Toy Planet w sklepie i na wyspie

Data dodania: 26 marca 2020
Kategoria:
Foto: Toy Planet

Foto: Toy Planet

Franczyzodawca sieci sklepów z zabawkami skoncentruje się w tym roku nie tylko na otwieraniu nowych sklepów, ale także na wspieraniu działających placówek.

Według firmy badawczej PMR, wartość rynku produktów dla dzieci wyniosła w 2019 roku 15,2 mld zł, o niemal 5 proc. więcej niż rok wcześniej. W ciągu minionych 12 miesięcy zakupu tego typu produktów dokonało 40 proc. Polaków. Największymi graczami na tym rynku są: Jeronimo Martins (Biedronka, Hebe), Smyk oraz Grupa Schwartz (Lidl, Kaufland). Najszybciej rosnącym kanałem jest natomiast sprzedaż internetowa.

Uzupełnieniem oferty dostępnej online oraz w dużych sieciach marketów są sklepy specjalistyczne, których przewagą jest fachowa obsługa. Przykładem jest sieć sklepów z zabawkami Toy Planet, która rozwija się poprzez franczyzę. Obecnie należy do niej 20 sklepów franczyzowych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Większość z nich znajduje się w mniejszych miejscowościach, w których brakuje sklepów z markowymi zabawkami. W Toy Planet można bowiem kupić przede wszystkim zabawki najbardziej znanych producentów, jak Lego, Mattel, Hasbro, Fisher Price czy Cobi.

Franczyzodawca konceptu, firma Wojtex prowadzi obecnie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami na temat kolejnych otwarć, ale jednocześnie podejmuje też szereg inicjatyw wspierających działające sklepy.

– W tym roku planujemy wdrożyć szereg działań marketingowych mających na celu umocnienie marki na tle konkurencji. Cały czas będziemy negocjować stawki z kolejnymi dostawcami i reagować na zapotrzebowania klientów. Sieć Toy Planet nieustannie podąża za trendami w branży zabawkarskiej i sukcesywnie poszerza swój asortyment zgodnie z panującą modą. Nasi specjaliści prowadzą rozmowy z potencjalnymi dostawcami i wybierają najlepszej jakości zabawki – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. – Toy Planet wprowadza szereg narzędzi usprawniających działanie poszczególnych filii, co przekłada się na wzrosty obrotów i stabilną pozycję na rynku – dodaje.

Podkreśla, że niehandlowe niedziele nie wpłynęły znacząco na sytuację sklepów, a jedynie na zmianę zwyczajów zakupowych klientów. Ruch w galeriach handlowych, a tym samym także w sklepach Toy Planet kumuluje się obecnie w piątkowe wieczory oraz soboty.

Koncept franczyzowy Toy Planet dostępny jest w dwóch formatach – pełnowymiarowej placówki oraz wyspy. Możliwość otwarcia wyspy znaczącą obniża próg wejścia w ten biznes. Podczas gdy otwarcie sklepu wymaga powierzchni 50-200 mkw. i wiąże się z nakładami inwestycyjnymi minimum 120 tys. zł, wyspę można uruchomić kosztem już 20 tys. zł. Wymagana powierzchnia to minimum 9 mkw.

– Wyspę z zabawkami należy traktować jak miejsce dla klienta, który kupuje pod wpływem impulsu podczas dokonywania innych zakupów. Sklep natomiast jest przeznaczony dla klienta, który wcześniej już planował zakupy. To właśnie tam znajdzie szeroki asortyment artykułów dla dzieci – mówi Wojciech Goduński.

Marka Toy Planet obecna jest na rynku od blisko 15 lat. Na początku 2017 roku została przejęta przez firmę Wojtex, która posiada duże doświadczenie w rozwijaniu sieci franczyzowych, przede wszystkim w branży gastronomicznej. W portfolio firmy znajdują się takie marki jak m.in. Biesiadowo (trzecia co do wielkości siec pizzerii w Polsce), Piramid Pizza, Western Chicken czy Western Tortilla.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: od 41 000 zł, lokal od 30m2 – od 52 000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: 800 zł + 1% od obrotu/miesiąc
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design