Foto: Sklep Biedronka
Mimo wyzwań związanych z pandemią, sieć Biedronka planuje otwarcie około 100 nowych sklepów w bieżącym roku i skupia się na zwiększeniu cyfryzacji, w tym wprowadzaniu nowej aplikacji mobilnej. Grupa Jeronimo Martins poinformowała, że w zeszłym roku sieć handlowa odnotowała wzrost sprzedaży i zysków pomimo pandemii i zmieniających się nawyków konsumenckich.
Pandemia spowodowała znaczące zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków, wpływając na wybór produktów, częstotliwość oraz wielkość zakupów. Kryzys związany z COVID-19 wpłynął również negatywnie na sytuację finansową konsumentów, prowadząc do zmniejszenia wydatków. Dodatkowo, handel detaliczny musiał zmierzyć się z wyzwaniami logistycznymi i organizacyjnymi związanymi z wprowadzonymi obostrzeniami rządowymi.
"Wyzwaniom stawionym przez pandemię sprostaliśmy, pozostając blisko naszych klientów, pracowników i dostawców, zwłaszcza małych producentów. Wchodzimy w 2021 rok z przekonaniem o umiejętności naszych sieci do szybkiego i skutecznego reagowania na wyzwania pandemiczne," powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu grupy Jeronimo Martins. Biedronka, pomimo rynkowych trudności, odnotowała wzrost sprzedaży i zysków w 2020 roku.
W odpowiedzi na pandemię, Biedronka przedłużyła godziny pracy sklepów i uruchomiła dostawy zakupów do domu we współpracy z Glovo, obejmując już 28 miast Polski. "Jesteśmy zadowoleni z naszego partnerstwa z Glovo i chcemy rozwijać usługi online, zwiększając asortyment dostępny w internecie," powiedział Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka. Sieć planuje również wprowadzenie nowej aplikacji mobilnej z cyfrową wersją karty Moja Biedronka.
Grupa Jeronimo Martins w zeszłym roku zainwestowała 302 mln euro w rozwój Biedronki, modernizując 267 sklepów i otwierając 129 nowych, zwiększając całkowitą liczbę sklepów do 3115. W bieżącym roku planowane są inwestycje w wysokości ok. 700 mln euro, z czego 60% będzie przeznaczone na rozwój Biedronki, w tym otwarcie około 100 nowych sklepów (50 standardowych i 50 małoformatowych) oraz modernizację ok. 250–300 kolejnych.
Biedronka jest największym biznesem grupy Jeronimo Martins, do której należą również sieci handlowe Pingo Doce w Portugalii, Ara w Kolumbii oraz drogerie Hebe w Polsce.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji