Początek 2022 roku okazał się dramatyczny dla przedsiębiorców działających w centrach handlowych. Odwiedzalność i obroty sklepów w galeriach handlowych osiągnęły najniższy poziom od czasu lockdownu w kwietniu.
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług odnotował, korzystając z raportów Proxi.cloud i danych od członków, depresyjne wyniki stycznia. Spadek liczby wizyt w galeriach i liczby indywidualnych klientów w stosunku do stycznia 2020 wyniósł odpowiednio -54% i -52%. To pociągnęło za sobą spadek obrotów i rentowności prowadzenia działalności w centrach handlowych.
Dynamiczny wzrost kosztów prowadzenia biznesu i wywindowane koszty stałe, narzucone przez zarządców przestrzeni handlowej, spowodowały, że wiele lokalizacji w centrach handlowych straciło sens biznesowy.
Szczyt piątej fali koronawirusa przyczynił się do utrwalenia zmian w zwyczajach konsumenckich. Klienci centrów handlowych ograniczają czas spędzany w przestrzeniach handlowych, często odwiedzając je tylko w celu odebrania przesyłki zamówionej online. Centra handlowe nadal nie znalazły sposobu na przyciągnięcie klientów do zakupów na wzór tych sprzed pandemii.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji