Naturalne jest trendy

Data dodania: 24 września 2013
Kategoria:
Naturalna Medycyna

W czasach dominacji koncernów farmaceutycznych, medycyna naturalna zdobywa coraz większą popularność, głównie dzięki swojej prostocie i przede wszystkim dzięki skuteczności swoich produktów.

O rynku, który zdobywa coraz więcej zwolenników rozmawiamy z Panem Tadeuszem Wienckiem, właścicielem sieci Naturalna Medycyna.

Od kiedy sieć rozwija się poprzez franczyzę?

Od niedawna. Ofertę franczyzową dla  sklepów Naturalna Medycyna uruchomiliśmy w drugim kwartale tego roku. Na wiosnę uruchomiliśmy pierwszy sklep franczyzowy. Kilka następnych sklepów jest na etapie rozmów i przygotowania lokalu. Zapowiada się też, że wkrótce uruchomimy sklep za granicą.

Ile jest punktów własnych i czy są jakieś franczyzowe?

Obecnie prowadzimy jeden sklep własny w Warszawie, oraz trzy sklepy internetowe. W sieci funkcjonuje jeden franczyzowy punkt naturalnej medycy, oraz dwa sklepy partnerskie we Wrocławiu i w Śremie.

Czy franczyzobiorca będzie mógł prowadzić równocześnie ze sklepem stacjonarnym sklep internetowy?

Oczywiście. Wspólnie ustalamy domenę internetową takiego sklepu. Działalność w Internecie nie przeszkadza w sprzedaży sklepu stacjonarnego, może wręcz pomóc w podniesieniu przychodu lokalu franczyzowego.

Jak ocenia pan rynek suplementów diety i naturalnych kosmetyków?

Naturalne suplementy i naturalne kosmetyki to rynek mający przed sobą wielką szansę. Rośnie świadomość społeczeństwa czym nas karmią i co proponują do smarowania. Ludzie powoli zaczynają uciekać od wszechobecnej chemii. Nasza rola to przede wszystkim Nie Szkodzić, Pomagać, Edukować. A sprzedaż to wynik tej edukacji.

Dlaczego to dobry pomysł na biznes?

Naturalna Medycyna to segment rynku, który rozwija się bardzo dynamicznie. Jednak pojedynczy sklep - szczególeni w okresie rozruchu ma tysiące problemów. My większość tych problemów mamy już za sobą i proponujemy franczyzobiorcom gotowe rozwiązania.

Co sieć oferuje w zamian za przystąpienie?

Przede wszystkim doświadczenie w zarządzaniu masą towarową oraz produktami z tego segmentu rynku. Ponadto zaopatrzenie w sprawdzony i poszukiwany na rynku towar po doskonałych cenach niemożliwych do osiągnięcia w pojedynkę. Ochronę sklepów przed nietrafionymi zakupami, przeterminowanym towarem itp.

Jakie są warunki przystąpienia do sieci?

Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni 30-40 m2, zlokalizowanym niekoniecznie przy głównej ulicy, ale w ruchliwym ciągu pieszym. Kapitał 20 000 zł jest potrzebny na pierwszy zakup towaru. Opłata franczyzowa wynosi złotówkę. Nie pobieramy dodatkowo żadnych opłat. Ponadto sieć zapewnia szkolenie w Zielonej Górze, materiały reklamowo-szkoleniowe oraz możliwość zwrotu nierotujących produktów.

Jaki jest możliwy realny przychód dla franczyzobiorcy z prowadzenia tego typu działalności?

W sklepach Naturalna Medycyna oprócz produktu można pozyskać fachową wiedzę, zaufanie, że oferowane produkty są naturalne, oraz  doświadczenie, jak najlepiej doradzić Klientowi. Od tego zależy też wynik finansowy punktu. Franczyzobiorca może liczyć na zysk oscylujący w granicy 2 tys. zł, a jeśli nawiąże dobre relacje z Klientami, zysk ten może być nawet dwukrotnie wyższy.

Co sprawia, że rynek kosmetyków naturalnych zyskuje na popularności?

Wszechobecna chemia serwowana nam w większości produktów. Wiedza i świadomość użytkowników na temat szkodliwości super dodatków, nie tylko konserwujących, staje się coraz powszechniejsza. W związku z tym konsumenci poszukują nowych rozwiązań, które mogą korzystnie wpłynąć na ich zdrowie. Naturalne jest trendy.

Rozmawiała Marta Rolka

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design