Papa John's – reaktywacja

Data dodania: 28 sierpnia 2017
Kategoria:
Foto: Papa John's

PJ Western, właściciel znanych na całym świecie pizzerii działających pod marką Papa John's nie porzuca planów zdobycia polskiego rynku.

Amerykańska spółka już rozwija swój biznes w krajach sąsiadujących z Polską – w Rosji i na Białorusi. Jak podaje serwis strefa biznesu.pl, jej władze zapowiedziały właśnie ekspansję na polski rynek.

Przypomnijmy, że jest to już kolejna próba wejścia na nasz rynek. Pierwsza została podjęta w 2008 roku. Ze względu na wysoki koszt inwestycji związany z uruchomieniem lokalu Papa Johns i szeroką ofertę współpracy ze strony polskich franczyzodawców, zdobycie polskiego rynku może być trudne.

Otóż, jak podawał wcześniej koncern, przewidywana suma inwestycji w średniej wielkości w lokal Papa Johns (80-120 m²) zlokalizowany w centrum miasta lub centrum handlowym wynosi około 250 tys. dolarów. Porównując do polskich franczyz z tego samego segmentu rynku to bardzo wygórowana kwota.

Na przykład otwierając franczyzową pizzerię w ramach sieci Gusto Dominium na start trzeba mieć około 150 tys. zł. Tyle samo trzeba przeznaczyć na otwarcie pizzerii pod marką Da Grasso. Są też jeszcze tańsze licencje, np. New York Pizza Department (NYPD) można otworzyć inwestując około 32 tys. zł.

Amerykański koncern poinformował, że ma już podpisane umowy dotyczące otwarcia w Polsce 23 pizzerii Papa John's. Zobaczymy, czy tym razem na pewno się uda. 

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design