Metrohouse - współpraca franczyzowa, która zaoszczędza czas

Data dodania: 22 stycznia 2009
Kategoria:

Tomasz Karłowski prowadzi placówkę franczyzową Metrohouse w Warszawie. Co skłoniło go do skorzystania właśnie z tego konceptu?

Skąd dowiedział się Pan o sieci Metrohouse i dlaczego zdecydował się Pan na współpracę z tą firmą?

Ponad trzy lata temu rozpocząłem pracę w METROHOUSE na stanowisku pośrednika w jednym z warszawskich oddziałów firmy. Poznałem funkcjonowanie sieci od wewnątrz, stąd łatwiej było mi było zrozumieć zarówno procesy zachodzące na rynku nieruchomości, jak i poznać narzędzia wykorzystywane w firmie. W marcu 2008 r. postanowiłem otworzyć swoją pierwszą placówkę franczyzową METROHOUSE. Otwarcie franczyzy dało mi większe możliwości rozwoju, a także umożliwiło współpracę przy kształtowania systemu.

Jak ocenia Pan współpracę ze swoim franczyzodawcą? Jak się ona układa i czy polecił by Pan współpracę z  siecią Metrohouse innym, zainteresowanym franczyzobiorcom?

Współpracę oceniam pozytywnie, przebiega bez żadnych zakłóceń. Uczestniczę w projektach realizowanych przez Metrohouse. Jestem też informowany na bieżąco o zmianach w funkcjonowaniu systemu, a także otrzymuję niezbędne wsparcie merytoryczne.
Zainteresowanym franczyzą poleciłbym otwarcie placówek w systemie Metrohouse. Pozwala to spojrzeć inaczej na rynek pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Co ważne, każdy franczyzobiorca może mieć wpływ na rozwój sieci.

Czy wybrany przez Pana system spełnił Pana oczekiwania?

Tak, system zapewnia optymalne prowadzenie działalności z wykorzystaniem najnowszych technologii. Tak doskonale rozwinięty system informatyczny na rynku obrotu nieruchomościami jest czymś wyjątkowym. Właściwie pozwala na zdalne zarządzanie firmą.

Dlaczego zdecydował się Pan na prowadzenie działalności we franczyzie, a nie niezależnie?

Przede wszystkim dzięki sieci mam możliwość korzystania ze sprawdzonego systemu na którym pracuje kilkadziesiąt osób. Metrohouse zapewnia także kompleksowe rozwiązania w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami oraz narzędzia promocji ofert, które nie są dostępne u konkurencji. Dzięki działalności w ramach sieci mam wsparcie w różnych segmentach mojej aktywności – to zaoszczędza mój czas i ułatwia prowadzenie firmy. Otrzymuję także sprawdzoną i rozpoznawalną markę, która ułatwia mi kontakt z klientami, ponieważ na rynku znane są wysokie standardy działania Metrohouse.

Czym zajmował się Pan zawodowo przed przystąpieniem do sieci Metrohouse?

Wcześniej także zajmowałem się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami prowadząc własną działalność gospodarczą.

W jaki sposób sfinansował Pan rozpoczęcie działalności?

Działalność rozpocząłem na bazie własnych środków finansowych, które były wystarczające, by uruchomić pierwszą placówkę franczyzową.

Dlaczego ta branża? Wcześniejsze doświadczenia, tradycja rodzinna, interesujący pomysł na biznes, a może ciekawość?

Ta branża interesowała mnie od zawsze. Spróbowałem i okazało się, że jest to profesja, która pozwala mi spełniać się zawodowo. Pierwsze samodzielne kroki nie były łatwe, ale gdy praca bardzo mnie wciągnęła i robiłem wszystko, by być zawsze w czołówce pośredników. Udało mi się. Zatem to moje doświadczenia sprawiło, że obrót nieruchomościami stał się biznesem, którym obecnie zajmuje się jako franczyzobiorca.

Proszę krótko opisać jak wygląda Pana dzień pracy?

Łączę funkcję właściciela dwóch biur franczyzowych Metrohouse z pracą pośrednika. Oprócz spraw organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem oddziałów codziennie spotykam się z agentami, klientami, odbywam około 40 rozmów telefonicznych, odpowiadam na maile. Pracuję zarówno w biurze, jak i w terenie. Cały czas jestem w ruchu – tego wymaga ode mnie specyfika branży. Uczestniczę także w negocjacjach i umowach zarówno moich klientów, jak i klientów moich agentów oraz na bieżąco nadzoruję pracę oddziałów.

Czy planuje Pan otwarcie kolejnej placówki?

W 2008 r. otworzyłem dwa biura franczyzowe w ramach sieci, jednak myślę, że w dłuższej perspektywie czasu na pewno pomyślę o kolejnym.

Jakich rad udzieliłby Pan osobom rozważającym podjęcie współpracy franczyzowej?

Na początku należy uzbroić się w cierpliwość. Zanim logo firmy pojawi się w witrynie biura należy dokonać wielu uzgodnień oraz ustalić jasne reguły współpracy. Rozmowy zaowocują przygotowaniem korzystnej dla obu stron umowy, która będzie gwarantem dobrej współpracy w przyszłości. W przypadku współpracy z Metrohouse warto dodać, że przyszli franczyzobiorcy powinni być otwarci na nowe niekonwencjonalne rozwiązania na rynku nieruchomości. Jeśli jesteś osobą aktywną, optymistycznie nastawioną do życia i jesteś przekonany do działalności na rynku obrotu nieruchomościami sądzę, że odnajdziesz się w rodzinie Metrohouse. To nie tylko dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo, ale po prostu grupa wspaniałych ludzi, na których można zawsze liczyć.

Dziękujemy za rozmowę!

Szukasz sieci franczyzowej? Sprawdź franczyzy w naszym katalogu sieci.

 

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design