W tej branży liczy się nie tylko pasja, ale przede wszystkim doświadczenie. Sieć Bike Atelier działa na rynku już od ponad 20 lat. Planuje dalszy rozwój na zasadzie współpracy agencyjnej z osobami, które chcą poprowadzić sklep rowerowy działający w ramach sieci.
Branża rowerowa z pewnością należy do perspektywicznych. Jednak konkurencji w niej nie brakuje. Dlatego pomysł na biznes rowerowy powinien być dobrze przemyślany.
To rynek z dużym potencjałem, ale też wymagający. Dlatego wsparcie doświadczonego partnera jest tu kluczowe – mówi Aleksander Zając, kierownik działu handlu detalicznego w Bike Atelier.
Sieć Bike Atelier działa na rynku od ponad 20 lat. Ma obecnie ponad 20 sklepów działających na zasadzie współpracy agencyjnej (partner odpowiada za przygotowanie i prowadzenie punktu sprzedaży, jednak towar pozostaje własnością centrali/franczyzodawcy – partner nie musi inwestować w jego zakup, otrzymuje prowizję od sprzedaży). Firma nadal planuje rozwijać sieć w oparciu o ten model.
Chcemy dalej umacniać naszą pozycję w większych miastach, ale coraz częściej przyglądamy się również przedmieściom oraz miejscowościom o dobrej infrastrukturze rowerowej, gdzie zainteresowanie tematyką rowerową rośnie z roku na rok. Interesują nas zarówno aglomeracje, jak i miasta średniej wielkości – zwłaszcza tam, gdzie jeszcze nie ma mocno rozwiniętej oferty rowerowej – wyjaśnia Aleksander Zając.
Oferta współpracy jest skierowana zarówno do osób z doświadczeniem w handlu lub branży rowerowej, jak i do przedsiębiorców, którzy dopiero chcą rozpocząć swoją przygodę z tym rynkiem. Najważniejsze są zaangażowanie, chęć do nauki i gotowość do prowadzenia biznesu zgodnie z modelem proponowanym przez Bike Atelier.
Potrzebny jest też oczywiście odpowiedni lokal. Idealny powinien mieć minimum 150 mkw., zapewniać możliwość ekspozycji rowerów oraz prowadzenia serwisu. Lokal powinien być dobrze widoczny, a w pobliżu powinna być możliwość zaparkowania. W przypadku punktów na przedmieściach bardzo dobrze sprawdzają się obiekty wolnostojące z dużą przestrzenią parkingową. Kluczowe jest też otoczenie – czyli obecność ścieżek rowerowych, osiedli mieszkaniowych czy punktów usługowych.
Kapitał niezbędny do uruchomienia sklepu agencyjnego w ramach sieci Bike Atelier to minimum 70 tys. zł. Dokładna kwota zależy m.in. od lokalizacji, wielkości lokalu i zakresu prac remontowych, niezbędnych do dostosowania lokalu do standardów sieci. Partner Bike Atelier może liczyć na dostęp do szerokiej oferty produktowej, szkolenia, a także wsparcie marketingowe i operacyjne na każdym etapie działalności.
W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości biznesowej, przyłączenie się do sieci Bike Atelier daje, w naszej opinii, większą stabilność. Jesteśmy przez naszych dostawców odbierani jako duży i wiarygodny partner biznesowy. Funkcjonując w wielu miastach, mamy bardzo dobry przegląd potrzeb klientów oraz zmian zachodzących w branży, a co za tym idzie potrafimy szybciej reagować i dopasowywać naszą ofertę produktów i usług do aktualnych oczekiwań klientów – podkreśla Aleksander Zając.
JCB
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji