Subway® widzi duży potencjał rozwoju w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Władze sieci ogłosiły chęć współpracy z korporacjami, co stanowi znaczącą zmianę w porównaniu do wcześniejszej strategii.
W pierwszym kwartale bieżącego roku, średnia sprzedaż w polskich restauracjach Subway® wzrosła o 21% w stosunku do roku 2022. Firma zamierza wykorzystać ten trend, aby zwiększyć rentowność swoich lokali.
Informacja o ewentualnej sprzedaży Subway® ogłoszona w lutym tego roku wywołała zaniepokojenie wśród franczyzobiorców. Subway®, jako firma rodzinna od 1965 roku, rozwija się globalnie poprzez system franczyzowy, również w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie większość restauracji prowadzona jest przez indywidualnych franczyzobiorców.
Władze Subway® zapowiadają konsekwentne działania na rzecz zwiększenia rentowności istniejących restauracji. Obecnie w Polsce działa około 180 lokali sieci.
Martin Princ, dyrektor terytorialny Subway® na Europę Środkowo-Wschodnią, wyjaśnia, że firma skupia się na transformacji, aby wspierać franczyzobiorców w prowadzeniu rentownych restauracji. Jako firma prywatna, Subway® nie ujawnia szczegółów dotyczących struktury własnościowej i planów biznesowych.
Jednym z powodów zmiany strategii jest fakt, że rynek Europy Środkowo-Wschodniej nadal oferuje wiele niewykorzystanych możliwości rozwoju. Subway® przechodzi od współpracy głównie z indywidualnymi franczyzobiorcami do skupienia się na właścicielach prowadzących więcej niż jedną restaurację.
Subway® otwiera się teraz na współpracę z franczyzobiorcami korporacyjnymi, co stanowi novum, jako że dotychczas współpracowano z nimi tylko w ograniczonym zakresie, głównie na stacjach benzynowych. Tradycyjne lokalizacje stają się dostępne również dla właścicieli korporacyjnych.
Do nielicznych korporacyjnych franczyzobiorców Subway® należą sieci stacji benzynowych MOL (po przejęciu części Lotos Paliwa) i Amic w Polsce oraz stacje Petrom grupy OMV w Rumunii.
Martin Princ podkreśla, że współpraca z korporacjami nie jest już tematem tabu i istnieje duża możliwość rozwoju sieci. Firma spodziewa się znacznego zwiększenia liczby restauracji w najbliższych latach.
Wyniki sprzedażowe są obiecujące – średnia sprzedaż w polskich restauracjach Subway® wzrosła o 21% w porównaniu do roku 2022.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji