Strata Sfinksa jest wyższa niż przychody. Winny lockdown w gastronomii.

Data dodania: 28 września 2021
Kategoria:
Foto: Sfinks Polska

W pierwszym półroczu 2021 r., sprzedaż w sieciach Sphinx i Chłopskie Jadło była o 55% niższa w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r. i o 75% niższa w stosunku do pierwszej połowy 2019 r.

Po zniesieniu lockdownu w maju 2021 r., sprzedaż znacząco wzrosła, osiągając w sierpniu poziom o 13% niższy niż w sierpniu 2019 r., pomimo 16% redukcji liczby lokali tych sieci w stosunku do 2019 r. To efekt odbicia po 7-miesięcznym zamknięciu. Sfinks Polska, zarządzająca tymi sieciami, osiągnęła przychody na poziomie 15,49 mln zł w I kw. 2021 r. w porównaniu do 39,62 mln zł rok wcześniej. Strata netto wyniosła -16,46 mln zł (-15,45 mln zł po korekcie MSSF16), wobec -30,82 mln zł rok wcześniej (-27,17 mln zł po korekcie MSSF16). Wynik EBITDA uległ zmianie z 5,8 mln zł (-7,14 mln zł po korekcie MSSF16) w pierwszym półroczu 2020 r. na -2,8 mln zł (-10,28 mln zł po korekcie wpływu MSSF 16) w I połowie 2021 r.

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, mimo trudności, pozostaje optymistą: - Nasze działania restrukturyzacyjne w odpowiedzi na pandemię okazały się skuteczne. Mimo dłuższego zamknięcia w tym roku, osiągnęliśmy zbliżone wyniki sprzedaży i poprawiliśmy kolejne pozycje finansowe. To świadczy o tym, że najcięższy okres restrukturyzacji mieliśmy w zeszłym roku, a teraz odbudowujemy się na mocnych fundamentach. Po ponownym otwarciu, goście chętnie wrócili do naszych restauracji, co jest dla nas bardzo ważne. Widzimy różnice w zależności od lokalizacji, ale generalnie obserwujemy wzrost średniej wartości rachunków, co niweluje mniejszą liczbę klientów. Aktualna sytuacja jest bardziej optymistyczna niż przewidywaliśmy.

Rozwój sieci po odmrożeniu branży

Sfinks kontynuował rozwój sieci po zniesieniu obostrzeń w maju br. Od tego czasu otwarto już dziewięć nowych restauracji w różnych miastach Polski. Kolejne lokale są w przygotowaniu.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design