Getin Bank nie wycofuje się z franczyzy!

Data dodania: 26 kwietnia 2013
Kategoria:

Getin Bank po udanym roku zamierza w dalszym ciągu rozwijać sieć swoich placówek w oparciu o współpracę z franczyzobiorcami. Aktualnie spółka wdraża nową strategię, której częścią jest stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Tomasz Majewski, Dyrektor Dystrybucji Pośredniej Getin Bank w wywiadzie dla portalu FranczyzawPolsce.pl podsumowuje zeszły rok, a także opowiada o tym, co w najbliższej przyszłości wydarzy się w jednej z najdynamiczniej rozwijających się instytucji finansowych w Polsce.

.Jak Getin Bank podsumowuje zeszły rok? Czy był udany pod względem współpracy franczyzowej?

Rok 2012 był dla nas udany. Zwiększyliśmy sprzedaż rachunków bieżących, produktów gotówkowych. Sieć placówek franczyzowych została zwiększona według zamierzonych planów. Relacje, które wypracowujemy z partnerami utrzymujemy na bardzo dobrym poziomie. Wprowadziliśmy również dedykowany program szkoleń dla Partnerów.

Jak kształtuje się współpraca z franczyzobiorcami? Ile jednostek partnerskich a ile własnych w chwili obecnej posiada Getin Bank w Polsce?

Obecnie sieć Getin Banku liczy 285 oddziałów własnych i 254 placówki franczyzowe. Współpraca z partnerami kształtuje się bardzo dobrze. Wszystkie niejasności, wątpliwości są wyjaśniane na bieżące. Obie strony rozumieją swoje wzajemne potrzeby i wyzwania stojące przed partnerami i bankiem. W każdym regionie regularnie się spotykamy z partnerami, aby porozmawiać o bieżących sprawach, rozwiązać problemy, podzielić się pomysłami i przedstawić działania na bliższą i dalszą przyszłość.

Jakie plany na najbliższy okres ma Getin Bank, jeżeli chodzi o współpracę z franczyzobiorcami. Czy będą podpisywane nowe umowy?

Plan na 2013 rok zakłada rozbudowę sieci franczyzowej o 30 nowych placówek partnerskich. W pierwszym kwartale nawiązaliśmy współpracę z 12 nowymi partnerami, a kolejne otwarcia są w trakcie realizacji. Obecnie jesteśmy na etapie wdrażania nowej strategii Getin Banku, która obejmuje także całą sieć franczyzową. Inwestujemy w budowanie silnych i stabilnych relacji z klientami w oparciu o najwyższe standardy w zakresie obsługi, konstrukcji produktów oraz sposobów ich dystrybucji. Zmiany obejmują także identyfikację wizualną, logo oraz wyposażenie placówek.

Getin Bank przeprowadza od stycznia obowiązkowe szkolenia dla wszystkich franczyzobiorców i pracowników placówek partnerskich. Czy szkolenia przynoszą zakładane efekty?

Szkolenia z zakresu wiedzy o rynku finansowym i ubezpieczeniowym mają podnieść standardy obsługi oraz kompetencje pracowników. Regularnie przeprowadzamy badania „tajemniczy klient” we wszystkich placówkach franczyzowych i już obserwujemy pierwsze efekty naszych działań. Pozytywne zmiany dostrzegają także klienci, którzy na co dzień korzystają z usług Getin Banku.

Podobno celem tych szkoleń jest poprawa jakości świadczonych usług. Czy franczyzobiorcy odstawali poziomem kwalifikacji od dyrektorów oddziałów własnych?

Wprowadzony w styczniu br. obowiązek uczestnictwa w szkoleniach dotyczy zarówno doradców zatrudnionych w oddziałach własnych, jak i pracowników placówek franczyzowych. Zależy nam na podnoszeniu standardów obsługi we wszystkich placówkach z logo Getin Banku. Dlatego oferta szkoleń realizowanych przez bank jest dostępna dla każdego doradcy, bez względu na miejsce zatrudnienia. W przypadku pracowników sieci franczyzowej koszty uczestnictwa w szkoleniach pokrywa bank.

Od dłuższego czasu na portalu FranczyzawPolsce.pl pojawiają się ogłoszenia o treści „Sprzedam placówkę franczyzową banku”. Czy Getin Bank zauważa ten problem? Czy jest on marginalny, czy niektórym franczyzobiorcom po prostu „nie idzie”?

Prowadzenie działalności biznesowej w oparciu o system franczyzowy zapewnia wiele korzyści, jednak nigdy nie daje pełnej gwarancji sukcesu. Wycofywanie się z inwestycji dotyczy nie tylko menedżerów franczyzy bankowej, ale zdarza się także w innych branżach. Rozwijając sieć placówek Getin Banku starannie dobieramy nowych partnerów. Staramy się minimalizować ryzyko jakie ponosi franczyzobiorca, dlatego zapewniamy pełne wsparcie logistyczne i organizacyjne w czasie uruchamiania placówki oraz pomoc merytoryczną i operacyjną na każdym etapie współpracy. W naszej sieci obserwujemy tendencję wzrostową – otrzymujemy wiele propozycji współpracy i wciąż uruchamiamy nowe placówki.

Co wpływa na sukces placówki franczyzowej a co może spowodować, że franczyzobiorcy prowadzenie własnego banku nie wyjdzie? Lokalizacja? Brak profesjonalizmu lub umiejętności?

Na sukces placówki franczyzowej składa się wiele czynników. Kluczową rolę odgrywa wybór odpowiedniego lokalu oraz zatrudnienie dobrego zespołu pracowników. Franczyzobiorcy naszej sieci otrzymują szczegółowe zalecenia w zakresie położenia, wielkości i wyposażenia placówki. Wytyczne Getin Banku powstały w oparciu o  wieloletnią współpracę z partnerami i chcemy, aby nowi franczyzobiorcy mogli skorzystać z tego doświadczenia. Powodzenie biznesu to także efekt sprawnego zarządzania, znajomości lokalnego rynku, doświadczenia w sprzedaży, czy zdolności interpersonalnych. Staramy się weryfikować te umiejętności już na wstępnym etapie rozmów o rozpoczęciu współpracy.

Jak skonstruowany jest model biznesowy placówek partnerskich Getin Bank?

Model biznesowy opiera się na sprzedaży produktów jak najlepiej dopasowanych do potrzeb indywidualnych każdego klienta. Na sprzedaż składają się produkty kredytowe, Getin UP, produkty regularnego oszczędzania.

Czy nowelizacja Rekomendacji T wpłynie na poprawę wyników placówek bankowych? Czy franczyzobiorcy zarabiają na tak zwanych „chwilówkach”?

W tej chwili trudno to jednoznacznie ocenić. Na razie wydaje się, że jest to ruch w dobrą stronę, ale rzeczywistość zweryfikuje tę zmianę. Partnerzy Getin Banku nie mają w ofercie tzw. chwilówek, ponieważ nie są to produkty bankowe.

Czy oferta partnera jest dokładnie taka sama jak placówek własnych? Jeżeli nie, to na czym polega różnica?

Oferta w placówkach jest taka sama. Różnice występują czasami przy ograniczeniu w obsłudze klienta przy bardzo rzadko dokonywanych czynnościach operacyjnych.

Dziękuję za poświęcony czas.

Rozmawiał Adam Gieras

Getin Bank jest detaliczną częścią ogólnopolskiego Getin Noble Bank SA, należącego do jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się instytucji finansowych w Polsce. Swoją ofertę kieruje do klientów indywidualnych, a także małych i średnich firm, samorządów oraz korporacji, oczekujących sprawdzonych produktów finansowych, uproszczonych procedur oraz szybkiej i kompetentnej obsługi. Z usług Getin Banku korzysta dziś ponad 2 mln Klientów, a produkty banku dostępne są w oddziałach własnych i ponad 255 franczyzowych, a także w szerokiej sieci pośredników. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design