Kto odnajdzie swój ulubiony styl w piwie kraftowym ten nigdy z niego nie zrezygnuje – mówią Tomasz Jabłoński oraz Marek Pierzchała, franczyzobiorcy sieci PINTA.
ABY PROWADZIĆ LOKAL PINTA TRZEBA BYĆ SMAKOSZEM PIWA?
Z pewnością miłość do piwa pomaga w prowadzeniu tego biznesu. Ale wbrew pozorom nawet dla PINTY najważniejsze jest doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Za jakość piwa odpowiadają piwowarzy. My odpowiadamy za jakość całego pubu, a więc również za jakość jedzenia, czystość, za poziom obsługi klientów.
WIEDZĄ PANOWIE ILE TEGO ZŁOTEGO TRUNKU POLACY WYPIJAJĄ ROCZNIE?
Nie wiemy ile piwa rocznie wypijają Polacy, ale wiemy, ile wypija się go w PINCIE Wrocław. Na jednego gościa przypadają średnio 2 piwa i to nie zawsze złociste, także bursztynowe, czerwone i ciemne.
DLACZEGO ZDECYDOWALI SIĘ PANOWIE NA TAKI BIZNES?
Chcieliśmy mieć pub, ale potrzebowaliśmy know-how oraz wsparcia z „centrali”. Wiedzieliśmy, że w PINCIE są osoby z doświadczeniem w gastronomii. Browar stale współpracuje też z pubami w całej Polsce i za granicą. Oprócz tego, zainteresowanie piwami rzemieślniczymi stale rośnie, a lokali w których można wypić „krafta” nadal nie jest za dużo. Musieliśmy mieć tylko pewność, że biznes się uda. Uznaliśmy, że marka PINTA sama się obroni.
GDZIE ZNAJDUJE SIĘ PANÓW LOKAL?
Pierwszy franczyzowy pub rzemieślniczy w Polsce otworzyliśmy we Wrocławiu w kompleksie OVO przy ulicy Podwale 83. To jest nowoczesny budynek biurowy z miejscem na ogródek piwny i wewnętrznym patio.
A CO PRZEKONAŁO PANÓW DO PROWADZENIA LOKALU POD MARKĄ PINTA?
Przede wszystkim najbardziej znany brand w piwowarstwie rzemieślniczym. Poza tym browar, który stale ma w swojej ofercie kilkanaście sprawdzonych i uznanych piw, a jednocześnie ciągle szuka nowych stylów, wariantów piwnych i kooperacji z innymi browarami rzemieślniczymi z Polski i z zagranicy.
JAKIE KORZYŚCI WYNIKAJĄ Z DZIAŁANIA W SIECI FRANCZYZOWEJ?
Od PINTY dostaliśmy wsparcie w tym, co jest chyba najtrudniejsze na początku, czyli w aranżacji i w całym procesie uruchomienia lokalu. Doradzali nam w czasie przygotowywania biznes planu. Przekazali know-how i standardy prowadzenia pubu i zarządzania biznesem. Szkolą nas i naszych pracowników. Wspierają marketingowo. Dbają o atrakcyjną ofertę produktową.
ILE KOSZTOWAŁO URUCHOMIENIE BIZNESU?
Uruchomienie ponad 300-metrowego lokalu kosztowało nas około milion złotych.
A KIEDY ZACZĘLI PANOWIE ZARABIAĆ?
Pub otworzyliśmy w sierpniu 2018 roku, pierwsze pieniądze zarobiliśmy miesiąc później.
ILE RODZAJÓW PIW JEST W OFERCIE?
Stale jest z czego wybierać. Mamy 21 kranów plus ofertę około 100 rodzajów piw z butelek.
A CO JESZCZE OPRÓCZ PIWA JEST W OFERCIE?
Przede wszystkim pełna karta autorskich dań, a oprócz piwa również napoje bezalkoholowe i inne trunki wszelkiego rodzaju.
CZY PIWA RZEMIEŚLNICZE TO CHWILOWA MODA, CZY STAŁY TREND, KTÓRY WZRASTA?
Piwa rzemieślnicze to element dużo szerszego zjawiska, w którym producent i klient przestaje być anonimowy. Nowe browary rzemieślnicze powstają właściwie w każdym miesiącu, a branża od 8 lat bije doroczne rekordy w liczbie premierowych piw. Zjawisko stało się tak popularne, że zaczynają się pod niego podszywać browary regionalne i koncernowe.
JAKO LAIKOWI, PROSZĘ WYTŁUMACZYĆ CZYM SIĘ RÓŻNI PIWO RZEMIEŚLNICZE OD TEGO ZWYKŁEGO?
Tym samym czym pomidor szklarniowy różni się od tego z gruntu. Piwo rzemieślnicze ma lepszy smak, kolor, zapach. Kto odnajdzie swój ulubiony styl w piwie kraftowym ten nigdy z niego nie zrezygnuje. Poza tym w piwach rzemieślniczych zawsze najważniejsze jest piwo, jego zgodność ze stylem, z tradycją warzenia, ale również innowacyjne podejście. Szybkość produkcji i masowa sprzedaż nas nie interesuje.
CO JEST NAJTRUDNIEJSZE W TYM BIZNESIE?
Rotacja personelu.
A NAJPRZYJEMNIEJSZE?
Praca z ludźmi, wśród których nie brakuje ludzi z pasją.
Dziękuję za rozmowę
Piotr Zaręba
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji