W jaki biznes warto zainwestować w 2020 roku?

Data dodania: 3 kwietnia 2020
Kategoria:

Najlepiej w taki, który przyniesie nam satysfakcję, możliwość  rozwoju i oczywiście furę pieniędzy.

I tu nasuwa się pytanie, czy to jest możliwe? Tak, trzeba tylko umiejętnie wybrać biznes, w który chcemy zainwestować czas i pieniądze. Jeśli chcemy tego czasu nieco zaoszczędzić, możemy zdecydować się na franczyzę, która z założenia pozwoli nam zminimalizować ryzyko niepowodzenia naszego biznesu. Choć w Polsce franczyza to stosunkowo młoda gałąź gospodarki, to na przestrzeni tych prawie  30 lat widać ogromny rozwój rynku i potencjał, który starają się wykorzystać istniejące sieci franczyzowe. Pomysłów na biznes franczyzowy znajdziemy niemalże w każdej branży. W naszym raporcie przygotowaliśmy zestawienie 15 biznesów oferujących franczyzę, w  które – w naszej ocenie – warto zainwestować w tym roku.

#SPEEDY ROMANO 
To najnowszy koncept naszego polskiego króla franczyzowej gastronomii – firmy Wojtex. Można powiedzieć, że to biznes dla każdego – można go otworzyć dysponując zaledwie dwoma pracownikami. – Stworzyliśmy najatrakcyjniejsze warunki na rynku. Speedy Romano zostało stworzone z myślą o realizacji zamówień wyłącznie „na dowóz”. Obniża to koszty związane z przystosowaniem powierzchni stricte restauracyjnej. Franczyzobiorcy, którzy zadeklarują współpracę na 5 lat, otrzymają sprzęt niezbędny do funkcjonowania pizzerii za jedyne 1 zł miesięcznie przy minimum lokalowym 25m², a opłata franczyzowa wyniesie jedyne 4% od obrotu miesięcznie – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. Franczyzodawca, jak w przypadku wszystkich swoich konceptów nie pobiera opłaty licencyjnej oraz wstępnej, a co więcej zapewnia bezpłatne dostawy z w pełni zatowarowanej hurtowni.

#SO!COFFEE 
Mała czarna coraz częściej kusi Polaków. Statystyczny Kowalski odwiedza kawiarnię 11 razy w roku – o jeden raz więcej niż jeszcze dwa lata temu – i zostawia w niej średnio 11,55 zł. Wśród sieciowych konceptów kawiarnianych najbardziej stabilną siecią jest SO!COFFEE, która sukcesywnie rozwija się o kolejne placówki. Dlaczego warto zainwestować w sieciową kawiarnię? Przede wszystkim dlatego, że prowadzenie kawiarni nie należy do najprostszych. Dzięki działalności pod dobrze rozpoznawalnym szyldem jesteśmy w stanie przyciągnąć więcej klientów, a działając pod skrzydłami sprawdzonego partnera, unikniemy błędów i zaoszczędzimy czasu na naukę tego biznesu. Uruchomienie kawiarni SO!COFFEE to koszt 320 tys. zł. (w zależności od wielkości lokalu i koniecznych do przeprowadzenia prac, opłacie zawierają się m.in. koszty projektów, szkolenia, HACCP, część marketingu przedotwarciowego.

#PRALNIA EBS
Pralnie chemiczne nie mają najmniejszego problemu z pozyskaniem klientów. Dostrzegamy zalety płynące z czyszczenia ubrań na sucho i bardzo chętnie decydujemy się na oddanie swoich ubrań czy tekstyliów domowych do prania chemicznego. Pralnia EBS to największa w Polsce sieć pralni wodno-chemicznych, która jest prowadzona przez firmę EBS SA z siedzibą w Warszawie. Do września 2019 roku występowała pod znaną na całym świecie marką 5sec. Obecnie właściciele firmy zdecydowali się kontynuować działalność pod własnym logo Pralnia EBS. Sieć liczy obecnie ponad 120 placówek na terenie całego kraju. Zaadaptowanie lokalu do wymogów sieci to koszt  ok. 110 – 210 tys. zł.

#AL.CAPONE SPECJALIŚCI  OD ALKOHOLU
W ciągu ostatniego roku Polacy wydali w sklepach o 6,1 proc. więcej pieniędzy na alkohol i wybierali trunki droższe niż wcześniej – wynika z danych Nielsena. Konsumpcja alkoholu bardzo silnie wiąże się dziś z zamożnością. Im szybciej społeczeństwo się rozwija, a jego członkowie zaczynają zarabiać więcej pieniędzy – tym częściej sięgają po alkohol. Dlatego nie dziwi spore zainteresowanie sklepami oferującymi alkohol lepszego gatunku. Pod szyldem Al.Capone działa obecnie 45 sklepów. Sieć zawdzięcza swój dynamiczny rozwój bogatemu asortymentowi, konkurencyjnym cenom, profesjonalnej obsłudze oraz niepowtarzalnemu klimatowi sklepów. Uruchomienie sklepu  to koszt 175 tys. zł.

#JUMP WORLD
Park trampolin – w pierwszej  chwili trudno wyobrazić sobie  bardziej oderwany od ziemi biznes. A jednak powstają one w całej Polsce. JumpWorld to największa sieć Parków Trampolin w Polsce. To doskonałe miejsce do aktywnej zabawy dla osób w każdym wieku Marka oferuje potencjalnym franczyzobiorcom otwarcieparku trampolin, wyposażonego w profesjonalnie zaprojektowany „świat trampolin” podzielony na strefy tematyczne takie jak: koszykówka, siatkówka, basen z gąbkami, boisko do zbijaka oraz arenę główną, strefę gladiatorów i wiele innych. Biznes tego typu można otworzyć w centrum handlowym, jak i w wolnostojącej hali. Jest to dynamicznie rozwijający się i wysoce dochodowy biznes przynoszący stabilny dochód, który rośnie z roku na rok. Koszt otwarcia to 220 tys. zł.

#IN.TIME
Polska należy do grupy rynków, na których wciąż brakuje silnych, dobrze rozwiniętych sieci franczyzowych studio treningów EMS. Przeważającą część stanowią lokalnie działające studio umiejscowione z reguły na terenach osiedlowych. Mimo braku na rynku polskim jednej dużej marki, istnieje kilka sieci o dużym potencjale rozwojowym, mogącym stanowić za kilka lat silnie rozwiniętą sieć klubów fitness. Wśród nich jest marka In.Time. Trening EMS jest aktywnym treningiem, który wykorzystuje technologię elektrostymulacji mięśni, dodatkowo angażując mięśnie. EMS aktywuje 90% aparatu mięśniowego całego ciała w tym włókna mięśniowe, które ciężko wzmocnić w standardowym treningu. W połączeniu z prostymi ćwiczeniami, sprawia, że mięśnie pracują bardziej efektywnie. Oznacza to, że trening przyniesie oczekiwane rezultaty w krótszym czasie niż kiedykolwiek wcześniej i wystarczy go wykonać raz w tygodniu przez 20 minut. Minimalna kwota inwestycji (w opcji z jednym urządzeniem) to
130 tys. zł.

#XTREME FITNESS
Trwa moda na bycie fit. Do klubów, których liczba na koniec ub. roku wyniosła ponad 2,5 tys., uczęszcza blisko 3 mln Polaków. Z usług klubów fitness korzysta jednak zaledwie 8 proc. mieszkańców Polski, co pokazuje jak duże perspektywy rozwoju ma przed sobą ta branża. Jak wynika z szóstej edycji raportu „The European Health & Fitness Market 2019”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte we współpracy z organizacją Europe Active polski rynek usług fitness w kolejnych latach nadal będzie się rozwijał. Przybywa w związku z tym klubów fitness. Jak wyróżnić się w tłumie? Stworzyć biznes szyty na miarę, na przykład klub fitness do mniejszych miast. Xtreme Fitness Gyms to dynamicznie rozwijająca się sieć klubów fitness, która powstała w 2012 roku.

#GRENE
Rynek ciągników i maszyn rolniczych jest jednym z najważniejszych elementów agrobiznesu. Tworzą go zarówno producenci ciągników, maszyn, narzędzi i urządzeń stosowanych w produkcji roślinnej, zwierzęcej oraz części wymiennych, jak i handlowcy zajmujący się dystrybucją sprzętu. Istotną rolę odgrywają też nabywcy, którzy decydują o tym, jaki sprzęt kupić – nowy czy używany. Oferta GRENE należy do jednej z niewielu na rynku, które z powodzeniem rozwijają się w małych miastach, czy nawet wsiach. Jest to związane z profilem działalności sklepu, głównie ukierunkowanego w kompleksowe zaopatrzenie rolników w części zamienne do maszyn i ciągników, akumulatory, opony, hydraulikę siłową, transmisję mocy, artykuły eksploatacyjne, odzież, obuwie, zootechnikę, ale również zaspokajając potrzeby działkowców czy właścicieli domków jednorodzinnych. Przez ponad 20 lat działalności w Polsce udało się otworzyć 169 sklepów, w tym 90 franczyzowych. Koszt otwarcia sklepu pod marką GRENE  to 370 tys. zł.

#DA GRASSO
Pizza to produkt powszechnie dostępny i nie tracący na popularności wśród polskich konsumentów. Według badania PMR około 62% Polaków je pizzę przynajmniej raz w miesiącu. Dostępna w restauracjach, jak i w pizzeriach (w Polsce jest ich ponad 3000). Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Istnieje od ponad 20 lat i  w jej ramach z powodzeniem funkcjonuje obecnie 186  lokali w 135 miastach. Czynnikiem wyróżniającym Da Grasso jest unikalny system franczyzy zapewniający kompleksowe wsparcie partnerów biznesowych poprzez Centralny System Zakupów, wspólne działania marketingowe, a także wsparcie Opiekuna Franczyzobiorcy, który towarzyszy każdemu od momentu pierwszego kontaktu z siecią. Koszt otwarcia pizzerii Da Grasso to 162 tys. zł (w dużej mierze uzależniony od powierzchni oraz stanu technicznego lokalu).

#MANUFAKTURA PANA BALONA
Wśród gadżetów imprezowych, które doskonale sprawdzają się praktycznie wszędzie i zawsze, na pierwszym miejscu są balony. Coraz więcej osób decyduje się na powierzenie organizowania imprez specjalistycznym firmom, które są w stanie zaplanować wszystko od początku do końca. Doskonale radzą sobie też firmy, które wynajmują imprezowe akcesoria, dekoracje albo sprzedają modne, ciekawe gadżety. Ciekawym pomysłem na biznes jest Manufaktura Pana Balona. Aby biznes polegający na sprzedaży imprezowych gadżetów dobrze się rozwijał warto zadbać o to, by mieć w sprzedaży wyłącznie produkty dobrej jakości pochodzące od sprawdzonych producentów. Minimalna kwota inwestycji: 25 tys. zł. Sieć nie pobiera opłaty wstępnej i opłat bieżących.

#GOLDEN ROSE
Ostatnie lata to intensywny czas rozwoju branży kosmetycznej w Polsce. Wielkie koncerny międzynarodowe konkurują z licznymi małymi polskimi manufakturami. Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej. To, że branża kosmetyczna wciąż będzie się rozwijać, związane jest m.in. z poprawiającą się sytuacją materialną Polaków, a także zmianami przyzwyczajeń, co do większego używania kosmetyków, zwłaszcza ze średniej i wyższej półki cenowej. W latach 2018-2024 rynek artykułów kosmetycznych wzrośnie łącznie o 19%, jak pokazuje raport „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2019. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2019-2024”. We franczyzie z powodzeniem rozwija się sieć Golden Rose oferująca kosmetyki kolorowe oraz linię pielęgnującą. O jakości kosmetyków świadczy także ich skład i technologia wytwarzania. Wszystkie produkty Golden Rose poddawane są szczegółowym badaniom dermatologicznym, mikrobiologicznym i testom aplikacyjnym. Co ważne, nie są one testowane na zwierzętach. W ramach sieci działają 39 placówki własne i 33 franczyzowe. Koszt inwestycji: 65 tys. zł.

#ŻABKA
– Polski rynek rozwija się bardzo stabilnie. Wzrost o ponad 10 mld euro w ciągu czterech lat nie jest zaskoczeniem. Ponieważ dobra koniunktura napędza nasz sektor spożywczy. Sieć Żabka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych na rynku. Podpisując umowę z siecią, oprócz gwarancji minimalnego przychodu, franczyzobiorcy otrzymują „gotowy” do prowadzenia sklep, a także liczne korzyści wynikające z systemu franczyzowego. W ramach rozwoju naszego systemu franczyzowego uprościliśmy ofertę skierowaną do nowych franczyzobiorców, by była atrakcyjna, ale dawała również gwarancję rozwoju placówki, szczególnie na starcie, kiedy jest to najtrudniejsze. Bierzemy odpowiedzialność za lokalizacje naszych sklepów, w których wyborze pomaga nam sztuczna inteligencja. Nasze doświadczenia pokazują, że taka kwota pozwala franczyzobiorcy zatrudnić pracowników, przeszkolić ich i skoncentrować się na dobrym zarządzaniu sklepem, poznaniu klientów i ich potrzeb – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu firmy Żabka Polska. Żabka jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie sieci handlowych w Polsce, czego przykładem jest wykorzystywanie sztucznej inteligencji m.in. w doborze lokalizacji nowego sklepu czy asortymentu.

#BIEDRONKA
Projekt związany z rozwojem placówek partnerskich w sieci Biedronka był prowadzony już od kilku lat – model funkcjonował głównie w mniejszych miejscowościach o liczbie mieszkańców do kilku tysięcy. Działania te były prowadzone jednak po cichu i oficjalnie sieć nie afiszowała się z franczyzą. Pierwszy sklep prowadzony przez Partnerów Biznesowych Biedronka otworzyła ponad 10 lat temu. Obecnie w całym kraju jest to ok. 70 placówek, co jest znikomą liczbą w skali całej sieci, która ma 2900 placówek własnych. Partner, który chciałby przystąpić do sieci sklepów Biedronka, powinien dysponować lokalem (własnym lub wynajętym) najlepiej w miejscowości 3-5 tys. mieszkańców oraz możliwościami finansowymi przystosowania obiektu do standardów sieci Biedronka. Sklepy partnerskie będą otwierane w całej Polsce. – Sklepy naszych Partnerów będą sprzedawać towar pochodzący z magazynu centralnego Biedronki. Wyjątek stanowi pieczywo, które jest dostarczane przez lokalnych dostawców. W nowo otwieranych sklepach prowadzonych przez naszych Partnerów będzie też prowadzona sprzedaż z lady tradycyjnej, oferującej świeże mięso, wędliny i sery. Takie lady wprowadzamy również do wybranych sklepów Biedronka w całej Polsce – mówi Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka.

#DIETDRIVE
W ostatnich latach temat prawidłowego odżywiania jest ciągle na topie, a rynek cateringu dietetycznego rozwija się dynamicznie. DIETdrive to system zdrowej gastronomii, który rewolucjonizuje rynek usług dietetycznych. – Dzięki autorskiej koncepcji w DIETdrive synchronizujemy moment złożenia zamówienia z technologią gastronomiczną, co umożliwia otrzymanie zdrowego, indywidualnie zbilansowanego posiłku bez konieczności oczekiwania – mówi Magdalena Depa-Muniak, właścicielka sieci. Posiłki serwowane są w Fit Restauracji lub przekazywane w opcji DIETdrive bez konieczności wychodzenia z samochodu. DIETdrive zyskuje szybko rosnącą rzeszę zadowolonych odbiorców dzięki połączeniu wygody i świeżości przy jednocześnie prostym i skutecznym menu. Kwota inwestycji: 200 tys. zł.

#NAKAMAL BAR&GRILL
Na koniec naszego zestawienia zostawiłam koncept, który jeszcze nie jest szerzej znany, ale uwierzcie mi – będzie o nim głośno. Nakamal Bar&Grill to jedyne takie miejsce – proste, a zarazem wyjątkowe. Nieskomplikowane, a jednocześnie nieprzeciętne. Restauracja, w której każdego dnia urzeczywistnia się zasadę: jakość tworzona z pasją. Nakamal to spory plac, którym szczyci się każda wioska położona na rajskiej wyspie Vanuatu na Pacyfiku. Na tym placu wieczorem zbierają się mężczyźni i w atmosferze luzu, cieszą się towarzystwem przyjaciół, popijając kavę. – Uznaliśmy, że to idealna nazwa, bo wymarzyliśmy sobie, że stworzymy w Kołobrzegu miejsce, które będzie przyciągać nie tylko dobrą kuchnią, ale i wyjątkową atmosferą – mówi Krzysztof Golszewski, który wspólnie z żoną Mają prowadzi restaurację.

Pomysł na udany biznes to kwintesencja sukcesu. Warto śledzić trendy, obserwować nowości, bo jak pokazuje powyższa propozycja pomysłów na biznes, oprócz dobrze znanych marek, na rynku pojawiły się ciekawe ofert franczyzowe, dzięki którym możemy być pierwsi na swoim lokalnym rynku. Nowy rok sprzyja postanowieniom: rzucam korporację, przechodzę na swoje. Decyzja o pójściu na swoje nie jest łatwa i wymaga sporo odwagi. Jest to bowiem zupełnie inny rodzaj pracy niż praca na etacie. Podjęcie decyzji o założeniu własnego biznesu jest trudne, ale równie trudna jest decyzja o tym, jaki rodzaj biznesu warto prowadzić. Od podjętej decyzji zależy bardzo wiele. Zdobyte doświadczenie w połączeniu ze sprawdzonym know-how pozwoli zrealizować te plany.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design