Katastrofalna odwiedzalność centrów handlowych

Data dodania: 28 lutego 2022
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Współczesne centra to nie tylko miejsca zakupów, Polacy polubili galerie handlowe i jak pokazują badania spędzają w nich coraz więcej czasu.

Początek 2022 roku okazał się dramatyczny dla przedsiębiorców działających w centrach handlowych. Odwiedzalność i obroty sklepów w galeriach handlowych osiągnęły najniższy poziom od czasu lockdownu w kwietniu.

Niskie odwiedzalność i obroty w centrach handlowych

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług odnotował, korzystając z raportów Proxi.cloud i danych od członków, depresyjne wyniki stycznia. Spadek liczby wizyt w galeriach i liczby indywidualnych klientów w stosunku do stycznia 2020 wyniósł odpowiednio -54% i -52%. To pociągnęło za sobą spadek obrotów i rentowności prowadzenia działalności w centrach handlowych.

Wzrost kosztów prowadzenia biznesu

Dynamiczny wzrost kosztów prowadzenia biznesu i wywindowane koszty stałe, narzucone przez zarządców przestrzeni handlowej, spowodowały, że wiele lokalizacji w centrach handlowych straciło sens biznesowy.

Zmiana zwyczajów konsumenckich

Szczyt piątej fali koronawirusa przyczynił się do utrwalenia zmian w zwyczajach konsumenckich. Klienci centrów handlowych ograniczają czas spędzany w przestrzeniach handlowych, często odwiedzając je tylko w celu odebrania przesyłki zamówionej online. Centra handlowe nadal nie znalazły sposobu na przyciągnięcie klientów do zakupów na wzór tych sprzed pandemii.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design