Już ok. 80 proc. zamówień w największej sieci pizzerii w Polsce stanowią te realizowane z dowozem. DaGrasso otwiera jednak restauracje w dwóch modelach: lokale z salą konsumpcyjną, które lepiej sprawdzają się w mniejszych miejscowościach oraz typu express serwujące pizzę wyłącznie na wynos i z dostawą.
Pandemia miała znaczący wpływ na rynek gastronomiczny, szczególnie na rozwój sektora food delivery. Dla wielu restauratorów czynnikiem decydującym o wprowadzeniu opcji dostawy był dopiero wybuch pandemii i szereg ograniczeń w tradycyjnej działalności. W dużo lepszej sytuacji były pizzerie, które już przed pandemią znaczną część zamówień realizowały właśnie z dowozem. Jednak i w tym przypadku pandemia mocno zmieniła te proporcje.
– Da Grasso odnotowało w minionym roku 4,5 mln zrealizowanych dostaw. Zarówno wolumen dostaw, jak i średnia wartość rachunków wzrosły aż o ponad 10 proc. rok do roku – mówi Magdalena Parfianowicz, manager operacyjny w DaGrasso. Sieć liczy obecnie 193 lokale franczyzowe. Ok. 80 proc. wszystkich zamówień w całej sieci stanowią te realizowane z dowozem.
– Po ponad roku funkcjonowania w ścisłym reżimie sanitarnym widzimy, że obrana przez nas strategia opłaciła się. Na kanał delivery postawiliśmy już dawno i dzięki temu zarówno całe przedsiębiorstwo, jak i poszczególni franczyzobiorcy dobrze poradzili sobie w nowej rzeczywistości. Obecnie stawiamy na rozwój kanału online, gdyż to kolejny trend, którego nie można ignorować – mówi Magdalena Parfianowicz.
DaGrasso oferuje franczyzobiorcom dwa koncepty. Pierwszy wariant to lokal z salą konsumpcyjną, który najlepiej sprawdza się w miejscowościach liczących ok. 20 - 100 tys. mieszkańców. Drugi wariant to lokal typu express - tylko ze sprzedażą na wynos oraz dowozem, który najlepiej sprawdza się na dużych osiedlach w większych miastach.
– Niezależnie od wybranego wariantu na start oferujemy pełną analizę potencjału lokalizacji, projekt technologiczny, szkolenia operacyjne trwające od 12 do 14 dni oraz wsparcie marketingowe na otwarcie lokalu – mówi Parfianowicz. W trakcie współpracy franczyzobiorca otrzymuje m.in. dostęp do rozwiązań e-commerce (strona internetowa do realizacji zamówień online, aplikacja mobilna, sklep dla franczyzobiorcy), wsparcie w prowadzeniu mediów społecznościowych, wsparcie koordynatora regionu oraz zakupy centralne.
Sieć DaGrasso funkcjonuje na rynku od ponad 25 lat i jest największą siecią pizzerii w Polsce. – Nasze pizzerie postrzegane są jako oferujące produkty pewne, bezpieczne, o niezmiennej jakości, których można „w ciemno” próbować w różnych miejscach w kraju, wiedząc co się dostanie – podkreśla Parfianowicz.