Koronawirus nie zaszkodził nieruchomościom

Data dodania: 14 grudnia 2020
Kategoria:
Foto: Metrohouse

Sieć Metrohouse, licząca ponad 80 biur nieruchomości w całej Polsce, notuje w ostatnim czasie rekordowe zainteresowanie – zarówno ze strony klientów, jak i franczyzobiorców.

- W trudnej sytuacji panującej pandemii, która negatywnie wpływa na wiele branż i gałęzi gospodarki, obrót nieruchomościami funkcjonuje stabilnie. Wynika to m.in. z faktu, iż w kryzysowej sytuacji na rynku, z szybko rosnącym poziomem inflacji bezpieczniej jest ulokować oszczędności w nieruchomościach – wyjaśnia Agata Korzeniewska, Dyrektor Sieci Franczyzowej Metrohouse Franchise S.A. - Ponad 30 proc. nabywców kupuje mieszkania w celach inwestycyjnych. Zainteresowanie taką formą lokowania oszczędności jest znacznie większe niż przy innych instrumentach finansowych. Jest ono silnie skorelowane z wysokością stóp procentowych. Relatywnie niedrogie kredyty powodują kontynuację zakupów, a brak innych alternatyw inwestycyjnych skłania klientów do tego, aby inwestować w nieruchomości. Nie sądzimy, aby szybko ta sytuacja uległa zmianie – dodaje.

Jak wynika z obserwacji Metrohouse, w kryzysie usługa pośrednictwa i wsparcie ekspertów rynku cieszy się wręcz większym zapotrzebowaniem niż w sytuacji stabilizacji. Sieć korzysta z tej koniunktury, odnotowując rekordowe wyniki sprzedaży nieruchomości w ostatnich kilku miesiącach. Dobrą sytuację panującą na rynku nieruchomości zauważają także przedsiębiorcy z innych branż, co przykłada się również na zainteresowanie franczyzą.

- Najwięcej kandydatów pochodzi z branży turystycznej, która w czasie pandemii bardzo negatywnie odczuła jej skutki. Osoby prowadzące do tej pory biura podróży najczęściej były zmuszone do zamknięcia swojej działalności, a posiadają lokal, niewielki zespół sprzedawców, mają doświadczenie handlowe i managerskie. Jest to bardzo duży zasób, który ułatwia przebranżowienie i rozpoczęcie pracy na rynku obrotu nieruchomościami – mówi Korzeniewska.

Podobnie jak wszystkie inne osoby zainteresowane otwarciem biura nieruchomości pod logo Metrohouse, mogą oni liczyć na rozbudowany pakiet szkoleń oraz staż wdrożeniowy, przygotowujący merytorycznie i praktycznie do nowego zawodu, wszystkie narzędzia do pracy, autorski system CRM, dostęp do bazy ofert nieruchomości, materiały marketingowe i dokumenty czy wsparcie doświadczonych dedykowanych opiekunów franczyzy.
W sieci Metrohouse działa obecnie  81 biur w całej Polsce, z czego 9 to jednostki własne, zaś pozostałe prowadzone są na zasadach franczyzy. W trakcie przygotowań do uruchomienia jest 12 nowych biur.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design