Jaki biznes rozkręcić wiosną?

Data dodania: 23 kwietnia 2014
Jaki biznes otworzyć na wiosnę? Foto: sxc.hu

Według Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, początek wiosny to jeden z najgorętszych okresów ze względu na ilość zakładanych w Polsce firm. Wellness, kosmetologia i fryzjerstwo to branże, w których najlepiej jest zaczynać wraz z pierwszymi oznakami wiosny.

W tym roku ma wejść w życie ustawa, która skróci średni czas potrzebny na zarejestrowanie firmy o 17 dni. To kolejne po wprowadzeniu tzw. „jednego okienka” rozwiązanie, które ma ułatwić życie początkującym przedsiębiorcom. Zmniejszeniu ulegnie też liczba danych wymaganych w tzw. wniosku zgłoszeniowym. Można więc powiedzieć, że założenie własnej firmy od dawna nie było tak proste. Na rynku nie brakuje ofert sprawdzonych konceptów franczyzowych skierowanych do tych, którzy boją się zaczynać biznes na „własną rękę”. Praktycznie w każdej branży są miesiące lepsze i gorsze. A cały cykl koniunkturalny powtarza się bez większych odchyleń co rok. Warto zwrócić uwagę na sezonowość w branży, w której planujemy uruchomić działalność. Startując w tzw. koniunkturalnym dołku, należy być przygotowanym na dokładanie do biznesu przez kilka miesięcy. W miarę możliwości warto rozpoczynać działalność w jak najlepszym okresie.

Najlepsze branże na wiosnę

Wiosna jest na pewno dobrym momentem na otwarcie salonu fryzjerskiego, a także rozpoczęcie działalności w dystrybucji kosmetykami fryzjerskimi. Słabe miesiące dla branży fryzjerskiej to listopad, styczeń i luty, zaś mocne miesiące to kwiecień lub marzec, w zależności od tego kiedy wypada Wielkanoc oraz grudzień. W pozostałych miesiącach przychody są na podobnym, stabilnym poziomie.

– Najlepiej otworzyć salon na wiosnę, ponieważ wtedy ma się przed sobą dobry okres na rozkręcenie go - mówi Tomasz Bączyk, członek zarządu firmy Provalliance, zarządzającej siecią salonów fryzjerskich Jean Louis David (25 jednostek własnych i 12 franczyzowych). Powszechnie wiadomo, że o zdrowy wygląd i figurę powinno się dbać cały rok, można powiedzieć, że nasz klimat niespecjalnie temu sprzyja.

Szczególnie jesień i zima skutecznie odstrasza nas przed wszelkimi formami ruchu. Dlatego gdy pojawiają się pierwsze oznaki wiosny, zrzucamy zimowe ubrania i kilkumiesięczne zwolnienie obrotów ruchowych jest widoczne gołym okiem. Chcąc szybko uzyskać zadowalający efekt, sięgamy po sprawdzone rozwiązania.

Dlatego większość biznesów związanych z dbałością o wygląd i figurę notuje większe zainteresowanie ze strony klientów na wiosnę. I wtedy też jest najlepszy moment na uruchomienie takich punktów. Istotne by zdążyć przed latem, gdy obroty w usługach biznesów urodowych spadają, nie tylko z powodu „sezonu ogórkowego”, ale także z powodu ograniczeń w wykonywaniu niektórych zabiegów.

- Z doświadczenia widać, że najmniejsze zainteresowanie naszymi zabiegami jest w okresie letnim. Poprzez swoje działania próbujemy to zniwelować – mówi Magdalena Dąbrowska, specjalista ds. marketingu sieci DepilConcept oraz BodyConcept.

– Staramy się tak dobierać zabiegi dostępne w gabinetach fotoepilacji i estetyki BeautifulSkin oraz Instytutach Kosmetologii IMAGE, aby o każdej porze roku klient miał do wyboru całą gamę zabiegów. Problem mógłby się pojawić np. latem, ponieważ część zabiegów nie może być wykonywana o tej porze roku. Do takiej grupy zaliczają się m.in. zabiegi z użyciem laserów czy IPL. W naszych gabinetach oferta jest na tyle szeroka, że klient znajdzie coś dla siebie o każdej porze roku – dodaje Arkadiusz Wojtczak, Manager ds. rozwoju sieci BeautifulSkin.

Po zabiegach odchudzających przychodzi pora na lekkie i zdrowe odżywianie. – Coraz większa świadomość Polaków dotycząca zdrowego odżywiania sprzyja uruchamianiu placówek o każdej porze roku. Zdrowy tryb odżywiania nie jest już wynikiem chwilowej fascynacji zdrowym stylem życia, ale sposobem na nie. Stąd stale rosnące grono wiernych klientów Salad Story, którzy w naszych placówkach otrzymują naturalne, dobrze zbilansowane posiłki. Niezależnie od tego oczywiście najlepiej otworzyć nową placówkę na wiosnę. Niewątpliwie największy boom na zdrową żywność to okres od wczesnej wiosny do jesieni – mówi Anna Krajewska, właścicielka sieci Salad Story. Obecnie sieć liczy sobie 25 lokali, w tym 7 franczyzowych oraz 18 własnych.

Zdążyć przed latem musi też franczyzobiorca sieci Lody Przygoda.

– Najlepszą porą na uruchomienie biznesu w naszej branży to początek kwietnia, by móc funkcjonować aż do końca września, a jeśli pogoda pozwoli to jeszcze dłużej. Szczególną uwagę zwracamy na lokalizację, gdyż dobra lokalizacja jest gwarantem satysfakcjonującego zarobku na czas zamknięcia punktu w okresie zimowym – mówi Łukasz Przygoda, właściciel sieci Lody Przygoda, zarządzający 10 placówkami własnymi i 8 franczyzowymi.

– Jeśli nasz franczyzobiorca chce również prowadzić działalność zimą, mamy dla niego przygotowaną specjalną ofertę na ten czas w postaci sprzedaży ciepłych lodów, rurek z bitą śmietaną, gofrów oraz ciepłych napojów. Najlepsze miejsca to duże sieci handlowe oraz centra miasta, gdzie przepustowość ludzi jest dobra, choć bardzo fajnie sprawdzają się mniejsze miasta czy nawet wieś - wtedy dobrą lokalizacją jest punkt blisko kościoła – dodaje Łukasz Przygoda.

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram