Monetia stawia na wzrost sieci agencyjnej

Data dodania: 25 czerwca 2014
Kategoria:

Monetia w ciągu 2-3 lat chce podwoić swoje udziały w rynku. Zgodnie z zapowiedziami zarządu spółki będzie to możliwe dzięki dalszemu rozwojowi sieci agencyjnej oraz wprowadzeniu do oferty nowych usług.

Główne kierunki rozwoju największej w Polsce sieci agencji płatniczych obejmują zarówno poszerzanie dotychczasowej działalności, jak również jej dywersyfikację o nowe usługi.

Obecnie Monetia obsługuje w swoich 550 oddziałach ponad pół miliona klientów, opłacających w gotówce rachunki za gaz, prąd czy telewizję. Zgodnie z założeniami w ciągu najbliższych 2-3 lat spółka chce powiększać swoją sieć w 10-proc. tempie każdego roku. Już w tym roku ma rozrosnąć się do 600 agencji w całej Polsce. Rozwój terytorialny będzie skupiony na zachodzie Polski, gdzie w tej chwili istnieje najmniej oddziałów Monetii. Rozwój podstawowego biznesu ma pozwolić spółce zwiększyć jej udział w rynku płatności gotówkowych z obecnych 10 do 20% w ciągu najbliższych kilku lat. Zarząd spółki nadal widzi w swoim segmencie spory potencjał.

Jednocześnie zarząd Monetii ma zamiar wprowadzać nowe perspektywiczne usługi do oferty. Jedną z nich jest outsourcing kasowy skierowany głównie do urzędów i spółdzielni mieszkaniowych oraz obsługujących je banków. Spółka podpisała już pierwsze kontrakty na outsourcing kasowy z DnB i Getin Bankiem.

– Widzimy na rynku spory popyt na tego typu usługę ze strony jednostek samorządu terytorialnego i dużych przedsiębiorstw, które z różnych względów nie chcą prowadzić kas samodzielnie – mówi Wojciech Jóźwiak.

Kolejną z nowości nie tylko w ofercie Monetii, ale w ogóle na polskim rynku, jest tzw. usługa fulfillmentu, czyli procesowanie umów i innych dokumentów. Usługi zakupione zdalnie -przez Internet, czy telefon, często wymagają dla swojej ważności weryfikacji danych i podpisu klienta.

Monetia umożliwia w swoich placówkach zweryfikowanie danych klienta i uzyskanie niezbędnych podpisów. Klient wybiera dogodną dla siebie porę i miejsce. Rozmawiamy już z kilkoma zainteresowanymi firmami. Kierujemy tę usługę m.in. do instytucji finansowych o ograniczonej liczbie oddziałów czy telekomów oferujących swoje usługi zdalnie – kontynuuje Wojciech Jóźwiak.

Monetia realizuje 15 mln transakcji rocznie o łącznej wartości 2,6 mld zł. Spółka konkuruje z Pocztą Polską ceną usług, standardem, jakością i komfortem obsługi. Ze 150 wystawcami faktur masowych ma zawarte umowy, na podstawie których osoby płacące rachunki zyskują niższe prowizje lub są z nich całkowicie zwolnione

W ostatnich latach Monetia wypracowywała rocznie ok. 10 mln zł przychodów, generując przy tym zysk netto na poziomie 1,6-2,1 mln zł. Dywersyfikacja oferty i większa sieć ma zapewnić spółce zrównoważony rozwój.

Jestem przekonany, że wprowadzenie planowanych przez nas zmian pozytywnie wpłynie na naszą rentowność. Zadowoleni powinni być także nasi agenci, którzy zyskają możliwość zwiększenia przychodów, bez ponoszenia dodatkowych nakładów inwestycyjnych – podsumowuje Wojciech Jóźwiak.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 0 zł
  • Opłata wstępna: 720 zł
  • Opłata bieżąca: brak. Przedsiębiorca pokrywa natomiast koszy bieżące: najem lokalu, konwojowanie gotówki, ubezpieczenie agencji, koszty eksploatacyjne itd.
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design