Agenci PKO BP zastrajkowali

Data dodania: 20 grudnia 2023
Kategoria:

Właściciele agencji PKO Banku Polskiego zapowiedzieli na 18 grudnia strajk. Jak zapowiedzieli, tak zrobili i tego dnia większość placówek agencyjnych była zamknięta, co niewątpliwie utrudniło dostęp do oferty banku osobom, które na co dzień nie korzystają z bankowości elektronicznej.

Powodem zamknięcia jest strajk właścicieli agencji PKO BP. Inflacja bowiem odbija się nie tylko na portfelach emerytów, ale także przedsiębiorców, którzy z każdym rokiem ponoszą coraz większe koszty prowadzenia swoich przedsiębiorstw. Agenci PKO BP od dłuższego czasu bezskutecznie wnioskują do Zarządu PKO BP o poprawę warunków prowadzenia placówek, w szczególności warunków finansowych — koszty rosną nieproporcjonalnie do przychodów - napisali przedstawiciele agencji w informacji przesłanej mediom.

Agenci zaznaczają przy tym, że placówki mają strategiczne znaczenie dla lokalnych społeczności. Często zlokalizowane są na terenach wiejskich, gdzie stanowią jedyną alternatywę dla bankowości w kanale tradycyjnym. Mimo rosnącej popularności usług online, zaufanie do fizycznego pracownika banku jest wartością nie do przecenienia.

W swoim oświadczenia do żądań banków odniósł się bank.

"Współpraca z agentami jest dla banku stałym i ważnym elementem obsługi klientów. Nie planujemy likwidacji naszej sieci partnerskiej. Wręcz przeciwnie: wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba utworzenia placówki PKO Banku Polskiego zachęcamy przedsiębiorców do współpracy z nami. Zgodnie ze strategią PKO Banku Polskiego i Grupy Kapitałowej na lata 2023-2025 nasze oddziały i agencje odgrywają bardzo istotną rolę w obsłudze obecnych klientów oraz pozyskiwaniu nowych dla banku.

W ostatnim czasie przedsiębiorcy współpracujący z bankiem otrzymali informacje o planowanych zmianach warunków współpracy, które w naszej ocenie są korzystne dla agentów.

(…) Jesteśmy otwarci na dalsze rozmowy z naszymi partnerami, które pozwolą na kontynuowanie współpracy. Ważne jest dla nas, aby wprowadzenie zmiany było poprzedzone przekazaniem kompletu informacji, dlatego kluczowe są prowadzone obecnie indywidualne spotkania przedstawicieli banku z agentami. Taki schemat wdrożenia umożliwia wspólny dialog i omówienie wszystkich jego komponentów.

Ze względu na specyfikę każdego lokalnego rynku to ostatecznie agent decyduje o zakresie podejmowanych działań, co przekłada się na efekty i wyniki biznesowe. PKO Bank Polski chce wspierać przedsiębiorców w ich pracy, jednocześnie dbając o naszych klientów oraz pozycję banku na rynku. Od marca do października, w odpowiedzi na postulaty naszych partnerów, agenci otrzymywali od banku czasowe wsparcie finansowe łagodzące skutki inflacji.

Warto przypomnieć, że dla klientów PKO Banku Polskiego wpłaty i wypłaty z urządzeń należących do banku są darmowe. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. W przypadku większości kont PKO Banku Polskiego wypłaty BLIKIEM są darmowe nawet z obcych bankomatów. Zachęcamy też klientów do aktywnego korzystania z aplikacji IKO i serwisu internetowego iPKO. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce. Aplikację mobilną IKO można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę".

Sieć agencji PKO BP to najstarsza sieć działająca na zasadach zbliżonych do franczyzy na polskim rynku. Przez ponad 60 lat swoich sił próbowały w niej dziesiątki tysięcy osób. O historii jej rozwoju pisaliśmy w tekście PKO BP rozwija agencje od ponad pół wieku.

Jednak na przestrzeni ostatnich latach liczba zrzeszonych w niej placówek systematycznie się kurczy - w ciągu ostatniej dekady sieć agencji PKO Banku Polskiego stopniała z ponad 1000 do 297. Powodowało to liczne napięcia w relacjach agentów z bankiem. Poprzedni konflikt na tle zmiany warunków współpracy oferowanych przez bank miał miejsce w 2018 roku, co opisaliśmy w tekście Wojna z bankiem.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design