Sieć The Earth Collection zamknie ten rok z liczbą 10 sklepów w Polsce. W 2011 roku firma zamierza postawić na rozwój w miejscowościach turystycznych.
– Na świecie, gdzie działa już ponad 600 sklepów The Earth Collection, marka jest bardzo mocno kojarzona z obecnością w miejscowościach turystycznych. Dobrze się sprzedaje w takich lokalizacjach. Chcemy, by podobnie było w Polsce, zwłaszcza, że widzimy lukę w tym segmencie – mówi Izabela Kicińska, zajmująca się rozwojem sieci sklepów TEC w naszym kraju.
Dotychczas powstawały one w dużych miastach, co wynika z tego, że sieć rozwija się poprzez franczyzę i jej kolejne sklepy pojawiają się tam, skąd zgłaszają się franczyzobiorcy. Obecnie w naszym kraju działa osiem sklepów w kolekcjami The Earth Collection: dwa własne należące do polskiego dystrybutora BCC PL (Warszawa i Piaseczno), pięć franczyzowych monobranodwych (Kraków, Poznań, Gdańsk) oraz jeden multibrandowy współpracujący – Greenshop z Zielonej Góry. Kolejne dwa sklepy franczyzowe ruszą jeszcze w tym roku w Łodzi oraz Kielcach.
– W przyszłym roku najprawdopodobniej zostanie otwarta następna placówka w Poznaniu oraz pierwszy sklep we Wrocławiu. Będziemy chcieli też zachęcić do inwestycji w naszą sieć franczyzobiorców z takich miejscowości jak Jurata, Międzyzdroje, Świnoujście, Zakopane, Krynica Górska czy Krynica Morska – wylicza Izabela Kicińska.
Firma przygotowuje specjalną ofertę dla franczyzobiorców z kurortów - franczyzę w wersji light, która będzie się charakteryzowała mniejszymi wymogami wobec kandydatów. Będzie także dawała możliwość uruchomienia jedynie sklepu sezonowego.
The Earth Collection jest pierwszym przedstawicielem w naszym kraju tzw. mody etycznej, zwanej także modą odpowiedzialną. Oznacza to, że ubrania TEC produkowane są z dbałością o ochronę środowiska oraz poszanowanie praw człowieka. Odzież powstaje z naturalnych tkanin wytwarzanych m.in. z trawy chińskiej czy konopii.
Jak przyznaje Izabela Kicińska, w Polsce świadomość związana z modą etyczną nie jest jeszcze zbyt rozwinięta. Tym, co przyciąga klientów do sklepów TEC, jest odpowiednia oferta trafiająca w ich gusta, a nie filozofia związana z marką. – Pracujemy jednak nad edukacją w tej dziedzinie. Personel sklepów informuje klientów o tym, jak produkowana jest nasza odzież i czym jest moda etyczna. W październiku, z okazji 2-lecia obecności na polskim rynku, otworzymy w naszym warszawskim showroomie wystawę poświęconą modzie etycznej – zapowiada Kicińska.
Inwestycja w otwarcie sklepu The Earth Collection należy do najniższych w branży odzieżowej. Składa się na nią przede wszystkim zatowarowanie sklepu – ok. 40 tys. zł dla placówki o powierzchni 50-60 mkw. Franczyzobiorca musi także zadbać o adaptację i wyposażenie salonu, ale sieć nie narzuca w tym względzie określonych wzorców. Jedyne wytyczne to naturalna kolorystyka i naturalne materiały wykorzystywane do wykończenia wnętrza. – Stawiamy na kreatywność naszych partnerów, na różnorodność, nie chcemy, by każdy nasz salon wyglądał identycznie – mówi Izabela Kicińska.
Joanna Cabaj - Bonicka
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji