Jak wykorzystać siłę marki BP

Data dodania: 26 czerwca 2014
Kategoria:
Sławomir Remański, franczyzobiorca BP

Wszystko wskazuje na to, że tak dziś jak i w przyszłości, franczyza to najlepsze rozwiązanie dla prywatnych stacji benzynowych. Mimo wysokich opłat franczyzowych, korzyści płynące z przynależenia do sieci są nieocenione – mówi nam Sławomir Remański, franczyzobiorca BP.

- Od jak dawna jest Pan właścicielem stacji BP?
- Jestem współwłaścicielem stacji działającej pod szyldem BP od 8 miesięcy.

- Jak to się zaczęło? Wpadł Pan na pomysł postawienia nowej stacji, czy - mówiąc w skrócie - miał Pan stację i postanowił działać pod marką BP?

- Na rynku jesteśmy obecni od 20 lat. Na początku działaliśmy pod własnym szyldem, ale jak tylko pojawiła się możliwość podpisania umowy franczyzowej z koncernem paliwowym, wykorzystaliśmy to. Moje przekonanie, że jedynie pod dobrą, znaną marką można utrzymać się w tym biznesie, pozostaje niezmienione od wielu lat. Wszystko wskazuje na to, że tak dziś jak i w przyszłości, franczyza to najlepsze rozwiązanie dla prywatnych stacji. Mimo wysokich opłat franczyzowych, korzyści płynące z przynależenia do sieci są nieocenione.

- Co Pana skłoniło właśnie do BP a nie innej sieci?
- BP jest marką bardzo dobrze rozpoznawalną na rynku i cieszącą się w moim rejonie zasłużonym uznaniem. Jest to magnes dla najbardziej wymagających klientów. Przy wyborze franczyzodawcy z pewnością trzeba brać pod uwagę nie tylko wysokość opłat franczyzowych, ale również renomę marki na rynku na którym działamy.

Franczyzowa stacja BP- Stacja benzynowa to jest może małe przedsiębiorstwo, ale sporo kosztujące. Ile mniej więcej trzeba wydać na stację benzynową i jak długo to się zwraca?
- Stacja benzynowa jak każdy biznes wymaga inwestycji. Gdy jednak spodziewamy się odpowiedniego poziomu przychodów, wysokość poniesionych kosztów nie ma znaczenia. Realistyczny biznes plan powinien dać nam odpowiedź czy warto podejmować taką działalność. Nie będę odkrywczy jeśli nadmienię, że dla stacji benzynowej jednym z najważniejszych czynników jest dobra lokalizacja. Jeśli ten warunek jest spełniony, to możemy liczyć na to że zainteresują się nami najlepsi franczyzodawcy.

- Na czym tak naprawdę zarabia stacja? Większość chyba nie na paliwie, tylko na jedzeniu, sklepie.
- Na czym tak naprawdę zarabia stacja ? Jedyną odpowiedzią na takie pytanie jest odpowiedź że podobnie jak inne przedsięwzięcia ukierunkowane na zysk, stacja benzynowa zarabia na zaspokajaniu potrzeb klientów. Dlatego tak ważny jest dobry franczyzodawca, który zapewni nam profesjonalne podejście marketingowe. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że dla stacji najważniejszy jest odpowiednio wysoki poziom sprzedaży. Stacja musi obsługiwać dużą liczbę klientów. Marża detaliczna dla towarów które sprzedajemy w sklepie może być wyższa, lecz nie można zakładać wysokich zysków ze sprzedaży towarów w sklepie, jeśli klienci nie będą przekonani o wysokiej jakości naszego paliwa, bo wtedy po prostu będą omijać i naszą stację i nasz sklep.

- Mam wrażenie, że BP ma dość wyśrubowane standardy stacji. Czy trudno je spełnić, jak sieć pomaga w ich realizowaniu?
- Aby istnieć na dzisiejszym konkurencyjnym rynku (i nie dotyczy to tylko stacji benzynowych ),trzeba stosować wysokie standardy. Dlatego też dobrze, że BP dba o wysokie standardy, gdyż właśnie to zapewnia im wysoką pozycję rynkową. Jestem przekonany, że utrzymanie wysokich standardów narzuconych przez „ franczyzodawcę – eksperta”, to bezsprzeczne korzyści. Na naszej stacji dążymy do tego, aby bardzo ściśle współpracować w tej kwestii z BP. Jako franczyzobiorcy staramy się aby nasza stacja niczym nie różniła się od stacji własnych BP w zakresie wyglądu zewnętrznego, poziomu i wachlarza usług. Uważam, że jeśli rzeczywiście chcemy korzystać z atutów franczyzy, to powinniśmy maksymalnie wykorzystać siłę marki franczyzodawcy i naprawdę warto w tę siłę marki uwierzyć. Jeśli podpisujemy umowę franczyzową, to nie tylko po to aby mieć zapewnioną przez franczyzodawcę odpowiednią jakość paliwa, ale też po to żeby w pełni wykorzystać siłę znanej marki. I to jest bardzo ważne.

- Jakie są dla Pana plusy współpracy z BP, jak Pan ją ocenia?
- Po 8 miesiącach współpracę oceniam pozytywnie. Kontakt z franczyzodawcą i przepływ informacji jest dobry. Profesjonalnie organizowane są akcje promocyjne, bardzo wysoko oceniam program lojalnościowy. Cieszy mnie to że sieć się rozwija, co dobrze wróży na przyszłość.

Rozmawiał Konrad Bagiński

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design