Targi Systemów Sieciowych – Forum Franczyzy 2013 dobiegły końca!

Data dodania: 20 maja 2013
Kategoria:
Opis zdjecia

Niemal 50 systemów franczyzowych z kilkunastu branż, liczne konferencje, szkolenia i duża dawka profesjonalnych rozmów biznesowych – Targi Systemów Sieciowych „Forum Franczyzy 2013” dobiegły końca! Relacja z imprezy tylko na portalu FranczyzawPolsce.pl.

W tym roku udział w imprezie wzięły m.in. takie firmy jak: ABRA, APTEKI CURATE, BIESIADOWO, CARREFOUR, CRAZY PIRAMID PIZZA, DOBRY DIETETYK, EUROKIOSK, EUROCASH S.A., GRENE, INTERMARCHE, MRS. SPORTY, PODOLOGIA.PL, POLSKIE MUZY, TSO MORIRI, UNIQA, 5-10-15 i wiele innych.

Sobota, 25 maja

targi_sobota

Trzeci i niestety ostatni dzień Targów dobiegł końca. Firma Grene po raz kolejny zaprezentowała swoją ofertę dla franczyzobiorców. Po godzinnym wystąpieniu Leszka Niewidziały, Szefa Działu Rozwoju Sieci Grene Sp. z o.o., rozmowy na temat franczyzy systemu Grene przeniosły się na stoisko firmowe.

Ekipa z Dobrego Dietetyka, podczas godzinnej konferencji, zaprezentowała „Dobry pomysł na zdrowy biznes", a przedstawiciele Appetime przekonywali, że potencjał „szybkiej” gastronomii, mimo panującego kryzysu, jest nadal duży.

Ciekawostką targów była K2online.pl – firma z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem branżowym w zakresie dostarczania i wdrażania oprogramowania do kontroli i zarządzania sprzedażą. W ofercie firmy znajdują się rejestratory, których działanie umożliwia bieżące raportowanie  i monitorowanie stoisk firmowych i sklepów. Podczas pierwszego dnia Targów, specjalny licznik firmy K2, umieszczony przy stoisku firmowym, zarejestrował ponad 1200 osób przechodzących obok osób.

targi_sobota_1

Targi zakończyło szkolenie poprowadzone przez Andrzeja Krawczyka z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych na temat "Jak wybierać i porównywać systemy franczyzowe".

Piątek, 24 maja

lipko_konferencja

O godzinie 11 odbyła się konferencja zorganizowana przez Carrefour Polska na temat „Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych”. –  Małe sklepy mają potencjał – powiedział Marek Lipka, Dyrektor ds. Operacyjnych Franczyzy w Carrefour Polska.

Punktualnie o 12 Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zorganizowała szkolenie na temat "Finansowanie Adaptacji Franczyzowej za pomocą pożyczki Jeremie". Pożyczka Jeremie (ang. Joint European Resources for Micro-to-Medium Enterprises) oferuje przedsiębiorcom niskooprocentowane kredyty i poręczenia. Beneficjentami inicjatywy są przede wszystkim przedsiębiorstwa znajdujące się w początkowej fazie rozwoju, które ze względu na brak historii kredytowej, czy niewystarczającą ilość zabezpieczeń mają problemy z uzyskaniem wsparcia przez instytucje komercyjne.

 

franczyza_spoleczna

O godzinie 14, Magdalena Kostulska z UNDP opowiedziała o franczyzie społecznej na przykładzie projektu Kawiarnio-Księgarni. Od 2011 roku Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju w ramach partnerskiej współpracy w dwóch polskich miastach – Lublinie i w Białymstoku – rozwija model franczyzy społecznej Kawiarnio-Księgarni „Spółdzielnia”. Podczas spotkania na Targach Forum Franczyzy słuchacze dowiedzieli się, że franczyza społeczna nie różni się specjalnie od modelu franczyzy zwykłej, choć – co do zasady – fundamentem jej działania jest realizacja celów społecznych. Ludzie wykluczeni zawodowo, świadcząc usługi na rzecz Księgarnio-Kawiarni, łatwiej odnajdują się na coraz bardziej wymagającym rynku pracy. Kawiarnio-Księgarnia w Lublinie zaktywizowała zawodowo do chwili obecnej 4 osoby. – Ci ludzie wrócili na rynek pracy. Zmieniliśmy ich sytuację, uwierzyli w siebie i dużo dzięki tej pracy zyskali – powiedziała Magdalena Kostulska. Kolejny model franczyzy społecznej funkcjonuje już w Białymstoku. Okres testowania projektu ma zakończyć się pod koniec 2013 roku. W 2014 masterfranczyzobiorca, który przejmie projekt Księgarnio-Kawiarni będzie rozwijał sieć dalej, odsprzedając licencję franczyzobiorcom. – Pieniądze z pozyskania kolejnych franczyzobiorców zostaną przekazywane na dalszy rozwój projektu, a nie zarobek franczyzodawcy – takie przynajmniej są założenia.

dsc_0142

Przez cały dzień eksperci z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych prowadzili liczne spotkania z dwiema stronami franczyzowej relacji, a także z osobami planującymi dopiero przystąpić do systemu franczyzowego lub go stworzyć. Od 10 do 17 trwało szkolenie pt. "Rozwój firmy poprzez franczyzę", które miało na celu uświadomienie przedstawicielom firm, zamierzających przystąpić do budowy sieci (franczyzowej, agencyjnej, dystrybucyjnej), specyfiki warunków prowadzenia działalności gospodarczej w oparciu o sieć.

Czwartek, 23 maja

targi_grene1

Dużym zainteresowaniem potencjalnych franczyzobiorców cieszyło się stoisko sklepów z zapleczem rolniczo-technicznym Grene. Punktualnie o godzinie 11 odbyła się konferencja prasowa duńskiej firmy. Przedstawiciele Grene poinformowali na niej o planach ekspansji sieci do 2018 roku – celem firmy jest zbudowanie sieci 220 sklepów własnych i franczyzowych i osiągnięcie rocznych przychodów na poziomie 300 mln złotych.

O godzinie 14 Urząd Miasta Poznań zorganizował spotkanie na temat Aspektów Formalno-Prawnych Zakładania i Prowadzenia Działalności Gospodarczej. Przyszli przedsiębiorcy mogli dowiedzieć się na nim o tym jak założyć własną działalność gospodarczą, a także o najczęstszych błędach popełnianych podczas rejestrowania działalności gospodarczej, prawach i obowiązkach przedsiębiorcy oraz programach wsparcia biznesowego.

forum_franczyzy_arss

O godzinie 15 na pytanie „Jak wybierać i porównywać systemy franczyzowe” odpowiedzieli eksperci z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, współorganizatora Targów Forum Franczyzy. Godzinne wystąpienie spotkało się z dużym zainteresowaniem przybyłych na Targi przyszłych franczyzobiorców.

Pierwszy dzień Targów zakończyło wystąpienie ekspertów z ARSS na temat „Na co zwrócić uwagę przed decyzją o podpisaniu umowy franczyzowej”.

Cieszymy się, że już pierwszego dnia Targów dało się zauważyć wzrost zainteresowania tematyką franczyzy w stosunku do roku poprzedniego – wielu odwiedzających i liczne rozmowy biznesowe na stoiskach wystawców, utwierdziły nas w przekonaniu, że warto reklamować franczyzę jako sprawdzony pomysł na biznes.

targi_delikatesy_centrum

Tegoroczna edycja odbyła się w nowoczesnym pawilonie 15 Targów Poznańskich, który ma łączną powierzchnię 13 tys. m kw., 12 nowych sal, ponad 4 tys. miejsc konferencyjnych. Na parterze nowo oddanego pawilonu, gdzie odbyło się Forum Franczyzy, mieści się recepcja, punkty informacyjne, małe sale konferencyjne, pokoje dla VIP-ów, kawiarnia oraz szatnia. Poziom 1 to składające się z maksymalnie siedmiu sal piętro konferencyjne. Na poziomie trzecim mieści się z kolei nowoczesna sala kongresowa. Pawilon 15 sprawdza się zarówno w organizacji zarówno kameralnych spotkań biznesowych, branżowych konferencji, hucznych bankietów, jak i spotkań integracyjnych.

Honorowy patronat nad wydarzeniem objęli w tym roku: Minister Gospodarki – Janusz Piechociński oraz Prezydent Miasta Poznania – Ryszard Grobelny.

Do zobaczenia za rok!

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design