Yogoland: Ekspansja w Polsce i zagranicą

Autor: Redakcja
Data dodania: 23 kwietnia 2013
Kategoria:

Sieć Yogoland, oferująca szeroką gamę mrożonych jogurtów planuje dalszą ekspansję. Nowe lokale pojawią się zarówno w Polsce jak i zagranicą.
 

Aktualnie Yogoland posiada jeden lokal własny (szkoleniowo testowy) w Poznaniu oraz cztery franczyzowe - w Ostrowie Wlkp., Bydgoszczy, Toruniu i Łodzi. Jeszcze przed 15 maja planowane są otwarcia w Poznaniu, Pile i Koszalinie. W czerwcu do sieci dołączy placówka w Opolu, a po wakacjach w Koninie, Lublinie, Warszawie i we Wrocławiu. Plany sieci obejmują też otwarcia punktów poza granicami Polski. Jeden z nich, na przełomie sierpnia i września, ma powstać w Dublinie, stolicy Irlandii. Poza tym planowane jest otwarcie dwóch lokali w Belgii i jednego w Niemczech.

Yogoland jest właścicielem amerykańskiej licencji na system sprzedaży i dystrybutorem na kraje europejskie pudru do mrożonych jogurtów. Jogurty są beztłuszczowe, niskokaloryczne, zawierają priobotyki i bakterie. System sprzedaży, duży wybór smaków i dodatków powodują że są przysmakiem dla dzieci i starszych.

W naszych lokalach, jako pierwszych w Europie, można skosztować jogurtu mrożonego o smaku TARO (owoc tropikalny), do otrzymywania którego importujemy na specjalne zamówienie z Tajlandii pasty smakowe – mówi Paweł Zieleziński, menager firmy Yogoland. – Za 3 miesiące planujemy wprowadzenie do naszego asortymentu jogurtów mrożonych o smaku piwa korzennego, które są w tej chwili na etapie testów. Od września w lokalach sieci, specjalnie dla diabetyków, wprowadzimy okresowo jogurt mrożony, który nie zawiera cukru. Będziemy prowadzili akcje reklamowe w miastach gdzie będzie taki jogurt dostępny – podkreśla Paweł Zieliński.

Otwarcie lokalu pod logo sieci Yogoland dla potencjalnego franczyzobiorcy oznacza wydatek rzędu ok. 150 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 25 tys. zł. Co miesiąc od franczyzobiorcy pobierana jest stała opłata w wysokości 1,5 tys. zł. Firma nie pobiera opłat od miesięcznego obrotu.

Na rynku funkcjonują też inne koncepty franczyzowe oferujące klientom mrożone jogurty. Warto wymienić chociażby Yogen Früz, który jest światowym liderem w sprzedaży mrożonych jogurtów i posiada ponad 1,2 tys. placówek w 25 krajach na całym świecie. Yogen Früz oferuje swoim franczyzobiorcom kilka wariantów stoisk, dzięki czemu punkt z mrożonymi jogurtami można otworzyć już za kwotę 50 tys. zł na powierzchni 5m².

Kolejnym konceptem franczyzowym jest sieć Feel the Chill, która ma swoim portfolio 11 placówek. Minimalna powierzchnia punktu to ok. 15 - 20 mkw. (w przypadku wyspy). Koszt realizacji projektu waha się od 70 do 160 tys. zł netto (w zależności od ilości maszyn i konceptu sprzedaży oraz wielkości powierzchni handlowej).

Poza Yogen Früz i Feel The Chill na polskim rynkiem działają też Loveyo i Redberry. Uruchomienie stoiska Redberry to dla potencjalnego franczyzobiorcy wydatek rzędu 150 – 200 tys. zł. Miesięczna opłata bieżąca to około 6 proc. od osiąganego obrotu. Spółka stawia na współpracę z partnerami gotowymi otworzyć lokal w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców – najlepiej w dużym centrum handlowym.

Koncept Loveyo w formie wyspy to koszt ok. 150-250 tys. zł. Otwarcie  lokalu wiąże się z wydatkiem rzędu 250-350 tys. zł w zależności od powierzchni. Opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł. i obejmuje pomoc w pozyskaniu odpowiedniej lokalizacji, projekt koncepcyjny wyspy/lokalu, szkolenie franczyzobiorcy z zakresu prowadzenia działalności, pomoc w rekrutacji personelu, szkolenie personelu z zakresu obsługi klienta oraz obsługi stanowiska pracy. Opłata miesięczna wynosi 5 proc. od obrotu miesięcznego.

Wszystkie koncepty franczyzowe oferujące klientom mrożone jogurty, w 2012 roku rozwinęły swoje sieci – głównie za sprawą franczyzobiorców, ale to i tak spory sukces, zważywszy na to, że mrożony jogurt to nowy i słabo znany produkt na polskim rynku, zaś otwarcie punktu z taką ofertą wiąże się z niebagatelną inwestycją.

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram