Wąska specjalizacja zagwarantowała sukces tej sieci

Data dodania: 28 września 2016
Kategoria:
Foto: DepilConcept

Na zabiegi fotodepilacji i fototerapii w przystępnych cenach świadczonych w ramach sieci gabinetów kosmetycznych DepilConcept jest popyt zarówno w dużych, jak i małych miastach. Odpowiadając na potrzeby rynku, firma planuje prawie dwukrotnie zwiększyć liczbę salonów.

Wartość rynku usług kosmetycznych w Polsce wynosi około 1,4 mld zł (dynamika wzrostu sektora to blisko 10% rocznie). Głównymi graczami na rynku są małe salony, nie ponoszące znacznych środków na reklamę, opierające swoje funkcjonowanie na grupie stałych i lojalnych klientów. Rośnie jednak udział sieci salonów franczyzowych, które wyróżniają się wąską specjalizacją, tak jak np. sieć gabinetów DepilConcept.

Obecnie pod naszym szyldem działają 32 salony partnerskie. Planujemy, że w przyszłym roku liczba oddziałów wzrośnie do ponad 50 – mówi nam Mariusz Włoczkowski z sieci DepilConcept.

Przewagę rynkową na lokalnych rynkach sieć osiąga m.in. dzięki innowacyjnej koncepcji biznesowej, która zakłada wąską specjalizację - salony DepilConcept świadczą usługi fotodepilacji fototerapii w atrakcyjnych cenach. Prowadzenie zabiegów tylko i wyłącznie w tym zakresie pozwoliło na wypracowanie krótkiego czasu wykonywania zabiegu, przy zachowaniu jak najwyższej efektywności.

Jak zaznacza Mariusz Włoczkowski, podjęcie biznesu z marką DepilConcept nie wymaga znajomości branży kosmetycznej. Franczyzodawca zapewnia kompleksowe wsparcie od momentu rozpoczęcia działalności, przez cały czas jej trwania. Minimalna kwota inwestycji wynosi około 60 tys. zł.

Przyszłościowa branża

Branża usług kosmetycznych jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki w Polsce.  Zmienia się postrzeganie usług kosmetycznych w świadomości klientów jako przeznaczonych tylko dla bogatych. W salonach kosmetycznych wydajemy średnio od 50 do 300 zł, bardzo rzadko kwota ta przekracza 500 zł.

Oznacza to, że oferta gabinetów, zważając na zmiany społeczno-gospodarcze, powinna poszerzać się o te usługi, które będą dostępne dla szerszego grona mniej zamożnych klientów.

Na kosmetycznym rynku przyszłości, powodzeniem będą się cieszyły gabinety, które będą potrafiły dostosować godziny pracy do potrzeb klientów. Będzie się liczyć również mobilność kosmetologów. Przykładem mogą być Niemcy, gdzie specjalista przyjeżdża do domu klienta, lub do szpitala. Ta nowa forma usługi, cieszy się powodzeniem szczególnie u osób starszych, czy też chorych znajdujących się w szpitalach.

Innym przykładem jest stolica Rosji - Moskwa, gdzie gabinety kosmetyczne, salony SPA i salony fryzjerskie są czynne całą dobę i nie świecą pustkami. Pracujący w ciągu dnia moskwianie chętnie zapisują się na zabiegi nocą. Mobilność pracowników i dostosowanie do klientów godzin pracy gabinetu to kolejny kierunek rozwoju rynku usług kosmetycznych w Polsce.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design