Jest sporo branż, w których brakuje franczyz

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 grudnia 2012
Kategoria:

Jest sporo branż, w których brakuje franczyz

Obecnie pochłania nas rozwój pierwszego konceptu, sklepów owocowo-warzywnych Warzywnik. Ale nie wykluczamy w przyszłości rozwoju kolejnych sieci franczyzowych - mówi Paweł Ciszek, dyrektor operacyjny spółki Czerwona Torebka.

Czerwona Torebka zapowiedziała budowę 4500 pasaży handlowych w całej Polsce. Na jakim etapie jest realizacja tych planów? Ile placówek już działa, a ile zostanie otwartych w najbliższym czasie?

Paweł Ciszek: 4500 to plan dalekosiężny, wieloletni, na tyle tego typu obiektów szacujemy obecnie potencjał polskiego rynku. W tym momencie mamy 26 obiektów gotowych, do końca roku 65 obiektów będzie posiadało pozwolenie na użytkowanie. Na koniec przyszłego roku chcemy mieć ok. 120 pasaży, rok później ok. 180, zaś od 2015 roku chcemy oddawać do użytku ponad 200 pasaży rocznie. Do 2021 r. liczba pasaży pod szyldem Czerwonej Torebki powinna przekroczyć 1800. Rozwijamy się w całej Polsce, we wszystkich województwach, w małych miejscowościach i dużych miastach, podobnie jak to było w przypadku naszych wcześniejszych projektów, czyli Biedronki, Żabki i Eurocashu.

Jakie zainteresowanie pasażami wykazują lokalni przedsiębiorcy? Chętnie przenoszą swoje biznesy ze sprawdzonych miejsc do tego typu obiektów?

Zainteresowanie jest duże, bowiem rynek handlu produktami FMCG, czyli produktami pierwszej potrzeby, szybko rotującymi jest bardzo rozdrobniony. My chcemy zrzeszać w pasażach tych mniejszych przedsiębiorców ze względu na powierzchnię, którą oferujemy pod wynajem, czyli od 60 do 120 mkw., przedsiębiorców, którzy obecnie mają sklepiki osiedlowe czy wręcz stoiska na bazarkach. Czerwona Torebka jest powierzchnią handlu nowoczesnego, jednak zupełnie nieporównywalną z galerią handlową. Dlatego nie liczymy na najemców, którzy są obecni w galeriach, np. międzynarodowe marki odzieżowe. Czerwona Torebka ma być w założeniu pasażem, który skupia sklepy specjalistyczne typu spożywczy, mięsny, piekarniczy, owocowo-warzywny, rybny, drogeria etc.

W ostatnim czasie Czerwona Torebka dość mocno angażuje się w rozwój franczyzy w Polsce - tworzy własne koncepty oraz promuje te istniejące na rynku. Domyślam się, że celem tych działań jest wyjście naprzeciw potencjalnym najemcom. Dlaczego, w Państwa ocenie, działanie w ramach sieci franczyzowej może być dla nich atrakcyjniejsze niż otwarcie punktu według własnego pomysłu?

To kwestia indywidualnego wyboru. Są przedsiębiorcy, którzy mają mocne regionalnie marki, dysponują doświadczeniem, know-how, sprawdzonymi źródłami dostaw i oni nie widzą potrzeby przyłączania się do sieci franczyzowej. Ma to najczęściej miejsce w przypadku sklepów piekarniczych i mięsnych. Są to dopracowane koncepty, znane na danym rynku i my chętnie nawiązujemy współpracę z takimi podmiotami. Z drugiej strony, są też przedsiębiorcy początkujący, którzy nie wypracowali sobie na rynku jeszcze odpowiedniej renomy, marki, ich doświadczenie choćby w zakresie obsługi klienta, marketingu czy merchandisingu jest niewielkie. Takich przedsiębiorców zachęcamy do rozważenia współpracy z siecią franczyzową, która dysponuje dobrymi, sprawdzonymi rozwiązaniami.

I jakie są reakcje? Chętnie korzystają z tych rozwiązań?

Tak, ta druga grupa, czyli osoby, które nie mają przedsiębiorstw o uznanych lokalnie markach, wykazuje duże zainteresowanie. Zauważamy, że udział firm działających na zasadzie franczyzy wśród naszych najemców jest znaczący i sądzę, że będzie rosnąć.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

Data dodania: 9 maja 2022
Kupować czy pożyczać? – oto jest pytanie
Data dodania: 25 kwietnia 2022
Czy grozi nam wojna o wodę?
Data dodania: 28 marca 2022
Doceniliśmy pracę zdalną
Data dodania: 17 marca 2022
Czy konwersje to przyszłość nieruchomości komercyjnych

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram