Monnari chce przejąć sieć 5.10.15

Data dodania: 18 maja 2024
Kategoria:
Foto: Sklep 5.10.15.

Monnari Trade S.A. i Hemoca Holdings Limited podpisały list intencyjny w sprawie umowy sprzedaży przez Hemoca ponad 50 procent akcji spółki Komex S.A., właściciela marki i sieci sklepów 5.10.15.

Jak podał w komunikacie zarząd Monnari Trade list intencyjny wyraża wolę podjęcia rozmów i negocjacji zmierzających do ustalenia szczegółowych zasad i warunków nabycia przez Monnari (lub podmiot z grupy kapitałowej Monnari) od Hemoca posiadanego przez Hemoca pakietu akcji spółki Komex, stanowiącego 50,056% kapitału zakładowego Komex. Strony ustaliły, że warunkiem ewentualnej realizacji transakcji i uzgodnienia jej ostatecznych warunków, w tym ceny nabycia od Hemoca posiadanych przez nią akcji Komex, jest uprzednie przeprowadzenie przez Monnari badania due diligence. Strony uzgodniły wyłączność na przeprowadzenie badania oraz negocjacji dotyczących uzgodnienia warunków realizacji ewentualnej transakcji na okres 4 miesięcy od dnia podpisania listu intencyjnego.

Pozostali akcjonariusze Komeksu są podmiotami niezależnymi od Hemocy. To zarówno fundusze inwestycyjne, jak i osoby prawne oraz fizyczne. Prezes Monnari Trade Mirosław Misztal zapewnił w rozmowie z Pulsem Biznesu, że na ten moment nie są prowadzone z nimi rozmowy w zakresie nabycia posiadanych przez nie udziałów.

Sieć 5.10.15. jest, obok Smyka i Pepco, zaliczana do czołowych graczy działających w segmencie odzieży dla dzieci. Obecnie pod tym szyldem działa około 260 sklepów, w większości franczyzowych. Firma swoje produkty sprzedaje także przez internet.

Wyniki finansowe Komeksu w ostatnich latach, delikatnie mówiąc, nie zachwycały. W 2022 r. sprzedaż zmalała do 260,7 mln zł, a działalność firmy przyniosła stratę w wysokości 19,7 mln zł. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Monnari było blisko przejęcia od Redanu marek Top Secret i DryWash. Finalnie mają jednak one trafić do Greenpoint.

Nie udało nam się w trakcie 2023 r. zakończyć z sukcesem projektów inwestycyjnych, projektów przejęć, mówię przede wszystkim o marce Top Secret i Redan, ale dalej aktywnie poszukujemy okazji na rynku odzieżowym. Staramy się też poszerzać portfolio produktów nie tylko rozwijając wewnętrznie nowe produkty, ale również wprowadzając w naszych sklepach marki innych producentów – powiedział niedawno dyrektor finansowy Monnari Trade Miłosz Kolbuszewski.

W ocenie zarządu Monari Trade, zakup spółki z branży odzieżowej z segmentu dziecięcego, pod rozpoznawalną marką, będzie komplementarny dla grupy kapitałowej Monnari oraz przyniesie silne kompetencje w nowym obszarze branży odzieżowej.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design