Franczyzowa sieć restauracji Salad Story, działająca w segmencie fast casual w zakresie zdrowej żywności, pozyskała inwestora mniejszościowego. Movens Capital dokapitalizował spółkę kwotą kilku milionów złotych.
Piotr Pęszyński, dyrektor ds. franczyzy Salad Story w rozmowie z franczyzawpolsce.pl zaznacza, że pozyskane środki zostaną skierowane m.in. na dalszy rozwój sieci lokali.
– Pod naszym szyldem działają obecnie 33 lokale (w tym 9 w oparciu o franczyzę). We wrześniu ub. r. wprowadziliśmy na rynek drugi brand - WrapMe! by Salad Story, który liczy obecnie 3 lokalizacje (to warszawskie Złote Tarasy i Galeria Mokotów oraz nowa wrocławska galeria Wroclavia). W tym roku planujemy otworzyć około 8 kolejnych punktów restauracyjnych. Celujemy nie tylko w centra handlowe. W przypadku naszych konceptów dobrze się sprawdzają również biurowce i lokalizacje miejskie – mówi Piotr Pęszyński.
Dodaje, że najnowszy koncept WrapMe! by Salad Story jest rozwijany w kanale własnym. Nie wykluczone jednak, że spółka podejmie decyzję o rozwoju tego konceptu w ramach sieci franczyzowej.
Łukasz Pawłowski, partner zarządzający Movens Capital podkreśla, że fundusz zdecydował się wesprzeć kapitałowo Salad Story z uwagi na atrakcyjność koncepcji biznesowej, silną markę i perspektywy dalszego rozwoju.
„Trendy rynkowe jednoznacznie wskazują na rozwój sektora zdrowej żywności w Polsce, za czym nie nadążają inne koncepty gastronomiczne w obszarze fast casual, szczególnie w galeriach handlowych, których nasycenie wciąż nie osiągnęło optymalnego poziomu" – skomentował Łukasz Pawłowski.
Salad Story to sieć restauracji szybkiej obsługi, w których serwowana jest zdrowa żywność: sałatki przygotowywane na zamówienie gości, aromatyczne sosy na bazie oliwy lub jogurtu, sezonowe zupy kremy, ciepłe lunchowe wrapy, hot boxy na bazie kaszy, ryżu lub makaronu oraz świeżo wyciskane soki.