W pierwszym półroczu 2021 r., sprzedaż w sieciach Sphinx i Chłopskie Jadło była o 55% niższa w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r. i o 75% niższa w stosunku do pierwszej połowy 2019 r.
Po zniesieniu lockdownu w maju 2021 r., sprzedaż znacząco wzrosła, osiągając w sierpniu poziom o 13% niższy niż w sierpniu 2019 r., pomimo 16% redukcji liczby lokali tych sieci w stosunku do 2019 r. To efekt odbicia po 7-miesięcznym zamknięciu. Sfinks Polska, zarządzająca tymi sieciami, osiągnęła przychody na poziomie 15,49 mln zł w I kw. 2021 r. w porównaniu do 39,62 mln zł rok wcześniej. Strata netto wyniosła -16,46 mln zł (-15,45 mln zł po korekcie MSSF16), wobec -30,82 mln zł rok wcześniej (-27,17 mln zł po korekcie MSSF16). Wynik EBITDA uległ zmianie z 5,8 mln zł (-7,14 mln zł po korekcie MSSF16) w pierwszym półroczu 2020 r. na -2,8 mln zł (-10,28 mln zł po korekcie wpływu MSSF 16) w I połowie 2021 r.
Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, mimo trudności, pozostaje optymistą: - Nasze działania restrukturyzacyjne w odpowiedzi na pandemię okazały się skuteczne. Mimo dłuższego zamknięcia w tym roku, osiągnęliśmy zbliżone wyniki sprzedaży i poprawiliśmy kolejne pozycje finansowe. To świadczy o tym, że najcięższy okres restrukturyzacji mieliśmy w zeszłym roku, a teraz odbudowujemy się na mocnych fundamentach. Po ponownym otwarciu, goście chętnie wrócili do naszych restauracji, co jest dla nas bardzo ważne. Widzimy różnice w zależności od lokalizacji, ale generalnie obserwujemy wzrost średniej wartości rachunków, co niweluje mniejszą liczbę klientów. Aktualna sytuacja jest bardziej optymistyczna niż przewidywaliśmy.
Sfinks kontynuował rozwój sieci po zniesieniu obostrzeń w maju br. Od tego czasu otwarto już dziewięć nowych restauracji w różnych miastach Polski. Kolejne lokale są w przygotowaniu.
Dołącz do newslettera
Pozostałe artykuły - Aktualności
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji