Czy handel to zajęcie dla każdego?

Autor: Redakcja
Data dodania: 11 lipca 2013
Kategoria:
Wlasciciel_corka_2Właściciel 2000 sklepu ODIDO, Pan Jacek Jarzębski uważa, że ten rodzaj działalności jest dla ludzi, którzy są… wytrwali.

Proszę powiedzieć nam kilka słów o Pana przygodzie z handlem?

Pracuję w handlu od 1990 roku, obserwuję zmiany, które zachodzą w tym sektorze od transformacji do teraz.  Moją przygodę z handlem zacząłem wspólnie z kolegą w 1990 roku – to było dobre partnerstwo: on posiadał powierzchnię sklepową, ja zaś samochód.  Handel się bardzo zmienił od czasu, kiedy głównym wyzwaniem była dostępność towaru…

Wcześniej był Pan zrzeszony w innej sieci franczyzowej. Jakie czynniki zadecydowały o decyzji, aby przejść do ODIDO?

Tak, rzeczywiście wcześniej byłem zrzeszony w sieci Carrefour Express. Niestety okazało się, że przyłączenie się do niej nie przełożyło się na wzrost obrotów mojej placówki ze względu na bliskość wielkopowierzchniowej hali tej sieci, w której klienci otrzymywali inną ofertę gazetową i cenową.  Mimo wszystko dobrze wspominam tę współpracę.

Co przekonało Pana do wejścia do sieci ODIDO?

Przyczyniła się do tego zapewne wieloletnia współpraca z siecią MAKRO, której klientem jestem praktycznie od jej  wejścia na polski rynek, bo od 1994 roku.  Zainteresował mnie również model działania w ramach sieci ODIDO, który gwarantuje dużą niezależność, ale również wymierne wsparcie biznesowe.

Czy Pana zdaniem model biznesowy ODIDO jest szansą dla rozwoju małych, lokalnych sklepów, nawet w trudnych czasach kryzysu?

Uważam, że w obecnych okolicznościach rynkowych właściciele takiego jak ODIDO sklepu mają większe szanse na stabilny rozwój czy wręcz przeżycie pod skrzydłami dużego i wiarygodnego gracza.

Kim są klienci Pana sklepu? Jaki ma Pan z nimi kontakt?

To mieszkańcy okolicznych domów i bloków. Zarówno emeryci jak i mamy, które robią u mnie zakupy ze swoimi dziećmi. Myślę, że cenią sobie jakość oferowanych przez nas produktów i kontakt osobisty ze mną i moimi pracownikami oraz naszą elastyczność w obszarze „szytej na ich miarę” oferty. Będziemy pracować nad tym, by być jak najbliżej naszych klientów i spełniać jak najlepiej ich oczekiwania.

Czy handel to zajęcie dla każdego?

To zajęcie dla tych wszystkich, którzy są zdyscyplinowani i gotowi na ciężką pracę…

Jakie widzi Pan szanse dla polskiego handlu tradycyjnego w trudnych czasach konkurencji z dyskontami?

Szanse dla nas widzę we współpracy z dużymi, wiarygodnymi partnerami, ale także w specjalizacji w obszarze asortymentu. Wiele zależy również od naszych konsumentów. Wydaje mi się, że należy ich więcej informować na temat cen, jakości produktów i korzyści, które przynoszą zakupy w polskim sklepie „za rogiem”.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram