Zapewne słyszeliście o konkursie jedzenia na czas hot-dogów, który co roku odbywa się na Coney Island w słynnym lokalu „Nathan’s”. Jednak mało kto wie, że twórcą sieci specjalizującej się w tradycyjnych bułkach z parówką był polski emigrant Nathan Handwerker.
Konkurs w jedzeniu na czas tej popularnej na całym świecie przekąski ma długą tradycję. Jego początki sięgają 1916 roku. Od tamtego czasu co roku 4 lipca odbywa się on na Coney Island w słynnym lokalu „Nathan’s” specjalizującym się w tradycyjnych hot-dogach.
Założycielem miejsca był polski emigrant Nathan Handwerker, który rozpoczynał swój interes sprzedając na małym stoisku hot-dogi według przepisu opracowanego przez jego żonę Idę. Dziś hot-dogi od „Nathana” sprzedawane są w ponad 20 tys. lokalach na terenie całych Stanów Zjednoczonych.
Sieć jest obecna również w innych krajach. Szacuje się, że na świecie działa ponad 40 tys. punktów sprzedających hot-dogi pod szyldem Nathan’s. W 2013 roku marka zawitała do naszego sąsiada - Rosji, sprzedając w tym kraju licencję masterfranczyzy spółce EnEfRus. W swoim czasie słynne hot-dogi kupowały m.in. takie osobistości jak Al Capone, Eddi Kantor i Barbra Streisand.
INK
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji