W wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell powiedział, że koncern we franczyzie widzi ogromny potencjał rozwoju w Polsce.
Zgodnie ze strategią koncernu priorytetem na polskim rynku jest przebudowa już działających stacji paliw. Drugim kierunkiem rozwoju jest otwieranie kolejnych stacji we współpracy z franczyzobiorcami rekrutowanymi głównie spośród właścicieli stacji niezależnych, których w Polsce jest ponad 2700. Aktualnie w sieci Shell działa ok. 35 stacji franczyzowych.
W ubiegłym roku firma zmodyfikowała warunki oferty franczyzowej, która obejmuje teraz m.in. brak stałej miesięcznej opłaty licencyjnej, gwarancję marży minimalnej, inwestycje w innowacyjny format sklepu, bonus finansowy za przedłużenie umowy, wsparcie przez cały okres obowiązywania umowy franczyzy, szkolenia dla franczyzobiorców i dedykowane systemy motywacyjne.
Ponadto koncern oferuje franczyzobiorcom pakiet inwestycyjny. Jest on w pełni finansowany przez Shell. W ramach pakietu można pokryć niektóre koszty związane z dostosowaniem stacji do standardów sieci takie jak m.in.: odświeżenie stanu technicznego, zakup mebli sklepowych, zamontowanie wyposażenia zewnętrznego wystroju czy systemu monitoringu szczelności zbiorników i telemetrii (system Fuel Prime).
Według Koliakina Shell jest w stanie otwierać rocznie w Polsce 30, a nawet 40 stacji franczyzowych.
Nie wiesz która franczyza będzie dla Ciebie najkorzystniejsza? Zobacz nasz katalog franczyz i wybór stanie się prosty.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji