The White Bear Coffee rozwija kolejne kanały marketingowe

Autor: MK
Kategoria:

Sieć kawiarni the White Bear Coffee stawia na nowoczesne narzędzia marketingu online. Do prężnie rozwijających się profili na Facebooku i Instagramie dołączył TikTok, a program lojalnościowy w aplikacji mobilnej zyskał wsparcie w kawowym newsletterze. Misiek coraz śmielej wkracza też w sferę influencer marketingu.

Strategia marketingowa zarówno franczyzy the White Bear Coffee, jak i poszczególnych kawiarni, od zawsze skupiona była wokół narzędzi online. Jej charakterystyczną cechą jest zachowanie spójności przekazu na poziomie całej sieci, przy jednoczesnej indywidualizacji w ramach pojedynczych kawiarni.

–Zależy nam na stworzeniu poczucia lokalności, tak aby goście konkretnego Miśka mogli utożsamiać się z danym miejscem, nie mając jednocześnie poczucia odwiedzania “sieciówki”. Myślimy, że w znacznym stopniu nam się to udało. Każda kawiarnia realizuje tę samą idę, jednak na swój sposób – pokazując pracowników, wnętrza i relacje z gośćmi. Do tej pory wykorzystywaliśmy tu tylko Facebooka i Instagram, obecnie, aby dotrzeć z przekazem do pokolenia Z, uruchomiliśmy także TikTok – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel sieci.

To wielokanałowe działanie wymagało stworzenia odpowiednich procedur i struktur operacyjnych wewnętrz franczyzy. Dzisiaj każdy franczyzobiorca, zarówno obecny, jak i ten przyłączający się do sieci, otrzymuje pełne wsparcie w zakresie promocji w internecie. Mowa tu nie tylko o możliwości prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych, ale także o starannie targetowanych reklamach Facebook Ads, Google Ads czy wizytówkach Google.

Newsletter w kawiarni?

Jednak media społecznościowe nie wyczerpują dostępnych w ramach sieci narzędzi marketingowych. The White Bear Coffee wykorzystuje bowiem także aplikację mobilną z programem lojalnościowym, a do niedawna – newsletter.

– Wiele badań pokazuje, że newsletter to jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających na dotarcie do odbiorców. Nasza koncepcja wykorzystania e-mail marketingu opiera się na oferowaniu subskrybentom korzystnych, zindywidualizowanych promocji, dostępnych tylko dla nich. Wysyłamy tylko jednego maila w tygodniu, który zawsze niesie konkretną wartość – przekonuje Łukasz Kaliciński, współwłaściciel the White Bear Coffee.

Newsletter początkowo był testowany wyłącznie w białostockich kawiarniach, własnych. Teraz mogą z niego skorzystać wszyscy franczyzobiorcy. Narzędzie to buduje lojalność klientów, a regularnie wysyłane wiadomości pozwala podtrzymać kontakt i stwarza pretekst do wizyty w lokalu.

Influencer marketing na poziomie lokalnym

Kolejnym obszarem rozwijanym przez the White Bear Coffee jest influencer marketing. Każdy lokal może zawrzeć współpracę z lokalnymi influencerami i poprzez ich zasięgi promować swoje miejsce. Tutaj także sieć oferuje swoją pomoc.

–Influencer marketing posiada ogromny potencjał, ale nadal wśród przedsiębiorców pokutuje przekonanie, że jest on zarezerwowany wyłącznie dla dużych marek i twórców o ogromnych, ogólnopolskich zasięgach. My udowadniamy, że współprace z lokalnymi, często mikroinfluencerami, potrafią przynieść bardzo dobre rezultaty. Ich odbiorców łączy fakt życia w jednym mieście, a relacje są silniejsze i bardziej osobiste. To zdecydowanie działa na korzyść kawiarni takich jak nasze – podkreśla Marcin Zalewski.

The White Bear Coffee posiada obecnie 11 kawiarni w całej Polsce. Lokale pod szyldem Miśka można spotkać w Białymstoku, Warszawie, Krakowie, Lublinie, Giżycku, Suwałkach i Ostrowie Wielkopolskim.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 20 000 zł
  • Opłata wstępna: 15 000 zł
  • Opłata bieżąca: 2 000 zł
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram