Większość franczyzobiorców Teletorium – sieci oferującej akcesoria do telefonów – decyduje się na otwarcie kilku takich punktów. Na rozpoczęcie działalności potrzeba ok. 45 tys. zł.
Teletorium to sieć punktów, działających najczęściej w formacie wysp zlokalizowanych w centrach handlowych. Można w nich kupić m.in. etui, szkła i folie ochronne. Punkty świadczą także usługi serwisowe. Teletorium działa od 2004 roku, a więc od blisko 20 lat. Ostatnie lata były pełne wyzwań, jednak sieć nadal się rozwija.
– Od wiosny 2022 handel stopniowo wraca do normy, z tej perspektywy oceniamy ten rok pozytywnie. Niemniej jednak zauważalnie spadły marże z uwagi na rosnące koszty transportu i kursy walut – mówi Piotr Andrzejewski, dyrektor generalny Teletorium. – Od początku bieżącego roku do połowy września otworzyliśmy 19 nowych lokalizacji, zaś kilka nierentownych zamknęliśmy. To bardzo dobry wynik w naszej ocenie – dodaje.
Według planów, do końca roku firma ma zarządzać siecią ok. 200 punktów, wliczając w to kilka należących do niej marek, przy czym wiodąca to właśnie Teletorium. Z firmą współpracuje ponad 60 partnerów franczyzowych, zdecydowanie większość z nich to multifranczyzobiorcy, czyli osoby prowadzące więcej niż jeden punkt.
– Nie wymagamy doświadczenia w branży, ale jest ono mile widziane. Na rozpoczęcie działalności z nami potrzebna jest kwota ok. 45 tys. zł – mówi Piotr Andrzejewski.
Franczyzobiorcy mogą liczyć m.in. na wsparcie w pozyskaniu atrakcyjnej lokalizacji w centrum handlowym, a także aranżację przestrzeni handlowej. Teletorium rozwija się w całej Polsce, jednak najmniejsze nasycenie punktami sieci jest w woj. warmińsko-mazurskim i podlaskim – to w tych regionach z pewnością jest największe pole do zagospodarowania dla potencjalnego franczyzobiorcy.
Teletorium należy do grupy kapitałowej TelForceOne, która jest jednym z największych producentów i dystrybutorów elektroniki użytkowej i akcesoriów GSM w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji