O czym pamiętać otwierając salon kosmetyczny - praktyczne wskazówki

Data dodania: 3 grudnia 2020
Fot. material prasowy

Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne wciąż rośnie, dlatego jest to świetny pomysł na biznes. O czym pamiętać otwierając salon kosmetyczny i co przemyśleć przed podjęciem jakichkolwiek działań? W tym artykule podamy praktyczne wskazówki dla osób, które chcą zacząć działalność w branży beauty.

1. Jak otworzyć salon kosmetyczny – krok po kroku.
2. Rewelacyjne ułatwienie dla salonów kosmetycznych - system rezerwacji wizyt online.

Jak otworzyć salon kosmetyczny – krok po kroku

Czy to jest to co kochasz?

To może brzmieć banalnie, ale pierwszym krokiem jest przemyślenie, czy rzeczywiście jest to coś co kochasz robić. Prowadzenie własnej działalności wiąże się z wieloma wyzwaniami i często powoduje stres. Z pewnością chcesz czuć radość i satysfakcję z pracy a nie frustrację.  Jeśli otwarcie własnego salonu kosmetycznego jest twoim marzeniem z pewnością pokonasz wszelkie trudności.

Zbadaj rynek

Musisz znać konkurencję. Wiedzieć jakie usługi oferują i w jakich cenach. Twoja oferta nie może zbytnio odbiegać od innych, ale też nie może być identyczna. Możesz też porozmawiać ze swoimi znajomymi z jakich usług korzystają, co im się podoba w innych gabinetach czy jakich usług kosmetycznych im brakuje w ofercie.

Zbuduj własną markę

Pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć to – Jakie są mocne i słabe punkty mojego biznesu? Czy jest coś czym się wyróżniam od konkurencji? Jaka jest misja mojej firmy - po co istnieje? Ważne jest też by wiedzieć konkretnie kim jest mój klient docelowy i do niego dopasować komunikat. Czy są to kobiety, czy mężczyźni, w jakim przedziale wiekowym, czym się interesują, jakie są ich dane demograficzne. Te informacje pomogą ci przygotować ofertę, która trafi do twojego idealnego klienta. Następnie przygotuj misję, wizję i wartości swojej firmy. Misja – dlaczego to robię. Wizja – do czego dążę jako właściciel firmy. Wartości - jakie wartości cenię ja, jako właściciel swojej firmy, jakie wartości będą widoczne w działaniu mojej firmy. Niezbędnym elementem jest oczywiście logo, które robi pierwsze wrażenie o firmie. Pomyśl też nad sloganem firmy. Gdy będziesz już mieć te elementy możesz je umieszczać na materiałach i gadżetach firmowych.

Przygotuj biznesplan i wybierz odpowiedni lokal

Wiesz już co chcesz robić. Masz misję i wizję firmy, poznałaś konkurencję i wiesz co cię wyróżnia. Kolejny krok to plan marketingowy uwzględniający opis inwestycji, obecne posiadane środki, koszty prowadzenia firmy i kierunek działania. Wybierając lokal pamiętaj, że najlepiej, żeby był w miejscu, które jest dobrze widoczne i często uczęszczanym. Jednak nie zawsze jest to regułą. Zwróć też uwagę na to jaki jest układ pomieszczeń, czy jest dostęp do światła naturalnego i odpowiedni parking.  

Zadbaj o niezbędne formalności

W Urzędzie gminy lub miasta musisz dokonać wpisu do CEIDG, czyli Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Następnie otrzymasz numer REGON i NIP. Mimo, że nie trzeba zgłaszać salonu kosmetycznego do Sanepidu przed dniem otwarcia to i tak warto poznać aktualne przepisy, aby w przyszłości uniknąć ewentualnych kłopotów. Prędzej czy później czeka cię wizyta sanepidu w twoim salonie. Wcześniej możesz zadbać o to, żeby nie była ona stresująca i nie zakończyła się koniecznością wprowadzenia kosztownych zmian.

Zaopatrz się w niezbędny sprzęt

Meble, fotel kosmetyczny, sprzęt potrzebny do wykonywania zabiegów - to niezbędne elementy, które muszą się pojawić w salonie kosmetycznym. Przy wyborze konkretnych urządzeń kosmetycznych weź pod uwagę: posiadane certyfikaty bezpieczeństwa, kraj produkcji, cenę, funkcjonalność sprzętu i markę producenta.

Wykorzystaj nowe technologie

W dzisiejszych czasach klient zazwyczaj szuka salonu kosmetycznego lub opinii o nim w Internecie.  Dlatego warto zadbać o to by dobrze wyglądać w sieci. Konto na Facebooku czy Instagramie dziś jest już właściwie normą. Wykorzystaj w pełni potencjał programów, które powstały po to, by wspierać właściwe funkcjonowanie salonów, takich jak system rezerwacji wizyt online. Dzięki nim możesz oszczędzić mnóstwo czasu.

Rewelacyjne ułatwienie dla salonów kosmetycznych - system rezerwacji wizyt online

Zapisywanie spotkań i danych Klienta w papierowym kalendarzu to już przeżytek.  Dzisiaj popularny jest system rezerwacji wizyt online. Jeśli szukasz niezawodnego systemu rezerwacji wizyt sprawdź koniecznie versum.pl/system-do-rezerwacji-wizyt-online/ . Dzięki niemu obsługa klienta w salonie kosmetycznym przebiega w sposób łatwy, a zarazem profesjonalny! Umawianie wizyt przez Internet jest wygodnym rozwiązaniem zarówno dla właściciela salonu, jak i dla Klienta. Wirtualny recepcjonista zajmie się rezerwacją wizyt w twoim salonie dzięki czemu nie musisz odrywać się od pracy. Klienci dzięki mogą rezerwować wizytę przez Internet o każdej porze. Z tym systemem możesz też zautomatyzować kontrolę magazynu i raporty z działalności biznesu. Jeśli nie jesteś przekonany do tego czy w przypadku Twojego salonu sprawdzi się system rezerwacji wizyt online, możesz korzystać z pełnej wersji systemu Versum całkowicie bezpłatnie, przez 14 dni.  

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design