – proximity, czyli miejskich i podmiejskich sklepów o powierzchni ok. 500-600 mkw.
Minimalna kwota inwestycji: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki).

Stava

Specjalizująca się w usługach gastrokurierskich sieć Stava jest obecnie jedną z szybciej rozwijających się franczyz w Polsce. Obecnie w sieci działa 60 placówek franczyzowych. W celu przyspieszenia rozwoju sieci franczyzowej, w 2021 roku Stava obniżyła wysokość inwestycji niezbędnej do startu do ok. 10 tys. zł, dzięki temu, że wzięła na siebie finansowanie sprzętu potrzebnego do otwarcia oddziału. Firma testuje też model franczyzy z gwarancją zysków, o ile franczyzobiorca przestrzega ściśle zaleceń. Stava rozwija swoją sieć już nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, gdzie podpisała w ostatnim czasie pierwsze umowy franczyzowe. – W przyszłym roku planujemy powiększyć sieć oddziałów do 100. Wierzymy, że wprowadzona w tym roku bezterminowa i pisemna gwarancja zysku to doskonała oferta franczyzowa, która pozwoli nam zrealizować ten cel – mówi Paweł Aksamit, prezes firmy.
Minimalna kwota inwestycji: 10 000 zł środków własnych.

Project Zero Waste

Firma zajmuje się doradztwem w zakresie ochrony środowiska. - Project Zero Waste jest wiodącą i rozpoznawalną marką z liczbą ponad 2000 klientów w stałej obsłudze, a nasz biznes stale rośnie. Obecnie prowadzone są działania zmierzające do zmiany prawa związanego z ochroną środowiska, a każda zmiana przepisów powoduje lawinę zapytań ofertowych i telefonów w sprawie konsultacji. Zmiany zazwyczaj obarczone są bardzo dużymi karami środowiskowymi, stąd bardzo ważne jest zaufanie rynku do doradców w tym zakresie. My to zaufanie mamy, z naszych usług we wszystkich spółkach skorzystało już ponad 17 tys. polskich przedsiębiorstw – mówi dr Katarzyna Michniewska, prezes zarządu Project Zero Waste sp. z o.o. Firma chce zbudować sieć oddziałów w całym kraju. Jej franczyzobiorcą może zostać każdy, kto widzi swoją zawodową przyszłość w branży ochrony środowiska.
Minimalna kwota inwestycji: ustalenia indywidualne.

Majster Plus

Majster Plus to sieć sklepów z artykułami budowlanymi, remontowymi i wybranymi produktami wyposażenia wnętrz utworzona przez Grupę Kapitałową Vox. Obecnie liczy 115 placówek na terenie całej Polski. Sieć Majster Plus niezmiennie dąży do pokrycia na poziomie ok. 200 sklepów partnerskich w Polsce, co oznacza, że w planach ma otwarcie jeszcze ok. 80 placówek. Dzięki stabilnemu wzrostowi wyników sieć może inwestować w modernizacje sklepów, nowe lokalizacje, a także rozwój standardów i jakości funkcjonowania placówek handlowych. W ostatnim czasie wzmocniła dział marketingu i aktywizuje partnerów w obszarze działań online. – Nieustannie pracujemy nad budowaniem wizerunku sieci Majster Plus w internecie, rozwijamy elektroniczne kanały pozyskiwania klientów i rozszerzamy obecność w social mediach – Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej i sieci Majster Plus.
Minimalna kwota inwestycji: 40 000 zł.

in.Time

Zainteresowanie treningiem EMS oraz sukces na krakowskim rynku napędziły rozwój sieci, która obecnie rozprzestrzenia się dwutorowo - otwierając studia własne (7 placówek) oraz działające na zasadzie franczyzy – również 7 placówek. Warto jednak zaznaczyć, że model franczyzowy in.Time uwzględnia także możliwość prowadzenia działalności w mniejszych miejscowościach, w których twórcy systemu również dostrzegają bardzo duży potencjał. Tego typu studia z dużym powodzeniem funkcjonują w podkrakowskich Bolechowicach oraz Wieliczce. - W roku 2023 chcielibyśmy kontynuować dynamiczny rozwój. W ostatnich miesiącach udało nam się podwoić ilość studiów in.Time. Mamy nadzieję, że w kolejnym roku nasza marka pojawi się w kolejnych lokalizacjach - zarówno w większych miastach, jak i mniejszych miejscowościach – mówi Kacper Orłowski, dyrektor ds. franczyzy in.Time.
Minimalna kwota inwestycji: 100 000 - 130 000 zł (1 stanowisko), 220 000 - 250 000 zł (2 stanowiska).

GoDan Balony i Dekoracje

GoDan to czołowy producent i dystrybutor akcesoriów z segmentu party na polskim rynku. Firma od kilku lat rozwija również sieć sklepów franczyzowych – obecnie jest ich 116. Biznes ten polega nie tylko na sprzedaży produktów, ale też na oferowaniu usług dekoracji. Zainteresowanie franczyzą sieci sklepów z balonami i dekoracjami utrzymuje się na wysokim poziomie. Placówki powstają zarówno w niewielkich, kilkutysięcznych miejscowościach, jak i dużych miastach. - Rok 2022 pod względem przychodów sklepów i nowych otwarć jest na poziomie przewyższającym nasze oczekiwania. Przychody sklepów są na stabilnym poziomie, a to z naszego punktu jest najważniejsze – mówi Agnieszka Falińska, odpowiedzialna za rozwój sieci franczyzowej GoDan.
Minimalna kwota inwestycji: 35 000 zł.

Quark

Firma Quark tworzy pierwszą w Polsce franczyzową sieć kantorów kryptowalut. Jest to ciekawy biznes, gdyż może wypełnić niszę na polskim rynku. Według szacunków, franczyzobiorca Quark może liczyć na zwrot z inwestycji w ok. 8 miesięcy. Oferta współpracy kierowana jest także do osób, które prowadzą już biznes i chciałyby poszerzyć działalność. Quark nie wymaga od swoich franczyzobiorców wcześniejszego doświadczenia w branży finansowej ani wiedzy o rynku kryptowalut. Wszystkie informacje przekazywane są na szkoleniach, które obejmują także zasady obsługi klienta oraz odpowiedzi na najczęściej padające pytania. Sieć dysponuje także własnym, dostosowanym do specyfiki biznesu oprogramowaniem.
Minimalna kwota inwestycji: 35 000 zł.

36 MINUT

Sieć 36 MINUT działa na rynku od 2011 roku. Szybki rozwój sieci nastąpił jednak dopiero w 2020 roku, kiedy to firma pozyskała inwestora zewnętrznego. Zaczęła się też dynamicznie rozwijać poprzez franczyzę. Dziś działają 52 kluby w całej Polsce, z czego 9 to placówki własne. - Rok 2023 przyniesie naszej sieci kontynuację dotychczasowych działań, a więc rozwój marki w nurcie medical fitness, łączącym wiedzę z zakresu fizjoterapii, medycyny i kultury fizycznej. Planujemy uruchomienie kolejnych 24 klubów w modelu franczyzowym, dążąc do ekspansji również w tych regionach, w których marka 36 MINUT nie jest jeszcze tak rozpoznawalna jak obecnie w Wielkopolsce czy na Pomorzu – mówi Rafał Huebner, menedżer odpowiedzialny za dział ekspansji sieci. Kluby w przeważającej większości mają status podmiotu leczniczego. W takich placówkach są zatrudnieni fizjoterapeuci z wykształceniem medycznym. Klienci mogą więc liczyć na kompleksową opiekę.
Minimalna kwota inwestycji: 150 000 zł.

Amori Pomodori

Sieć prawdziwie włoskich pizzerii, która powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie na włoską kuchnię. - Jako specjaliści od pizzy postawiliśmy na pizzerię w prawdziwie włoskim stylu, z krótkim, ale bardzo dobrym jakościowo menu. Poza oryginalnymi włoskimi potrawami, pizzą i przekąskami, Amori Pomodori to starannie wyselekcjonowane wina dopasowane do karty menu – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. Obecnie w sieci działają już 3 placówki franczyzowe. W 2023 firma planuje uruchomienie 7 nowych restauracji. Amori Pomodori sprawdzi się zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Najważniejsze, aby pizzeria znajdowała się w miejscach o dużym natężeniu ruchu, na osiedlach mieszkaniowych czy w galeriach handlowych.
Minimalna kwota inwestycji: od 97 000 zł.

Dom ubezpieczeniowy SPECTRUM

Partnerzy SPECTRUM mają dostęp do oferty wszystkich rodzajów ubezpieczeń od ponad 30 towarzystw. Sprzedaż może odbywać się różnymi kanałami - stacjonarnie i zdalnie. Jedną z innowacyjnych form dystrybucji ubezpieczeń, jaką oferuje swoim partnerom Spectrum, jest internetowy sklep z polisami. - Stawiamy na dynamiczny rozwój sieci sprzedaży poprzez otwieranie kolejnych placówek i nawiązywanie współpracy z przedsiębiorcami, którzy chcą poszerzyć swoją działalność o sprzedaż ubezpieczeń. W planach jest rozbudowanie porównywarki ubezpieczeniowej, aplikacji mobilnych oraz innych rozwiązań informatycznych dostępnych dla Partnerów i Klientów sieci SPECTRUM. Będziemy nadal poszerzać ofertę o nowe towarzystwa ubezpieczeniowe i produkty dedykowane, aby zapewnić naszym Klientom szerokie spektrum rozwiązań – mówi Mariusz Długołęcki, koordynator ds. rozwoju sieci w Domu Ubezpieczeniowym Spectrum.
Minimalna kwota inwestycji: od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

5.10.15

Sieć liczy już ponad 250 sklepów w całej Polsce. Marka bardzo dobrze radzi sobie zarówno w dużych miastach, jak i w niewielkich miejscowościach, już od 15 tysięcy mieszkańców.

5.10.15. dzieli się ze swoimi partnerami know-how, dając im pełne merytoryczne wsparcie na każdym etapie współpracy. System franczyzowy marki jest przygotowany tak, aby dawał możliwość pracy również z partnerami, którzy nie posiadają dużego doświadczenia w biznesie. Franczyzodawca w ramach pakietu oferuje kompleksowe szkolenia ze sprzedaży, obsługi systemu i visual merchandisingu. Co ważne i co wyróżnia Komex, franczyzobiorca nie inwestuje w towar - pracuje na produktach sieci, ale to ona je finansuje i tym samym ponosi koszty przecen, kiedy nadchodzi czas wyprzedaży. Jest to bardzo dobrze przyjmowane przez rynek, zapewnia bowiem partnerowi pracę pod szyldem rozpoznawalnej marki, jednak bez ponoszenia odpowiedzialności za towar – informuje franczyzodawca.
Minimalna kwota inwestycji: od 39 990 zł.

KOMFORT

Do sieci Komfort należy już 160 sklepów, w tym 64 działające w modelu franczyzowym. Sieć przez wiele lat stawiała przede wszystkim na asortyment z kategorii podłogi i drzwi. Jednak od kilku lat sukcesywnie rozszerza ofertę, wprowadzając w kolejnych lokalizacjach produkty niezbędne do urządzenia kuchni oraz łazienki. Wzbogaceniem oferty swoich placówek są zainteresowani również franczyzobiorcy Komfortu. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów Komfort nie tylko poszerza ofertę produktów i usług dostępnych w salonach stacjonarnych, ale również rozwija obszar sprzedaży omnikanałowej. Już teraz klienci rozpoczynając zakupy na stronie internetowej Komfortu mogą dokończyć ich realizację w dowolnym sklepie stacjonarnym i na odwrót.
Minimalna kwota inwestycji: od 95 000 zł netto.

Metrohouse

Zainteresowanie otwarciem agencji pośredniczącej w obrocie nieruchomościami nadal jest bardzo duże. Sieć przyznaje jednak, że perspektywa trudniejszej sytuacji na rynku kredytów może mieć w najbliższym czasie wpływ na rynek. - Obecna sytuacja na rynku obrotu nieruchomościami odzwierciedla już wpływ zarówno wzrastających w ostatnich czasie stóp procentowych, jak i trwającej wojny za naszą wschodnią granicą. Jako nowoczesna firma z międzynarodowym zapleczem błyskawicznie reagujemy na zmieniające się warunki rynkowe – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej w Metrohouse Franchise S.A. Obecnie sieć franczyzową Metrohouse tworzy 99 biur nieruchomości na terenie całego kraju.
Minimalna kwota inwestycji: w zależności od lokalizacji.

Perfect Look Clinic

Sieć powstała w 2016 roku. Gabinety oferują zabiegi na twarz i ciało, zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, a także zabiegi trychologiczne (na skórę głowy). Pandemia nie zniechęciła klientów do korzystania z usług kosmetycznych. Sieć Perfect Look Clinic liczy już ponad 60 placówek. – Nadal opłaca się inwestować w branżę beauty. Po lockdownie było bardzo widoczne, że klienci byli stęsknieni za wizytami w gabinetach – zapewnia Przemysław Ciesielski, dyrektor ds. rozwoju sieci Perfect Look Clinic. – Oczywiście te gabinety, które nie dysponowały żadną poduszką finansową lub miały niską jakość usług, wypadły z rynku – dodaje. Franczyzodawca konceptu Perfect Look Clinic wspiera swoich partnerów na wszystkich etapach inwestycji.
Minimalna kwota inwestycji: 79 900 zł.

Western Chicken

Specjalnością restauracji Western Chicken jest kurczak po amerykańsku w chrupiącej, złocistej panierce. Sieć oferuje przede wszystkim dania na wynos i w dostawie. Dzięki temu koszt inwestycji w ten fast foodowy koncept jest stosunkowo niski. – Marki gastronomiczne funkcjonujące w formie fast food oraz bazujące na kanałach sprzedaży delivery swoją działalnością doskonale wpisują się w sytuację na rynku. Klienci przez cały rok korzystają z oferty okienek podawczych oraz oferty menu na wynos. Potencjalni franczyzobiorcy zauważają w koncepcie Western Chicken ogromny potencjał inwestycyjny – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. Lokalizacje, które najlepiej sprawdzają się przy prowadzeniu tych restauracji to przede wszystkim galerie handlowe, centra miast, deptaki oraz duże osiedla mieszkaniowe.
Minimalna kwota inwestycji: od 66 700 zł.

Greenpoint

To kobieca marka odzieżowa, która została stworzona w 1992 roku. W sieci działa ponad 165 sklepów. Kluczem do decyzji o inwestycji w placówkę odzieżową Greenpoint – poza dobrze odbieranym przez klientów miejscem – powinny być korzystne warunki najmu.
– Około 95 proc. naszych sklepów franczyzowych działa w mniejszych miejscowościach, w których skutki pandemii nie były tak mocno odczuwalne. Obecnie koncentrujemy się na rozwoju w regionach, w których jeszcze nas nie ma oraz tych, w których reprezentacja naszych sklepów jest niewielka– mówi Tomasz Nowicki, koordynator ds. inwestycji i rozwoju w Greenpoint, dodając, że poza okresami lockdownów klienci chętnie wracali po zakupy do małych, lokalnych galerii.
Minimalna kwota inwestycji: ustalenia indywidualne.

Subway

Każda restauracja Subway® na świecie jest własnością franczyzobiorcy. Sandwicze, przygotowane zgodnie z życzeniem klienta, są oferowane w ponad 142 restauracjach w Polsce. Przepis na biznes marki Subway® to zachowanie niezależności prowadzenia biznesu, ale jednocześnie przygotowanie dla przedsiębiorców rozwiązań operacyjnych, strategii marketingowych oraz m.in. możliwości dalszego rozwoju.
Minimalna kwota inwestycji: 120 000 euro.

Bricomarche

Bricomarché, to wiodąca sieć supermarketów z kategorii „dom i ogród”. Długoterminową ambicją sieci jest zajęcie 3. miejsca na rynku DIY w Polsce, w czym pomóc ma m.in. nowy koncept sklepów. Bricomarché stawia na rozwiązanie, które opiera się na nowo zaprojektowanym układzie sklepu z wyraźną ścieżką klienta, co ułatwia zapoznanie się z pełną ofertą produktową w jak najwygodniejszy sposób. Nowy koncept to nie tylko inny layout, ale również odświeżony wygląd, a jego głównym wyróżnikiem jest ścieżka odpowiadająca cyklowi życia projektu remontowego. W nowej odsłonie będą otwierane wszystkie placówki spod szyldu Bricomarché na polskim rynku. Dodatkowo sieć rozwija swoją ofertę produktów marek własnych.
Minimalna kwota inwestycji: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki).

Early Stage

Early Stage to jedna z największych sieci szkół językowych w Polsce. Specjalizuje się w nauczaniu języka angielskiego dzieci i młodzieży. Prowadzi obecnie jedną jednostkę własną oraz współpracuje ze 140 partnerami. Nauczanie angielskiego na licencji Early Stage odbywa się także w 13 placówkach edukacyjnych. Koronakryzys nie przeszkodził w rozwoju sieci Early Stage przede wszystkim dzięki temu, że bardzo szybko zareagowała ona na wybuch epidemii - już po czterech dniach uczniowie otrzymali materiały do nauczania domowego, a po dwóch tygodniach cała szkoła weszła w lekcje online na żywo.
Minimalna kwota inwestycji: 2 000 - 5 000 zł.

Credit Agricole

Credit Agricole od dwóch lat aktywnie rozwija swoją sieć placówek partnerskich. Do końca grudnia 2022 r. sieć franczyzowa ma obejmować 200 placówek. Bank szuka nowych lokalizacji zarówno w niedużych miejscowościach poniżej 15 tys. mieszkańców, jak również w dużych miastach wojewódzkich. Bank ma już ponad 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu placówek partnerskich i ciągle szuka nowych. Prowadzenie takiego punktu jest szansą dla osób przedsiębiorczych, które samodzielnie chcą prowadzić biznes w sektorze finansów. Kandydat na franczyzobiorcę powinien mieść już doświadczenie w branży finansowej.
Minimalna kwota inwestycji: 20 000 - 50 000 zł.

Podsumowując, są koncepty, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród czytelników portalu franczyzawpolsce.pl. Ktoś powie, że to tendencyjne i przewidywalne. Cóż, nie mnie o tym decydować. Firma i jej oferta franczyzy jest tak popularna, jak ilość kliknięć w jej wizytówkę w katalogu ofert franczyzy.

Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Myślę, że bardzo ważnym aspektem jest to, by zaistnieć w świadomości osób, które szukają pomysłu na biznes. I tu hasło „reklama dźwignią handlu” pasuje idealnie. Większość ofert franczyzy z powyższej 30-tki jest doskonale znana ludziom, bo są one widoczne. Oprócz tego, że działają i rozwijają swój biznes, firmy te poprzez aktywność reklamową starają się dotrzeć do świadomości większości populacji w naszym kraju. I dobrze, bo jak widać, to działa. A różnorodność zawsze będzie w cenie.

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram