Carrefour stawia na rozwój sieci Globi

Data dodania: 28 sierpnia 2013
Kategoria:
Carrefour stawia na rozwój sieci Globi

Marka Globi została reaktywowana  na początku lutego tego roku. Celem Carrefoura jest rozwój marki poprzez franczyzę na wsiach i małych miastach.

Globi w swojej tradycyjnej formule zniknęło z rynku w 2008 roku. Na początku roku sieć Carrefour Express postanowiła reaktywować markę i w ten sposób zagospodarować nowe rynki. Obecnie pod szyldem Globi działa 60 sklepów, jednak Carrefour cały czas pracuje nad dopracowaniem koncepcji. Do końca roku powinien zakończyć się proces tworzenia oferty dla partnerów, którzy nie są gotowi jeszcze na pełną franczyzę w wydaniu Carrefoura i szukają luźniejszych form współpracy handlowej.

Decyzję o powrocie marki Globi na rynek prezes sieci Jean Anthoine uzasadnia względami praktycznymi. - Otwierając w jednej miejscowości dwa sklepy, lepiej jednemu z nich nadać miano Globi, a drugiemu Carrefour express. Zwłaszcza, że nie wszyscy franczyzobiorcy mogą od razu spełnić nasze wymagania odnośnie standardów Carrefoura.

Sieć tłumaczy, że do reaktywacji marki skłoniło ją również zainteresowanie franczyzą ze strony właścicieli wiejskich sklepików.

Pomysł powstał ze względu na potrzeby naszych partnerów z tzw. GS-ów, którzy chcieli uruchamiać placówki Carrefour Express, ale ich sklepy nie wpisywały się w ten koncept - powiedział  Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju Carrefour Polska.

W Polsce 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsi, a to oznacza, że tego typu sklepu mają rację bytu. Nasz pomysł na sieć Globi zakłada dostosowanie modelu biznesu do realiów lokalnego rynku, a przede wszystkim odpowiedni asortyment, który zapewni rotację towaru, a przez to wzrost sprzedaży w danych punktach – dodał Vincent.

Docelowo w Polsce ma powstać nawet do 2 tys. sklepów marki Globi.

Reaktywacja Globi to element zmiany strategii francuskiej sieci. Przestaje już inwestować w duże hipermarkety, które przegrywają rywalizację z dyskontami, i skupia się na franczyzie. Dlatego sieć zamierza rozwijać się właśnie w tę stronę. Jednym z atutów, które mają przyciągnąć do sklepów nowych klientów, ma być szersza niż do tej pory oferta produktów regionalnych.

W Polsce w taki sposób działa obecnie 350 sklepów Carrefour Express.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design