Piękny biznes

Data dodania: 8 marca 2016
Kategoria:
Foto: Marzena Bogucka i Jolanta Polak z Ireną Eris

Pięć lat temu Marzena Bogucka i Jolanta Polak zostały właścicielkami Kosmetycznego Instytutu Dr Irena Eris w Wilanowie. Inwestycję sfinansowały ze środków własnych i kredytu. Zachęcone biznesowym sukcesem chciałyby w ciągu najbliższych dwóch lat otworzyć drugą placówkę sygnowaną nazwiskiem jednej z najbardziej znanych polskich bizneswoman.

Kiedy rozpoczęłyście Panie działalność pod logo Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris?

Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris w warszawskim Wilanowie prowadzimy od 2011 roku. To już 5 lat!

Czy w momencie uruchomienia własnej placówki znanej marki kosmetycznej, wiedziałyście już o branży wszystko?

Absolutnie nie, takiej całościowej wiedzy nie da się pozyskać. Decyzja została podjęta po wnikliwej analizie rynku oraz poznaniu marki Dr Irena Eris. Wcześniej pracowałam na stanowisku managera Instytutu, więc znałam realia prowadzenia tego biznesu, jak również wiedziałam w nim duży potencjał i siłę maki. Jednak do dzisiaj uczymy się i pracujemy nad doskonaleniem firmy.

Branża kosmetyczna rozwija się bardzo dynamicznie, ciągle zaskakuje nowościami. Cały czas trzeba być na bieżąco. Zapewniamy usługi w kategorii premium. Nasz klient jest wymagający. Oferta Kosmetycznych Instytutów to bogaty program pielęgnacyjny, który dostosowany został do różnorodnych potrzeb. Jest on stale wzbogacany o nowe propozycje, wykorzystujące aktualną wiedzę naukową i nowoczesny sprzęt kosmetyczny. Dzięki doświadczeniu marki możemy sprostać oczekiwaniom rynku.

Skąd pochodziły środki na rozpoczęcie tego biznesu?

Część to własne środki, część kredyt.

Podczas rekrutacji na franczyzobiorców spotykały się Panie osobiście z twórczynią marki?

Tak. Jednak na początku odbyło się kilka spotkań z przedstawicielami firmy, mających na celu weryfikację naszego doświadczenia w biznesie. Dodatkowo otrzymałyśmy szereg informacji związanych z prowadzeniem Kosmetycznego Instytutu. Spotkanie z Panią dr Ireną Eris odbyło się już na końcowym etapie.

Dlaczego wybór padł na działalność w branży kosmetycznej?

Z wykształcenia i zamiłowania jestem kosmetologiem, a moja wspólniczka ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu biznesu z bezpośrednim kontaktem z klientem. Któregoś dnia powstał pomysł wspólnego projektu. Podzieliłyśmy obowiązki i uzupełniamy się. Taki model współpracy bardzo się u nas sprawdza. To jest kluczem do naszego sukcesu.

Planowane jest otwarcie drugiej placówki?

Od 5 lat z powodzeniem prowadzimy Kosmetyczny Instytut w Wilanowie. Jednak obecnie zmieniamy lokalizację na większą w bardziej komfortowej okolicy. Dotychczasowa przestała spełniać nasze wymagania. Brakuje nam głównie parkingu a widoczność witryn od strony ulicy jest dość ograniczona. Mamy coraz więcej klientek, dlatego musiałyśmy znaleźć lokal o większej powierzchni, który pozwoli nam zwiększyć ilość gabinetów.

Ta zmiana to kolejny krok w naszym rozwoju. Mamy nadzieje, że nowa lokalizacja spodoba się klientom. Znajduje się w prestiżowej inwestycji Royal Wilanów - budynku na skraju miasteczka Wilanów, przy ulicy Klimczaka.

Do dyspozycji klientów będzie kilka luksusowo wyposażonych gabinetów kosmetycznych, lekarskich oraz gabinetów manicure i pedicure. Już na etapie projektowym starałyśmy się zadbać o każdy szczegół i dokładnie przewidzieć w jakim kierunku w najbliższej perspektywie będą rozwijały się oczekiwania klientek. Naszym marzeniem jest, aby w ciągu dwóch lat otworzyć kolejny Instytut.

Co decyduje o sukcesie firmy świadczącej usługi kosmetologiczne?

Rynek rozwija się bardzo dynamicznie, konkurencja jest ogromna. Klienci oczekują wysokiej jakości usług oraz bezpieczeństwa i higieny a to gwarantują standardy i produkty Dr Irena Eris. Klientki doceniły to i dlatego do nas wracają.

Dr Irena Eris jest jedyną polską marką należącą do Comite Colbert. To ekskluzywny klub założony w 1954 roku przez Jeana-Jacquesa Guerlaina - twórcę słynnej firmy kosmetycznej. Do niedawna komitet zrzeszał wyłącznie ekskluzywne francuskie marki. Dr Irena Eris została przyjęta w poczet instytucji kultury i światowych marek, które działają, aby poszerzać i promować idee związane z luksusem, pięknem i ekskluzywnością. Nam zależy na przekazywaniu tego luksusu klientom.

Jak duże ograniczenia niesie za sobą działanie na licencji?

Umowa franczyzowa zobowiązuje, ale niesie też za sobą korzyści. Podjęłyśmy współpracę z silną rozpoznawalną na rynku marką. Otrzymałyśmy pełne know-how. Przez cały czas trwania umowy mamy zagwarantowane szkolenia dla pracowników oraz dla nas. Centrala zapewnia nam działania marketingowe, reklamowe oraz PR i stale zmieniającą się ofertę opartą na aktualnych trendach i odkryciach naukowych. Wszystkie zabiegi oraz produkty są tworzone we współpracy z Centrum Naukowo Badawczym Dr Irena Eris. Klientom oferujemy program autorskich zabiegów, co zapewnia indywidualne podejście do każdej potrzeby skóry.

Jednym z marzeń każdej firmy jest zbudowanie grupy stałych klientów. Czy to się udało?

Z pełną świadomością możemy powiedzieć, że nam się to udało - około 70% klientów to stali klienci. Znajomość branży i nasze wieloletnie doświadczenie pomagają odnosić sukcesy biznesowe. Bardzo ważny jest bezpośredni kontakt właściciela z klientem. To pomaga w utrzymaniu stałej długofalowej relacji.

Rozmawiała Irina Nowochatko-Kowalczyk

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design