Lody Przygoda – biznes nie tylko latem

Data dodania: 29 października 2013
Kategoria:
Foto: Lody Przygoda

Lody Przygoda to koncept franczyzowy pozwalający otworzyć punkt z lodami i goframi. Franczyzodawca nie wymaga doświadczenia, oferuje pomoc w zakładaniu punktu sprzedaży a nawet kredyt na rozpoczęcie działalności.

Firma rozpoczęła działalność 5 lat temu. Łukasz Przygoda, właściciel firmy, otworzył wtedy pierwszy, pilotażowy punkt w Bielsku-Białej. Co ciekawe, wcześniej nie był związany z branżą gastronomiczną. – Pojechaliśmy kiedyś z żoną na wycieczkę do Włoch, poznaliśmy tam włoskiego przedsiębiorcę, który produkuje proszek do wytwarzania lodów. Udało mu się namówić nas na otwarcie firmy robiącej i sprzedającej lody włoskie – wspomina pan Łukasz. Po pięciu latach działalności chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem z osobami, które chcą spróbować swoich sił w tym biznesie. Wiele czasu poświęcił na dopracowanie składu i smaku lodów, by smakowały jak największej grupie klientów. Obecnie, w sezonie letnim, działa 15 lodziarni pod marką Przygoda.

Partnerem sieci może zostać każdy, franczyzodawca nie wymaga doświadczenia i pomaga od początku w założeniu i poprowadzeniu placówki. Według Łukasza Przygody, 5 miesięcy pracy w sezonie letnim pozwala na zarobienie pieniędzy na cały rok. Poleca również rozwijanie biznesu i otwieranie większej liczby placówek, bo franczyzobiorca otrzymuje wyłączność na całe miasto.

Lody Przygoda dają możliwość dwóch form sprzedaży – stacjonarnej i mobilnej. W pierwszej franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni od 10 do 25 m2, dostosowanego do wymagań Sanepidu. Firma pomaga w załatwieniu wszystkich procedur, wykonuje wizualizację lokalu, dostarcza maszynę do produkcji lodów, gofrownicę i inne elementy wyposażenia. Koszt otwarcia takiego lokalu to ok. 27 000 zł.

Jeśli partner Przygody wybierze mobilny format sprzedaży, może kupić od firmy gotową, w pełni wyposażoną przyczepkę / budkę o powierzchni 5 m2. Jest ona przystosowana do wymagań Sanepidu, ma kącik sanitarny, maszynę do lodów, gofrownicę. – Dostarczamy ją we wskazane przez partnera miejsce. Wystarczy podłączyć prąd i do dzieła – mówi Łukasz Przygoda. Jej koszt to 30 000 zł, jednak w tym przypadku nie ponosimy tak dużych kosztów, jak w lokalu – biznes na zimę można po prostu zamknąć, ale można też skupić się na produkcji gofrów.

Partner Lodów Przygoda zobowiązany jest do kupowania w sieci wszelkich składników do produkcji lodów i gofrów. Według zapewnień firmy ich ceny są atrakcyjne i pozwalają na uzyskanie dobrej marży. Minimalna ilość zakupów nie jest narzucana i składniki można zamawiać według potrzeb.

Partnerzy mogą też liczyć na kredyt gotówkowy na rozpoczęcie działalności w wysokości do 15 000 zł. Rata przy rozłożeniu na 5 lat wynosi nieco ponad 400 zł miesięcznie. Opłata franczyzowa wynosi łącznie 2 500 zł netto (500 zł/mc przez 5 miesięcy).

- Jest to dobre wyjście dla ludzi którzy nie mają większej gotówki a chcieliby zacząć przygodę z biznesem. Ryzyko jest małe, pomagamy na każdym etapie, poczynając nawet od znalezienia odpowiedniej lokalizacji – podsumowuje Łukasz Przygoda.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design