Cinnabon, międzynarodowa sieć ciastkarni prowadząca w Polsce cztery lokale własne po raz kolejny planuje budowę sieci, także dzięki współpracy z franczyzobiorcami.
Obecnie w Polsce działają cztery punkty Cinnabon – trzy z nich w Katowicach, jeden we Wrocławiu. W 2012 roku uruchomiono dwie lokalizacje: w CH Silesia City Center oraz na Nowym Dworcu w Katowicach. W marcu 2013 roku otwarto kolejny punkt – Cinnabon Bakery Cafe. To nowy koncept na polskim rynku, który różni się wystrojem, formułą i ofertą – oprócz tradycyjnych słodkości dostępne są przekąski obiadowe i lunchowe.
Firma planuje w 2013 otwarcie 3-4 placówek w prestiżowych centrach handlowych największych miast lub w lokalizacjach o dużym natężeniu pieszych przy głównych ulicach. Aranżacja każdego lokalu konsultowana jest z działem projektowym w Atlancie w USA.
Cinnabon od dłuższego czasu informuje, że z chęcią nawiąże współpracę z franczyzobiorcami. Być może wielu potencjalnych licencjobiorców zniechęca wysoka cena przedsięwzięcia. Pełna realizacja nowego punktu sprzedaży wynosi od ok. 200 tys. zł do 1 mln. zł. w zależności od formatu lokalu i niezbędnych do przeprowadzenia prac. Średnia wielkość punktu wynosi 60 mkw. W przypadku braku środków, franczyzodawca pomaga w pozyskaniu źródeł finansowania. Franczyzobiorcy Cinnabon mogą ponadto liczyć na pomocy przy szkoleniach dla pracowników, wspólnych programach i akcjach marketingowych oraz organizacji gospodarki magazynowej i logistyki.
Marka Cinnabon narodziła się w 1985 roku w Stanach Zjednoczonych. Dziś obecna jest już w wielu krajach na całym świecie, w lokalizacjach umiejscowionych głównie w miejscach o dużym natężeniu ruchu w centrach handlowych i na lotniskach, w kampusach akademickich, a nawet… w bazach wojskowych. Wszędzie rozwijana jest właśnie na zasadzie franczyzy. W Polsce Cinnabon istnieje od 2011 r.
Adam Gieras
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji