Biznes z multiagencją ubezpieczeniową — dlaczego warto?

Data dodania: 12 maja 2023
Kategoria:

Prowadzenie własnego biznesu w branży ubezpieczeń może zagwarantować stabilne zarobki i niegasnące zainteresowanie oferowanymi usługami – polisy potrzebuje dziś każdy! Start takiej działalności oznacza jednak potrzebę przygotowania pewnego zaplecza merytorycznego, marketingowego oraz sieci kontaktów. Właśnie dlatego dobrym rozwiązaniem na początek może okazać się współpraca z doświadczonym partnerem o ugruntowanej pozycji na rynku.

Multiagencja ubezpieczeniowa to przede wszystkim większe możliwości sprzedaży i lepsze oferty dla klientów! Model współpracy oparty na korzystaniu ze sprawdzonych dotąd rozwiązań może stanowić klucz do sukcesu w branży ubezpieczeniowej. Sprawdź, dlaczego warto prowadzić biznes z multiagencją!

Czym jest multiagencja ubezpieczeniowa?

Multiagencja ubezpieczeniowa to firma świadcząca usługi pośredniczenia w zawieraniu umów ubezpieczeniowych, posługując się w tym celu ofertami wielu różnych towarzystw, co daje klientowi większy wybór polis niż w przypadku korzystania z propozycji jednego ubezpieczyciela. Istnieje jeszcze jeden wyróżnik modelu biznesu, jakim są obecnie multiagencje ubezpieczeniowe: współpraca! Takie firmy dysponują większą liczbą punktów sprzedażowych tworzących rozpoznawalną sieć.

Własna multiagencja ubezpieczeniowa przynależna do sieci oznacza prowadzenie działalności pod brandem większego partnera biznesowego. Współpraca ze „statkiem-matką” zapewnia stabilność i rozpoznawalność na starcie własnego rozwoju! Właśnie dlatego coraz więcej przedsiębiorców planujących otwarcie biznesu w branży ubezpieczeń decyduje się na ten model działania. Główną zaletą tego rozwiązania jest redukcja ryzyka upadłości w pierwszym okresie prowadzenia firmy.

Na czym opiera się współpraca z multiagencją ubezpieczeniową?

Własna multiagencja ubezpieczeniowa jako punkt sieciowy głównego przedsiębiorstwa to sprawdzony pomysł na biznes! Na czym opiera się taka działalność? Najczęściej przyszły partner biznesowy dostaje możliwość wyboru modelu współpracy i określenia jego szczegółów w dostosowaniu do własnych preferencji. Część kosztów na starcie jest redukowana dzięki możliwości skorzystania z gotowych narzędzi wiodącego partnera.

Multiagencja ubezpieczeniowa ma tę przewagę nad wyłącznymi agencjami, że dysponuje większą liczbą ofert ubezpieczycieli, co ułatwia i zwiększa efektywność działań dotyczących pozysku. Takie firmy posiadają też sprawdzone strategie przygotowania ofert, wystawiania polis oraz obsługi posprzedażowej. Dzięki temu pracownik zyskuje swoisty biznesowy pakiet startowy.

Przed podjęciem decyzji o prowadzeniu biznesu z doświadczonym w branży partnerem, warto sprawdzić, co oferują różne multiagencje ubezpieczeniowe. Współpraca z nimi to szansa dla przedsiębiorców, którzy chcą prowadzić własną działalność, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań i narzędzi sprzedażowych.

Jakie zalety ma współpraca z multiagencją ubezpieczeniową?

Pracownicy multiagencji ubezpieczeniowych chwalą sobie przede wszystkim jeden ważny punkt tej formy biznesu: możliwość dostarczania klientom ofert od wielu towarzystw jednocześnie! Jak wiadomo, ile osób, tyle różnych preferencji dotyczących zawierania umów ubezpieczenia. Poszerzenie oferty o propozycje kilku lub kilkunastu towarzystw to niemal stuprocentowa pewność dopasowania produktu do realnych potrzeb klienta.

Kolejnym istotnym plusem współpracy z multiagencją ubezpieczeniową jest fakt, że zapewnia ona wsparcie pracownika na każdym etapie współpracy. Partner bierze na siebie współodpowiedzialność za wszelkie sukcesy i porażki. To z kolei zapewnia większą stabilność w osiąganiu przychodu.

Dzięki modelowi działania opartemu na otwarciu franczyzy lub placówki partnerskiej danej multiagencji można ponadto zyskać dostęp do skutecznych programów wsparcia sprzedaży oraz wypróbowanych strategii biznesowych. Partner, który oferuje współdziałanie na rynku ubezpieczeń, dostarcza też nowoczesne narzędzia, które realnie pomagają zdobyć nowych klientów.

Oto główne atuty biznesu w ramach multiagencji:

• Wybór ofert od wielu towarzystw – ułatwia pozyskanie i utrzymanie klientów, czego rezultatem będą lepsze zyski sprzedażowe;

• Wsparcie merytoryczne/szkoleniowe – nie potrzeba wiedzy i doświadczenia na starcie prowadzenia biznesu. Zwykle multiagencje proponują nowym pracownikom, partnerom i franczyzobiorcom kompleksowe szkolenia początkowe i rozwijające umiejętności na dalszych etapach współpracy;

• Współdzielenie odpowiedzialność za wyniki – współpraca w ramach multiagencji niemal zawsze zapewnia lepsze wyniki niż działalność prowadzona samodzielnie;

• Wsparcie IT – dzięki temu pracownik zyskuje szereg udogodnień technicznych usprawniających codzienne obowiązki związane ze sprzedażą polis i ich rozliczaniem;

• Możliwość skorzystania z narzędzi i strategii biznesowych w pozyskiwaniu klienta. Większość multiagencji posiada nowoczesne kalkulatory ubezpieczeń, które ułatwiają prezentację ofert i sprzedaż polis;

• Wsparcie marketingowe – wiele multiagencji w ramach poszczególnych modeli współpracy zapewnia kampanie marketingowe. Dzięki temu nowe punkty otrzymują niezbędne materiały reklamowe ułatwiające sprzedaż;

• Atrakcyjny system prowizyjny – popularne multiagencje proponują wysokie stawki prowizyjne, które stanowią dodatkową motywację dla agentów. Ogólne zyski sprzedażowe mają realne odzwierciedlenie w wypłatach wszystkich pracowników;

• Możliwość korzystania z brandu rozpoznawalnego na rynku partnera – dzięki doświadczeniu multiagencji nie trzeba tracić czasu działania związane z samodzielnym startem w biznesie i pracą nad własną renomą.

Czym kierować się przy wyborze multiagencji?

Multiagencje ubezpieczeniowe dają pracownikom szanse na lepsze zarobki pod warunkiem właściwego wyboru partnera biznesowego. Taka współpraca powinna być więc przemyślana. Poszukując właściwego partnera w branży ubezpieczeń, należy zwrócić szczególną uwagę na jego rozpoznawalność na rynku.

Jednym z ważniejszych aspektów przy wyborze właściwej multiagencji ubezpieczeniowej będzie ilość towarzystw, z którymi współpracuje. Szerokość oferty polisowej powinna obejmować przynajmniej kilkanaście powszechnie znanych towarzystw. Lista ubezpieczycieli musi uwzględniać firmy rozpoznawalne przez klientów choćby na podstawie nazwy czy logo.

Niezwykle istotna będzie także możliwość dopasowania oferowanego przez multiagencję modelu biznesu do własnych potrzeb i preferencji, czyli elastyczność warunków współpracy. Niektóre firmy w tej branży działają na przykład w oparciu o system franczyzowy. Dzięki niemu każdy partner nawiązujący współpracę zyskuje gotowe rozwiązania, a jego jedynym wyzwaniem jest zgromadzenie niewielkiego kapitału na start. O resztę zadba już franczyzobiorca!

Biznes w ramach multiagencji – co wpływa na zyski?

Multiagencja ubezpieczeniowa współpracująca z wieloma firmami to zawsze szersza oferta dla klientów, a co za tym idzie – większe zyski sprzedażowe u pracowników. Dysponując propozycjami licznych towarzystw, każdy agent otrzymuje szansę na wyższy stopień realizacji planu, a to gwarancja wysokich prowizji i satysfakcjonującej pensji! Choć nie można określić dokładnej sumy miesięcznych przychodów płynących z prowadzenia takiego biznesu, to jedno jest pewne: jest to niemal zawsze stabilne i atrakcyjne wynagrodzenie – zarówno podstawowe, jak i prowizyjne!

Co jeszcze wpływa na zyski? Przede wszystkim lokalizacja biznesu! Własna multiagencja ubezpieczeniowa powinna być odpowiednio oddalona od innych placówek tej samej sieci oraz punktów konkurencji. Kluczem do osiągnięcia materialnego sukcesu w tej branży jest również zatrudnienie odpowiednich agentów, którzy będą otwarci na kontakt z klientem oraz zdobywanie nowej wiedzy i umiejętności w swojej dziedzinie.

Jak otworzyć swój biznes z multiagencją ubezpieczeniową?

Myślisz o prowadzeniu biznesu z rozpoznawalną na rynku multiagencją? Sprawdź propozycję CUK Ubezpieczenia! Jest to firma, w której każdy model współpracy ma określone kryteria, co dodatkowo ułatwia dopasowanie oferty do realnych potrzeb i możliwości przedsiębiorcy. CUK zapewnia kompleksowe szkolenia na start oraz wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności.

Dzięki rozpoznawalności marki na rynku zyskasz przede wszystkim dostęp do sprawdzonych narzędzi i strategii biznesowych! Aby nawiązać współpracę, odwiedź stronę CUK Ubezpieczenia. Wystarczy, że wypełnisz formularz dostępny w witrynie, by otrzymać kontakt zwrotny w celu ustalenia terminu spotkania z menangerem. Taka konsultacja zawsze jest bezpłatna. Sprawdź możliwości współpracy ze znaną multiagencją ubezpieczeniową już dziś!

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design