20 franczyz wartych swojej (wysokiej) ceny

Data dodania: 22 marca 2023
Kategoria:
The business team draws capital from investors to build a successful and growing business.

Drogie licencje są w cenie. Dowodem tego są dobrze prosperujące sieci franczyzowe, w których na start trzeba zainwestować co najmniej sto tysięcy złotych.

Większość pomysłów na biznes jest obliczonych tak, by każdy, kto myśli o franczyzie mógł znaleźć coś dla siebie w przystępnej dla niego kwocie inwestycji. Niemniej jednak droższe licencje cieszą się sporym zainteresowaniem i dotyczy to każdej branży. Dowodem tego są dobrze prosperujące sieci franczyzowe, w których na start trzeba mieć co najmniej kilkaset tysięcy złotych. Na pytanie „Co jest dla Ciebie miarą sukcesu firmy lub marki?” prawie połowa respondentów portalu franczyzawpolsce.pl odpowiedziała, że decyduje o tym ogólnokrajowa lub międzynarodowa rozpoznawalność. Na drugim miejscu została wskazana wieloletnia działalność firmy lub marki, zaś na trzecim know-how. Najmniej respondentów uznało, że o sukcesie decyduje liczba oddziałów, lokali lub punktów handlowych. I właśnie takie marki znalazły się w naszym zestawieniu 20 najpopularniejszych franczyz z kwotą inwestycji od 100 tys. zł wzwyż.

GASTRONOMIA

Nie dziwi fakt, że to w tej branży znajdziemy najwięcej pomysłów na biznes z inwestycją powyżej 100 tys. zł. Wiąże się to m.in. z wyposażeniem kuchni, które zależy od jej wielkości i tego, co będzie w danym lokalu serwowane gościom, a także wyposażeniem sali konsumpcyjnej. Wspomniana wcześniej rozpoznawalność marki powoduje, że popularnością cieszą się zarówno koncepty zagraniczne, jak i polskie.

Sieci polskie:

Da Grasso funkcjonuje na rynku od ponad 25 lat i jest największą siecią pizzerii w Polsce. Sieć oferuje franczyzobiorcom dwa koncepty. Pierwszy wariant to lokal z salą konsumpcyjną, który najlepiej sprawdza się w miejscowościach liczących ok. 20 - 100 tys. mieszkańców. Drugi wariant to lokal typu express - tylko ze sprzedażą na wynos oraz dowozem, który najlepiej sprawdza się na dużych osiedlach w większych miastach. – Chcemy, żeby partnerzy franczyzowi Da Grasso podchodzili do wspólnego biznesu z pasją i zaangażowaniem. Nie oczekujemy doświadczenia w branży gastronomicznej. Otrzymując sprawdzony model biznesowy i odpowiedni program szkoleniowy, nasi franczyzobiorcy mogą mieć pewność, że będą dobrze przygotowani do prowadzenia pizzerii Da Grasso – mówi Magdalena Parfianowicz, Manager Operacyjny.

Koszt inwestycji od 150 tys. zł netto (w zależności od powierzchni i stanu technicznego przyszłej pizzerii).

Kurcze Pieczone, podobnie jak DaGrasso, działa na rynku od 1996 roku. Właściciele zaczynali od jednej przyczepy gastronomicznej w Oławie. Dzisiaj lokale działające pod ich szyldem można spotkać w 48 miastach Polski. Firma jako jedna z pierwszych w Polsce zaproponowała partnerom możliwość współpracy na zasadach franczyzy. Obecnie sieć oferuje dwa rodzaje współpracy – system franczyzowy oraz ajencję. W obu przypadkach gwarantuje swoim partnerom wsparcie w prowadzeniu punktu, a także fachowe doradztwo. – Nieustannie doskonalimy nasz system działania i procedury tak, aby nasi franczyzobiorcy oraz ajenci wchodzili w ten biznes z pełnym przekonaniem, że mogą osiągnąć sukces. Po tylu latach działalności bez wahania możemy stwierdzić, że o kurczakach wiemy prawie wszystko. Potrafimy też przekazać tę wiedzę, tak aby inni mogli przekuć ją w świetnie prosperującą firmę – podkreśla Paweł Łukasz, właściciel sieci.

Koszt uruchomienia placówki franczyzowej od 130 tys. zł netto.

PINTA to najbardziej rozpoznawalna marka na rynku piw rzemieślniczych w Polsce i jedna z bardziej rozpoznawalnych w Europie, która działa od 2010 roku. - W naszych pubach bogaty przekrój piw rzemieślniczych uzupełnia autorska oferta kulinarna tworzona we współpracy z doświadczonym szefem kuchni. Od początku współpracy wspieramy franczyzobiorców w rozwoju i zarządzaniu lokalem i dajemy sprawdzone rozwiązania, które pozwalają ograniczyć koszty – mówi przedstawiciel sieci.

Koszt uruchomienia placówki franczyzowej to 400 tys. zł netto.

Gruby Benek działa na rynku gastronomicznym od 20 lat. W tym czasie firma otworzyła kilkadziesiąt pizzerii na terenie całego kraju. W ubiegłym roku sieć Gruby Benek wprowadziła na rynek nowy koncept franczyzowy – samodzielne moduły gastronomiczne Benek Pizza Express. - To rozwiązanie dla osób, które szukają pomysłu na bezpieczny, prosty i elastyczny biznes. Doskonale sprawdzą się zarówno w dużych miastach, jak i niewielkich miejscowościach już od 10 tysięcy mieszkańców – mówi przedstawiciel sieci.

Koszt inwestycji w lokal to 150 tys. zł netto.

Sieci międzynarodowe:

Domino’s Pizza, założona w 1960 r., jest światowym liderem w dostawie pizzy, dostarczając dziennie ponad 1 000 000 sztuk pizzy na całym świecie. Sieć odniosła sukces na 90 rynkach i ma na koncie ponad 17 000 lokali. W Polsce liczy już blisko 130 lokali, depcząc tym samym po piętach naszej rodzimej sieci Da Grasso. Liczbę placówek udało się zwiększyć dwukrotnie, co było możliwe dzięki przejęciu sieci Pizza Dominium. Sieć planuje w ciągu trzech lat podwoić liczbę lokali. Będzie też dążyła do tego, by większość biznesu znajdowała się w rękach franczyzobiorców.

Koszt inwestycji to 500 000 zł netto ( kwota uzależniona od posiadania własnego lokalu, kosztów adaptacji wynajmowanego lokalu).

McDonald’s to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie. W Polsce pierwszy lokal pojawił się w 1992 roku. Rozwijająca się w systemie franczyzowym międzynarodowa sieć restauracji fast food to najdroższa licencja w tym zestawieniu. By wejść do sieci, zainteresowany franczyzobiorca musi mieć minimum 1,8 mln zł własnych pieniędzy (nie mogą pochodzić one z kredytu, pożyczkę można natomiast wziąć na pokrycie pozostałej kwoty, którą trzeba zapłacić za restaurację). Mimo tak wysokich kosztów, McDonald’s cieszy się sporym zainteresowaniem. Obecnie w Polsce działa 489 restauracji, z czego 437 jest franczyzowych.

Koszt inwestycji to 2 mln zł (koszt zakupu wyposażenia restauracji wynosi średnio powyżej 4,5 mln zł; cena nie jest wielkością stałą, ponieważ zależy od wielkości sprzedaży uzyskiwanej dotąd w restauracji – im większa sprzedaż, tym wyższa cena wyposażenia).

ARTYKUŁY SPOŻYWCZE

Branża sklepów spożywczych nieustannie podlega bardzo dynamicznym zmianom. Sieci na potęgę wdrażają innowacje, a także poszukują coraz lepszych rozwiązań dla różnego typu lokalizacji i różnych potrzeb klientów. Dzięki przynależności do sieci związanej z dużym, silnym podmiotem właściciele sklepów mogą liczyć nie tylko na lepsze warunki handlowe, ale także na dostęp do szeregu innych narzędzi, które mogą podnieść ich konkurencyjność, w tym analiz rynkowych oraz rozwiązań opartych na nowych technologiach, takich jak platformy zakupowe online z dostępem do setek tysięcy produktów, kasy samoobsługowe czy systemy CRM.

Sieci polskie:

Al.Capone to sieć specjalistycznych sklepów z alkoholem. Marka działa na rynku od 2010 roku z powodzeniem rozwijając sieć franczyzową. Obecnie w sieci działają 93 sklepy, z czego 55 to jednostki franczyzowe. – W ubiegłym roku cały rynek funkcjonował pod znakiem pandemii Covid-19. Wszyscy borykaliśmy się z jej skutkami, ograniczeniami i utrudnieniami w życiu codziennym. W naszych sklepach dało się jednak zauważyć wzrosty sprzedaży i większe zainteresowanie naszą ofertą skierowaną do klienta – mówi Marcin Górski, dyrektor ekspansji i członek zarządu spółki Al.Capone.

Koszt inwestycji to 200 tys. zł netto.

Chata Polska to sieć sklepów ogólnospożywczych zbudowana w oparciu o polski kapitał, rozwijająca się od 1997 roku. Franczyza Chaty Polskiej opiera się o cztery formaty: VIP, Premium, Standard oraz Partner - dopasowane do potrzeb i możliwości partnerów biznesowych. Sieć sklepów jest rozwijana na terenie pięciu województw. Chata Polska oferuje franczyzobiorcom korzyści finansowe w formie bonusu retrospektywnego dzięki współpracy z ponad 200 producentami i dostawcami, TOP ceny na blisko 100 produktów oraz korzystne warunki zakupowe.

Kwota inwestycji uzależniona jest od wybranego formatu sklepu i indywidualnych uzgodnień.

Sieci międzynarodowe:

Intermarche to francuska sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, Muszkieterów. Obecnie sklepy Intermarché mają swoje placówki w czterech krajach Europy. W Polsce działa 230 sklepów. Pierwszy sklep na terenie Polski został otwarty w Zielonej Górze w 1997 roku. - Rok 2021 zamknęliśmy z bardzo solidnymi wynikami. Cieszy nas zakończony z powodzeniem proces restrukturyzacji sieci Intermarché i jej bardzo mocna dynamika like-for-like, jedna z lepszych na rynku, jak również znaczne przekroczenie zakładanego progu obrotów sieci Bricomarché. W tym roku chcemy nie tylko sfinalizować rozpoczęte projekty, ale również nakreślić długofalowe plany na kolejne 5 lat naszej działalności – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Koszt inwestycji to 400 tys. zł netto.

Carrefour jest jednym z liderów branży detalicznej na świecie, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od ponad 30 lat firma skutecznie rozwija także sklepy franczyzowe – w Polsce jest ich ponad 400. Współpracę z siecią mogą nawiązać zarówno osoby, które posiadają już sklep i szukają partnera franczyzowego, jak i te, które dopiero chcą otworzyć własną placówkę handlową i potrzebują wsparcia. – Obserwujemy, że siłą franczyzy jest elastyczność. W Carrefour Polska do każdego partnera podchodzimy bardzo indywidualnie, wykorzystując jego unikalną wiedzę dotyczącą lokalnego rynku. Nasze sprawdzone formaty pozwalają na koordynację sklepów o bardzo zróżnicowanym profilu - miejskim lub wiejskim oraz o powierzchni od 40 mkw. do nawet 1500 mkw. – mówi Krzysztof Łagowski, dyrektor ds. sklepów convenience w Carrefour Polska.

Kwota inwestycji uzależniona jest od wybranego formatu sklepu.

SPORT I ZDROWIE

W zdrowym ciele, zdrowy duch – każdy zna to powiedzenie, ale gorzej z zastosowaniem w praktyce. Branża fitness w Polsce się rozwija, rozwija się też franczyza. Na razie powoli, czego powodem jest rozdrobniony rynek i fakt, że w sektorze klubów fitness ofert franczyzowych jak na lekarstwo. Sprawy nie ułatwia fakt, że w pocovidowej rzeczywistości, wiele osób przeniosło się z ćwiczeniami „do internetu”, korzystając z różnych platform czy treningów personalnych publikowanych przez trenerów w ich kanałach social mediów. Ciekawą alternatywą dla typowej siłowni są studia butikowe, które oferują spersonalizowane ćwiczenia.

Sieci polskie:

Sieć 36 MINUT tworzą kluby, w których można zadbać nie tylko o formę i sylwetkę, ale również o zdrowie. To unikatowe połączenie sprawia, że sieć rośnie w siłę pomimo trudności, z jakimi w ostatnich miesiącach mierzyły się firmy świadczące usługi dla klientów indywidualnych. – Pandemia była dla nas katalizatorem transformacji. Dziś funkcjonujemy jako podmioty lecznicze, zatrudniając wykwalifikowanych fizjoterapeutów. Klubowicze zyskują specjalistyczną opiekę i spersonalizowany plan treningowy, kompleksowe wsparcie w zakresie kształtowania zdrowych nawyków oraz stały monitoring swoich postępów – mówi Krzysztof Kopka, CEO 36minut.pl, podkreślając, że kluby należące do sieci spełniają najbardziej rygorystyczne wytyczne GIS. W efekcie tych zmian zainteresowanie konceptem 36 MINUT rośnie, a klubów przybywa. Obecnie do sieci należy 30 klubów franczyzowych i 15 własnych.

Koszt inwestycji to 150 tys. zł.

In.Time to dynamicznie rozwijająca się sieć studiów treningu personalnego EMS (Electric Muscle Stimulation) – nowoczesnej, zyskującej coraz większą popularność metody treningowej, wykorzystującej technologię elektrostymulacji mięśni. Jeszcze w tym kwartale w ramach sieci in.Time działać będzie 12 studiów - 7 własnych i 5 franczyzowych. - Pomimo pandemii koronawirusa wciąż obserwowaliśmy rosnącą popularność treningu EMS, co skutkowało napływem nowych klientów – mówi Kacper Orłowski, dyrektor ds. franczyzy w sieci In.Time.
Oferta franczyzowa zakłada dwie możliwości współpracy. Pierwsza w postaci studia jednostanowiskowego o powierzchni ok. 40-50 mkw. skierowana jest przede wszystkim do franczyzobiorców z mniejszych miast. Kwota inwestycji zaczyna się w tym przypadku od 90 tys. zł. Drugi wariant to studio dwustanowiskowe, które najlepiej sprawdzi się w większych miastach, w lokalach o powierzchni 70-80 mkw.

Szacowny koszt takiej inwestycji oscyluje w granicach 100 000 – 130 000 zł (1 stanowisko) / 230 000 – 250 000 zł (2 stanowiska).

Sieci międzynarodowe:

Mrs.Sporty jest liderem innowacji w branży sportowej i fitness dla kobiet. Posiada ponad 550 klubów w 7 krajach. Do Polski marka Mrs.Sporty została wprowadzona w 2011 roku. Mrs.Sporty to osobisty klub sportowy znajdujący się w sąsiedztwie. Oferuje on metodę treningową oraz żywieniową odpowiednią dla kobiet w każdym wieku, które pragną osiągnąć swoje indywidualne cele trenując jedynie 3 razy w tygodniu po 30 minut przy stałym wsparciu trenera.

Kwota inwestycji to 220 tys. zł netto.

URODA

Branża beauty charakteryzuje się różnorodnością oferowanych usług, w myśl zasady, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Jest to jednak dość rozdrobniony rynek, na którym dominują pojedyncze gabinety czy placówki usługowe. W czasie pandemii umocniła się na rynku pozycja silnych marek i sieci, które dla klientów są bezpieczniejszą alternatywą niż pojedyncze, samodzielne gabinety.

Sieci polskie:

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris to prestiżowa sieć wśród gabinetów kosmetycznych, działająca na rynku ponad 20 lat. W skład segmentu kosmetycznego wchodzi również Dr Irena Eris Beauty Partner. Obecnie Grupa posiada łącznie 25 salonów, prowadzonych głównie w modelu franczyzowym (4 salony własne, 3 salony w Hotelach SPA Dr Irena Eris, 12 instytutów miejskich oraz 6 rozwijanych w koncepcie Dr Irena Eris Beauty Partner w cztero- i pięciogwiazdkowych hotelach). Dr Irena Eris jako pierwsza i jedyna polska marka została przyjęta do prestiżowego Comité Colbert – stowarzyszenia najbardziej luksusowych marek, wśród których znajdują się m.in. Chanel, Dior, Louis Vuitton oraz hotele takie jak Hotel Ritz czy Hotel George V w Paryżu.

Koszt inwestycji to 200 tys. zł netto.

Sieci zagraniczne:

Sieć Depilconcept powstała w Portugalii i specjalizuje się w trwałej depilacji. W 2021 roku świętowała 10-lecie obecności marki w Polsce. Na naszym rynku działa obecnie 56 salonów należących do tej sieci. – Specjalizacja w bardzo pożądanej usłudze to najlepsze rozwiązanie, jeżeli posiada się sprawdzony know-how biznesowy, bo to oznacza optymalizację i koncentrację na każdym aspekcie prowadzenia biznesu, jak szkolenie, obsługa klientów czy sprzedaż. Dodatkowo jest to mniej kosztowne. Naszym zdaniem dzisiaj trzeba być specjalistą w tym, co się robi, tego oczekują klientki – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w DepilConcept.

Kwota inwestycji od 140 do 210 tys. zł netto w zależności od wybranej opcji inwestycji.

WSZYSTKO DLA DOMU I OGRODU

Pandemia COVID-19 okazała się katalizatorem wzrostu branży budowlanej – sklepy DIY pozostawały otwarte przez cały rok, a brak możliwości wyjść do restauracji i podróży, czy też spędzanie znacznej ilości czasu w domu, skłoniły Polaków do przeprowadzania remontów.

Sieci polskie:

Pszczółka. Firma Majster Budowlane ABC z powodzeniem od lat realizuje nowoczesny pomysł na stworzenie największej grupy handlowej w branży DIY w Polsce. Flagowymi i jednocześnie najbardziej optymalnymi rozwiązaniami handlowymi są markety budowlane Pszczółka i Pszczółka Ekspres. Markety te oferują szeroką ofertę asortymentową we wszystkich kategoriach produktowych w branży DIY i są polską odpowiedzią na konkurencję zagraniczną. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, firma postanowiła rozwijać markety Pszczółka Express poprzez franczyę.

Koszt inwestycji: Ustalana indywidualnie w zależności od stanu i wielkości obiektu.

Sieci zagraniczne:

Powered by Kramp to nowe sklepy rolniczo-techniczne, które mają w niedalekiej przyszłości zastąpić markę Grene na rynku. W ofercie Powered by Kramp (PbK) klienci detaliczni znajdą: części zamienne do maszyn i ciągników, akumulatory, opony, hydraulikę siłową, asortyment z sektora transmisji mocy, artykuły eksploatacyjne, odzież, obuwie, zootechnikę i zabawki rolnicze. Nowy model biznesowy sklepów powstał w ubiegłym roku, a obecnie liczy już 70 punktów. Sieć rozwija się dynamicznie, ponieważ partnerzy doceniają bezpieczeństwo i stabilność tego biznesu oraz szerokie wsparcie, jakie zapewnia im właściciel konceptu – firma Kramp. Oferujemy naszym klientom dwie formy współpracy w ramach Powered by Kramp: PbK Dealer, czyli tzw. „miękki” rodzaj partnerstwa oraz PbK Partner, czyli bardziej zaawansowaną formę funkcjonowania sklepu z elastycznymi formami finansowania i wdrożonym programem motywacyjnym - mówi Jacek Gbur, Dyrektor Handlowy Kramp Polska.

Koszt inwestycji: Orientacyjne koszty przystąpienia do PBK Partner są uzależnione od wielkości sklepu.

Koszt inwestycji: od 120 000 zł.

USŁUGI DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH

Mimo, że franczyza na rynku usług dla klientów indywidualnych nie jest tak popularna jak w innych segmentach branży usługowej, to wybór ofert współpracy w usługach jest bardzo bogaty i cechuje go duża różnorodność.

Sieci polskie:

Pralnie EBS to największa w Polsce sieć pralni wodno-chemicznych, która jest prowadzona przez firmę EBS SA z siedzibą w Warszawie. Do września 2019 roku występowała pod znaną na całym świecie marką 5àSec. Sieć liczy obecnie ponad 120 placówek na terenie całego kraju. Pralnie EBS oferuje współpracę franczyzową nie tylko w ramach otwarcia nowej placówki, ale posiadają również funkcjonujące na rynku pralnie, które franczyzobiorca może przejąć. Pandemia mocno wpłynęła na ten biznes, zwłaszcza, że większość placówek znajduje się w centrach handlowych, które w ostatnich dwóch latach były regularnie zamykane.

Koszt inwestycji wynosi około 100-200 tys. zł netto w zależności od stanu technicznego lokalu.

Auto Gamma działa na rynku od 1993 roku. Jest liderem i największa firmą w Polsce zajmującą się wszelkimi usługami dotyczącymi regeneracji i adaptacji reflektorów. Warsztat specjalizujący się w wymianie i naprawach oświetlenia motoryzacyjnego może przynosić zysk na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. - Znamy perspektywy naszych produktów i rynku w długim okresie i mamy pewność, że nasza branża nie wyjdzie z rynku – mówi Karol Pabijan, prezes i właściciel firma Auto Gamma. – Podchodzimy do misji rozwoju sieci dojrzale i z zaangażowaniem. Zamierzamy analizować pierwsze powstałe placówki, wówczas zaplanujemy kolejne działania i szerszą ekspansję sieci – dodaje prezes.

Koszt inwestycji to 120 tys. zł netto.

STACJE PALIW

Liczba stacji paliw w Polsce wzrosła do 7852 na koniec roku 2021 z 7739 na koniec roku 2020 - wynika z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN). Liderem pod względem liczby stacji był PKN Orlen (1819). Za nim uplasowały się BP (562), Grupa Lotos (520), Shell (424) i Circle K (383). Stacja paliw to biznes, o którym należy myśleć długoterminowo. Bariera wejścia jest wysoka. Trzeba dysponować odpowiednią działką w atrakcyjnej lokalizacji o potencjale sprzedażowym, a także środkami na sfinansowanie budowy stacji, co może pochłonąć nawet kilka milionów złotych. Koncerny paliwowe chętnie przyłączają też funkcjonujące już na rynku stacje niezależne. W ubiegłym roku rosła liczba stacji należących do dużych koncernów, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, malała natomiast liczba placówek należących do tzw. niezależnych operatorów, w tym szczególnie zrzeszonych w niezależnych sieciach.

Lotos działa na rynku od 2003 roku. Propozycja współpracy w ramach franczyzy LOTOS kierowana jest do właścicieli stacji paliw oraz inwestorów zainteresowanych budową stacji paliw „od zera”. W każdym przypadku sieć oferuje wsparcie na etapie projektowania, a później budowy lub modernizacji stacji. Franczyzobiorcy powinni mieć odpowiedni kapitał oraz możliwości zabezpieczenia finansowego umowy.
Kwota inwestycji jest uzależniona od zakresu wyposażenia oraz standardu i wielkości stacji.

Ofert franczyzowych z kwotą inwestycji powyżej 100 tysięcy złotych jest zaledwie kilkadziesiąt. To niedużo, biorąc pod uwagę, że na rynku polskim działa ok. 700 systemów franczyzowych. Jest to jednak o tyle zrozumiałe, że zdecydowanie łatwiej rozwinąć się poprzez franczyzę konceptom, które oferują niski próg wejścia do sieci ze względu na to, że większość zainteresowanych ma ograniczony kapitał. I to powoduje, że wysokokapitałowe marki na franczyzę decyduję się statystycznie później, gdy ich pozycja na rynku jest już na tyle ugruntowana i sprawdzona, że mogą bez uszczerbku dla siebie, podzielić się swoim know-how.

Z drugiej strony według raportu KPMG zamożność Polaków rośnie, a co za tym idzie coraz więcej „grubych ryb” chce pomnażać swój majątek. Lokaty bankowe nie mają za wiele do zaoferowania, pozostaje więc inwestowanie w inne aktywa. Część inwestuje w nieruchomości a część właśnie w biznes, ale najchętniej w taki, który jest sprawdzony i na którym nie stracą. Na uwagę zasługuje także fakt, że dla franczyzobiorców, którzy są w stanie przeznaczyć na inwestycję w biznes franczyzowy od 100 tys. zł wzwyż liczy się to, na ile dana licencja została sprawdzona na rynku krajowym. Najczęściej na franczyzę o wysokim progu inwestycyjnym decydują się też osoby, które mają już wieloletnie doświadczenie biznesowe, a na zwrot zainwestowanych środków są gotowi poczekać od kilku do nawet kilkunastu lat.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design