To dynamicznie rozwijająca się branża. Dowodem na to jest fakt, ze Lejdis Studio istnieje od kilku lat, a jest już siecią franczyzową, której popularność wciąż rośnie. Ta popularność jest wynikiem rzeczywistego zainteresowania klientów, które przekłada się na sukces biznesowy franczyzobiorców – o specyfice branży rozmawiamy z Malwiną Wadas, manager ds. sieci franczyzowych Lejdis Studio i Kids Studio.
Z czego wynika rosnąca popularność pole dance w Polsce?
Duży wpływ na zainteresowanie pole dance ma bez wątpienia moda – pole dance odpowiada na współczesne potrzeby. To połączenie tańca ze sportem, ćwiczeń fizycznych z kształtowaniem nie tylko sylwetki, ale i osobowości. Wiele osób przychodzi na zajęcia, by nauczyć się gracji, płynności ruchów.
Pole dance doceniły tez gwiazdy, osoby znane i lubiane, co dodatkowo dodaje tej modzie atrakcyjności. Kolejnym zjawiskiem, które sprzyja popularności pole dance wśród klientów, a dowodzi już trwającej od dawna popularności wśród tych, którzy ćwiczą od dawna są sukcesy Polek i Polaków na międzynarodowych konkursach w pole dance – dzięki temu o pole dance jest coraz głośniej w kontekście sportowej rywalizacji. W tym miejscu chcielibyśmy pochwalić się naszym wkładem w te sukcesy.
W ciągu ostatnich kilku tygodni instruktorzy Lejdis Studio zdobyli 2.miejsce na Mistrzostwach Europy w pole dance (Magda Zawadzka i Kuba Zieliński) oraz, (Agata Biernat i Klaudia Kwiatos) - 2. Miejsce w kategorii duety na Mistrzostwach Polskie w Pole Art. Polska i 2. miejsce w konkursie międzynarodowym Pole Art organizowanym na hiszpańskiej Majorce.
Jak Państwo oceniacie swoją branże w Polsce i jakie są jej perspektywy?
To dynamicznie rozwijająca się branża, niech dowodem na to będzie chociażby fakt, ze Lejdis Studio istnieje od kilku lat, a jest już siecią franczyzową, której popularność wciąż rośnie. Ta popularność jest wynikiem rzeczywistego zainteresowania klientów, które przekłada się na sukces biznesowy franczyzobiorców.
Kids Studio to nasz nowy projekt, który powstał w odpowiedzi na potrzeby klientów. Rodzice są zainteresowani rozwojem sportowym swoich pociech. W Kids Studio łączymy rozwój fizyczny z zabawą. Dzieci i młodzież przychodzą na zajęcia taneczno-sportowe, na których dobrze się bawią, a zajęcia te prowadzone są pomysłowo, nowocześnie i kreatywnie – to przepis na sukces biznesowy w zgodzie z modą na sport.
Jakie usługi świadczy firma?
Pierwsze Lejdis Studio powstało w centrum Łodzi. W szerokiej ofercie zajęć znalazły się zajęcia łączące fitness z tańcem: od burleski, fit dance, sexy dance, oriental dance, tańca na szpilkach, aż po oczko w głowie firmy - pole dance, czyli taniec na rurze. Dziś Lejdis Studio to rozwijająca się z powodzeniem sieć franczyzowa, w której skład wchodzi dziewięć szkół w całej Polsce.
Kids Studio to sieć franczyzowa oferująca zajęcia taneczno-sportowe dla dzieci i młodzieży. Jesteśmy jedynym w Polsce franczyzowym projektem przestrzeni sportowych dedykowanych dzieciom. W ofercie mamy zajęcia takie jak: akrobatyka, gimnastyka artystyczna, rytmika, balet, hip hop, break dance i wiele innych. Uczymy tańczyć na dwa sposoby: jako członkowie zespołów oraz uczestnicy otwartych zajęć karnetowych. Kids Studio to coś więcej niż nauka tańca - dbamy o kompleksowy rozwój fizyczny dzieci.
Jakie są warunki inwestycji?
Przewidywana suma inwestycji początkowej w przypadku Lejdis Studio wynosi minimum 35 tys. zł, z czego 10 tys. zł to koszt wykupienia licencji, a pozostała kwota to koszt zakupu materiałów do standaryzacji wnętrz. Do tego dochodzi roczna opłata marketingowa w wysokości 3 tys. zł oraz stała opłata wnoszona każdego miesiąca wynosząca 1 tys. zł, co daje w sumie 1250 zł stałych kosztów miesięcznych.
Przewidywana suma inwestycji początkowej w przypadku Kids Studio to: 10 tys. zł za wykupienie licencji, około 20 tys. zł za zakup materiałów do standaryzacji wnętrz. Do tego stała opłata miesięczna 1 tys. zł oraz roczna opłata marketingowa w wysokości 3 tys. zł.
Zarówno w przypadku Lejdis Studio, jak i Kids Studio przyszły fanczyzobiorca, jak w przypadku każdego biznesu, musi wziąć również pod uwagę koszty dostosowania do prowadzenia biznesu, a później utrzymania, lokalu i wynagrodzenia pracowników.
Jakie są lokalowe wymagania wobec franczyzobiorców?
Jednym z warunków franczyzowego otwarcia Lejdis Studio i Kids Studio jest lokalizacja w mieście powyżej 10 tys. mieszkańców. Nasze punkty zazwyczaj znajdują się w centrach miast. Dbamy o to, by dojazd do nich samochodem, rowerem i komunikacją miejską był dogodny. Zawracamy też uwagę na wygląd i otoczenie punktów. Radzimy franczyzobiorcom, by studia powstawały w nowych lub świeżo wyremontowanych budynkach, które zagwarantują naszym klientom najwyższy możliwy standard. Franczyzobiorcy zwykle samodzielnie poszukują lokali, ale my oczywiście służymy radą również i na tym etapie.
Najważniejszym wymogiem wobec lokalu na Lejdis Studio jest powierzchnia około 130 m², z czego sala do ćwiczeń musi mieć co najmniej 60 m². Ważna jest również wysokość pomieszczeń - by wstawić rurki do pole dance potrzeba pomieszczenia o wysokości przynajmniej 3 metrów, a im jest wyżej tym lepiej…
W przypadku Kids Studio należy dysponować lokalem o minimalnej powierzchni 150 m².
Oczywiście zarówno w przypadku Lejdis Studio, jak Kids Studio przyłączenie do mediów jest absolutnie niezbędne - miejsce, w którym odbywają się zajęcia fitness oraz taneczne musi być wyposażone w toaletę i prysznic. Każde studio musi mieć również wyznaczoną szatnię oraz recepcję.
Co oferują Państwo w ramach pakietu franczyzowego?
Zarówno w przypadku Lejdis Studio, jak i Kids Studio w ramach pakietu oferujemy bardzo wiele. Wśród najważniejszych elementów mogę wymienić m.in. markę, która uprawnia do korzystania ze znaków towarowych, praw autorskich, tajemnic handlowych, standardów komunikacji i obsługi klienta oraz wszelkich zastrzeżonych dokumentów wewnętrznych, procesów i formuł należących do nas.
Innymi ważnymi częściami pakietu są wspomniany już dostęp do know-how, czyli gotowego przepisu na prowadzenie biznesu oraz nasze wsparcie w zakresie rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej, znalezienia odpowiedniej lokalizacji, możliwości skorzystania ze sprawdzonej ekipy remontowo-budowlanej, dostosowania lokalu do standardów sieci czy szkolenia w zakresie prowadzenia biznesu, księgowości, promocji i marketingu.
Stanie się częścią sieci Lejdis Studio oznacza również korzyści wynikające z działań reklamowych i promocyjnych. Jedną z podstawowych rzeczy, na które może liczyć każdy franczyzobiorca jest autorski program szkoleniowy obejmujący podstawy oraz specjalistyczną wiedzę w niezbędnym zakresie i podręcznik standardów operacyjnych.
Jakie są wymagania już w trakcie współpracy?
W trakcie współpracy, zarówno w przypadku Lejdis Studio jak i Kids Studio, oczekujemy od franczyzobiorcy zaangażowania - tyle i aż tyle. Każdego franczyzobiorcę traktujemy jak partnera. Filozofią marki jest nowoczesność, innowacyjność i ciągły rozwój a zatem dobrze, by franczyzobiorca wierzył, że tylko taka postawa biznesowa może być gwarancja sukcesu.
Ile mają Państwo własnych jednostek, a ile franczyzowych?
Lejdis Studio - prowadzimy dwie jednostki własne, w Łodzi, z której wywodzi się firma i gdzie powstały pierwsze dwa studia, i siedem jednostek franczyzowych: trzy w Warszawie i po jednej w Stalowej Woli, Częstochowie, Zgierzu i Pabianicach. Wszystkie studia prężnie działają.
Kids Studio - mamy jedno studio w Zgierzu, to jednostka własna i jedną jednostkę franczyzową w Częstochowie.
Czy coś nowego, ciekawego dzieje się teraz w firmie?
Filozofia sieci Lejdis Studio wyrasta z potrzeby nieustannego rozwoju, wprowadzania nowoczesnych form fitnessu, nawet nie podążania za modą co wyprzedzania mody, a zatem wciąż dzieje się u nas cos nowego - wprowadzamy nowe zajęcia, zatrudniamy instruktorów, nasi instruktorzy odnoszą kolejne międzynarodowe sukcesy, obecni franczyzobiorcy rozszerzają ofertę prowadzonych studiów, a do nas wciąż zgłaszają się nowe osoby zainteresowane franczyzą. Dużym wydarzeniem ostatnich tygodni były dla nas międzynarodowe sukcesy instruktorów. Inne duże wydarzenie, tym razem bardziej biznesowe niż sportowe, którym ostatnio żyjemy, to podjęcie rozmów negocjacyjnych dotyczących otwarcia placówek franczyzowych poza granicami kraju.
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji