Spółka Czerwona Torebka spełniła wszystkie warunki zawarte w przedwstępnej umowie sprzedaży Małpka S.A., skutkiem czego jest finalizacja transakcji sprzedaży 100% akcji funduszowi Forteam Investments Limited.
Realizacja transakcji uzależniona była m. in. od uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad Małpka S.A. przez kupującego, uzyskania akceptacji wszystkich banków, z którymi sieć zawarła umowy kredytowe, a które takich zgód wymagały, oraz wydania zgód przez wszystkie statutowe organy sprzedającego.
Sieć 300 placówek została wyceniona na 362,3 mln zł, co oznacza, że cena zakupy każdej lokalizacji sieci, prowadzonej w formule agencyjnej wyniosła około 1,2 mln zł. W ciągu ostatniego kwartału 2014 roku sieć Małpka Express zmalała o 50 placówek z 350 do 300 sklepów.
Jak powiedział Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka, od momentu przejęcia Małpka S.A. przez grupę handlową Czerwona Torebka sieć rozwinęła się z 90 do ponad 300 sklepów. Wyraził też przekonanie, że w rękach Forteam Investments Limited sieć stanie się liderem w swoim segmencie.
Grupa Handlowa Czerwona Torebka powstała w 2007 roku i stanowi kontynuację działalności Mariusza Świtalskiego, twórcy sieci handlowych: Eurocash, Biedronka i Żabka. Spółka poinformowała również, że pozyskany kapitał zainwestuje w pozostałe projekty prowadzone przez grupę.
Małpka Express to sieć sklepów typu convenience rozwijana na zasadach systemu partnerskiego. Pierwszy sklep sieci Małpka Express został otwarty w marcu 2012 roku.
W kwietniu tego roku Grupa Czerwona Torebka poinformowała też o zamknięciu sieci dyskontów Dyskont Czerwona Torebka. Sieć zatrzymała się na liczbie 38 sklepów. Dyskonty nie wytrzymały agresywnej walki cenowej prowadzonej przez sieci sklepów w tym segmencie rynku.
INK
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji