W ciągu ostatnich 25 lat, niewielka sieć sklepów przekształciła się w Grupę Żabka, osiągając roczną liczbę ponad miliarda wizyt klientów. W 2023 roku, wartość sprzedaży Grupy przewidywana jest na ponad 20 miliardów złotych.
Grupa Żabka to nowoczesny ekosystem convenience, który, oprócz sieci sklepów zbliżającej się do liczby 10 000 placówek, obejmuje marki działające w kanałach fizycznych i cyfrowych. Maczfit, lider cateringu dietetycznego, dostarczył klientom niemal 20 mln posiłków w 2022 roku. Dietly to największy marketplace cateringów dietetycznych. Żabka Jush, lider w kategorii q-commerce, działa w sześciu miastach: Poznań, Warszawa, Kraków, Gdańsk, Sopot i Katowice.
Pozycję lidera w tworzeniu rozwiązań convenience Grupa Żabka zawdzięcza głównie cyfrowej transformacji opartej na analizach danych. Innowacje stanowią kluczowy element działalności Grupy, pozwalając na odpowiedzialne zarządzanie wpływem na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko. Około 15% zatrudnionych w Żabce pracuje w obszarze technologii cyfrowych, w tym zarządzania danymi i sztucznej inteligencji.
Dzisiaj markę Żabka rozpoznaje 93% konsumentów. Niemal 10 tys. placówek stało się stałym elementem krajobrazu. Obecnie Żabka to coś więcej niż sklep, to minicentrum handlowo-usługowe – największa sieć kawiarni, bankomatów, punktów pocztowych i kolektur Lotto. Żabka rozwija także sektor usług, wspiera polskich dostawców i startupy, jest odpowiedzialnym pracodawcą, inkubatorem nowoczesnych rozwiązań i innowacyjnych produktów.
– Żabka od 25 lat jest obecna w codziennym życiu klientów, ułatwiając im życie. Jednak Żabka z przeszłości i dzisiejsza to dwie różne firmy. To przemiana była możliwa dzięki ludziom o wspólnych wartościach, poszukujących innowacji i tworzących nowe rozwiązania. Wspólnie dokonaliśmy zmian nie tylko w naszej organizacji, ale także w polskim handlu. Dzięki temu w 2023 r. Żabka to więcej niż sieć sklepów, to kompleksowy ekosystem convenience – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu Grupy Żabka.
Żabka wspiera polską przedsiębiorczość – współpracuje z ponad 8 600 franczyzobiorcami, dla wielu z nich ta współpraca i możliwość prowadzenia sklepu jest pomostem do własnego biznesu. Wspólnie z franczyzobiorcami Żabka tworzy blisko 60 000 miejsc pracy.
– Żabka jest jedną z najbardziej innowacyjnych sieci franczyzowych na świecie. Wprowadzane narzędzia wspierają współpracujących przedsiębiorców w efektywnym zarządzaniu sklepami i rozwijaniu biznesu. Narzędzia cyfrowe przekładają się na stabilizację i dochodowość, budując pozycję prowadzonych sklepów i całej sieci – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Odpowiedzialność jest integralną wartością Grupy Żabka. Grupa stara się, aby jej działania nie tylko ułatwiały życie klientom, ale również pozytywnie wpływały na interesariuszy, otoczenie, społeczność i planetę. W 2021 r. Żabka przyjęła Strategię Odpowiedzialności (ESG), w pełni zintegrowaną ze strategią biznesową. W tym samym roku opublikowała pierwszy Raport Odpowiedzialności.
– Nasze działania mają na celu uproszczenie życia klientów, wprowadzamy nowe rozwiązania i usługi, zwracając uwagę na potrzeby ludzi i środowisko. Zadowolenie klienta, franczyzobiorcy, pracowników, współpraca z dostawcami i troska o społeczności lokalne oraz środowisko to filary działań ESG Żabki – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.
Grupa Żabka promuje recykling, ograniczając produkcję pierwotnego plastiku. W grudniu 2022 r. w Bydgoszczy uruchomiła inicjatywę „Zielona Odnowa”. W ramach pilotażu od stycznia br. zebrano blisko 2,5 mln butelek i puszek aluminiowych.
W ostatnich latach Grupa Żabka zrewidowała podejście do zaangażowania społecznego, definiując obszary ważne dla społeczności lokalnych. Od 7 lat realizuje program „Dobry Staż w Żabce”, skierowany do młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.
Żabka od lat realizuje obietnicę bliskości i wygody, rozwijając kolejne formaty sklepów. Program „Porcja DobreGO!” ma zapewnić łatwy dostęp do pełnowartościowych posiłków.
Z okazji 25-lecia Grupa Żabka planuje otwarcie trzech nowych, unikatowych placówek w 2023 roku: • placówka nr 10 000 w Poznaniu w Starym Browarze z nowoczesnymi technologiami; • Sklep hybrydowy w Warszawie, łączący tradycyjną placówkę z autonomiczną Żabką Nano; • Żabka Drive w Piasecznie, umożliwiająca zakupy bez wysiadania z samochodu.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji