Z prezentami nie wyszło

Data dodania: 26 października 2016
Kategoria:
Foto: Galeria Prezentów
Kolejna franczyza zniknęła z rynku.

Sieć butików z luksusowymi upominkami, która dziesięć lat temu wprowadziła na rynek ofertę franczyzy zrezygnowała z rozwoju w tym formacie.

Jak powiedział nam Andrzej Partyka, którego spółka zajmowała się rozwojem sieci Galeria Prezentów, ta franczyza już nie jest dostępna. Przedsiębiorca zaznaczył też, że marka przeszła do portfela innego inwestora. Nie ujawnił jednak, kto jest nowym właścicielem oraz jakie są dalsze plany rozwoju sieci butików.

Pierwszy salon Galeria Prezentów został otwarty w 2005 roku. Koncept szybko się rozwinął, bo już za rok pod tym szyldem działało 14 lokalizacji, w tym 12 franczyzowych. Butiki były otwierane w centrach i galeriach handlowych. Po kilku latach działalności łączna liczba salonów wynosiła ponad 20.

Sklepy Galerii Prezentów zaoferowały ekskluzywne artykuły piśmienne znanych światowych marek takich jak Parker, Waterman, Montblanc, Marlen i Visconti oraz eleganckie upominki (m.in. kalendarze, organizery, notesy, portfele, etui na okulary, wizytówki i karty kredytowe, piersiówki, zestawy do win, breloki i ozdobne papeterie).

Kryzys dopadł sieć po około pięciu latach działalności. W 2010 roku Izabela Partyka, konsultant ds. rozwoju sieci w firmie Parta, która wówczas zajmowała się rozwojem tego konceptu w wywiadzie dla Franczyzawpolsce.pl mówiła, że w czasie ogólnego pogorszenia sytuacji gospodarczej luksusowe upominki nie cieszą się powodzeniem. Firma zaobserwowała wówczas spadek wartości koszyka zakupowego. Od tego czasu zainteresowanie potencjalnych biorców licencji również znacząco spadło.

Jedną z przyczyn wygaszenia franczyzy Galeria Prezentów może być też za wysoki koszt inwestycji. Po światowym kryzysie gospodarczym przedsiębiorcy nie byli już gotowi do szybkiego wejścia do wysokonakładowego biznesu. W przypadku otwarcia nowego sklepu w centrum handlowym franczyzobiorcy musieli zainwestować od 80 do 120 tys. zł. Dodatkowym kosztem była też opłata licencyjna w wysokości 35 tys. zł.

Według relacji Andrzeja Partyki, marka Galeria Prezentów wciąż działa. Nie podaje on jednak informacji, czy działają jeszcze franczyzowe butiki. – Nie chciałbym wprowadzić w błąd. Informacji na ten temat powinien udzielić nowy właściciel marki – powiedział w rozmowie z nami.
Pod marką Galeria Prezentów działa też sklep internetowy, w którego danych widnieje firma Sabaj Enterprise, z którą niestety nie ma kontaktu. 

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design