Monetia w ciągu 2-3 lat chce podwoić swoje udziały w rynku. Zgodnie z zapowiedziami zarządu spółki będzie to możliwe dzięki dalszemu rozwojowi sieci agencyjnej oraz wprowadzeniu do oferty nowych usług.
Główne kierunki rozwoju największej w Polsce sieci agencji płatniczych obejmują zarówno poszerzanie dotychczasowej działalności, jak również jej dywersyfikację o nowe usługi.
Obecnie Monetia obsługuje w swoich 550 oddziałach ponad pół miliona klientów, opłacających w gotówce rachunki za gaz, prąd czy telewizję. Zgodnie z założeniami w ciągu najbliższych 2-3 lat spółka chce powiększać swoją sieć w 10-proc. tempie każdego roku. Już w tym roku ma rozrosnąć się do 600 agencji w całej Polsce. Rozwój terytorialny będzie skupiony na zachodzie Polski, gdzie w tej chwili istnieje najmniej oddziałów Monetii. Rozwój podstawowego biznesu ma pozwolić spółce zwiększyć jej udział w rynku płatności gotówkowych z obecnych 10 do 20% w ciągu najbliższych kilku lat. Zarząd spółki nadal widzi w swoim segmencie spory potencjał.
Jednocześnie zarząd Monetii ma zamiar wprowadzać nowe perspektywiczne usługi do oferty. Jedną z nich jest outsourcing kasowy skierowany głównie do urzędów i spółdzielni mieszkaniowych oraz obsługujących je banków. Spółka podpisała już pierwsze kontrakty na outsourcing kasowy z DnB i Getin Bankiem.
– Widzimy na rynku spory popyt na tego typu usługę ze strony jednostek samorządu terytorialnego i dużych przedsiębiorstw, które z różnych względów nie chcą prowadzić kas samodzielnie – mówi Wojciech Jóźwiak.
Kolejną z nowości nie tylko w ofercie Monetii, ale w ogóle na polskim rynku, jest tzw. usługa fulfillmentu, czyli procesowanie umów i innych dokumentów. Usługi zakupione zdalnie -przez Internet, czy telefon, często wymagają dla swojej ważności weryfikacji danych i podpisu klienta.
– Monetia umożliwia w swoich placówkach zweryfikowanie danych klienta i uzyskanie niezbędnych podpisów. Klient wybiera dogodną dla siebie porę i miejsce. Rozmawiamy już z kilkoma zainteresowanymi firmami. Kierujemy tę usługę m.in. do instytucji finansowych o ograniczonej liczbie oddziałów czy telekomów oferujących swoje usługi zdalnie – kontynuuje Wojciech Jóźwiak.
Monetia realizuje 15 mln transakcji rocznie o łącznej wartości 2,6 mld zł. Spółka konkuruje z Pocztą Polską ceną usług, standardem, jakością i komfortem obsługi. Ze 150 wystawcami faktur masowych ma zawarte umowy, na podstawie których osoby płacące rachunki zyskują niższe prowizje lub są z nich całkowicie zwolnione
W ostatnich latach Monetia wypracowywała rocznie ok. 10 mln zł przychodów, generując przy tym zysk netto na poziomie 1,6-2,1 mln zł. Dywersyfikacja oferty i większa sieć ma zapewnić spółce zrównoważony rozwój.
– Jestem przekonany, że wprowadzenie planowanych przez nas zmian pozytywnie wpłynie na naszą rentowność. Zadowoleni powinni być także nasi agenci, którzy zyskają możliwość zwiększenia przychodów, bez ponoszenia dodatkowych nakładów inwestycyjnych – podsumowuje Wojciech Jóźwiak.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji